Tävla om valfri Komplett-PC!
Permalänk
Medlem

720p 1080i eller 1080p?

Hejsan jag har köpt en plasma 50" Samsung Ps50c96hdx och idag köpte jag en hddvd spelare toshiba hd-ep10

och nu till frågan vilket format ska jag köra på det? jag har tyvärr noll koll på det här med 720p 1080i 1080p

vet inte om 1080p funkar som det ska för på hdvds display står där 1080i men i menyn står där 1080p

hur kan jag kolla vad min tv bör köras på?

annars vilket e bäst o köra på 720p eller 1080i eller sätta den på 1080p o ignorera att det står 1080i på hddvds display;)

Visa signatur

cre8tor

Permalänk
Inaktiv

Om din TV är märkt med Full HD så visst kan du köra med 1080p. Inga problem.

Men är den märkt med HD-ready så rekommenderar jag 720p då det är närmast native upplösningen på din TV. 1080i är ju interlacing vilket växlar mellan halva pixelraderna på varje uppdatering av bilden. Men 720p och 1080p ger helbilder i uppdateringarna. 1080i skulle man nästan kunna kalla "wanna be" 1080p, (eller har jag fel?)

Edit: Såg specs att din TV-modell är HD-ready så jag rekommenderar 720p eftersom du har 1366 x 768 som native upplösning

Permalänk
Medlem

tackar o bugar för infon!

Visa signatur

cre8tor

Permalänk
Avstängd

usch hade jag köpt en 50" plasma och sen upptäckt att den bara va hd-rready hade den fan åkt tillbaka fortare än kvickt...

Permalänk
Medlem

MEN om din TV kan ta emot 1080p/24hz, så uppdaterar du din spelare till senaste firmwaren via nätet och väljer att den skickar signalen i det formatet. Du får mjukare rörelser och panoreringar i filmerna.

trollhattan: Vilken tur att det inte var du som gjorde det då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
usch hade jag köpt en 50" plasma och sen upptäckt att den bara va hd-rready hade den fan åkt tillbaka fortare än kvickt...

Intressant...
Varför hade du gjort det?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

men lol...låter som du blivit lurad av någon elgiganten försäljare. Majoriteten av dagens 50" plasma är inte full-hd, däremed ej sagt att de inte kan ta emot 1080p signal. Finns sååå mkt annat som spelar större roll än upplösningen såvida man inte tänkt sitta på 1 meters avstånd

Visa signatur

MacBook Pro Retina, Mac Mini, iPhone, iPad, iPod, Apple TV, Apple Cinema Display

Permalänk
Medlem

Elgiganten säljer nu även plasma som inte ens är HD öht, varken full eller ready på nått vis.

om man verkligen vill göra en poäng av den saken alltså..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Här har du lite läsning för dig och tilll er andra som stirar er blinda på upplösningen...

http://m3.idg.se/2.5253

Permalänk
Medlem

alla säger att köra i 720p men på tvn får jag märkbart bättre bild med 1080i hur kommer det sig?

Visa signatur

cre8tor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cre8tor
alla säger att köra i 720p men på tvn får jag märkbart bättre bild med 1080i hur kommer det sig?

Jag upplevde samma sak på min gamla 42" 1024x768-plasma. TVn kanske helt enkelt är väldigt duktig på nerskalning/deinterlace.

Har du uppdaterat spelaren och testat 1080p/24hz?

Permalänk
Medlem

nej men ska försöka mig på det nu;)

Visa signatur

cre8tor

Permalänk
Medlem

Din TV är inte FullHD, med andra ord klarar den "endast" av 720P och 1080i som högre HD upplösningar, så jag skulle rekommendera att du testar både 720P och 1080i och ser på vilken du gillar mest på TVn. I teorin ger 1080i ändå bättre kvalité då det är som 1080P fast nerskalad på din TV, så försök att "gilla" 1080i :p.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Din TV är inte FullHD, med andra ord klarar den "endast" av 720P och 1080i som högre HD upplösningar, så jag skulle rekommendera att du testar både 720P och 1080i och ser på vilken du gillar mest på TVn. I teorin ger 1080i ändå bättre kvalité då det är som 1080P fast nerskalad på din TV, så försök att "gilla" 1080i :p.

