Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Första året var CDON+ helt okej, men nu är det rena skämtet. Har helt slutat handla på CDON numer.

Jag slutar handla där titt som tätt, sedan kommer det ett erbjudande som är för bra för att motstå och så är jag igång igen. Men nu får jag nog vara lite mer principfast, det är inte OK med kletiga produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag har eventuellt legat under en "låneversion" av ESETs NOD32 antivirus, om jag säger så

Oh, det lät inte dåligt. Vilken telefon "lämnar" du in då?
Har en Galaxy S7 som jag var nyfiken på att byta in till en S8

En defekt S2a som skulle ha 0 kr i värde vanligtvis. Så du bör få mer för din, alternativt blir det inte billigare än vad jag fick det och då borde du lämna in något sämre!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Även mina T-jays Four jag beställde från CDON var klibbiga som fan :S

Permalänk
Medlem

Våra T-Jays Four var också klibbiga. Beställde även ett par andra over-ear lurar som jag inte har kollat hörlurarna än men kartongen var det inget konstigt med i alla fall.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som kommer på kompletts 24a timmar rea idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marko123:

Någon som vet vad som kommer på kompletts 24a timmar rea idag?

Bland annat en PS4 Pro 1TB som jag slog till på för 3599:-.

Permalänk
Medlem

Komplett har en dator " PC i delar - Value Gamer RX 570 edition " för 6.999 kronor. Är det någon annan som tycker den verkar vara helt okej för 1080p gaming? Är ute efter något billigt som man kan uppgradera om 1 år eller så.

Permalänk
Medlem

Blir ett iiglo tvåarmad stativ för mig i alla fall. Velat ha länge så passar på nu då det är rea Annars var det inget som lockade.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

@CDON @muukzor @DotDotDot

Här kommer ett album på ett par jag beställde: http://imgur.com/a/lGJUa (varning: dåliga mobilbilder)

- väldigt klibbigt case, ser skitigt ut allmänt
- ny "sticker" (bild 3)
- fingeravtryck (?) sista bilden

Måttligt besviken då mina tidigare köp från CDON varit som förväntat. Vad bör nästa steg vara, reklamation?
edit: köpte två par, samma visa med den andra dock var lurarna i liiiite bättre skick

Nämen kolla... De apar efter Elgiganten.
Det känns som att jag i en majoritet av alla köp hos elgiganten fått begagnade varor, trots att jag betalar fullpris. Folk utnyttjar väl helt enkelt öppet köp. Handlar dock väldigt sällan på elgiganten så jag har troligtvis bara haft onödigt mycket otur i mina köp.
Kan tillägga att jag gick tillbaka med en ganska dyr vara som hade en massa flottiga fingeravtryck, skyddsplast löst liggande i kartong och böjda manualer. Eftersom det var sista exemplaret frågade jag om man inte kunde dra några procent på priset men det ville de inte, jag skulle antingen behålla den eller utnyttja öppet köp.

Inget fel med att utnyttja öppet köp men då ska två saker uppfyllas:
-Varan ska lämnas tillbaka i absolut nyskick och avdammad. All eventuell skyddsplast ska sitta kvar och kablar m.m. ska vara snyggt ihoplindade.
-Butiken ska säkerställa att allt är i absolut nyskick, annars ska det bli ett lägre pris.

Permalänk
Rekordmedlem

Det verkar skilja mycket mellan hur olika (Elgiganten) butiker hanterar returer, Jag köpte en retur senast förra veckan just för att den var billig och har aldrig fått nått "nytt" med flottiga fingeravtryck och spillt kaffe i manualen.
Däremot så brukar det märkas på priset i de butiker som finns nära mig men det är kanske ett storstadsfenomen att de "luras" för allt beror ju på personalen, så här såg prislappen ut, jag slapp öppna plasten själv och kan inte heller klaga på priset som med råge understeg även de billigaste nätbutikerna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Bland annat en PS4 Pro 1TB som jag slog till på för 3599:-.

Tack för "tipset"! Blir nog att köpa en! Brukar ligga på 3 999:- om jag inte minns fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

En defekt S2a som skulle ha 0 kr i värde vanligtvis. Så du bör få mer för din, alternativt blir det inte billigare än vad jag fick det och då borde du lämna in något sämre!

Suveränt! Ska tipsa min flickvän ikväll direkt! Tipstack till dig Hazleberg!
... om det funkar

Permalänk
Inaktiv

Komplett uppdaterar 24h-rean lite då och då, kan vara värt att kolla in igen för er som är på jakt efter något speciellt.

https://www.komplett.se/kampanj/24-timmars-rea

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Det är ju värt om du köper film/spel och annat små krims krams. Fri frakt över 100 och det lilla återbäringen man får är gött men tycker inte deras speciell erbjudanden är så lockande..

Möjligt, men jag köper inte så mycket sådant från cdon numera. Tänker man dessutom att det kostar 299kr och billigaste frakten annars är från 29kr så behöver man beställa 10 gånger på ett år för att det ska ge något. Kanske om jag får tag i en Mecenat-kod eller liknande i framtiden.

Permalänk
Medlem

Vill tacka de som tipsade om kompletts 24-timmarsrea för någon dag sedan. Efter att ha följt tråden i något år var det äntligen ett tips som fick mig att köpa något. Blev en 4G-router som jag passande nog hade tänkt åka och handla idag, nu fick jag den 600 kronor billigare istället. Får visserligen vänta en vecka men det är det värt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trunk:

Vill tacka de som tipsade om kompletts 24-timmarsrea för någon dag sedan. Efter att ha följt tråden i något år var det äntligen ett tips som fick mig att köpa något. Blev en 4G-router som jag passande nog hade tänkt åka och handla idag, nu fick jag den 600 kronor billigare istället. Får visserligen vänta en vecka men det är det värt.

Hade jag haft mer pengar att röra mig med denna månad hade jag nog shoppat loss lite med. Men får hoppas att det dyker upp något liknande strax efter löningen i slutet av september istället.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DotDotDot:

Jag beställde också två par och lite annat från kampanjen, ska hämta nästa vecka. Återkommer med rapport.

@CDON.COM:
@Mix0r:

Citerar mig själv och svarar på en del frågor nu när jag själv har mottagit hörlurarna. Inlägget handlar om Jays T-Jays Four köpta från CDON.
http://cdon.se/hemelektronik/jays-t-jays-four-in-ear-with-mic...

Det kletiga på produkten är undermålig plast eller dess ytbehandling/frigöringsmedel som använts i någon sats i produktionen av hörlurarna och dess förpackning. Denna plast är mycket mjuk och smälter vid beröring. Tyvärr har samma plast använts i både förpackning och på vissa delar av hörlurarna vilket medför att hörlurarnas "kåpor" även de blir kletiga och får märken vid lätt beröring.

Den undermåliga plasten och fungerande plast har tyvärr blandats friskt i produktionen så det är rena lotteriet på var den hamnat. Jag har mottagit ett exemplar med bra plast på utsidan av förpackningen men dålig på insidan. På ett par av hörlurarna så var den högra hörluren av dålig plast och den vänstra av god kvalitet.

Ljudfunktionaliteten är som den ska på mina exemplar, men det kan ändras med tiden allteftersom plasten smälter och beroende på vilken del som producerats med den dåliga plasten. Det är också mindre trevligt att få kletiga fingrar och öron vid användning av hörlurarna.

Jag misstänker att detta fel uppmärksammats vid någon kvalitetskontroll och därav det låga priset. Kan vara frigöringsmedlet som använts vid gjutningen som är orsaken. Kanske är det en del av plasten som blir sämre med tiden... jag spekulerar bara.

Fingeravtrycken som vissa rapporterat om kommer antagligen från den manuella kvalitetskontrollen när de skulle reda ut om det berörde samtliga hörlurar i produktionssatsen eller inte.

Svårt att veta vem man kan skylla på i den historien. Vore ju underligt om Jays inte vetat om det här. Vore också underligt om CDON inte visste om det. Men det här vet jag ju inget om. Orsaken till det låga priset har vi i alla fall svart på vitt... Men hörlurarna borde inte säljas alls. Hela batchen borde ha återkallats anser jag.

Bifogar två foton. Det första på två förpackningar, förpackningen till vänster har den kletiga plasten och den högra är av god kvalitet. Det andra fotot är på ett par av hörlurarna, som synes så smälter plasten vid beröring på den högra hörluren. Den vänstra är av god kvalitet. Ursäkta bildkvaliteten, fotar med iPad.

Förpackningar
Hörlurar

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Bitdefender Total Security som man kan få för -80% ?

Har själv mest erfarenhet av ESET smart security och har varit mycket nöjd med dom men då det snart går ut blev jag sugen på Bitdefender med tanke på priset. Kör en gratis version på lite test men den är väldigt sparsam i sina inställningar, gillar kunna pilla runt en hel del bland brandväggen, whitelists, olika skyddslägen osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Men det är ju inget fynd?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2880218

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ett skämt äre @inet

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Se där. Dålig research av mig :P.

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Första året var CDON+ helt okej, men nu är det rena skämtet. Har helt slutat handla på CDON numer.

Instämmer. CDON+ är ett skämt 2017. Inte värt 100 kr per år. Jag har också nästan helt slutat handla på CDON. Fast det är bra för då sparar man mycket pengar. På den gamla goda tiden då de gödslade med rabattkuponger handlade jag flera gånger i veckan.

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Var man tvungen att ta ett abonnemang eller liknande? Sambon blev sugen på att köpa en ny s8 nämligen men vill inte byta abonnemang. Dessutom är hon student 😁

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MiN!m3_Linne:

Var man tvungen att ta ett abonnemang eller liknande? Sambon blev sugen på att köpa en ny s8 nämligen men vill inte byta abonnemang. Dessutom är hon student 😁

du kans äga upp det direkt dom har ingen bind tid men du får betala 1 månad.

Permalänk
Medlem

@MiN!m3_Linne: Antingen behöver du ha abonnemang redan eller så beställer du ett. Det brukar dock gå att ångra abonnemanget direkt (alltså endast ångra abonnemanget och ha kvar dealen med telefonen), men fråga kundtjänsten för säkerhets skull.

Edit: Som den andra skrev kan du säga upp direkt också och betala för 1 månad, men i våras när jag gjorde samma sak på en deal med Huawei P10 använde jag istället ångerrätten på abonnemanget. På så sätt behöver du inte ens betala en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Ang Inets billiga powerbanks. Köpte två st i juli, och när man laddar mobilen så laddar den bara tills den står på 70%, sen efter det så laddar den inte mobilen alls. Provade ladda upp den igen, samma sak på båda. Laddar bra tills den når 70någonting sen, laddat den inte mer. Är det bara jag eller nån mer?

Nu har jag testat powerbank V7 10000 mAh. Den fixade att ladda två mobiler till 100% och en surfplatta till 91%. De var allihopa ca 50-60% laddade innan de började laddas upp. Powerbanken stängde av sig själv när powerbankens batterimätare visade 51% vid laddningen av surfplattan (den som gick upp till 91%).

Känns som den har ganska mycket kapacitet ändå. Kanske är det batterimätaren på powerbanken som är dåligt kalibrerad så att den egentligen är slut trots att den visar mera laddnivå? Powerbanken sjönk bara 10% i nivå när jag laddade upp en mobil från 50% upp till 100%. Vet man att den bara räcker tills den visar 51 % så har man ju ändå koll. Oavsett så kändes den värd sina 99 kronor.

Permalänk
Medlem

Liten uppföljning angående hörlurar köpta från CDON som CDON+ erbjudande.

Förutom de klibbiga Jays T-Jays som många redan skrivit om här så köpte jag även ett par Jays U-Jays. Måste erkänna att jag var lite skeptisk till vad jag fått, men till min förvåning så var det enda "defekta" med varan att den svarat förvaringspåsen inte var helt hundra, den såg lite lortig ut. Hörlurarna och allt annat var i toppskick. Så med andra ord fick jag cirka 90% rabatt.

Svårt att klaga på att förvaringspåsen såg lite lortig ut.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blade@LCD:

Liten uppföljning angående hörlurar köpta från CDON som CDON+ erbjudande.

Förutom de klibbiga Jays T-Jays som många redan skrivit om här så köpte jag även ett par Jays U-Jays. Måste erkänna att jag var lite skeptisk till vad jag fått, men till min förvåning så var det enda "defekta" med varan att den svarat förvaringspåsen inte var helt hundra, den såg lite lortig ut. Hörlurarna och allt annat var i toppskick. Så med andra ord fick jag cirka 90% rabatt.

Svårt att klaga på att förvaringspåsen såg lite lortig ut.

Det smutsiga är mögel. Köpte också ett par och det är vitmögel på den svarta förvaringspåsen. Annars är de i bra skick, bara påsen som bör slängas. U-Jays hade plast runt sig så påsen måste ha packats ner fuktig eller liknande. Aldrig i mitt liv att jag skulle köpa något från Jays till fullpris efter det här.

Foton på mögliga förvaringspåsen:
Utsidan
Utvikt

Laddade upp foton.
Permalänk
Medlem

Vad tycker ni? Är det värt att uppgradera sig från en pi 2 Model b till 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Vad tycker ni? Är det värt att uppgradera sig från en pi 2 Model b till 3?

Beror väl på vad du har den till?