CMD prompt öpnar, kör en kod och sen stänger sig igen (SOLVED)

Permalänk

CMD prompt öpnar, kör en kod och sen stänger sig igen (SOLVED)

Hej!

Jag har suttit med detta problemet ett tag nu och har felsökt på alla möjliga sätt jag kan.

Problemet är att cmd öppnar sig och kör en kod så fort så jag har ingen chans att se vad som körs, den går inte efter något schema då det sker helt irreguljärt.

Tror (och hoppas) att det inte är någon skadlig kod. Nu vet jag att det inte blir lätt för er att på något sätt försöka hjälpa då det knappt finns någon information att ge om problemet men om någon har haft samma problem så skulle jag vara fruktansvärt tacksam för hjälp.

Mina specs:

MSI Z87-G45
Intel(R) Core(TM) i7-4790K CPU @ 4.00GHz
16GB 1600MHz DDR3
NVIDIA GeForce GTX 1070

systemet körs på Windows 10 Home

ni får ursäkta att jag är dålig på att skriva trådar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av axel_shoulder:

Hej!

Jag har suttit med detta problemet ett tag nu och har felsökt på alla möjliga sätt jag kan.

Problemet är att cmd öppnar sig och kör en kod så fort så jag har ingen chans att se vad som körs, den går inte efter något schema då det sker helt irreguljärt.

Tror (och hoppas) att det inte är någon skadlig kod. Nu vet jag att det inte blir lätt för er att på något sätt försöka hjälpa då det knappt finns någon information att ge om problemet men om någon har haft samma problem så skulle jag vara fruktansvärt tacksam för hjälp.

Mina specs:

MSI Z87-G45
Intel(R) Core(TM) i7-4790K CPU @ 4.00GHz
16GB 1600MHz DDR3
NVIDIA GeForce GTX 1070

systemet körs på Windows 10 Home

ni får ursäkta att jag är dålig på att skriva trådar

Pröva envishet, med print-screen och se om du hinner ta en skärmdump innan cmd stänger ner sig. Klistra sedan in i paint och ladda upp någonstans

Permalänk
Medlem

Jag tänker att det borde gå att köra nån form av loggning med typ Process Explorer som man bara lämnar på, för att se vilken fil som exekveras/vilket skript som körs. Vet dock inte om det programmet har den möjligheten, men det känns som något som borde vara en lämplig lösning.

Permalänk
Medlem

Filma skärmen med mobilen!

Det brukar fungera för mig...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Borde kunna hitta detta autostartande script med autoruns

Permalänk
Medlem

Annar har ju TS ett Nvidia kort, vilket så klart kan köra Shadowplay. Bara slå igång shadowplay och nästa gång du ser det hända så trycker du bara "vilken knapp du nu har satt" för att spara de senaste X minuterna.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ladda ner AutoRuns:
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.asp...

Det intressanta ligger i fliken "Logon" och "Scheduled Tasks".
Där ser du vad som startar när du loggar in och vilka schemalagda aktiviteter som körs.

Klickar du på en rad har du detaljer längst ner, sen kan du kryssa ur för att inaktivera eller högerklicka och ta Delete för att ta bort.

Permalänk

@Klanders: jag använde OBS och lät den spela in min skärm i några timmar, den fångade cmd när den öppnar sig men det går så fort så man ser ingenting. Detta var på 60 fps (har inte hårdisk nog för att kunna spela in på högre).

Permalänk

@hivemind @No0Vad tack som tusan för tipset. Det var nvidia som försökte köra en automatisk uppdatering som misslyckades. Så hoppas att detta var problemet.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du har Bash aktiverat i windows?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.