SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Har någon av er hört av sig till ShopTo angående buggen i frakt alternativen? Jag undrar bara om de har förklarat vad det beror på?

Det kundtjänst sa till mig via mail var att 19.99 är enda frakten som är giltig pga priset på varan, handlar väl säkert om att Royal Mail inte försäkrar 80 pund med den billiga frakten.

Misstänker väl sedan att deras system inte hade nått vettigt system för att plocka bort vissa fraktalternativ utan nån stackare fick göra ett snabbhack.

Har inte orkat spana på detta men en gissning med tanke på hur otroligt seg/långsam deras sida är, och att man ibland får timeout, så skulle jag kunna tro att dom hackat ihop nått javascript som plockar bort fraktalternativ efter att sidan laddats, det sceiptet kanske buggar ibland (säg en timeout som gör att det inte laddas?) vilket då gör att man ser alla alternativ. Detta skulle även förklara varför vi lyckas beställa med den billiga frakten, eftersom deras backend/serverside inte har stöd för att begränsa fraktalternativ. Högst spekulativt detta dock.

Permalänk
Medlem

Avbokat alla beställningar där det kostar att returnera ifall priset verkligen blir runt 1500kr. Behöll de som går att återlämna i butik. Ska även bli intressant att se hur GameStop hantera med tanke på de hade ett pris på 999kr och att man betalade hälften direkt vid beställningen och fått bekräftelse på att det återstår 499kr.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Det kundtjänst sa till mig via mail var att 19.99 är enda frakten som är giltig pga priset på varan, handlar väl säkert om att Royal Mail inte försäkrar 80 pund med den billiga frakten.

Misstänker väl sedan att deras system inte hade nått vettigt system för att plocka bort vissa fraktalternativ utan nån stackare fick göra ett snabbhack.

Har inte orkat spana på detta men en gissning med tanke på hur otroligt seg/långsam deras sida är, och att man ibland får timeout, så skulle jag kunna tro att dom hackat ihop nått javascript som plockar bort fraktalternativ efter att sidan laddats, det sceiptet kanske buggar ibland (säg en timeout som gör att det inte laddas?) vilket då gör att man ser alla alternativ. Detta skulle även förklara varför vi lyckas beställa med den billiga frakten, eftersom deras backend/serverside inte har stöd för att begränsa fraktalternativ. Högst spekulativt detta dock.

Det är lustigt, jag valde 3.00£ som alternativ fraktsätt och ibland när jag uppdaterar sidan hamnar det på alternativet jag valde. Det har sparats med andra ord, men det är enbart när det finns andra alternativ tillgängliga, annars är det 19.90 liksom.

Men vad tråkigt om det vore sant att det är det enda alternativet...

Permalänk
Inaktiv

Tidningen LEVEL har i månadens nummer en retro-special där de skriver om Super Nintendo. De recenserar samtliga spel som ingår i SNES Classic Mini och jämför med deras tidigare Super Power-recensioner(och Nintendomagasinet etc) av spelen. Hög papperskvalitet, välskriven text och snygg layout. Rekommenderar verkligen numret för de som ska köpa SNES classic. 99kr kostar tidningen ute i handeln eller på nätet.

https://webshop.pressbyran.se/webbshop/produkt/level/

Ändrade formulering.
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Tidningen LEVEL har i månadens nummer en retro-special där de skriver om Super Nintendo. De recenserar samtliga spel som ingår i SNES Classic Mini och jämför med deras tidigare Super Power-recensioner av spelen. Hög papperskvalitet, välskriven text och snygg layout. Rekommenderar verkligen numret för de som ska köpa SNES classic. 99kr kostar tidningen ute i handeln eller på nätet.

Tack för tipset! Den enda tidningen jag fortfarande köper fysiska nummer av ibland, oftast väldigt bra innehåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Avbokat alla beställningar där det kostar att returnera ifall priset verkligen blir runt 1500kr. Behöll de som går att återlämna i butik. Ska även bli intressant att se hur GameStop hantera med tanke på de hade ett pris på 999kr och att man betalade hälften direkt vid beställningen och fått bekräftelse på att det återstår 499kr.

Jag är i samma sits som dig.

Jag har avbokat alla som inte går att lämna tillbaka i butik.

Har en bokning hos Gamestop för 999 kr.

En hos elgiganten.

En hos Shopto

En hos Amazon.fr

Permalänk
Skrivet av xlr8:

Jag försökte avboka min förhandsbokning på elgiganten nyss men enl personen i kundtjänst-chatten så hade den redan gått iväg med posten och ska vara framme hos mig på måndag.

Jag avbokade min hos El-giganten igår (21/9). Den släpps inte, eller FÅR släppas före 29/9, Nintendo är stenhårda m sina datum. Har beställt flera fr Media Markt med bekräftad leverans i butik på releasedagen, de är de ENDA som höll sina leveransdatum hyggligt på NES Mini.
Att tänka på för de som beställt fr brittiska sajter i £, då tillkommer ca 20% i VAT avgift (skatt), plus att adapter måste användas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North TX, AMD Ryzen 7800X3D 4,2ghz 104MB, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, ASUS Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming, Kingston Fury Renegade M.2 2TB, Kingston Fury Beast 32GB DDR5, LianLi Galahad liquid cooler, BeQuiet RGB fan, Q-Pad MK 95 tangentbord, Q-Pad mus, Acer 27' skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Någon mer som fått order mail från elgiganten där det står att leveransen är uppskjuten till 2e okt???

"En försening har uppstått och vi kommer dessvärre inte att kunna leverera ordern i tid.
Beräknat leveransdatum blir därför ändrat från Fredag 29. September till Måndag 2. Oktober."

Ja jag fick samma häromdagen

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Ja alltså vad har hänt? När jag bokade fick man väla 6.24 frakten. Nu är det bara dpd 19.99 som går att välja.
Det var väl självaste faan hur svårt det ska vara att få tag på en SNES Classic.
Vadå höga värde? Skulle inte kalla 80 pund som något månsterhögt värde.

Det som däremot är HÖGT är en frakt på 20 pund på nått som kostar 80 pund, 25% påslag.

Riktigt sneaky även att dom ändrat såhär i efterhand, jag valde ju som sagt 6.24 men nu när man loggar in så är det ju ändrat till 19.99.

Ni som bokade på amazon.fr, vad fick ni för totalpris?

Ett gott råd: Försök köpa svenskt även om det kostar några hundralappar mer. Från ex Storbritannien får man ofta betala ca 15-18£ i frakt för denna plus numera VAT på runt 20% (importskatt), det kommer en faktura eller så kräver de kreditkortsnr vid leverans. Tillsammans hamnar man runt 1200SEK, plus att du blir tvungen att skaffa en UK adapter. Om du sen behöver byta den av någon anledning så får du ett sabla trassel.

Visa signatur

Fractal Design North TX, AMD Ryzen 7800X3D 4,2ghz 104MB, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, ASUS Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming, Kingston Fury Renegade M.2 2TB, Kingston Fury Beast 32GB DDR5, LianLi Galahad liquid cooler, BeQuiet RGB fan, Q-Pad MK 95 tangentbord, Q-Pad mus, Acer 27' skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Jag avbokade min hos El-giganten igår (21/9). Den släpps inte, eller FÅR släppas före 29/9, Nintendo är stenhårda m sina datum. Har beställt flera fr Media Markt med bekräftad leverans i butik på releasedagen, de är de ENDA som höll sina leveransdatum hyggligt på NES Mini.
Att tänka på för de som beställt fr brittiska sajter i £, då tillkommer ca 20% i VAT avgift (skatt), plus att adapter måste användas.

Den drivs via USB och det medföljer ingen strömförsörjning så det är ytterst oklart vad du menar med adapter?

Och dessa 20%, när läggs dom på? Jag valde att förhandsbetala min från shopto vilket blev £80 pund, men skatten kanske kommer vid import? Jag trodde dock att det var handel inom EU fortfarande?

EDIT: Har du nån länk till info om att det numera är 20% importskatt från UK? Hade totalt missat det.
Även med 20% skatt och £20 frakt blir totalpriset runt 120 pund = 1300:-
Fortfarande 200:- billigare än Sverige, och det viktigaste i min mening är att man inte göder Bergsala.

Permalänk
Medlem

Hehe då jag gillar att hobbykoda lite hemma så har jag snickrat ihop ett program som kan ligga och skanna en hemsida(eller flera).
Programmet läser källkoden för hemsidan och söker efter en fras. Beroende på om programmet hittar den frasen eller inte så skickas det ett mail till valfri adress.
Ett konkret exempel är shopto där det oftast finns en notify-me knapp. Programmet kan då skanna och maila när den knappen försvinner(blir en buy).
Har ingen nytta av det själv men någon här kanske har, tycker mest det är kul att knåpa ihop lite kod när man har tid. Har lärt mig lite om nya bibliotek också=)
För att kunna köra det krävs Python3+.

Källkoder och instruktioner:
Skapa en mapp på din dator. Skapa 4 filer i denna; main.py , adresser.txt, mail.txt samt Läs.txt
Kopiera koderna nedan in i respektive fil och läs instruktionerna:

main.py

#Bardbards lilla hemsideskanner, perfekt för att få tag på SNES mini etc... #Sprid modifiera etc.. :) import urllib.request import argparse import smtplib import time def readFile(): try: adressList = [] with open("adresser.txt") as f: for line in f: line = line.replace("\n", "") if len(line.replace(" ", "")) > 0: if not line[0] == "#": adressList.append(line) return adressList except: print("Kunde inte öppna adresser.txt") quit() def readMailFile(): try: mailList = [] with open("mail.txt") as f: for line in f: line = line.replace("\n", "") if len(line.replace(" ", "")) > 0 and not line[0] == "#": mailList.append(line) return mailList except: print("Kunde inte öppna mail.txt") quit() def sliceMsg(ms): slicedMessage = [] workingMess = ms sPos = 0 while len(workingMess)!=0: if workingMess[sPos]==";": slicedMessage.append(workingMess[0:sPos]) workingMess = workingMess[(sPos+1):len(workingMess)] sPos = 0 else: sPos = sPos+1 return slicedMessage def getData(adress): try: with urllib.request.urlopen(adress) as response: html = response.read() return True, html except: print("Kan inte öppna adressen "+adress) return False, "Fail" def sendMail(subject, message, mailserver): sentFrom = mailData[3] sendTo = mailData[2] mailText = """\ From: %s To: %s Subject: %s %s """ % (sentFrom, sendTo, subject, message) try: mailserver.sendmail(sentFrom, sendTo, mailText.encode('utf-8')) print("Mail skickat till "+sendTo) return except Exception as e: print("Något gick fel när mail försökte skickas...\n"+str(e)) return def main(): parser = argparse.ArgumentParser(description="Program som skannar hemsidor efter innehåll") parser.add_argument("tid", type=int, help="Ange i sekunder hur ofta skanning skall ske") parser.add_argument("-n", "--nomail", action="store_true", help="Skickar inget notifikationsmail") parser.add_argument("-o", "--output", action="store_true", help="Visar detaljerad info vid skanning") parser.add_argument("-t", "--test", action="store_true", help="Skickar ett test-mail till angiven adress") args = parser.parse_args() if not args.nomail: try: server = smtplib.SMTP_SSL(mailData[0], int(mailData[1])) server.ehlo() except: print("Kan inte connecta till mail-server...") quit() try: server.login(mailData[3], mailData[4]) except Exception as e: print("Kunde inte logga in på mailen..\n"+str(e)) quit() if args.test and not args.nomail: print("Försöker skicka ett testmail:") sendMail("Test mail", "Ett skickat testmail!\n\nBardbard ;)", server) quit() print("Skannar...") adressList = readFile() statusList = [] for i in range(len(adressList)): statusList.append(False) while True: for i in range(len(adressList)): slicedAdress = sliceMsg(adressList[i]) if args.output: print(time.strftime("%H:%M:%S")+" -- Skannar "+slicedAdress[0]) getStatus, sourceCode = getData(slicedAdress[2]) if getStatus: if slicedAdress[1] == "0": #Vi skannar om sökfrasen ej finns med i källkoden if not slicedAdress[3].encode() in sourceCode: if args.output: print("Sökfrasen är borta!") if not statusList[i]: if not args.nomail: if args.output: print("Skickar mail!") message = "Uppdatering på din skanning!\nBesök: "+slicedAdress[2]+"\n\nBardbard ;)" sendMail(str(slicedAdress[0]), message, server) statusList[i] = True else: if args.output: print("Sökfrasen finns kvar tyvärr..") statusList[i] = False else: #Vi skannar om sökfrasen finns med i källkoden if slicedAdress[3].encode() in sourceCode: if args.output: print("Sökfrasen hittad!") if not statusList[i]: if not args.nomail: if args.output: print("Skickar mail!") message = "Uppdatering på din skanning!\nBesök: "+slicedAdress[2]+"\n\nBardbard ;)" sendMail(str(slicedAdress[0]), message, server) statusList[i] = True else: if args.output: print("Sökfrasen finns inte med tyvärr...") statusList[i] = False time.sleep(args.tid) if __name__ == "__main__": print("Bardbard's hemsideskanner!") mailData = readMailFile() main()

Dold text

adresser.txt

# #Bardbard 2017 # #Ange titel, sökläge, adress, sökfras i denna fil # Starta en rad med # för att skriva kommentar # #Syntax -- titel;sökläge;adress;sökfras; #Fälten separeras med semikolon ;. Notera att strängen måste avslutas med semikolon också # #å,ä,ö buggar lite så ha inte med det i sökfrasen =) #Det går att bugga ur lätt här så följ syntaxen stenhårt :) # #Exempel -- Webhallen;0;http://www.webhallen.com;<a href=; # # titel -- Ange en förklaring, bra att ha om man söker efter mycket på samma adress. Används i print/log/mail-syfte # sökläge -- Om satt till en 0:a så skickas mail om sökfrasen _saknas_. Om inte 0:a så skickas mail om sökfrasen _finns_. # adress -- Adressen till websidan som skall kontrolleras # sökfras -- Ange en sökfras som skriptet kollar efter i källkoden. sökläge avgör vad som händer om sökfras finns/inte finns. #Kollar på shopto Snesmini om "notify me"-knappen försvinner. Om den försvinner bör den ersättas med en buy eller liknande ShopTo SNES-mini;0;https://www.shopto.net/gadgets/GASNES-nintendo-classic-mini-super-nintendo-entertainment-system-snes;<div class="product-notify-button-buy">NOTIFY ME</div>; #Kollar på webhallen om "Tillfäligt fullbokad" ändras Webhallen SNES mini;0;https://www.webhallen.com/se-sv/spel/ovrigt/270730-nintendo_basenhet-snes_classic_mini_edition&atcl=search:live:2;fullbokad;

Dold text

mail.txt

#Fil för mailinställningar #För gmail måsta man tillåta 3:e-part(detta program t.ex) att ansluta #För att göra detta leta upp "Tillåt mindre säkra appar"-inställning på ditt gmail-konto. Se till att denna inställning är PÅ #Fyll i serveradress samt port. För gmail är det 'smtp.gmail.com' och '465' serveradress port #Fyll i mottagarens mailadress mottagare@gmail.com #Fyll i dina inloggsuppgifter. Mailadress samt lösenord dinMailAdress@gmail.com dittLösenord

