Permalänk
Medlem

iiglo bordfäste MM200 2 skärmar

Hej

Någon som har detta fäste där hemma? https://www.komplett.se/product/836093/datorutrustning/bildsk...

Jag har 2st 24" skärmar varav en kommer vara liggandes och en stående, men kollar man på bilder så ser det så tight ut med 2 skärmar i 24"..

Har beställt ett på komplett.se, men såg nu i efterhand att det va kanske inte så stort som man tror.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Jag bumpar tråden. Hur gick det?

Jag har en annan fråga om det här bordfästet. Hur långt fram kan man maximalt dra skärmarna från fästet? Mitt skrivbord är 80cm djupt och jag är rädd för att skärmarna hamnar för långt ifrån mig för FPS-spel.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

Jag bumpar tråden. Hur gick det?

Jag har en annan fråga om det här bordfästet. Hur långt fram kan man maximalt dra skärmarna från fästet? Mitt skrivbord är 80cm djupt och jag är rädd för att skärmarna hamnar för långt ifrån mig för FPS-spel.

Man kan dra rätt mkt faktiskt! Jag kan ha skärmen 1cm från nyllet om ja vill

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Funderar åxå på att skaffa exakt samma + en med 1arm till 3skärm uppsättning. Funderar lite samma som dig hur trångt med 2 armar det blir med 2st 24 eftersom man vill ha andra ganska mkt vinklad mot sig (iaf jag)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Funderar åxå på att skaffa exakt samma + en med 1arm till 3skärm uppsättning. Funderar lite samma som dig hur trångt med 2 armar det blir med 2st 24 eftersom man vill ha andra ganska mkt vinklad mot sig (iaf jag)

Skickades från m.sweclockers.com

Är nog ingen fara! Enda jag kan "klaga" på nu i efterhand att jag inte köpte en som var delar i 2, så jag kan höja o sänka varje skärm ENSKILT, nu måste ju armarna vara i samma höjd.. men längden mellan ansikte och skärm och vrida dom går hur bra som helst!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Är nog ingen fara! Enda jag kan "klaga" på nu i efterhand att jag inte köpte en som var delar i 2, så jag kan höja o sänka varje skärm ENSKILT, nu måste ju armarna vara i samma höjd.. men längden mellan ansikte och skärm och vrida dom går hur bra som helst!

Vilken tur! Du har inte lust att lägga upp en bild på vd mkt du kan vrida dom mot varandra? Vill du inte ha skärmarna i samma höjd?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Vilken tur! Du har inte lust att lägga upp en bild på vd mkt du kan vrida dom mot varandra? Vill du inte ha skärmarna i samma höjd?

Skickades från m.sweclockers.com

Som du ser i mitt 1:a inlägg, så skrev jag att jag ska ha en vanligt och en vriden Kan ta en bild

EDIT bild:

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Som du ser i mitt 1:a inlägg, så skrev jag att jag ska ha en vanligt och en vriden Kan ta en bild

EDIT bild:

http://i63.tinypic.com/294jqck.jpg

Ahjuste haha då hjälper det mig ju inte iaf! 😁 Ser bra ut iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Ahjuste haha då hjälper det mig ju inte iaf! 😁 Ser bra ut iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

men 2 skärmar lär inte va problem då det står i spec att den klara 2st upp till 24 eller 27"

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

men 2 skärmar lär inte va problem då det står i spec att den klara 2st upp till 24 eller 27"

Ja det var min tanke precis 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Ja det var min tanke precis 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Beställt?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Beställt?

Beställer på måndag när pengar kommer in 😀 Lägger upp en bild när det är uppsatt om du vill 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Beställer på måndag när pengar kommer in 😀 Lägger upp en bild när det är uppsatt om du vill 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Sound good!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

@of-doom: Tjena tänkte se om du köpte iiglo stativet nån gång samt hur de blev med 2x 24 tums?

Sorry om jag drar upp en gammal tråd.

Permalänk
Medlem

Vore grymt om ni som använder dessa fästen skulle vilja lägga upp bild på hur det ser ut för er så får man lite inspiration till ett eget inköp!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag kör två stycken. En som är från samma tillverkare men en äldre modell. Där sitter de två högra skärmarna.
Den vänstra sitter på en MM200 som jag skruvat av en arm på.

Armarna består av en kort och en lång länk. Det går att byta plats på dessa om man vill köra porträtt/landskap eller har skärmar som sitter nära en vägg t ex.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

http://i.imgur.com/hxKyeXh.jpg

Jag kör två stycken. En som är från samma tillverkare men en äldre modell. Där sitter de två högra skärmarna.
Den vänstra sitter på en MM200 som jag skruvat av en arm på.

Armarna består av en kort och en lång länk. Det går att byta plats på dessa om man vill köra porträtt/landskap eller har skärmar som sitter nära en vägg t ex.

Ser väldigt cleant ut! Jag ska inom snar framtid införskaffa mig en ny likadan skärm som jag har nu, så man får två likadana skärmar, och även ett sådant MM200 fäste troligen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imtottson:

@of-doom: Tjena tänkte se om du köpte iiglo stativet nån gång samt hur de blev med 2x 24 tums?

Sorry om jag drar upp en gammal tråd.

Skrivet av wzaa:

Vore grymt om ni som använder dessa fästen skulle vilja lägga upp bild på hur det ser ut för er så får man lite inspiration till ett eget inköp!

