[php] se om ett värde redan finns i en fil.

Permalänk
Medlem

[php] se om ett värde redan finns i en fil.

Jag har ett skript som läser av raderna i två filer. Scriptet ser ut såhär:

<? include("config.php"); $readMapFile = file("$mapfile"); $MapCount = count($readMapFile) - 1; $readMapcycleFile = file("$mapcyclefile"); $MapcycleCount = count($readMapcycleFile); ?> ... //Läser av första filen <? for ($i = 0; $i <= count($readMapFile); $i++) { if($i>0) { ?> <option value="<? echo "$readMapFile[$i]"; ?>"><? echo "$readMapFile[$i]"; ?></option> <? } } ?> .... //Läser av andra filen <? $i = 0; for ($i = 0; $i <= count($readMapcycleFile); $i++) { ?> <option value="<? echo "$readMapcycleFile[$i]"; ?>"><? echo "$readMapcycleFile[$i]"; ?></option> <? } ?>

Det jag vill är att när den första filen läses av och skriver ut raden så vill jag se så att raden inte finns i den andra filen, om den finns i den andra filen ska den inte skrivas ut...

Resultatet blir att När första filen läses av skrivs alla rader utom de rader som existerar i fil två. När andra filen läses av så skrivs alla rader ut...

Det ajg håller på med är ett webskript för att administrera maplisten på en cs server...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!