Dold text

läs.txt

Bardbards skannerprogram 2017 Hobbykodning så mycket fulkod säkert ;) Utvecklat för att hålla koll på när man kan köpa SNES-mini på diverse webshoppar =) Går givetvis att använda till annat också :) -Läs instruktionerna i filerna adresser.txt samt mail.txt -För att enkelt hitta bra sökfraser så kan man använda sig av utvecklarverktyg som finns i webläsare. Då kan man hålla över en knapp exempelvis så får man se källkoden för denna. -Jobba smart med sökläget, d.v.s vill du veta om en kodsnutt försvinner eller tillkommer?? Ofta kanske man inte vet vad "köp"-knappen heter i koden, då kan man istället titta när "Förboka"-knappen försvinner För att köra programmet krävs: python 3+ https://www.python.org/ Inga extra bibliotek krävs För windowsinstallation glöm inte att lägga till i PATH, finns en ruta att bocka i under installation För att köra programmet krävs att 1) Du har fyllt i adresser.txt samt mail.txt 2) Gå in i kommandotolken(win+r, skriv cmd och enter)/terminalen(*nix) och skriv python main.py tid där tid är väntetiden mellan skanningar i sekunder. Vill du bara skanna av sidor var 5:e minut skriver du alltså: python main.py 300 3) Programmet rullar och kör nu och du kommer att få ett mail när ditt sökkriterie uppfylls 4) För att stänga av programmet kan du trycka CTRL+C eller stänga ner kommandotolken/terminalen Bonus: Du kan starta programmet med vissa flaggor. För att visa dessa kör python main.py -h Flaggor som finns: -n Lägger du till denna skickas inga mail om sökkriteriet uppfylls, mail.txt behöver inte vara korrekt ifylld om denna flagga används -o Skriver ut på skärmen vad som händer -t Skickar ett testmail till angiven adress i mail.txt. Rekommenderas att göra innan man börja skanna skarpt för att se att allt fungerar. Programmet får gärna spridas, förbättras etc... /Bardbard

Dold text

Har bara testkört lite så vet inte hur bra det funkar, fick en notis på morgonen däremot att shopto hade tillgängligt ett tag
För tillfället verkar den sidan ligga nere dock. Nåja, kanske är någon som vill prova och köra denna eller förbättra skriptet så jag lär mig lite också

Till tråden då så har inte jag någon SNES mini förbokad, osäker på om jag ska jaga en också... Blir säkert att köpa senare isåfall(om de finns...)

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Ett gott råd: Försök köpa svenskt även om det kostar några hundralappar mer. Från ex Storbritannien får man ofta betala ca 15-18£ i frakt för denna plus numera VAT på runt 20% (importskatt), det kommer en faktura eller så kräver de kreditkortsnr vid leverans. Tillsammans hamnar man runt 1200SEK, plus att du blir tvungen att skaffa en UK adapter. Om du sen behöver byta den av någon anledning så får du ett sabla trassel.

Detta stämmer inte. Ingen "importskatt" inom EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Den drivs via USB och det medföljer ingen strömförsörjning så det är ytterst oklart vad du menar med adapter?

Och dessa 20%, när läggs dom på? Jag valde att förhandsbetala min från shopto vilket blev £80 pund, men skatten kanske kommer vid import? Jag trodde dock att det var handel inom EU fortfarande?

1. Priset kommer inte ändras. Inga extra 20%. VAT ingår redan i priset du betalar. Sen har vi inga tullar gentemot uk.
2. Ingen adapter behövs. Strömförsörjning sker via USB vilket är oberoende av 110/230V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

1. Priset kommer inte ändras. Inga extra 20%. VAT ingår redan i priset du betalar. Sen har vi inga tullar gentemot uk.
2. Ingen adapter behövs. Strömförsörjning sker via USB vilket är oberoende av 110/230V.

Som sagt. Storbritannien är fortfarande med i EU, vare sig dom vill eller inte...
Så att dom kan inte lägga på 20% skatt på priset samtidigt som adapter inte behövs.

Permalänk
Medlem

110a"]
Jag är i samma sits som dig.

Jag har avbokat alla som inte går att lämna tillbaka i butik.

Har en bokning hos Gamestop för 999 kr.

En hos elgiganten.

En hos Shopto

En hos Amazon.fr
[/quote]

Skickade en fråga till GameStop och fick svar nu.

Citat:

Tack för att du kontaktat GameStop support.

Det slutgiltiga priset är 1499kr, 999kr var inte ett fastställt pris, vilket även nämns på hemsidan!

Om jag kan hjälpa dig med något annat så tveka inte att kontakta mig igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon195163:

Tidningen LEVEL har i månadens nummer en retro-special där de skriver om Super Nintendo. De recenserar samtliga spel som ingår i SNES Classic Mini och jämför med deras tidigare Super Power-recensioner(och Nintendomagasinet etc) av spelen. Hög papperskvalitet, välskriven text och snygg layout. Rekommenderar verkligen numret för de som ska köpa SNES classic. 99kr kostar tidningen ute i handeln eller på nätet.

Jäklar vad priserna på tidningar farit iväg på senare år. Blev rätt sugen så får se om det blir ett köp. Ska ta en titt i de lokala butikerna först dock.

Jag borde även leta fram mina gamla speltidningar, hade varit kul att läsa en del av de igen. Hade en ganska komplett samling Super Power/Play fram tills 2001 så de bör täcka in det mest relevanta ändå förstås.

Permalänk
Skrivet av SweDragon:

Vet vi att de nuvarande priserna faktiskt kommer att gälla och inte bara är förbokningspriser? Har någon frågat butikerna direkt?

Jag tror att jag kommer avboka min på @Webhallen om de stannar på 1590, men jag vill veta att det är slutpriset först.

Priserna som sätts ska gälla. Jag tog det tveksamma beslutet att förhandsbetala ett par hos Media Markt för 1560 nånting samma dag de släpptes för bokning, men har å andra sidan nu fått bekräftelse att de finns där vid releasen, och det är klart att säljer dom den billigare när jag hämtar ut dem får de ju krediteras mig mellanskillnaden. De har å andra sidan visat sig vara väldigt pålitliga vid leverans. Dessutom har de 30 dagars returrätt, väldigt enkelt att lämna tillbaka om man hittar andra källor. Men om det handlar om 2-300 spänn köper jag hellre där jag kan returnera 1km fr hemmet än i Frankrike eller England.
Det är lite samma princip som att Webhallen tar 9999kr för alla nya konsoler/VR-brillor vid förbokning (tror dock ej de debiterar det om du betalar med kreditkort, men å andra sidan, vilket pris tar de isåfall...? Det har jag ingen erfarenhet av iom att man ej behöver förbetala alls där).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Jo jag hajar, jag ifrågasatte personen som kommer in i en tråd och ger "tips" om en produkt som hen uppenbarligen inte är påläst om, och sedan en 20% skatt utan att hänvisa till källa.
Därav att jag med spänning väntar på vad för adapter och skatt @EquinoXXX snackar om.

Skrivet av EquinoXXX:

Men om det handlar om 2-300 spänn köper jag hellre där jag kan returnera 1km fr hemmet än i Frankrike eller England.
Det är lite samma princip som att Webhallen tar 9999kr för alla nya konsoler/VR-brillor vid förbokning (tror dock ej de debiterar det om du betalar med kreditkort, men å andra sidan, vilket pris tar de isåfall...? Det har jag ingen erfarenhet av iom att man ej behöver förbetala alls där).

Som sagt, det handlar inte om 2-300 spänn. Det handlar om att Bergsala som relativt ensamma i världen bestämde sig för att dom kan göra enkla stålar efter att ha sett hur andrahandsmarknaden för NES classic såg ut i Sverige.
Därför har dom, givetvis utan att kommentera, utan snarare försöka mörka, bestämt sig för att dubbla sin vinst per enhet vilket gör att vi har priser på 1600:- istället för 80 pund / 80 euro som resten av EU.
Men fine, vill du göda deras girighet, be my guest.

http://www.kotaku.co.uk/2017/09/11/reggie-fils-aime-says-dont...
Där har vi som tidigare länkats, ett uttalande där Reggie anser att man inte ska betala mer än $80 från scalpers.
Mao så är ju då per hans definition Bergsala scalpers

Permalänk
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Vet vi om denna konsolen kommer ha hdmi + usb (power) precis som nes? Bra att 2 dosor inkluderas från start. Hoppas bara att kabellängden är bättre än 1m (!).