Så här såg det ut efter jag satt upp allt Lite annat lullull nu men orkade inte ta ny bild.
Galet svårt att ställa in skärmarna och vet inte om det är stativet som är snett eller om vesa fästena på skärmarna är galna.
Men overal känns fästet ganska ordentligt för dom små pengarna det kostar och med lite jobb blir det asbra

Vänstra skärmen är en Asus VN747H och den högra är en Asus MG248Q Ska snart bli 3 likadana skärmar och testa deras 3 skärms fäste.

post images

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Så här såg det ut efter jag satt upp allt Lite annat lullull nu men orkade inte ta ny bild.
Galet svårt att ställa in skärmarna och vet inte om det är stativet som är snett eller om vesa fästena på skärmarna är galna.
Men overal känns fästet ganska ordentligt för dom små pengarna det kostar och med lite jobb blir det asbra

Vänstra skärmen är en Asus VN747H och den högra är en Asus MG248Q Ska snart bli 3 likadana skärmar och testa deras 3 skärms fäste.

https://s22.postimg.org/agsdb6m5t/crop_test.jpgpost images

Ser ju väldigt bra ut!
Konstigt däremot om de är snett, får la vänta på min och se hur det ser ut. Borde vara framme imorgon!

Jag har också som du inte två likadana skärmar för tillfället så kan bli att det blir lite snett för mig med om det är skärmarna som är olika på vesa fästena. Men ska snart införskaffa mig en till skärm så det blir likadana.

Tack för bild

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

http://i.imgur.com/hxKyeXh.jpg

Jag kör två stycken. En som är från samma tillverkare men en äldre modell. Där sitter de två högra skärmarna.
Den vänstra sitter på en MM200 som jag skruvat av en arm på.

Armarna består av en kort och en lång länk. Det går att byta plats på dessa om man vill köra porträtt/landskap eller har skärmar som sitter nära en vägg t ex.

vad e de för arm du har till micen? hade behövt en till min yeti ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

@of-doom: fungerade "skruvmekanismen" bra på det ikea bordet? Har ett likadant nämligen och vet inte om jag ska köra på det eller de som står på en platta

Du satte ingen träbit under där du "skruva" fast dom eller så? Tänker så man inte knäcker den smala bords-skivan

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Adnerhill: Ebays egna, kostade 120kr + en adapter för 5/8-gänga till 3/8-gänga.

Om man vill lösa något snabbare skaffar man sig Ikeas lampa Tertiär och drar gummi/resårband istället. Kostar 80kr på ikea, i princip samma konstruktion.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imtottson:

@of-doom: fungerade "skruvmekanismen" bra på det ikea bordet? Har ett likadant nämligen och vet inte om jag ska köra på det eller de som står på en platta

Du satte ingen träbit under där du "skruva" fast dom eller så? Tänker så man inte knäcker den smala bords-skivan

Ja det verkar funka super bra Nope inget imellan och bordet tycks klara det galant 😁😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt iiglo mm200 igår och monterade det. Hittills det jag hunnit testat är det endast positivt, blir såklart lite justeringar man får göra beroende på hur man vill att skärmarna ska sitta.

Men det fanns bra möjligheter till att justera och det var väldigt lätt. Så jag kan rekommendera denna setup för er som har 2 skärmar och vill få lite mer space på bordet.

https://www.komplett.se/product/836093/datorutrustning/bildsk... det är denna jag slog till på!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk

@wzaa: Visa en bild om du har möjlighet, vore nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imtottson:

@wzaa: Visa en bild om du har möjlighet, vore nice!

Kan försöka fixa det senare ikväll efter jobbet! Alternativt imorgonbitti!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Så här såg det ut efter jag satt upp allt Lite annat lullull nu men orkade inte ta ny bild.
Galet svårt att ställa in skärmarna och vet inte om det är stativet som är snett eller om vesa fästena på skärmarna är galna.
Men overal känns fästet ganska ordentligt för dom små pengarna det kostar och med lite jobb blir det asbra

Vänstra skärmen är en Asus VN747H och den högra är en Asus MG248Q Ska snart bli 3 likadana skärmar och testa deras 3 skärms fäste.

https://s22.postimg.org/agsdb6m5t/crop_test.jpg

har 2st benq xl2420t, och funderade på att införskaffa mig "iiglo MM200", men blev lite osäker nu när jag kollade din bild eftersom det verkar vara ett mellanrum mellan de två?

ska man köpa 2st "iiglo MM100" istället för att fixxa de, eller gick det tillslut med den du använder?

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil92b:

har 2st benq xl2420t, och funderade på att införskaffa mig "iiglo MM200", men blev lite osäker nu när jag kollade din bild eftersom det verkar vara ett mellanrum mellan de två?

ska man köpa 2st "iiglo MM100" istället för att fixxa de, eller gick det tillslut med den du använder?

mvh

Är det två likadana skärmar blir dom antagligen i linje med varandra mellanrummet på skärmarna är lätt att få bort Eller syftar du på att ena skärmen sitter högre upp än den andra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Emil92b:

har 2st benq xl2420t, och funderade på att införskaffa mig "iiglo MM200", men blev lite osäker nu när jag kollade din bild eftersom det verkar vara ett mellanrum mellan de två?

ska man köpa 2st "iiglo MM100" istället för att fixxa de, eller gick det tillslut med den du använder?

mvh

Skrivet av of-doom:

Är det två likadana skärmar blir dom antagligen i linje med varandra mellanrummet på skärmarna är lätt att få bort Eller syftar du på att ena skärmen sitter högre upp än den andra?

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla på min bild ovan, 3st matchande skärmar på två armar. Inga problem med avstånd, även om kvalitén på armarna gör det något besvärligt att få det helt perfekt. Ofta får jag justera skärmarna något efter jag har startat dem med startknappen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@of-doom: a precis att den sitter högre upp