Permalänk
Medlem

@TurboFreak68: Vore ju en kioskvältare om AMD släppte sin Ryzen 8 Core/16 Thread CPU för ungefär samma pris som en I7 4 Core/8 Thread om man även räknar in moderkort. Okej, önsketänkande men varför inte? Ryzen 6 Core för samma pris känns för mig lite som: ash, kan ju lika gärna fortsätta med Intel (om det inte i tester visar sig överglänsa en I7 4 Core).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@TurboFreak68: Vore ju en kioskvältare om AMD släppte sin Ryzen 8 Core/16 Thread CPU för ungefär samma pris som en I7 4 Core/8 Thread om man även räknar in moderkort. Okej, önsketänkande men varför inte? Ryzen 6 Core för samma pris känns för mig lite som: ash, kan ju lika gärna fortsätta med Intel (om det inte i tester visar sig överglänsa en I7 4 Core).

Det är så på Sweclockers. "Intel kan ta hur mycket dom vill för det finns ingen konkurrens", men sen om det finns konkurrens så ska båda företag vara lika dyra ändå för kan Intel ta så mycket så kan AMD också göra det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är så på Sweclockers. "Intel kan ta hur mycket dom vill för det finns ingen konkurrens", men sen om det finns konkurrens så ska båda företag vara lika dyra ändå för kan Intel ta så mycket så kan AMD också göra det.

Fast om AMD går in i en marknad måste de erbjuda något som inte redan finns. Antingen någonting bättre, eller lika bra till lägre pris. Det är så konkurrens fungerar.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Fast om AMD går in i en marknad måste de erbjuda något som inte redan finns. Antingen någonting bättre, eller lika bra till lägre pris. Det är så konkurrens fungerar.

Tror det var just så ClintBeastwood menade

Och "alla" tror att AMD kommer lägga sig lägre. Frågan är bara hur mycket!
För mig personligen ska det vara mycket för att jag ska byta, eller som du skriver, göra någonting bättre.

Skrivet av TurboFreak68:

Varför ska AMD´s 8C/16T kosta lika mycket som en Intel 4C/8T?? AMD släpper som sagt 4C/8T samt 6C/12T med som vi inte vet så mycket om alls ännu?

Ja, varför det? Kanske för att slå sig in på marknaden som MakeCoke skriver om.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Från en översättning av Google av https://hardzone.es/2017/01/25/mas-especulaciones-precio-lanz...

Citat:

So there we have it: processors with 8 cores and 16 threads launched at the end of February with prices ranging from $ 580 to $ 720, with the release of the quad-core versions for a few months later. If this speculation becomes real, the truth is that I do not know what to think. It is true that they are processors that will compete with the highest range of Intel, but of course the price will no longer be for all audiences. AMD has long been developing this platform and has all its hopes put into it, but I personally think that as it is released at these prices, acceptance will not be all that good they expect.

Det låter dyrt; eller mycket pengar snarare. Men, det är ju vad Enigma berättade tidigare i tråden.

:/

Ja, och fyrkärniga först till slutet av sommaren.

Allt enligt länken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Från en översättning av Google av https://hardzone.es/2017/01/25/mas-especulaciones-precio-lanz...

Det låter dyrt; eller mycket pengar snarare. Men, det är ju vad Enigma berättade tidigare i tråden.

Allt enligt länken.

Hur mycket blir det om man räknar om till svenska kronor, kan en dollar bli ~11 kronor när alla kostnader är klara och kund får betala i Sverige? I så fall 6400-7900 typ.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Allt enligt länken.

Låter ju riktigt tråkigt... Dom hänvisar till någon källa som dom påstår ofta haft rätt, någon som vet mer om den?

Väntar på AMDs svar på 7770k, men om man ska få vänta till i sommar så vet i tusan...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Under CES sades det ju att de skulle släppa samtliga varianter samtidigt.
Eller har jag drömt?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hjälpsam

Jag tror inte att moderkortstillverkarna har tänt på alla cylindrar för en CPU som kostar 7-8 papp, det säljer man inga volymer av moderkort på.
Nej; jag tror att 4C/8T, 6C/12T och 8C/16T släpps samtidigt och till vettiga priser.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag tror inte att moderkortstillverkarna har tänt på alla cylindrar för en CPU som kostar 7-8 papp, det säljer man inga volymer av moderkort på.
Nej; jag tror att 4C/8T, 6C/12T och 8C/16T släpps samtidigt och till vettiga priser.

Sant, bra tänkt. Känns mycket orimligt med så här många moderkort utan billigare CPUer!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Går man efter vad som skrivits vs Excavator så ska det vara en slakt.

Vi får hoppas på det!

Skrivet av Ratatosk:

Jag äger en Piledriver och jag hoppas att Ryzen slaktar min, mer skoningslöst än Tomten slaktar grisar.

Haha! Ja och min är ännu äldre och hoppas den blir rejält utpresterad den med.

Skrivet av sAAb:

Allt enligt länken.

Hoppas inte det stämmer med fyrkärniga först till sommaren det skulle vara riktigt tråkigt för egen del.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

@Pellepelikan: ska komma lite zenare om jag minns rätt så har det nämnds Q2 som mål för dem första APU:er

Skrivet av TurboFreak68:

Det är bekräftat H2 2017 enligt Fudzilla, nu hittade jag ingen annan länk direkt där Lisa Su säger detta men har läst det på andra sidor med.

Den heter Raven Ridge som är deras nya APU på 14nm.

http://www.fudzilla.com/news/notebooks/42386-raven-ridge-zen-...

http://www.eteknix.com/amd-raven-ridge-apu-details-leaked/

Q2 eller H2 är nämnt, men det är ju skillnad på modeller med inbyggd grafik för desktop (typ 7700k) och för mobilt. Ska vi tolka ovanstående som att bara laptopcpuer som släpps i Q3 eller Q4 får inbyggd grafik, eller kommer det APUer för desktop redan i Q2?

Jag hade haft stor nytta av en 8- eller åtminstone 6-kärnig prolle med inbyggt graffe.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Allt enligt länken.

Skrivet av Swedish Berserk:

Vi får hoppas på det!

Haha! Ja och min är ännu äldre och hoppas den blir rejält utpresterad den med.

Hoppas inte det stämmer med fyrkärniga först till sommaren det skulle vara riktigt tråkigt för egen del.

Fast enligt VD + andra källor ska alla processorerna finnas redo vid launch, d.v.s inte endast 8C.
Sen om de faktiskt finns i lager är en annan femma men förhoppningen är ju det.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Fan vad spännande detta är. Vet att jag inte tillför något till tråden, men vill berätta att jag börjar bli smått rastlös.

En ryzen-apu med bra grafikdel, tack! Min htpc börjar kännas jäkligt seg.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sAAb:

Allt enligt länken.

Det är ju dock rena spekulationer, priset tvivlar jag inte på och jag tror att det är däromkring 8C/16T-varianten landar men att de fyrkärnga varianterna skulle dröja till sommaren låter väldigt osannolikt när AMDs produkt-manager själv har bekräftat att samtliga modeller skall lanseras samtidigt.

Citat:

First, and most importantly: When Ryzen launches it won’t be limited to the high-end 8-core, 16-thread model AMD’s been showing in all its demos. AMD product manager Jim Prior tells me that Ryzen will be a complete stack of chips at release, though he declined to go into further details.

Källa: http://www.pcworld.com/article/3155109/computers/new-amd-ryze...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Wcctech har en nyhet med en bunt Biostar moderkort
http://wccftech.com/biostar-am4-x370-amd-ryzen-intel-kaby-lak...

Permalänk
Medlem

Just nu är det väl bara att avvakta tills AMD lyfter på locket. Det är väl mindre än 45 dagar kvar så i princip vad som helst skulle kunna sägas. Vad jag har hört och sett hittills är priser mellan $250 - $1100, prestanda motsvarande Intel på 70-120% och datum mellan 17 januari och 31 mars.

Just nu verkar februari-mars vara det säkraste kortet sen beror det väl helt på dom stora bolagen här i Sverige hur snabba dom är eller om dom helt enkelt bara inte har det på menyn ännu.

Sedan kan man ju alltid hoppas på priskrig mellan aktörerna här i Sverige.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Just nu är det väl bara att avvakta tills AMD lyfter på locket. Det är väl mindre än 45 dagar kvar så i princip vad som helst skulle kunna sägas. Vad jag har hört och sett hittills är priser mellan $250 - $1100, prestanda motsvarande Intel på 70-120% och datum mellan 17 januari och 31 mars.

Just nu verkar februari-mars vara det säkraste kortet sen beror det väl helt på dom stora bolagen här i Sverige hur snabba dom är eller om dom helt enkelt bara inte har det på menyn ännu.

Sedan kan man ju alltid hoppas på priskrig mellan aktörerna här i Sverige.

vi få väl hoppas att dem inte hitta på några dumheter och utan anledning sätter priserna över Intels grejer bara så dem kan sälja mer Intel. har tyvärr inte riktigt nåt förtroende för svenska återförsäljare/marknaden med hur det har varit den sista tiden.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1: Du får väl gå in och stirra på dom med lite nerdragna ögonbryn och en dyster min helt enkelt i så fall.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

@OldComputer: haha skulle var skönt om det räkte med det...men vi få se.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara två ITX-moderkort där även fast de saknar bild. Ett med X370 och ett med B350. Vilket verkar lovande. Ett tag lät det på folk som att ITX-moderkorten skulle komma utan externt chipset och bara fick förlita sig på det som finns i SoC:en. Vilket hade varit en aning begränsande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Under CES sades det ju att de skulle släppa samtliga varianter samtidigt.
Eller har jag drömt?

Fast enligt VD + andra källor ska alla processorerna finnas redo vid launch, d.v.s inte endast 8C.

Skrivet av Sisyfos:

Det är ju dock rena spekulationer, priset tvivlar jag inte på och jag tror att det är däromkring 8C/16T-varianten landar men att de fyrkärnga varianterna skulle dröja till sommaren låter väldigt osannolikt när AMDs produkt-manager själv har bekräftat att samtliga modeller skall lanseras samtidigt.

Källa: http://www.pcworld.com/article/3155109/computers/new-amd-ryze...

Fast, om jag tolkar det rätt, så står det i artikeln att det blir flera varianter av 8C/16T:

Citat:

The launch of the first AMD Ryzen processor, which will have 8 physical cores and 16 process threads as you well know, would occur in late February. This is something we already knew , more or less, but the novelty comes with the fact that four - core variants of this processor will not arrive until June or even July, and with this we are talking about up to four months later. It is no news that AMD does something like this, because you know that they are fair resources and very likely have focused all their attention on the first processor they are going to present, leaving the others in the background to be presented later. There will be, however, variants of the first processor in February but also eight cores.

Nja, hamnar det i lägre spannet för den högsta modellen så kliar det fortfarande i fingrarna, även om plånboken gråter. Drygt 6 papp kan gå, även om det är fler saker som skall till, moderkort, kylare, minnen. Grafikkortet får vänta till vad Vega visar; konsument-Volta kommer ju inte förrän 2018.

Nja, de säger ju att det är spekulationer. Men, det stämde ju mycket väl med vad Enigma sade 2016-12-22 17:27:

Skrivet av Enigma:

Ang priset på "SR7' så kommer den förmodligen hamna på mellan $500-$800 beroende på SKU.

Man kan konstatera att det är ett väldigt snarlikt intervall.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sAAb:

Fast, om jag tolkar det rätt, så står det i artikeln att det blir flera varianter av 8C/16T:

Jag tycker fortfarande att det är en väldigt vild spekulation som inte väger tyngre än AMDs produkt-managers egna ord.
Speciellt när just andra modeller än 8C/16T-varianten nämns.

Citat:

First, and most importantly: When Ryzen launches it won’t be limited to the high-end 8-core, 16-thread model

Om han då skulle mena det i form av att det skulle finnas flera varianter av just den modellen så vore det riktigt fult sagt då många nu förväntar sig ett öppet fält av processorer på dag 1 efter det där uttalandet.
Men man vet ju aldrig med AMD...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag tycker fortfarande att det är en väldigt vild spekulation som inte väger tyngre än AMDs produkt-managers egna ord.
Speciellt när just andra modeller än 8C/16T-varianten nämns.

Om han då skulle mena det i form av att det skulle finnas flera varianter av just den modellen så vore det riktigt fult sagt då många nu förväntar sig ett öppet fält av processorer på dag 1 efter det där uttalandet.
Men man vet ju aldrig med AMD...

Man får gå på hur han betonade orden isf.

EDIT:
3. The Ryzen family
Only a single 8-core, 16-thread Ryzen chip has been shown in AMD’s public performance demonstrations, leaving people wondering whether the processor’s first quarter launch would be limited to that model alone.
Nope.
He wouldn’t go into details, but AMD’s Prior told me that there will be a full stack of Ryzen chips available on day one to slip into that army of AM4 motherboards and vendor PCs.
http://www.cio.com/article/3155457/desktop-computers/amd-ryze...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Vi får verkligen hoppas att det stämmer att alla processorer ska lanseras samtidigt.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedish Berserk:

Vi får verkligen hoppas att det stämmer att alla processorer ska lanseras samtidigt.

Om alla processorer lanseras samtidigt så borde PR avdelningen på AMD få ett pris för hur okunniga de har varit, slår man ihop Bulldozer plus att utlämna detta så är det näsan värt ett nobelpris i ekonomi att hantera informationen så och nu enbart nämnt SR7.

Jag är nästan helt säker på att AMD inte lanserar så många olika cpuer samtidigt. Men frågan är vad de ska göra, nu har de drivet på en hype, väldigt många står med plånböckerna vidöppna och ska beställa, vad händer då om AMD endast lanserar den bästa SR7an och skulle ta 6-7000kr för den i sverige?
Risk finns att folk som redan har öppnat plånboken och ska köpa väljer att köpa från the Dark Side.

AMD SR7 är säkerligen supergrym även om den skulle kosta 7000kr i sverige, jag tror dock inte så många gamers tycker att det är den bästa investeringen de kan göra, speciellt inte de som ej har råd med det bästa grafikkortet. Så ju mer pengar de lägger på cpun, ju mindre har de kvar för gpun..

Min gissning är att tillverkningen av SR7 lär knappast bli 100% perfekta exemplar, vad ska AMD göra med de som har en kärna dålig? Slänga processorn, spara den eller varför inte sälja den som en cpu med mindre kärnor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Hur mycket blir det om man räknar om till svenska kronor, kan en dollar bli ~11 kronor när alla kostnader är klara och kund får betala i Sverige? I så fall 6400-7900 typ.

Även det övre spannet är ett riktigt bra pris för 8c/16t. Man behöver ju annars lägga på 50 % för att få en 6900K.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Det är nog sant då det finns många "Intel Inside" skadade personer som gärna betalar mer även om Intel skulle ha än sämre produkt, det har vi ju sett tidigare i historien när AMD var mer konkurrenskraftiga än idag.
Jag resonerar så här, Om Intel och AMD har var sin CPU som är exakt lika snabb till exakt samma pris så väljer jag i dagsläget AMD då det gynnar konkurrensen och därmed priserna. Detta gynnar alla konsumenter oavsett vad man i slutändan köper.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag tror definitivt att Ryzen kommer att vara ett rejält lyft AMD liksom kommande Vega men snälla dela inte den där snubbens videos han tillför ju inget nytt. Han trålar ju bara nätet efter information som han sedan klipper ihop till sina oändligt långa och tråkiga videos.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”