Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Faketastic:

Hej Webhallen,
Jag var inne i er butik i Göteborg igår med avsikt att köpa delar till en ny dator. Jag frågade om det var öppet köp- jag har bara sett chassit på bild och vill därför bilda mig en uppfattning om kvalitetsintryck m.m. Det var inget öppet köp. Jag frågade om jag fick titta på chassit i butik. Det fick jag inte då chassit skulle anses som använt. Jag blev rekommenderad att gå hem och beställa på internet och utnyttja möjlighet till ångerrätt.
Låter det rätt tycker ni? Ur ett kundvårds- eller klimatperspektiv? Jag blev förbannad och har tills vidare satt upp webhallen på listan av leverantörer jag inte använder. Jämför med Netonnet- där är det inga som helst problem att byta om man inte skulle vara nöd.
Skärpning...

Hej, det stämmer på så vis att vi erbjuder öppet köp i 14 dagar i butik mot obruten förpackning.
Vid distanshandel regleras ångerrätt av lag.

Om du jämför oss med Alina, Inet mfl så har de samma villkor som oss, och deras verksamhet liknar också vår mer än vad NoNs gör.

Om det är en dealbreaker för dig för alla typer av inköp hos oss så är det ju väldigt tråkigt, men i dagsläget är det inte något som vi har för avsikt att ändra mig veterligen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag rapporterade samma problem slutet av september och kunde för någon vecka sedan fortfarande inte betala med kort direkt på sidan. Samma kort via Paypal var inget problem och använt på andra internsidor utan problem. Kortet är ett av SEB utfärdat kreditkort.

Skrivet av Webhallen:

Märkligt vi har inga övriga rapporter om fel med kortbetalningar. har du kollat med din bank så att vi inte är spärrade som mottagare elle rnågot i den stilen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av cezium:

Jag rapporterade samma problem slutet av september och kunde för någon vecka sedan fortfarande inte betala med kort direkt på sidan. Samma kort via Paypal var inget problem och använt på andra internsidor utan problem. Kortet är ett av SEB utfärdat kreditkort.

Vi har haft samma problem med ett av Swedbank utfärdat Mastercard.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Har några funderingar kring de "nya" rutinerna pga stölder över disk.

Vad jag har förstått så måste man bland annat betala de lite dyrare produkterna innan man får dem vilket jag är helt ok med.
Men hur ser rutinerna ut efter man har betalat för varan? jag har stött på lite olika tillvägagångssätt.
Det vanligaste är att jag får betala varan sedan går kassören och hämtar den stoppar den i en påse bakom disken innan jag får varan.
Men jag har även varit med om att jag fått betala varan, kassören hämtar den och lägger den på disken för att sedan låta den ligga där helt öppet, för att sedan hämtar en annan vara/ knappar med datorn vilket ger andra personer möjlighet att sno varan.

I det andra fallet känns det som om kassören inte bryr sig om den blir snodd då varan redan är sold och det inte blir någon förlust för företaget.

Finns det några fasta rutiner för detta? Jag föredrar starkt att få mina dyrare varor packade bakom disken för att sedan få dem direkt överlämnade till mig istället för att de ska stå på disken ett tag innan de blir packade och överlämnade.

Ta inte detta som ett direkt klagomål är mest intresserad om rutinerna.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, det stämmer på så vis att vi erbjuder öppet köp i 14 dagar i butik mot obruten förpackning.
Vid distanshandel regleras ångerrätt av lag.

Om du jämför oss med Alina, Inet mfl så har de samma villkor som oss, och deras verksamhet liknar också vår mer än vad NoNs gör.

Om det är en dealbreaker för dig för alla typer av inköp hos oss så är det ju väldigt tråkigt, men i dagsläget är det inte något som vi har för avsikt att ändra mig veterligen.

Det stämmer inte riktigt. Jag har flera gånger handlat på Inet där de har sagt att så länge produkten är i nyskick när du lämnar tillbaka så är det inga probem. Man kanske går lite utanför ramarna då men jag kallar det flexibilitet och kundvård. Jag vill som kund känna mig trygg och det gör jag inte efter ett köp hos er i butik.
I år har butiken i Göteborg gått miste om över 10000 från mig pga. av er policy. Inga av produkterna jag köpt har lämnats tillbaka. Personligen så bryr jag mig inte om ni ändrar policy- jag skriver det här som tips om hur ni kan bli en bra leverantör. Gör vad ni vill med informationen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faketastic:

Det stämmer inte riktigt. Jag har flera gånger handlat på Inet där de har sagt att så länge produkten är i nyskick när du lämnar tillbaka så är det inga probem. Man kanske går lite utanför ramarna då men jag kallar det flexibilitet och kundvård. Jag vill som kund känna mig trygg och det gör jag inte efter ett köp hos er i butik.
I år har butiken i Göteborg gått miste om över 10000 från mig pga. av er policy. Inga av produkterna jag köpt har lämnats tillbaka. Personligen så bryr jag mig inte om ni ändrar policy- jag skriver det här som tips om hur ni kan bli en bra leverantör. Gör vad ni vill med informationen.

Webhallen kör samma pris i butik som på nätet, vilket inte är självklart, det får mig att välja dem. Att de sen har fyndpriser på produkter där förpackningen öppnats gör att man slipper få en vara där den öppnats. Om du vill titta på produkten är det att handla i en butik där varan finns utställd, eller köpa på distans och betala retur (några butiker är generösa att erbjuda fri retur) enligt lagen.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Hejsan
Beställde Starcraft 2 exp.

Hade 14 dagars faktura, men fakturan är utskriven 5/11.
Spelet släpptes 10/11 och det skickades någon dag innan, dvs så var förfallodatumet 19/11

Visst fick jag mina 14 dagar, men 5 dagar låg fakturan utskriven hos er.

Så liten notis, någon lösning ifall det finns folk som inte tänker på detta och inte hinner betala.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Presentkort

Jag har en systerson som bor i stockholm, och jag i västra sverige.
Han är 13år och önskar sig spel och andra saker, tänkte att bidra lite till det och peka han åt en bra ÅF...

Säljer ni presentkort, och hur köper man isåfall ?
Jag har inte möjlighet att ta mig till en butik.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Webhallen
Skrivet av andreas_dock:

Jag har en systerson som bor i stockholm, och jag i västra sverige.
Han är 13år och önskar sig spel och andra saker, tänkte att bidra lite till det och peka han åt en bra ÅF...

Säljer ni presentkort, och hur köper man isåfall ?
Jag har inte möjlighet att ta mig till en butik.

Hej, vi säljer tyvärr inte presentkort via postorder. Det är tyvärr en trist begränsning som hängt med i våra system i flera år nu.
I samband med att vi byter ut våra kassasystem inom en relativt snar framtid (förhoppningsvis 2016) så kanske det kan ändras men just nu är det som det är

Sorry att jag inte har bättre besked än så!

Visa signatur

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Webhallen:

Hej, vi säljer tyvärr inte presentkort via postorder. Det är tyvärr en trist begränsning som hängt med i våra system i flera år nu.
I samband med att vi byter ut våra kassasystem inom en relativt snar framtid (förhoppningsvis 2016) så kanske det kan ändras men just nu är det som det är

Sorry att jag inte har bättre besked än så!

Asch!, misstänkte att det var så!
Men då vet jag!, vi löser det på annat sätt.

Kontanter och vägledning fungerar ju också

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Kan @Webhallen kolla upp ett RMA-ärende?

Inte fått någon info eller så, utan enbart att det skulle ta "upp till 20 arbetsdagar". Lämnades in den 23 September om jag minns rätt.

Ärendet gäller R74286

Skrivet av ScaniaTuktarN:

Att du inte blir förbannad

Hamnade jag precis i det där facket "mellan stolarna" som alla företag har?