Vad gäller kabellängden sägs den hålla japansk standard fortfarande tyvärr, runt 5cm😉. Har dock inte hittat några förlängningskablar att köpa/förbeställa ännu, de som finns på ex Webbhallen är till originalkonsolen eller de hybridkonsoler för originalkasetter som säljs. Inte funnit nån som kan svara på om det är förlängningskablar t SNES Mini på ingång ens.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Vad gäller kabellängden sägs den hålla japansk standard fortfarande tyvärr, runt 5cm😉. Har dock inte hittat några förlängningskablar att köpa/förbeställa ännu, de som finns på ex Webbhallen är till originalkonsolen eller de hybridkonsoler för originalkasetter som säljs. Inte funnit nån som kan svara på om det är förlängningskablar t SNES Mini på ingång ens.

Snes mini kör med samma port som nes minis hk. De som syns på bilder är bara en fejklucka som man måste öppna för att plugga i handkontrollerna. https://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/259435-re...

https://www.nes-classic-mini.com/wp-content/uploads/2017/02/s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Tack för tipset. Blir till att köpa min första svenska tidning på några år.
Har annars de senaste åren bara handlat inför flygresor när jag varit utomlands där tidningar ofta är mycket billigare p.g.a. större kundkrets.

Skrivet av anon5930:

Jäklar vad priserna på tidningar farit iväg på senare år. Blev rätt sugen så får se om det blir ett köp. Ska ta en titt i de lokala butikerna först dock.

Jag borde även leta fram mina gamla speltidningar, hade varit kul att läsa en del av de igen. Hade en ganska komplett samling Super Power/Play fram tills 2001 så de bör täcka in det mest relevanta ändå förstås.

Precis samma tanke jag också har. Jag minns att jag åtminstone har numret där Super Mario RPG recenceras - ett spel som fick mig mycket intresserad av en snes, trots att jag vid den tiden annars var helt fokuserad på 32-bitskonsollerna (främst Saturn.)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Där har vi som tidigare länkats, ett uttalande där Reggie anser att man inte ska betala mer än $80 från scalpers.

Reggie kommenterade den Amerikanska marknaden, ingen annan marknad och/eller prissättning.

Skrivet av mudde:

Tack för tipset. Blir till att köpa min första svenska tidning på några år.
Har annars de senaste åren bara handlat inför flygresor när jag varit utomlands där tidningar ofta är mycket billigare p.g.a. större kundkrets.

Precis samma tanke jag också har. Jag minns att jag åtminstone har numret där Super Mario RPG recenceras - ett spel som fick mig mycket intresserad av en snes, trots att jag vid den tiden annars var helt fokuserad på 32-bitskonsollerna (främst Saturn.)

Mjo, undrar hur många läsare tidningarna har idag. Hade de hållit väldigt hög kvalitet och inte tar upp nyheter (många verkar inte ens släpps varje månad idag) utan fokuserar på djupdykningar i spel, retro, intervjuer och sådant så kan det nog bli betydlgit intressantare.

Ska bli kul att testa en "modern" tidning iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Reggie kommenterade den Amerikanska marknaden, ingen annan marknad och/eller prissättning.

Så må vara, jag ser det som att det är en global marknad.

Med tanke på att den går att köpa för 80 usd / 80 pund / 80 euro / 8600 yen, men 1600 kronor så tror jag alla kan vara rätt överens om att det är Bergsala som är problemet. Jag står fast vid att svenska konsumenter blir scalpade direkt i butik.

Permalänk
Medlem

Webhallen avbokad. Skrev till dem att det var p.g.a. att vi svenska kunder måste betala dubbelt jämfört med resten av världen. De kommer nog inte ha några problem att sälja slut ändå tyvärr.

Permalänk
Medlem

Kabellängden till handkontrollerna kommer att vara ca 150 cm långa. Nes Classic´s kablar är ca 90 cm långa.
Iallafall ca 60 cm längre nu, men får mig räcker inte detta. Kommer köpa förlängningskablar till handkontrollerna.

Permalänk

Jag sitter här och bara hoppas, hoppas, att 8Bitdo wireless receiver som var gjord för NES Classic Mini kommer fungera till SNES Mini, på det sättet kan man spela trådlöst med en SNES30 kontroll, utan några kablar

Förresten såg jag denna och funderar på köpa den till min SNES Mini. Vad tycker ni?

http://cdon.se/spel/nintendo_usb_ac_adapter-41046112?gclid=Cj...

