Ändra positionen för menyraden på en Wordpressida

Permalänk
Medlem

Ändra positionen för menyraden på en Wordpressida

Hej! Tacksam för hjälp då menyraden på min hemsida av någon anledning har hamnat på högersidan istället för att vara centrerad,
se http://www.livsviktigt.org Vet någon hur jag ändrar tillbaka så att menyraden centreras under loggan?

Permalänk
Medlem

Tjena! På rad 528 i defualt.css ska du bara ta bort float: right; så löser det sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Tjena! På rad 528 i defualt.css ska du bara ta bort float: right; så löser det sig

Ok, tack. Och vart hittar jag default.css ? Är grön på detta så har ingen koll

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker mig se att det ligger i filen style.css, som du hittar i "wp-content/styles/livsviktigt"

där ser du att det är satt "padding-left: 185px;"
Tar du bort padding helt och sätter "width: 100%" ser det ut som du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lisoeg:

Ok, tack. Och vart hittar jag default.css ? Är grön på detta så har ingen koll

Här lär du hitta den,
wp-content/plugins/buddypress/bp-themes/bp-default/_inc/css/default.css

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Jag tycker mig se att det ligger i filen style.css, som du hittar i "wp-content/styles/livsviktigt"

där ser du att det är satt "padding-left: 185px;"
Tar du bort padding helt och sätter "width: 100%" ser det ut som du vill.

Hmm...jag kanske har någon version där detta inte finns, hittar inget "wp-conten/styles/livsviktigt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lisoeg:

Hmm...jag kanske har någon version där detta inte finns, hittar inget "wp-conten/styles/livsviktigt".

http://livsviktigt.org/wp-content/themes/livsviktigt/style.cs...
För att komma åt wp-content så går du in på http://livsviktigt.org/wp-admin

Raden där du hittar

ul#nav { max-width: 780px; margin:0 auto !important; padding-left: 185px; float: center; }

Byter du ut mot

ul#nav { max-width: 780px; margin:0 auto !important; padding-left: 185px; float: none; }

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lisoeg:

Hmm...jag kanske har någon version där detta inte finns, hittar inget "wp-conten/styles/livsviktigt".

Kan du ta en skärmdump på mappen där alla filer till hemsidan är sparade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Kan du ta en skärmdump på mappen där alla filer till hemsidan är sparade?

Det är någon annan som skapade hemsidan från början, så jag har tyvärr inte tillgång till filerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lisoeg:

Det är någon annan som skapade hemsidan från början, så jag har tyvärr inte tillgång till filerna.

Va? Du äger en word-press sida, självklart har du tillgång till filerna. (Om du nu har inloggningsuppgifterna, men det är väl rätt uppenbart då du kan redigera sidan )

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

http://livsviktigt.org/wp-content/themes/livsviktigt/style.cs...
För att komma åt wp-content så går du in på http://livsviktigt.org/wp-admin

Raden där du hittar

ul#nav { max-width: 780px; margin:0 auto !important; padding-left: 185px; float: center; }

Byter du ut mot

ul#nav { max-width: 780px; margin:0 auto !important; padding-left: 185px; float: none; }

Och klistrar in länken angav i url-raden? Sidan med infon (float: center; osv) kommer upp, men jag kan inte redigera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lisoeg:

Och klistrar in länken angav i url-raden? Sidan med infon (float: center; osv) kommer upp, men jag kan inte redigera den.

Du går in på den andra länken, (livsviktigt.org/wp-admin), du loggar in och klickar dig vidare.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Va? Du äger en word-press sida, självklart har du tillgång till filerna. (Om du nu har inloggningsuppgifterna, men det är väl rätt uppenbart då du kan redigera sidan )

Någon annan skapade sidan och lärde mig sedan bara basics för att göra ändringar osv. så har jättelite koll. Tänkte att det kanske var filer som sparades på en hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du går in på den andra länken, (livsviktigt.org/wp-admin), du loggar in och klickar dig vidare.

Är inloggad och provade att lägga in länken, men det går ändå inte att redigera sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lisoeg:

Är inloggad och provade att lägga in länken, men det går ändå inte att redigera sidan.

Länken som jag gav dig var endast för att visa vad du ska ändra när du väl hittat på filen. Länken gör ingenting mer än att visa den nuvarande .css-filen.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Under utseende och redigerare i admin-gränssnittet kan man redigera i filer för temat. Kolla efter style.css där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Länken som jag gav dig var endast för att visa vad du ska ändra när du väl hittat på filen. Länken gör ingenting mer än att visa den nuvarande .css-filen.

Ok. Men hur hittar jag filen? Sorry, är som grön på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lisoeg:

Ok. Men hur hittar jag filen? Sorry, är som grön på detta

Dashboard (När du loggat in)
Gå till Appearances eller liknande, klicka på "Editor".
Scrolla ner tills du hittar "Stylesheet (style.css)", klicka på den.
Leta efter den kod-snutt som jag skrev tidigare och ändra den.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Under utseende och redigerare i admin-gränssnittet kan man redigera i filer för temat. Kolla efter style.css där

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Dashboard (När du loggat in)
Gå till Appearances eller liknande, klicka på "Editor".
Scrolla ner tills du hittar "Stylesheet (style.css)", klicka på den.
Leta efter den kod-snutt som jag skrev tidigare och ändra den.

Toppen - nu förstod jag och kunde fixa det - stort tack för hjälpen!