Thermaltake kopierar Fractaldesign och Caselabs chassin rakt av.

Permalänk
Medlem

Thermaltake kopierar Fractaldesign och Caselabs chassin rakt av.

Intressanta nyheter.
Själv får jag en bitter smak i munnen när jag ser dem så uppenbara kopiorna från Thermaltake.

Visst alla tillverkare köper hem konkurrenters produkter för att studera dem och ta/låna ideer av varandra. Men nu är det inte bara en finess som kopierats utan exakt hela designen på chassit. INTE ok enligt mig.

Rekommenderar alla att se HELA videon innan ny uttalar er i kommentarerna.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt att se.
Tycker dock inget alternativ i pollen passar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Mycket tråkigt att se.
Tycker dock inget alternativ i pollen passar.

Raderade den

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Det har postats flera exempel på Overclock3D vad ThermalTake ska ha kopierat. Medan jag håller med om att de har kopierat utséendet på CaseLabs och Fractal Designs datorlådor, så håller jag jag inte med om att ThermalTake skulle ha kopierat andra saker. Man ska inte peka på fler "brott" än vad man har belägg för.
"Riing"-fläktarna liknar inte bara Antecs utan är mer lik modeller från Cougar och Corsair men har den skillnaden att den färgade ringen kan bli upplyst och synlig både på insidan och utsidan av ramen.

Det går att registrera både en "uppfinning" dvs. hur en funktion är utformad, och en "design", dvs. hur något ser ut - men man får inte blanda ihop begreppen. Både i USA och i Europa så finns det "patent" - och det är samma sak: de skyddar en uppfinning från att exploateras.
Men ett amerikanskt "design patent" är inte samma sak som ett patent - och i Sverige kallas sådant inte för patent utan för "mönsterskydd".
Det var ett sådant mönsterskydd som Samsung fälldes för att överträda när Samsungs mobiltelefon-design var för lik Apples iPhone.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Stora butiker borde stoppa försäljning/aldrig ta in dessa modeller från TT, ren blåkopia är inte helt ok.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Skrivet av tellus82:

Stora butiker borde stoppa försäljning/aldrig ta in dessa modeller från TT, ren blåkopia är inte helt ok.

ä väl knappt några svenska butiker som säljer TT ändå i dagsläget?

typ bara Conrad och Proshop som ja känner igen på prisjakt när man kollar TT midtowers på prisjakt...

och vet att deras kylprodukter är i princip omöjliga att få tag i inom Sveriges gränser. de va rätt stora ett tag för sådär 8-10 år sen men har tappat helt i sverige typ.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Proffsmobbare

Det var inte bara Thermaltake som körde fulingar på årets Computex.

Permalänk
Medlem

Tycker det är intressant även om Thermaltake onekligen inte kommer kunna leverera den kvaliten som behövs för att det ska bli en bra produkt.
Kan någon göra din produkt bättre än dig själv så har du inte någon annan att skylla än dig själv.

Ser fram emot en recension av båda produkterna.