Programmerings problem visual C++ 2010 Express

Permalänk

Programmerings problem visual C++ 2010 Express

Hej!

Jag har ett problem när jag skapar ett projekt hemma ( Windows 10 ). Om jag zippar projektet, sparar det på google-drive, hämtar hem det på skolans datorer ( Windows 7 ) och kör projetket får jag följande problem. Tacksam för hjälp!

1>------ Build started: Project: Slutprojekt, Configuration: Debug Win32 ------ 1> AssemblyInfo.cpp 1>AssemblyInfo.cpp(1): warning C4005: '__CLR_VER' : macro redefinition 1> command-line arguments : see previous definition of '__CLR_VER' 1>AssemblyInfo.cpp(1): warning C4651: '/D__CLR_VER=40600127' specified for precompiled header but not for current compile 1>AssemblyInfo.cpp(1): fatal error C1093: API call 'ImportFile' failed '0x80070003' : ErrorMessage: Det går inte att hitta sökvägen. 1> 1> Description: Det går inte att hitta sökvägen. 1> HelpFile: complib.hlp 1> Slutprojekt.cpp 1>Slutprojekt.cpp(3): warning C4005: '__CLR_VER' : macro redefinition 1> command-line arguments : see previous definition of '__CLR_VER' 1>Slutprojekt.cpp(3): warning C4651: '/D__CLR_VER=40600127' specified for precompiled header but not for current compile 1>Slutprojekt.cpp(3): fatal error C1093: API call 'ImportFile' failed '0x80070003' : ErrorMessage: Det går inte att hitta sökvägen. 1> 1> Description: Det går inte att hitta sökvägen. 1> HelpFile: complib.hlp 1> Generating Code... ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Permalänk
Medlem

En vild gissning är att det är någon nyare version av .NET i Windows 10 som saknas på skolans dator.

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/8bs2ecf4(v=vs.110).a...

Edit: "'/D__CLR_VER=40600127' specified for precompiled header but not for current compile" antyder ju något.

Permalänk
Medlem

Använder du något bibliotek?

Om du flyttar projekt från dator till dator tror jag att du måste lägga till 'depnedancies' & sökvägar till ditt bibliotek.

Tror jag hade samma problem förut.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

@martin_cs: Jag inkluderar:

#include "Kort.h" // Min egna Header #include <cstdlib> #include <ctime> #include <Windows.h>