Permalänk
Medlem

Lite frågetecken om API

Hej SweClockers,

Något jag skulle behöva klarhet i är API. Jag är ny i Python och har med hjälp av Django satt upp en devserver med Django REST Framework. Det jag inte riktigt förstår direkt är hur man modifierar (med hjälp av HTTP requests?) datan som finns genom API:et.

Jag har t.ex. det här som har tillåtelsen att kunna POST, GET, PUT, HEAD OPTIONS:

HTTP 200 OK Allow: GET, PUT, POST, HEAD, OPTIONS Content-Type: application/json { "name": "To Do List", "description": "List existing 'To Do' items, or create a new item.", "renders": [ "application/json", "text/html" ], "parses": [ "application/json", "application/x-www-form-urlencoded", "multipart/form-data" ], "actions": { "POST": { "note": { "type": "string", "required": false, "read_only": false, "label": "title", "max_length": 100 } } } }

Hur skriver jag kod så att en användare på t.ex. frontend kan genom ett formulär ändra texten "To Do List" till "The New To Do List":

"name": "To Do List",

Bara genom ett exempel, behöver inte vara i Pythonkod.

Permalänk

Har du läst http://www.django-rest-framework.org/tutorial/2-requests-and-... Där finns ett exempel på

def snippet_detail(request, pk):

som visar hur man hanterar de olika metoderna GET, PUT och DELETE (hämta, uppdatera och radera).