Permalänk
Medlem

Förresten såg jag denna och funderar på köpa den till min SNES Mini. Vad tycker ni?

Jag tycker det verkar dumt. Har du inte redan någon sådan liggande från någon gammal telefon, så har du antagligen ett USB uttag på TV'n, Digitalboxen, eller BD-spelaren. Den här enheten lär inte dra mer ström än NES classic gjorde, så det verkar onödigt att köpa en ny, dedikerad enhet.Och har du ingen, borde det gå att köpa en billigare...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha Nintedologga på alltihop så varför inte.
Om du inte har USB-laddare liggandes så rekommenderar jag Ikeas Koppla för 79:-. Välgjord laddare med 3st uttag.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00291891/

Permalänk
Skrivet av Pake:

Jag mailade dom och de säger att 1499 gäller så bokade av där. Köper en via argos för 79 pund och en via amazon för 100€.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Jo jag hajar, jag ifrågasatte personen som kommer in i en tråd och ger "tips" om en produkt som hen uppenbarligen inte är påläst om, och sedan en 20% skatt utan att hänvisa till källa.
Därav att jag med spänning väntar på vad för adapter och skatt @EquinoXXX snackar om.

Som sagt, det handlar inte om 2-300 spänn. Det handlar om att Bergsala som relativt ensamma i världen bestämde sig för att dom kan göra enkla stålar efter att ha sett hur andrahandsmarknaden för NES classic såg ut i Sverige.
Därför har dom, givetvis utan att kommentera, utan snarare försöka mörka, bestämt sig för att dubbla sin vinst per enhet vilket gör att vi har priser på 1600:- istället för 80 pund / 80 euro som resten av EU.
Men fine, vill du göda deras girighet, be my guest.

Först om "tips" som du inte begrep: Om man importerar från Storbritannien kan det vara så att man får betala importskatt fr icke EU-land (VAT). Jag är osäker på om det börjat gälla ännu. Det går att kolla upp på skatteverkets hemsida. Jag påstod inte att det var absoluta fakta, bara att det kan vara bra att kolla upp, men tydligen räcker ju det för att vissa ska sätta i halsen totalt.
Det andra gällde att vissa utländska Mini NES konsoler levererades m kontakt istället för ström via HDMI (det kanske bara var i USA?), och brittiska eluttag har 3 platta pluggar. Men det är lätt å fixa en adapter.

Och nej, jag menar inte att det är ok av Bergsala att scalpa oss.
Helst vill man ju inte gynna Bergsala, det är totalt bedrövligt att de som enda importör i världen nästan dubblar priset.
Egentligen borde vi alla göra en anmälan till Konsumentverket om detta, eftersom det måste finnas en rekommenderad prissättning från Nintendo (80$ ?), de brukar vara hårda med sånt. Annars kommer det fortsätta i framtiden.
Att då Bergsala ser att de "gick miste" om ca 1000 kr/konsol för NES MINI eftersom vi fick liten tilldelning i Sverige och att de nu dubblar priset kan inte vara lagligt.

När jag talade m Bergsala sa de att "Japanerna inte förstått hur stort intresset för retro-spel är i Sverige, att det är högre än i andra länder, så de skickade alldeles för få".
Men de förstår ju tydligen fortfarande inte, och detta gör Bergsala business på genom att scalpa oss.

Jag kommer iaf göra två ting: Anmäla till Konsumentverket att Bersala/återförsäljare säljer konsolen för upp till dubbla rekommenderade priset samt skriva och påpeka detta till Bergsala.
Det är trots allt ett lagbrott. Skulle ex El-Giganten gå ut o sälja dem för 500kr (som ett jippo för att dra kunder) skulle det bli liv i luckan från Bergsala och övriga återförsäljare, tro mig.

Ju fler av oss som gör detta, ju större chans är det att det händer något, som att Bergsala tvingas kompensera kunder och/eller åker på en straffavgift.
Ett program som Plus vore också en bra plattform för detta.

Låt Bergsala och KV få veta att vi inte accepterar detta!

Visa signatur