Fixa en digital klocka i adobe flash

Permalänk
Medlem

Fixa en digital klocka i adobe flash

Jag försöker fixa en digital klocka i Adobe flash 5.5 men är jag är ingen hejare på actionscripts. Därför tänkte jag fråga om tips eller rent av hjälpa att bygga en. Jag vill bara ha en klocka som visar systemtiden i datorn med fyra siffror. Exempelvis: 23:28.

Jag sitter i Adobe flash 5.5 och skulle uppskatta all hjälp från duktiga flashfixare!

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack, har kikat genom och försökt bygga ett actionscript men får syntax error på rad 21. Om någon kan hitta felet vore jag tacksam.

import flash.utils.Timer; import flash.events.TimerEvent; var myTimer:Timer = new Timer (100); myTimer.addEventListener(TimerEvent.TIMER, go); myTimer.start(); updateTime(); function go(event:TimerEvent):void { updateTime(); } function updateTime():void { var date = new Date(); var seconds:uint = date.getSeconds(); var minutes:uint = date.getMinutes(); var hours:uint = date.getHours(); clock.text = pad(hours) + ":" + pad(minutes) ":" + pad(seconds); //får error på denna raden } function pad (number:Number) { var new_num:String = String (number); if (new_num.length <2) { new_num = "0" + new_num; } return new_num; }

Felmeddelanden:
Scene 1, Layer 'actions', Frame 1, Line 21 1086: Syntax error: expecting semicolon before ":".
Scene 1, Layer 'actions', Frame 1, Line 21 1084: Syntax error: expecting rightbrace before semicolon.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slappy:

Scene 1, Layer 'actions', Frame 1, Line 21 1086: Syntax error: expecting semicolon before ":".
Scene 1, Layer 'actions', Frame 1, Line 21 1084: Syntax error: expecting rightbrace before semicolon.

Saknas ett plus (+) efter "pad(minutes)".

Permalänk
Medlem

Tackar ödmjukast, nu fungerar det som förväntat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB