Age of Empires UPatch HD

Permalänk
Medlem

Age of Empires UPatch HD

För er som gillar Age of Empires så tänkte jag tipsa om denna ''unofficial patch''.
Patchen fokuserar bl.a. på logiska förbättringar samt en uppsjö med buggfixar som nästan är skrämmande.

UPatch HD is the unofficial (HD) patch for Age of Empires: The Rise of Rome. A complete revamp of the original game - with HD resolution, HD quality interface graphics, hundreds of bug fixes, new gameplay options and many other enhancements.

- Custom game resolutions!
- Interface graphics reworked and enhanced to HD quality!
- The original CD audio soundtrack in mp3, replacing the synthesizer (midi) version.
- Compatibility with Windows 7, Windows 8/8.1 and Windows 10.
- Improved game stability and reliability (some users were not even able to start the game).
- Save game crashes are fixed.
- Distorted in-game colors (color bugs) are fixed.
- New gameplay options: Random Teams, Random Map Type, Post-Iron Age and more.
- New random map types: "Oasis" and "Rivers".
- New HD Launcher - a remake of the original game launcher, now a central place for all settings and the Mod Manager.
- New Mod Manager with new modding system – allows you to use mods properly without affecting the original game.
- New UPatch HD settings for Windowed Mode, custom player name, language, etc.
- New options for the Scenario Editor.
- Improvements on Random Maps.
- Improvements on the mini map.
- Fixes for computer player ai.
- Fixed technology bugs and countless other problems that have been plaguing the game since its release.
- Hundreds of other bug fixes.
- Improved balance for units and civilizations, while staying as close to the original gameplay as possible. Balance was adjusted according to user feedback and votes from surveys gathered for 2 years. The Beta got over 23 000 downloads!
- Improved in-game text messages and descriptions.
- Support for 7 game languages: English, German, French, Spanish, Portuguese, Italian and Polish.

Externa länkar:
Officiell hemsida: http://upatch-hd.weebly.com
Forumtråd: http://aoe.heavengames.com/cgi-bin/forums/display.cgi?action=...
Finns även på ModDB: http://www.moddb.com/mods/upatch-hd

Permalänk
Medlem

Jag har reviderat första inlägg med nytt innehåll då patchen ej är betaversion längre.

Permalänk
Medlem

Intressant men vart kan jag hitta original spelet ? För man måste väll fortfarande ha det i botten?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Herrejesusis, varför har jag inte sett detta innan? Det här ska jag föra vidare Föredrar ettan före tvåan pga stilen och enkelheten.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Denna tråd förtjänar att lyftas fram då o då.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Spelar Age Of Empires II: HD Edition då och då.

Spelar också RollerCoaster Tycoon: Deluxe

Gamla spel men so much fun! (finns på steam)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Intressant men vart kan jag hitta original spelet ? För man måste väll fortfarande ha det i botten?

Ja det stämmer. Själv har jag en gammal Age of Empires Gold Edition utgåva.

Enda jag kan hitta nu som verkar innehålla Age of Empires med expansion är denna: http://cdon.se/spel/age_of_empire_collectors_edition_1_+_2_+_...

Annars får man nog köpa begagnat eller från utlandet.