Permalänk

kompilera java filer

har följande problem:

the class A is in the file file1.java
the class B is in the file file2.java
class A uses an instance of the class B
class B uses an instance of the class A

Hur kompilerar jag allting samtidigt smidigast? De ligger i en följande mappstruktur:

mapp1\undermapp1\file1.java
mapp1\undermapp2\file2.java

Visa signatur

"Turn On, Tune In, and Drop Out"

Permalänk
Medlem

Du ska kunna skriva följande i terminalen om du står i mapp1:
javac \undermapp1\file1.java \undermapp2\file2.java

Permalänk
Medlem

Måste inte publika klasser ligga i en fil med samma namn som dem själva? Dvs, klass A måste (om den är publik) ligga i en fil med namnet A.java.

Om det stämmer så kommer inte det där gå att kompilera utan att ändra filnamnen.

Permalänk
Avstängd

Fungerar ej iom att de har en instans av varandra, när du kompilerar klass A så vill den kompilera klass B och då vid kompileringen av klass B vill den kompilera klass A men det går inte för att .... Du förstår poängen

och ja, filerna måste heta A.java resp. B.java

Permalänk
Medlem

Hur har du designat det hela om du måste ha korsreferenser mellan klasserna?

Lite nyfiken bara. Det borde ju gå att lösa med t ex interface.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk

inte jag som har designat, har fått allting nedkastat i famnen på mig ,,,men hursomhelst har det löst sig.

Visa signatur

"Turn On, Tune In, and Drop Out"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perra82
Fungerar ej iom att de har en instans av varandra, när du kompilerar klass A så vill den kompilera klass B och då vid kompileringen av klass B vill den kompilera klass A men det går inte för att .... Du förstår poängen

och ja, filerna måste heta A.java resp. B.java

Fungerar alldeles utmärkt faktiskt, javakompilatorn är smart på det viset (till skillnad från andra "överlägsna" språk? ).