Tidtagarur för beräkning av lön.

Permalänk

Tidtagarur för beräkning av lön.

Hej!

Jag hoppas jag skriver det här på rätt plats.

Jag har hittat ett par tidtagarurprogram på nätet men jag skulle vilja ha ett där man kan skriva in enkla formler för tex lön, y=xt där y är lönen x är timlönen och t är tiden. Så att när jag jobbar kan jag sätta igång den och så ser jag tiden som tickar samt hur mycket jag tjänar i realtid.

Hehe, kanske lite konstigt men det är bra för motivationen under tråkiga pass

Någon som vet var jag kan hitta ett sånt program eller som kanske rentav kan skriva ett?

Vänligen,
falcken89

Visa signatur

ASUS G73JH

Permalänk
Medlem

Lite enkel c++ kod som kanske tillfredställer ditt behov.

#include <iostream> #include <time.h> using namespace std; float lon = 0; float tid = 0; float tjanat = 0; int main() { cout << "timlön" << endl; cin >> lon; while(true) { system("cls"); tid = clock()/CLOCKS_PER_SEC; cout << "Tid: " << tid << endl; tid = tid/3600; tjanat = lon * tid; cout << tjanat; } system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }

kompilera och kör.

Permalänk
Medlem

Intressant, sådan kanske man skulle ha.

MEN

Är det inte risk att man vid tråkiga pass tänker att "äh, den rullar ju på fast jag bara dricker kaffe" ? Alltså att man inte kommer så mycket frammåt utan mer blir "pengakåt"... (?)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

Tack för svaret!

Hehe, nja. Jobbar via telefon så jag måste ändå jobba. Men ibland är det tråkigt folk man pratar med, då kan det vara skönt att se att man tjänar pengar.

Nu är det så att jag inte har någon aning om hur det funkar att fixa det i c++.
Är det svårt med den koden jag fick? Och vilket program ska jag använda?

Visa signatur

ASUS G73JH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av falcken89
Tack för svaret!

Hehe, nja. Jobbar via telefon så jag måste ändå jobba. Men ibland är det tråkigt folk man pratar med, då kan det vara skönt att se att man tjänar pengar.

Nu är det så att jag inte har någon aning om hur det funkar att fixa det i c++.
Är det svårt med den koden jag fick? Och vilket program ska jag använda?

Jag tog och fixade koden här har du den i en körbar fil
http://f-play.no-ip.info/timer.exe

Permalänk

Toppen!

Tack så jättemycket!

Precis lagom tills passet börjar

Visa signatur

ASUS G73JH

Permalänk
Medlem

Kom bara på att min kod kanske inte e riktigt klar/finslipat för som den är nu använder programmet onödigt med processor kraft

Förbättrad kod:

#include <iostream> #include <time.h> #inlcude <windows.h> //ny rad using namespace std; float lon = 0; float tid = 0; float tjanat = 0; int main() { cout << "timlön" << endl; cin >> lon; while(true) { system("cls"); Sleep(500); //ny rad tid = clock()/CLOCKS_PER_SEC; cout << "Tid: " << tid << endl; tid = tid/3600; tjanat = lon * tid; cout << tjanat; } system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }

Har tyvärt ingenstans att lägga upp en färdigkompilerad fil men du (scrapis) kanske kan kompilera om, ifall du tycker det känns nödvändigt

Permalänk
Medlem

Det skulle verkligen vara roligt om det var en liten ruta, där man skriver in timlön, vilken tid man startade och sedan står det typ:
"Sedan ditt pass började [TID] har du tjänat: [PENGAR] [NUTID]" och att pengar uppdateras efter varje krona man tjänar, och nutid tickar på i vanliga sekunder.

Fan, nu vill ju sätta mig och skriva lite! =D
Keep up, JBHunter

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Kul idé Någon som har utvecklat det vidare (liknande som pscs3 skrev) så att man kanske kan få ladda ner nån exe?

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

Såg ditt inlägg och håller på lite med C# som en hobby.. Har gjort ett litet program som gör ungefär vad pscs3 vill. Skicka gärna någon kommentar. Kronor + öre uppdateras varje sekund och inte varje krona men de gör väll inget ?

länk: http://www.smartflight.eu/Timer/Timer.rar

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Avstängd

hehe ska spara ner din rar fil så ta inte bort de´n förens jag kommer hem (kl16.00)

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk

Vet inte om det är aktuellt längre.
Men finns en app till iPhonen som räknar ut hur mycket pengar man tjänar i realtid, går även att jämföra med kändisars löner.
Money Grasp, heter appen.

Permalänk
Medlem

HAHAHAH va skön du är polarbjorn 5 år gammal tråd ju

Permalänk
Medlem

*facepalm* registrerade du för att promota din app i en 5 år gammal tråd?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q