Tävla om valfri Komplett-PC!

Bränna wma fil till dvd.

Permalänk

Bränna wma fil till dvd.

Hur gör jag om jag har en en film i wma (windows media player) och så vill jag bränna ut den på en dvd så jag kan se den i en dvd spelare (en chipad sådan) hur gör jag. När jag brännt dvder innan så har filmen varit en iso fil.
Tack på förhand Simon.

Visa signatur

Den som gräver en grop åt andra faller oftast inte själv där i.(efter som då vet man ju vart gropen är)

Permalänk
Medlem

Du måste använda dig av något program som kan konvertera WMA till DVD.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

ok tack så mycket.....vet du nått sånt program som är lätt och bra?

Visa signatur

Den som gräver en grop åt andra faller oftast inte själv där i.(efter som då vet man ju vart gropen är)

Permalänk

Winavi tror jag konverterar WMA till DVD men om du inte vill ha en reklam ruta i mitten av hela film så måste du köpa programet eller hitta ngt som gör att det funkar ändå.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Om du använder nero 7 så ska nog det medföljande programmet nero vision klara av konverteringen...

Permalänk
Medlem

Kan spelaren spela upp WMA så ska du bränna en vanliga "data-disc"... du behäver inte konvertera.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frispel
Om du använder nero 7 så ska nog det medföljande programmet nero vision klara av konverteringen...

Att Nero någonsin klarar av att konvertera video måste nog ändå vara en konspiration?

Winavi video converter är enligt mig det bästa programmet för sånt här, då det är extremt enkelt och logiskt. Det är inte freeware.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

ok tack så mycket jag provar och ser vad som funkar bäst

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Bränna wma fil till dvd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rutger_den_onde
Hur gör jag om jag har en en film i wma (windows media player) och så vill jag bränna ut den på en dvd så jag kan se den i en dvd spelare (en chipad sådan) hur gör jag. När jag brännt dvder innan så har filmen varit en iso fil.
Tack på förhand Simon.

Är inte WMA = Windosws Media Audio?
WMV är film( Windows media video) och det kan konverteras till dvd i nero genom att välja "Gör din egen dvd-video"

Visa signatur

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't"

Permalänk

ok tack shox...skall kolla om jag har en såppas ny version bara anars får jag sakffa mig en nyare.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Att Nero någonsin klarar av att konvertera video måste nog ändå vara en konspiration?

Winavi video converter är enligt mig det bästa programmet för sånt här, då det är extremt enkelt och logiskt. Det är inte freeware.

Winavi är visst freeware för när jag installerade det och konverterade en film så fick jag upp en text i hela filmen och i mitten av bilden hela tiden och sedan när jag fixade mig en "nyckel" så försvann den. Men nu kanske hade någon annan lösning.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD