Permalänk
Inaktiv

Arctic Silver vs Noctua NT-H1

Förra veckan gjorde jag rent processorn och kylaren från tidigare kylpasta och la på nytt Arctic Silver 5. Har nu bränt in kylpastan rätt skapligt med flera värmecykler och låtit datorn vara avstängd på nätterna. Härom dagen beställde jag en tub Noctua NT-H1 för framtida appliceringar och jag fick hem den igår. Eftersom jag bara har använt Arctic Silver 5 i alla dessa år så är det min enda erfarenhet.

Sitter ändå här och undrar om det är väldigt stor skillnad på AS5 oh NT-H1? Alltså, om jag lika gärna kan göra om appliceringen nu istället för att vänta ett år kanske, eller är inte temperaturerna så stora i skillnad mellan dessa? Är det värt det eller inte att göra om redan nu?

Permalänk
Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Entusiast

Ytterst marginella skillnader...

Permalänk
Inaktiv

Okej, då får det nog vara

Permalänk
Avstängd

@anon154069: Skulle inte bli förvånad om det är AS5 eller MX-4 i tuben.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv

@Peppar2014: va?

Läste du ens mitt inlägg?

Permalänk
Hedersmedlem

Skillnaden mellan olika kylpastor är så pass liten att det nästan är inom felmarginalen när man testar, kör på den du har på nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

@RippinKittin: Skulle inte bli förvånad om det är AS5 eller MX-4 i tuben.

Nope!
Noctuas pasta är tunnare än articsilver (3 heller 4 var det jag har använt, ej sett 5 men gissar på rätt lik konsistens som tidiagre AS pastor).
MX-4 är inte heller riktigt samma.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!