Det stämmer väl inte?
Jag har hört motsatsen.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Vadå i teorin ger 1080i bättre bild? Att 1080i är nerskalad 1080p, var har du drömt det? Samma upplösning ju, med skillnaden att bilden i första fallet är interlaced. TVn deinterlacar ju bilden, så beroende på kvaliteten på tvn så kan resultatet bli olika beroende på tv, men personligen föredrar jag i de flesta fall 720p över 1080i

Visa signatur

MacBook Pro Retina, Mac Mini, iPhone, iPad, iPod, Apple TV, Apple Cinema Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VicMackey
Vadå i teorin ger 1080i bättre bild? Att 1080i är nerskalad 1080p, var har du drömt det? Samma upplösning ju, med skillnaden att bilden i första fallet är interlaced. TVn deinterlacar ju bilden, så beroende på kvaliteten på tvn så kan resultatet bli olika beroende på tv, men personligen föredrar jag i de flesta fall 720p över 1080i

Förklarade kanske lite missvisande, 1080i är samma upplösning som 1080P ja, men då 1080P självklart håller en högre upplösning än 720P så får man en bättre bild om TVn klarar av att hantera 1080i på rätt sätt, att det skalar ner skrev jag bara som en synonym då TVn fortfarande inte klarar av att visa full 1080P som är interlaced.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Ser man på film skulle jag rekommendera 1080i för att apparater som inte har 1280*720 som upplösning för bilden skalas om en gång mindre då.

De två alternativen då man ser på HD film

Alt 1 1080i
1920*1080 > 1920*1080 > 1366*768 //Skalas om en gånger och bara nedåt

Alt 2 720p
1920*1080 > 1280*720 > 1366*768 //Skalas om tv gånger och skalas upp sista gången

Jag kör därför 1080i då det gäller filmer då det skalas om bara en gång och bara nedåt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Citat:

Förklarade kanske lite missvisande, 1080i är samma upplösning som 1080P ja, men då 1080P självklart håller en högre upplösning än 720P så får man en bättre bild om TVn klarar av att hantera 1080i på rätt sätt, att det skalar ner skrev jag bara som en synonym då TVn fortfarande inte klarar av att visa full 1080P som är interlaced.

men....vadå "visa full 1080p som är interlaced"? Låter som du inte riktigt har kläm på allt. Full 1080p, finns det flera? Hur kan 1080p vara interlaced? 1080p24 är ett välkänt begrepp på signal, men vad är full 1080p?

Sen....vad är det som säger att högre upplösning = bättre bild?? Känns som att detta med full-hd nästan blivit i paritet med megapixel på digitalkameror och att det är vedertaget numera att avgöra hur bra bild en tv har utefter dess upplösning.

Antar att du inte sitter 1 meter ifrån en 50" plasma, så det vore roligt att höra vad du grundar dina åsikter i. Personligen tycker jag att Pioneer 8G (1366x768) har betydligt bättre bild än någon sketen LG med full-hd.

Till trådskaparen:
EP-10 kan skicka 1080p24 signal, så du bör om möjligt skicka detta under förutsättning att din bildvisare kan ta emot signalen och visa den korrekt. (Utan att göra 3:2 pulldown) HDDVD lagras likt blu-ray i sitt orginalformat som 1080p24 och för att slippa judder så ska du skicka den signalen till din bildvisare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

men....vadå "visa full 1080p som är interlaced"? Låter som du inte riktigt har kläm på allt. Full 1080p, finns det flera? Hur kan 1080p vara interlaced? 1080p24 är ett välkänt begrepp på signal, men vad är full 1080p?

Sen....vad är det som säger att högre upplösning = bättre bild?? Känns som att detta med full-hd nästan blivit i paritet med megapixel på digitalkameror och att det är vedertaget numera att avgöra hur bra bild en tv har utefter dess upplösning.

Antar att du inte sitter 1 meter ifrån en 50" plasma, så det vore roligt att höra vad du grundar dina åsikter i. Personligen tycker jag att Pioneer 8G (1366x768) har betydligt bättre bild än någon sketen LG med full-hd.

Till trådskaparen:
EP-10 kan skicka 1080p24 signal, så du bör om möjligt skicka detta under förutsättning att din bildvisare kan ta emot signalen och visa den korrekt. (Utan att göra 3:2 pulldown) HDDVD lagras likt blu-ray i sitt orginalformat som 1080p24 och för att slippa judder så ska du skicka den signalen till din bildvisare.

Jag tror att du hänger dig lite väl mycket vid just namnet på de olika upplösningar och olika kvalitésnivåner ...

Självklart är det olika beroende på vilken TV man har, men det vi diskuterar nu har inget att göra med jämförelse av en TV som visar 1080i och en annan TV som visar 720P, utan vi diskuterar huruvida man kan få en bra bild på TVn även om den inte är "Full HD", med andra ord kan visa 1080P och har också den upplösningen (För många TVn kan visa 1080P men har en lägre upplösning, med andra ord skalas bilden ner).

Bilden blir bättre när man visar 1080i om TVn klarar av att hantera det, det är faktum, och det är just därför jag rekommenderade trådskaparen att jämföra 720P och 1080i på sitt egna TV apparat, men då jag har stött på otroligt många nya Plasma Tvn som faktiskt gör en riktigt bra "deal" av 1080i så rekommenderade jag att han skulle helt enkelt ta lite extra tid på sig att finjustera när bilden visas i 1080i och inte byta till 720P direkt.

För övrigt sitter man helt enkelt inte 1 meter från en 50" plasma, men det är väl bara min åsikt .. =/, och, åter igen, man kan inte jämföra en av de bästa märkena (med andra ord Pioneer) med en svensson märke som till exempel Sharp eller LG.

Trådskaparen bör Inte välja att skicka 1080P från sitt HD-DVD/Blu-Ray spelare då hans TV inte kan hantera detta, istället bör han pendla mellan 1080i och 720P och helt enkelt se vad som ser bäst ut i hans ögon.

/Sanazin

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag tror att du hänger dig lite väl mycket vid just namnet på de olika upplösningar och olika kvalitésnivåner ...

Självklart är det olika beroende på vilken TV man har, men det vi diskuterar nu har inget att göra med jämförelse av en TV som visar 1080i och en annan TV som visar 720P, utan vi diskuterar huruvida man kan få en bra bild på TVn även om den inte är "Full HD", med andra ord kan visa 1080P och har också den upplösningen (För många TVn kan visa 1080P men har en lägre upplösning, med andra ord skalas bilden ner).

Bilden blir bättre när man visar 1080i om TVn klarar av att hantera det, det är faktum, och det är just därför jag rekommenderade trådskaparen att jämföra 720P och 1080i på sitt egna TV apparat, men då jag har stött på otroligt många nya Plasma Tvn som faktiskt gör en riktigt bra "deal" av 1080i så rekommenderade jag att han skulle helt enkelt ta lite extra tid på sig att finjustera när bilden visas i 1080i och inte byta till 720P direkt.

För övrigt sitter man helt enkelt inte 1 meter från en 50" plasma, men det är väl bara min åsikt .. =/, och, åter igen, man kan inte jämföra en av de bästa märkena (med andra ord Pioneer) med en svensson märke som till exempel Sharp eller LG.

Trådskaparen bör Inte välja att skicka 1080P från sitt HD-DVD/Blu-Ray spelare då hans TV inte kan hantera detta, istället bör han pendla mellan 1080i och 720P och helt enkelt se vad som ser bäst ut i hans ögon.

/Sanazin

nej jag hänger verkligen inte upp mig på namn, däremot verkar du inte ha full koll på vad som gäller. Vore också roligt att se vilken empirisk grund du har för påståendet att "Bilden blir bättre när man visar 1080i om TVn klarar av att hantera det, det är faktum"

Har man en HD-ready tv som inte klarar 1080p vill jag påstå att i 9 fall av 10 är 720p bättre än 1080i just pga deinterlacing. Dessutom, 720p signal ligger närmre naitve upplösningen. Varför skicka 1080i till en tv som då måste skala ner bilden och dessutom deinterlaca den?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

För att omvandla 1080p24 (nästan alla HDDVD och BluRay-filmer) till 1080i60 använder man en teknik som kallas för Telecine.
Det går att göra samma sak baklänges och man får då ut originalformatet i originalfps utan några som helst förluster. Nu sitter vi med en 1080p24-bildsekvens i TVn och det kan inte bli bättre än så.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

nej jag hänger verkligen inte upp mig på namn, däremot verkar du inte ha full koll på vad som gäller. Vore också roligt att se vilken empirisk grund du har för påståendet att "Bilden blir bättre när man visar 1080i om TVn klarar av att hantera det, det är faktum"

Har man en HD-ready tv som inte klarar 1080p vill jag påstå att i 9 fall av 10 är 720p bättre än 1080i just pga deinterlacing. Dessutom, 720p signal ligger närmre naitve upplösningen. Varför skicka 1080i till en tv som då måste skala ner bilden och dessutom deinterlaca den?

Du får gärna påstå vad du vill, men då jag känner otroligt många som jobbar i det här området och är även erfaren själv kan jag däremot dra upp det faktum att bilden faktiskt är bättre i 1080i så länge det inte uppkommer hackigt bild som var den grundläggande orsaken till varför många föredrog 720P, men det var ett tag sen plasmor och lcdn verkligen hade problem med att hantera en nerskalad bild.

Nu jag bryr mig varken om vad Du gör med Ditt TV men faktum kvarstår. Känns som att du vägrar acceptera att vissa TV apparater helt enkelt kan visa en otroligt bra bild, självklart bättre än 720P, med 1080i.
Att 9 av 10 TV apparater inte kan hantera 1080i vill jag gärna att du lägger upp någon källa på för det är en helt löjlig påstående.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

alla som har en åsikt åt ena eller andra hållet bör kanske ta och titta på en demo helt enkelt. (men gör det gärna nånstans där de haft vett att koppla i rätt sladdar och välja rätt upplösning)

vissa som trodde de behövde 1080 kommer få sin uppfattning bekräftad, de som trodde det var onödigt likaså, och några stycken ytterligare kanske kommer ändra uppfattning.

vill dock invända lite mot kameraanalogin. en bra CCD är beroende av en bra optik, och tvärtom. en TV med en bra panel har oftast bra bild också. (eftersom sällan en dålig TV bekostas en bra panel ändå, bra elektronik i en TV däremot lider ofta av motsatsen)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oj vilken tråd det blev;)!

min tv tar inte 1080p men för mig o de personerna som jag andvänd som test panel (oväntande gäster;) ) så e helt klart min bild bättre i 1080i än i 720p

så då har jag väl haft tur o va en av dom 10;)

Visa signatur

cre8tor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cre8tor
min tv tar inte 1080p men för mig o de personerna som jag andvänd som test panel (oväntande gäster;) ) så e helt klart min bild bättre i 1080i än i 720p

så då har jag väl haft tur o va en av dom 10;)

Är betydligt mer än 9 av 10 .. Det kan jag lova dig, men kul att du testade det i alla fall
/Sanazin

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Du får gärna påstå vad du vill, men då jag känner otroligt många som jobbar i det här området och är även erfaren själv kan jag däremot dra upp det faktum att bilden faktiskt är bättre i 1080i så länge det inte uppkommer hackigt bild som var den grundläggande orsaken till varför många föredrog 720P, men det var ett tag sen plasmor och lcdn verkligen hade problem med att hantera en nerskalad bild.

Nu jag bryr mig varken om vad Du gör med Ditt TV men faktum kvarstår. Känns som att du vägrar acceptera att vissa TV apparater helt enkelt kan visa en otroligt bra bild, självklart bättre än 720P, med 1080i.
Att 9 av 10 TV apparater inte kan hantera 1080i vill jag gärna att du lägger upp någon källa på för det är en helt löjlig påstående.

haha ja jag har svårt att se hur faktum kan kvarstå när det överhuvudtaget aldrig har varit ett faktum. Jag vägrar inte att acceptera något, visst kan 1080i vara bättre än 720p, det har jag inte sagt något om. Det jag däremot hävdar är att på icke full-hd tv-apparater blir 720p ofta bättre än 1080i. Det baserar jag på egna erfarenheter, jag påstår inte att det är något faktum. Vad jag har problem med är att du helt taget ur luften påstår att vissa saker är fakta. USAs president heter George Bush och en fotboll är rund, det är fakta. Det du påstår är inte ens i närheten av fakta. Så tills du kan visa mig någon form av empirsik studie som styrker dina påståenden så tar jag dom, och alla andra bör också göra det, med en stor hand salt.

Sist, vore roligt att höra vad dom jobbar med, de som du känner inom detta område.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

haha ja jag har svårt att se hur faktum kan kvarstå när det överhuvudtaget aldrig har varit ett faktum. Jag vägrar inte att acceptera något, visst kan 1080i vara bättre än 720p, det har jag inte sagt något om. Det jag däremot hävdar är att på icke full-hd tv-apparater blir 720p ofta bättre än 1080i. Det baserar jag på egna erfarenheter, jag påstår inte att det är något faktum. Vad jag har problem med är att du helt taget ur luften påstår att vissa saker är fakta. USAs president heter George Bush och en fotboll är rund, det är fakta. Det du påstår är inte ens i närheten av fakta. Så tills du kan visa mig någon form av empirsik studie som styrker dina påståenden så tar jag dom, och alla andra bör också göra det, med en stor hand salt.

Sist, vore roligt att höra vad dom jobbar med, de som du känner inom detta område.

Det du påstår är att 720P ser bättre ut än 1080i, det faktum som jag däremot påstod är att det är snarare tvärtom, dock så uttalar jag mig om nyare plasma och lcd paneler och hur äldre platt TVn hanterar dessa upplösningar är ärligt talat helt oväsentligt. Det faktum som jag enligt dig "hävdar ur tomma luften" är helt enkelt att 1080i ser bättre ut än 720P Om TVn kan Hantera Det, jag vet inte hur jag ska formulera det mer simpelt då jag har gång på gång sagt att det inte är något "solklart" men på nyare TVn är det just detta som gäller.
Nu orkar jag verkligen inte fortsätta diskussionen då trådskaparen har fått svar på sin fråga och jag måste påpeka att han och flera andra föredrog 1080i som du verkar vara helt emot av någon anledning, jösses.
Om du personligen gillar 720P framför 1080i har jag inget emot men jag kan lova dig att om du jämför dessa på nyare plasma och lcd apparater så kommer du föredra 1080i.
För övrigt om du bara måste veta, anledningen vet jag inte vad, men dem som jag känner som jobbar inom detta är främst Philips driftchef för norra Europa.
Men det är fortfarande helt oväsentligt då min egna erfarenhet har inget med det att göra.
Åter igen, det finns inget "solklart" då bild är otroligt personligt, men påståenden angående olika bildkvalitén är mer generell då det skiljer sig från person till person.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför gör dom en tv med upplösningen 1366x768 då HD-ready är 1280*720?
är det inte bättre om tv:n har 1280*720 i upplösning direkt?

bara en sak jag kom att tänka på för stunden, finns kanske någon bra anledning?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

USAs president heter George Bush och en fotboll är rund, det är fakta.

dock icke i just USA..

(vilket för denna tråd även blev en passande analogi fö)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Varför gör dom en tv med upplösningen 1366x768 då HD-ready är 1280*720?
är det inte bättre om tv:n har 1280*720 i upplösning direkt?

bara en sak jag kom att tänka på för stunden, finns kanske någon bra anledning?

tror formatet är bla anpassat för bättre skalning av våra TV-sändningar från SD till HD. (PAL har 576 och NTSC 480) 576x1.33=766 / 480x1.5=720 viss sträckning och beskäring är det givetvis med.

sen är det även standarden för WXGA (Wide XGA alltså) vilket kanske var viktigare. i Europa lanserades ju platt och HD-TV senare och när datorer började kopplas till dem, i USA och Japan var det HD rdan med CRTs som då inte hade nån möjlighte för det, därför var det troligen lättare att bara köra vidare på standarden innan (480) som då blev 1080i (upplösningen är egentligen fysiskt samma på TVn, men frkvensen dubblerad)

här kan du läsa lite halvt relaterade diskusioner på ämnet:

http://www.fcpug.se/forum/archive/index.php/t-486.html

ta en Alvedon redan innan..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det du påstår är att 720P ser bättre ut än 1080i, det faktum som jag däremot påstod är att det är snarare tvärtom, dock så uttalar jag mig om nyare plasma och lcd paneler och hur äldre platt TVn hanterar dessa upplösningar är ärligt talat helt oväsentligt. Det faktum som jag enligt dig "hävdar ur tomma luften" är helt enkelt att 1080i ser bättre ut än 720P Om TVn kan Hantera Det, jag vet inte hur jag ska formulera det mer simpelt då jag har gång på gång sagt att det inte är något "solklart" men på nyare TVn är det just detta som gäller.
Nu orkar jag verkligen inte fortsätta diskussionen då trådskaparen har fått svar på sin fråga och jag måste påpeka att han och flera andra föredrog 1080i som du verkar vara helt emot av någon anledning, jösses.
Om du personligen gillar 720P framför 1080i har jag inget emot men jag kan lova dig att om du jämför dessa på nyare plasma och lcd apparater så kommer du föredra 1080i.
För övrigt om du bara måste veta, anledningen vet jag inte vad, men dem som jag känner som jobbar inom detta är främst Philips driftchef för norra Europa.
Men det är fortfarande helt oväsentligt då min egna erfarenhet har inget med det att göra.
Åter igen, det finns inget "solklart" då bild är otroligt personligt, men påståenden angående olika bildkvalitén är mer generell då det skiljer sig från person till person.

SUCK....för att en tv ska få hd-ready märkningen ska den kunna ta emot 1080i. Vild gissning är att 95% av dagens nya tv-apparater är HD-ready, vilket innebär att de då kan hantera 1080i. Det du påstår är alltså att 1080i ser bättre ut än 720p på 95% av tv-apparaterna. Bullshit säger jag...och du behöver inte formulera det mer simpelt, jag hör vad du säger...

Sen vet jag inte vad du menar med "nya" tv-apparater och att det är ett FAKTUM att 1080i ser bättre ut på dessa. Jag har en nyinköpt HD-ready LCD från Sony som är 3 månader gammal, och kan lova dig att 1080i inte ser bättre ut. Så att det är ett faktum att 1080i ser bättre ut på nya tv apparater som kan ta emot 1080i har jag svårt att tro

Och du säger ju själv att bilen är personligt, ja visst är det det, jag håller med dig. Det jag har svårt att förstå är hur du kan påså att vissa saker är fakta och att det helt enkelt är på ett visst sätt. Du har fortfarande inte redogjort för gruden till dina s.k. fakta, du skriver "att det är så".

Visa signatur