Ett "Kontakta kundtjänst"-meddelande hade räckt

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

achievements

Tänkte fråga hur låses achievements är det någon som går och låser upp det för hand eller sker det automatiskt efter ett vist antal dagar från det man handlat?
att jag undrar är för minst 2 till borde blivit upplåsta senaste dagarna men beror ju på hur systemet funkar.
Bara nyfiken ingen jätte viktig funktion men lite småkul.

Sedan måste jag säga att butiken i Linköping är fruktansvärt snabba på att fixa order man beställer
beställde lite grejer 18:03 igår kväll och 18:05 får jag svaret att sakerna finns att hämta så jag frågar min son om vi ska hämta grejerna direkt vilket han vill (hans moderkort hade rasat ) så nu har han en värre dator än mig.
Så ni får ge dom en klapp på axeln för väldigt bra jobb.

Sedan måste jag fråga hitta ett moderkort med socket 1155 bland era moderkort men det supportar inte 2500K.
Så ni har inget liggande eller kan få tag i som stödjer 2500k? tänkte jag kunde byta moderkort och kanske få igång den datorn som extra dator när han har någon kompis som vill vara med och spela.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av vinylens:

Tänkte fråga hur låses achievements är det någon som går och låser upp det för hand eller sker det automatiskt efter ett vist antal dagar från det man handlat?
att jag undrar är för minst 2 till borde blivit upplåsta senaste dagarna men beror ju på hur systemet funkar.
Bara nyfiken ingen jätte viktig funktion men lite småkul.

Sedan måste jag säga att butiken i Linköping är fruktansvärt snabba på att fixa order man beställer
beställde lite grejer 18:03 igår kväll och 18:05 får jag svaret att sakerna finns att hämta så jag frågar min son om vi ska hämta grejerna direkt vilket han vill (hans moderkort hade rasat ) så nu har han en värre dator än mig.
Så ni får ge dom en klapp på axeln för väldigt bra jobb.

Sedan måste jag fråga hitta ett moderkort med socket 1155 bland era moderkort men det supportar inte 2500K.
Så ni har inget liggande eller kan få tag i som stödjer 2500k? tänkte jag kunde byta moderkort och kanske få igång den datorn som extra dator när han har någon kompis som vill vara med och spela.

Tjo, det kan ta upp till ett dygn, har du fortfarande inte fått det så kan du kontakta medlemssystem@webhallen.com så får våra grabbar kolla på det närmre!

Tackar för komplimangerna, ska vidarebefodra det till butiken!

De två 1155-kort vi har kvar ska båda ha stöd för 2500K mig veterligen:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/moderkort/ald...

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Hamnade jag precis i det där facket "mellan stolarna" som alla företag har?

Ett "Kontakta kundtjänst"-meddelande hade räckt

Ajdå, ja jag har helt missat det.
Jag ser någon notis om att de fått något slags totalt goddag yxskaft-svar från DJI och att de bett dem förtydliga vad de menar och sen har de slutat svara oss.
Jag säger åt de som har hand om ärendet att kontakta dig med en update och lägga på ett kol!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjo, det kan ta upp till ett dygn, har du fortfarande inte fått det så kan du kontakta medlemssystem@webhallen.com så får våra grabbar kolla på det närmre!

Tackar för komplimangerna, ska vidarebefodra det till butiken!

De två 1155-kort vi har kvar ska båda ha stöd för 2500K mig veterligen:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/moderkort/ald...

Nja ett av korten kan nog funka men inte andra då det har max 77W på cpu om man kollar spec. 2500K är 95W
Det andra kortet såg jag ingen information om just det men ska kolla upp om det funkar då blir det nog att köpa det av er.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Permalänk

Om jag väljer alternativet "betala i butik", innebär det då att ni reserverar en av produkterna som redan finns i lager?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Benq123456789:

Om jag väljer alternativet "betala i butik", innebär det då att ni reserverar en av produkterna som redan finns i lager?

