Permalänk

Sql Insert

får ett litet error på dethär (raden mer "SQL =")

"Syntaxfel i INSERT INTO-uttryck."

å kan för F*N inte hitta felet har suttigt med det i en timme nu. Mina andra inserts funkar å jag har kopierat fram och tillbaka.
Filnamn är RÄTT och table namn är RÄTT och dubbelkollat. Tackar för hjälpen.

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=e:\msnmap\places.mdb;" SQL = "INSERT INTO places (owner,lat,lon,name,date) VALUES ('"&Session("username")&"','"&Request.Form("lat")&"','"&Request.Form("lon")&"','"&Request.Form("name")&"','"&Now&"')" Conn.Execute(SQL) Conn.Close

EDIT: SQL:

INSERT INTO places (owner,lat,lon,name,date) VALUES ('maciekish','2','2','name','2004-04-26 22:41:29')

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem

Printa ut vad variabeln SQL innehåller, då kanske du kan se felet själv

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk

vad?
SQL är väl

INSERT INTO places (owner,lat,lon,name,date) VALUES ('"&Session("username")&"','"&Request.Form("lat")&"','"&Request.Form("lon")&"','"&Request.Form("name")&"','"&Now&"')"

eftersom jag satt den till det? detta är ett insert inta läsning, eller har jag fattat något fel och variabeln SQL har fler användningar än det jag satt den till nyss?

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem

det nulleman menar är att du ska köra: response.write sql
så ser du lättare om nåt är fel.

Permalänk
Medlem

Andra och tredje fältet ska vara strängar och inte siffror?
Vet inte hur Microsoft Access formaterar datum, men du formaterar som en datetime .. prova att skippa klockslaget?

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Medlem

för cellerna lat och lon skal du prova att skippa enkelfnuttarna runt värdet.
och för datumet kan du prova att skippa enkelfnuttarna eller ha # runt värdet.

Permalänk
Medlem

INSERT INTO `places` (`owner`,`lat`,`lon`,`name`,`date`) VALUES ('maciekish','2','2','name','2004-04-26 22:41:29')

förmodligen hänger den sig på date om man inte har ``

Visa signatur

C2D E6550 | TWINX 6400PRO | Radeon HD 6550