Permalänk
Medlem

Avast vs Nod32

Jag kör alltid med det senaste av Norton men typ 85% av alla på internet hatar det totalt.
Funderar på Avast eller Nod32, vilket tycker ni?
Skriv gärna andra AV program.

Permalänk

NOD32 any day för min del.

Den ligger alltid i topp i tester när det kommer till hur många virus den upptäcker, den tar upp jävligt lite datorkraft och den är smidig och enkel att använda.

Orkar inte leta upp källor just nu men det är det bästa jag provat, och då har jag även provat Avast (Helt ok), Norton (sämst någonsin), Norman (lika dåligt det), Mcaffe (katastrof) och Panda (Helt ok).

Permalänk
Medlem

Själv säger jag Avast alla dagar , har testat Nod32 och är inte nöjd med det.

Permalänk
Medlem

Kaspersky Internet Security 2010 skyddar dig mer än något annat säkerhets-program idag (bevis). Det är allt jag har, och behöver, säga

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Inget av dom skitprogrammen. Tacka vet jag Symantec Antivirus Corp. Edition.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haxpanda
Jag kör alltid med det senaste av Norton men typ 85% av alla på internet hatar det totalt.
Funderar på Avast eller Nod32, vilket tycker ni?
Skriv gärna andra AV program.

själv kör jag nod32

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terrax
Inget av dom skitprogrammen. Tacka vet jag Symantec Antivirus Corp. Edition.

Har du ens testat något annat av de programmen än det du har nu?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Skojar du? Symantec käkar mer systemresurser än Crysis. Större bloatware får man leta efter. Det hade varit befogat om det presterade därefter i tester också, men inte ens det gör det. Finns klart bättre alternativ av många anledningar. Avast är bra, det är bara att jag föredrar Nod32. Kaspersky är bra också, som någon nämnde ovanför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Kaspersky Internet Security 2010 skyddar dig mer än något annat säkerhets-program idag (bevis). Det är allt jag har, och behöver, säga

Inte mycket till bevisning du hade att komma med.. Ett test.. NOD32 har vunnit det som kallas inofficiella VM för antivirusprogram samtliga gånger det arrangerats och drar dessutom väldigt lite systemresurser. Har själv kört det i >5år och enda gången det failat var när jag själv klickade på en spam-länk i ett msn-fönster och ignorerade varningen.. Doom on me..

Permalänk
Medlem

Avast all the way fungerar fin fint, inget man måste betala för, ej heller "cracka" som jag sett att folk gör med andra virus skydd. ett crackat program behöver inte fungera fullt ut även om det ser ut som om det gör det. Aldrig haft problem med Avast heller, fungerar fel fritt på alla windows system jag testat det på hitils, flyter på fint även i windows 7

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk

Håller med Atrex helt och hållet, därmed har mindflow en bra poäng. Avast vinner nog overall pga att det är gratis. Men jag skulle ändå säga att om du är ute efter det bästa, så är Nod32 the way to go, just pga att det vunnit väldigt många inofficiella jämförelser, som Atrex sa.

Edit: ska försöka leta reda på ett par jämförelser.

Edit 2: Here we go: http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc...

Denna rapport är från 2009. Den avsåg dock proaktivt skydd, dvs virus som ännu inte blivit bekräftade. De enda som får betyget Advanced+ är Eset Nod32, Kaspersky och otroligt nog Microsoft OneCare.

Finns fler tester här: http://www.av-comparatives.org.

Permalänk
Medlem

edgrens "bevis" handlade ju inte om virusskydd ens...

Nej tacka vet jag NOD32, resurssnålt och pålitligt. Betalar gladeligen min licens till ESET.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Inte mycket till bevisning du hade att komma med.. Ett test.. NOD32 har vunnit det som kallas inofficiella VM för antivirusprogram samtliga gånger det arrangerats och drar dessutom väldigt lite systemresurser. Har själv kört det i >5år och enda gången det failat var när jag själv klickade på en spam-länk i ett msn-fönster och ignorerade varningen.. Doom on me..

Read and weep: Kaspersky Awards.

De har fått en hel sjö av priser ända sedan 1995. ESET har bara fått 42 priser. Säger nog en hel del, men jag säger inte heller att NOD32 är ett dåligt antivirus-program. Faktiskt så är det ett rätt så bra sådant.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToMTeMoR4
Skojar du? Symantec käkar mer systemresurser än Crysis. Större bloatware får man leta efter. Det hade varit befogat om det presterade därefter i tester också, men inte ens det gör det.

Så var det förr men är inte så längre. Dyrt dock.

Mvh

Permalänk
Medlem

Säger bara Avira, piskar Nod32 alla dagar i veckan, är gratis och resurssnålt! Sen med 2min pill kan man slå av reklamen som ploppar upp en gång per dag.

Permalänk

Både avast! och nod32 är resurssnåla, pålitliga, och sköter sig självt i bakgrunden. Båda programmen rekommenderas därför varmt.

Jag körde med nod32 i många år men bytte till avast! när jag uppgraderade till SSD (med SSDn installerad märkte jag att nod32 lade till en fördröjning på någon sekund från det att windows/skrivbordet dök upp tills dess att man kunde använda datorn; med avast! försvann fördröjningen; jag vet inte om det är ngt som gäller för nod32 generellt eller om det bara gäller för mitt system eller hjust den version som fanns hjust då, har inte sett tillbaka sedan bytet).

Nod32 har bättre skydd enligt diverse tester men avast! är inte långt efter och är dessutom gratis för privat bruk.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att folk fortfarande kör med Nod32, det var bäst under 2.xtiden, nu ligger det väl fan i mig inte ens i toppfem?

Avira, Avast, Norton är väl tre st som är kända för att vara bättre iaf. Och senaste Norton ska tydligen vara resurssnålt, inget jag är insatt i dock.

Permalänk
Medlem

Norton är det värsta skit man kan lägga in i sin dator, drar på tok för mycket resurser, och det ställer till en massa onödiga problem. satt som data support ett tag, och då folk ringde in frågade man "har ni norton" fick man svaret ja bad man dem stänga av det, och i dom flesta fallen fungerade deras datorer som dom skulle igen, norton har en förmåga att stänga av internet för folk och ställa till med en massa andra idiotiska saker, så jag kan inte förstå hur nya datorer levereras med just norton, det borde förbjudas och aldrig mer få installeras på någon dator.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Kör Avast. Jag använder det och det fungerar skitbra!
Annars kan du testa på Panda Cloud? Har själv ej testat men det ska dra så lite som möjligt utav datorns kraft. Läs mer om det via översta länken nedanför.

http://www.cloudantivirus.com/
http://www.avast.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindflow
Norton är det värsta skit man kan lägga in i sin dator, drar på tok för mycket resurser, och det ställer till en massa onödiga problem. satt som data support ett tag, och då folk ringde in frågade man "har ni norton" fick man svaret ja bad man dem stänga av det, och i dom flesta fallen fungerade deras datorer som dom skulle igen, norton har en förmåga att stänga av internet för folk och ställa till med en massa andra idiotiska saker, så jag kan inte förstå hur nya datorer levereras med just norton, det borde förbjudas och aldrig mer få installeras på någon dator.

Det nyaste ska de flesta sådana problem vara borta. Inte helt omöjligt att du tänker på de gamla versionerna?

Permalänk
Medlem

Lustigt hur länge gamla sanningar håller i sig. Prövade Nod32 v4, var inte imponerad. Norton 2010 däremot är snudd på att jag funderar att köpa det nu när betan är slut, så bra är det.

Jaha då renewade den just som jag skrev det. Fler gratisdagar, jag är nöjd

Permalänk
Medlem

Har kört med Nod32 ett bra tag och är väldigt nöjd; uppdateras ofta, blockar misstänkta filer/sidor, verkar inte påverka prestanda nämnvärt.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Men NOD32 finns inte längre som gratisversion va? =/

Inte längre? Har det varit gratis en gång i tiden?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Symantecs Corp versioner av Anti virus är betydligt bättre än Nod etc då det är gjort för företag, Norton är deras konsumentversioner och således går de inte att jämföra.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag har kört med MCaffe flera år, har fungerat bra. Har inte haft något virus på min dator som förstört(ominstallation). Även kört panda ett år som inte hittade något virus. När jag i våras skaffade windows 7 så fungerade inte MCaffe, då valde jag AVG Free som inte heller har hittat något virus.

Permalänk
Avstängd

Jag tänkte bara fråga om någon annan än jag märkt att google chrome blir extremt slött när man har nod32 som antivirus?
Jag tog bort nod32 och kör med norton internet security och nu går det som det ska.
http://www.youtube.com/watch?v=yU9U4f01H8M&feature=PlayList&p...

Norton har blivit mycket bättre från och med år 2009.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Norton har fortfarande en massa problem, för en "nybörjare" kan det ställa till en hel del bekymmer, blokera sånt den inte ska blokera, ställa till så program inte fungerar, tillomed blokera anslutningen mot nätet helt och hållet, många jag har hjälpt som haft problem, sedan stänger man av allt i norton, då fungerar datorn precis som den ska igen, och ett virus skydd ska vara så enkelt så även min farmor ska klara av att använda det. Och detta utan en massa konstiga blokeringar rätt vad det är.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.