Yes korrekt

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bananfiS:

Jag vet faktiskt inte på rak arm, ser bara att de levererats nu i november så det borde vara senaste. Ska försöka kolla upp det imorrn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Jag lade en beställning på två prylar igår kväll men upptäckte snart därefter att det blivit fel så jag avbokade beställningen för att lägga en ny order på den korrekta varan. Under natten har min (andra) beställning avbokats utan att jag fått något meddelande om det. Jag förstår att det är 1 vara/person men det måste väl ändå gälla "levande" beställningar, avbokningar kan väl inte räknas in i det?

Edit: Nu fick jag mail om att min (andra) beställning fanns att hämta så den måtte ha dykt upp i butiken iaf!

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Uppdateras ert sortiment av Black Friday-erbjudande under dagen eller är det ett fast sortiment?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Electrix:

Uppdateras ert sortiment av Black Friday-erbjudande under dagen eller är det ett fast sortiment?

Det kanske tillkommer några få produkter men i stort har vi lagt in det vi kommer att köra.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det kanske tillkommer några få produkter men i stort har vi lagt in det vi kommer att köra.

Dom här måste ni ju bli av med under black friday, kanske sänka priset 10%

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bölänge:

Dom här måste ni ju bli av med under black friday, kanske sänka priset 10%

mjae den kommer sälja slut innan helgen är slut på det priset den ligger på redan tyvärr

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

mjae den kommer sälja slut innan helgen är slut på det priset den ligger på redan tyvärr

OK, tack men avvaktar med köp då!

Permalänk
Medlem

Hejsan köpte Playstation 4 (PS4) Basenhet - Uncharted - Nathan Drake Collection Bundle från er.
Har betalat och det ligger på beställning men ett litet tag efter att jag beställde typ en timme så utgick produkten jag undrar bara att det är säkert att jag kommer få det som jag beställt så att ni inte i efterhand säger att det är slut och ger pengarna tillbaka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av s1mon0o0:

Hejsan köpte Playstation 4 (PS4) Basenhet - Uncharted - Nathan Drake Collection Bundle från er.
Har betalat och det ligger på beställning men ett litet tag efter att jag beställde typ en timme så utgick produkten jag undrar bara att det är säkert att jag kommer få det som jag beställt så att ni inte i efterhand säger att det är slut och ger pengarna tillbaka?

Undrar samma. Står att det inte finns några i lager nämligen.

Hade tänkt att beställa några spel men vill inte sitta där utan konsol sen.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kungjaevel:

Undrar samma. Står att det inte finns några i lager nämligen.

Hade tänkt att beställa några spel men vill inte sitta där utan konsol sen.

Har ni beställt ska det vara chill. Om det blir problem så skriv pm så löser jag det!

Visa signatur

Permalänk

Priset på beställning har höjts

Hej!

Jag gjorde en beställning för avhämntning i butik i torsdags (26e november) på en vit Playstation 4 till ett pris av 2490. Otroligt bra pris så jag var givetvis snabb på knappen där.

Problemet nu är att när jag tittar på beställningen idag (28e november) ser jag att priset på min beställning uppgår till 2990 och självaste varan till 3490.

Min fråga är varför det blivit så och om jag kommer kunna få tillbaka priset jag beställde den på. Hur länge ligger beställningen kvar innan den försvinner?

Med vänliga hälsningar,
HM3K

Permalänk
Inaktiv

Efter ett snabbt och trevligt svar från Webbhallen har jag fått en tillfredsställande förklaring på de oförutsedda prisändringarna som skedde under Black Friday rean och kan arkivera hela händelsen under fliken mänskliga misstag. Skönt och veta att jag fortsättningsvis kan förvänta mig den höga standard på service som jag blivit bortskämd med under alla år som kund hos Webhallen.