Fujitsu Myrica - kompakt ATX-dator från Pentium II-eran
Hej på er!
Jag var hos morsan och plockade hem lite gamla datorer som stod på vinden som annars skulle slängas. En av dessa tycker jag var rätt intressant men tyvärr svår att hitta någon direkt information om. En Fujitsu Myrica med vad som ska vara en Pentium II på 350 MHz monterat på ett moderkort. Vid en första anblick ser den rätt ful ut (fronten...) men det faktum att måtten är rätt kompakta (39cm lång, 33cm hög och 21cm djup) och då dessutom klarar ATX-moderkort gör mig lite sugen på att faktiskt använda den till något. Eventuellt sätta in en 120mm utblåsfläkt bak där nätdelen sitter och två 120 eller 140 mm-fläktar i fronten och placera nätdelen i botten av fronten. Eller låta den vara som den är men öppna för ventilation i botten och taket.
Risken är rätt stor att den bara blir stående men hade varit kul att höra lite mer om den. Finns väl en hyffsad chans här i denna forumdel.
Lite bilder jag tog på den tidigare ikväll. Ingen rengöring har gjorts på den ännu. Men med tanke på hur lite bilder och info som verkar finnas så är det väl bättre än inget samtidigt.

Tre bilder till innanför spoilertaggen: