Xbox 360 Vs Playstation 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
spelen är indeed viktigast! ps3 har ju faktiskt både ps1, ps2 och nya titlarna då till ps3 som kommer. Så är man rpg nörd playastaion givet enligt mig.

Sedan du postade i DMC4 tråden om att det var dåligt att det även skulle släppas på 360 så tycker iafall jag att dina åsikter om vilken konsol man ska köpa är ganska meningslösa.
Bara en fanboy tycker det är dåligt att ett spel får större budget och släpps till en större skara människor. Sen argumentet "Att det alltid varit ett PS-spel" är ju bara ett till tecken på att du är en fanboy.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Sedan du postade i DMC4 tråden om att det var dåligt att det även skulle släppas på 360 så tycker iafall jag att dina åsikter om vilken konsol man ska köpa är ganska meningslösa.
Bara en fanboy tycker det är dåligt att ett spel får större budget och släpps till en större skala människor. Sen argumentet "Att det alltid varit ett PS-spel" är ju bara ett till tecken på att du är en fanboy.

Det viktigaste är att spelet blir ruskigt bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Det viktigaste är att spelet blir ruskigt bra!

det får vi hoppas. Har dock inte lirat något DMC sedan ettan. Tvåan verkade ganska B.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Jag sa inget om dmc4 i den här tråden dmc är knappast det ända spelet till ps3. Så mina inlägg blir inte värdelösa

När ska ni på swec lära er att bara för att jag ser 360 som en flopp och att den verkligen har dåliga spel med tanke på hur länge den varit ute så är jag inte en sony fanboy. Och tänker inte ändra min åsikt. dmc1 var en av dom bästa liren jag spelat resten naaa.

... ne tydligen så är jag dålig på att uttrycka mig så jag säger det simpelt "ps3!"
hurray

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Ok så du är inte en fanboy men tycker 360 är en flopp och att det är dåligt att fler spel släpps till den. Jovisst det låter fint de.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Läste just detta på Gamereactor.se:

Citat:

Colin McRae: Dirt släpps den 29:e juni till PC och Xbox 360. Playstation 3-versionen dröjer faktiskt ända till oktober innan vi får spela. Varför är oklart men envisa rykten menar på att Codemasters programmerare har haft dryga problem med att få deras nya grafikteknologi att fungera tillsammans med Sonys nya maskin.

Tycker jag läst många rapporter om att utvecklare inte riktigt gillar PS3:an

Permalänk

Playstation 3 + Final Fantasy XIII och Versus.

Visa signatur

You can run but you will only die tired.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Ok så du är inte en fanboy men tycker 360 är en flopp och att det är dåligt att fler spel släpps till den. Jovisst det låter fint de.

xD Så du menar att för att xbox har fler spel på hyllan att den inte floppar?

Spelen är ju _skit_ (vill använda mer mogna ord men) och dom som är någerlunda _okej_ finns till pc och det är fps spel som ändå ska spelas på pc.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Devil May Cry: Läs om, läs rätt.

Pulver: Jo, man har ju hört det. Många väljer ju att släppa spelen till 360 istället för till ps3 just för att det är så invecklat och dyrt att utveckla spelen till ps3.

Permalänk
Medlem

Detta är kanske den mest meningslösa tråden på hela forumet. Ungefär som den om vilken glass som är godast; choklad eller vanilj

Folk köper väl den konsol som de gillar bäst och skiter i den andra. Själv kör jag PS3 och är mycket nöjd med den. Har dessutom en del polare som kör PS3 också, vilket gör att man kan lira online tillsammans eller byta spel. Samma gäller garanterat för många 360-ägare.

Sen är ju folk i allmänhet väldigt beskyddande om sin smak, det vill säga att ingen vill göra en dålig affär. Har man köpt tex. en PS3 och tycker att den är ok, men inte asgrym, kommer den personen antagligen säga att PS3 är jättebra. Ingen vill ju vara den som har lagt 6000+ kr på en småtrist konsol. Detta gäller "vanliga" lirare.

För hängivna fanboys är det av en eller annan orsak nåt annat som styr, MS-hat, japan-hat eller bara att man tappades på huvudet när man var liten

Sen finns det dom som inte kan bestämma sig/har för mycket pengar och fritid och köper båda. De har ju åtminstone testat båda konsoler vilket de flesta antagligen inte har gjort (5 min på EB-games gälls inte).

Hela diskussionen består av redan "övertygade" personer som vill pådyvla andra deras åsikt, ungefär som religiösa sekter gör. Släpp snacket och var nöjda med det ni har, eller skaffa den andra.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy

Pulver: Jo, man har ju hört det. Många väljer ju att släppa spelen till 360 istället för till ps3 just för att det är så invecklat och dyrt att utveckla spelen till ps3.

Stämmer

Bl.a.
" The reason the PS3’s CPU will be significantly more difficult to program for is because the CPU is asymmetric, unlike the 360’s CPU. Because of the PS3 CPU only having 1 PPE compared to the 360’s 3, all game control, scripting, AI and other branch intensive code will need to be crammed into two threads which share a very narrow execution core and no instruction window. The cell’s SPE will be unable to help out here as they are not as robust; hence, not fit for accelerating things such as AI, as it’s fairly branch intensive and the SPE lacks branch prediction capability entirely."

citerat från:
http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=4

Edit: Gillar vad rawhead sa förresten. Hans ord är fakta.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Läste just detta på Gamereactor.se:

Tycker jag läst många rapporter om att utvecklare inte riktigt gillar PS3:an

jaså, tycker det står att de har problem att programmera för den... inte att de inte gillar den.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
Ungefär som den om vilken glass som är godast; choklad eller vanilj

Klart Choklad är godast!!!1one!11 Alla andra är ju dumma i huvudet!:rolleyes:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse

Edit: Gillar vad rawhead sa förresten. Hans ord är fakta.

Håller med, mycket bra skrivet RawHead.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Klart Choklad är godast!!!1one!11 Alla andra är ju dumma i huvudet!:rolleyes:

Vanilj!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
jaså, tycker det står att de har problem att programmera för den... inte att de inte gillar den.

Jag tänkte samtidigt på ett citat man kan läsa i senaste papperstidningen av Gamereactor - sagt av Gabe Newell på Valve:

"Playstation 3 är en katastrof på så många nivåer"

Han syftar nog bla på att det är svårt att programmera för den.

(inga påhopp nu - jag citerar endast andra och är klart intresserad av att köpa PS3 själv)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Vanilj!

Är det inte nu man ska säga ischoklad bara för att ha det bästa av båda

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jag tänkte samtidigt på ett citat man kan läsa i senaste papperstidningen av Gamereactor - sagt av Gabe Newell på Valve:

"Playstation 3 är en katastrof på så många nivåer"

Han syftar nog bla på att det är svårt att programmera för den.

(inga påhopp nu - jag citerar endast andra och är klart intresserad av att köpa PS3 själv)

ye, Gabe syftar på programmeringen.
Men sen ex utvecklarna av Sigma sa i deras intervju ang ps3, att utvecklare enbart är lata bortskämda puckon mer eller mindre
Att ps3an faktiskt inte är så svår att utveckla till om man sätter sig in i det, utvecklare är rädda om det är något nytt, och visst för mindre små företag kan det kosta pengar.
Men utvecklare som Valve ska inte ha några problem tycker jag, så pass stort företag, tror bara dom är lata.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
ye, Gabe syftar på programmeringen.
Men sen ex utvecklarna av Sigma sa i deras intervju ang ps3, att utvecklare enbart är lata bortskämda puckon mer eller mindre
Att ps3an faktiskt inte är så svår att utveckla till om man sätter sig in i det, utvecklare är rädda om det är något nytt, och visst för mindre små företag kan det kosta pengar.
Men utvecklare som Valve ska inte ha några problem tycker jag, så pass stort företag, tror bara dom är lata.

Läs, snälla.

http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1

Fjärde gången jag länkar den

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
Läs, snälla.

http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1

Fjärde gången jag länkar den

Jag har läst den för hundra år sedan.
Det är skitsamma, Ps3an är svårare att utveckla till än 360, mycket pga verktygen och just för att utvecklarna redan var vana vid det systemet som just 360 har, det var inget helt nytt svårt.

Det tar ändå inte bort det faktum att utvecklare som team ninja som gör sigma har haft NOLL problem med Ps3 just för att dom faktiskt satte sig in i hur det fungerade, så vad säger den där jämförelsen? Inget.

Det är delvis sonys eget fel att utvecklare klagar, just eftersom dom inte har varit bra med att dela ut verktyg mer än till dom största utvecklarna, vilket är jävligt dåligt.
Dom kan inte klara sig med bara stöd från stora företag som ex EA.

Och den där artikeln är inte direkt något bra, om du nu inte råkar vara en teknikjunkie som bryr sig om allt sådant piss, vilket är totalt orelevant, prestanda hit och dit, vad gör det om där inte finns några bra spel som kan visa det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
xD Så du menar att för att xbox har fler spel på hyllan att den inte floppar?

Spelen är ju _skit_ (vill använda mer mogna ord men) och dom som är någerlunda _okej_ finns till pc och det är fps spel som ändå ska spelas på pc.

Alltså... Vadå floppar, den säljer bättre än ps3, har mängder med stora titlar på gång (även ps3 och wii), den floppar inte någonstans. Du inser säkert att det är din egen åsikt att spelen är skit, samma skit finns ju på ps3.

Och nej, blu-ray krävs inte för next-gen (new-gen egentligen antar jag), vad ska man med 50 GB eller hur mycket det nu är? Ohh, okomprimerade texturer och en långfilm. Som många andra sagt, är man intresserad av Ps-exkluiva spel och blu-ray så är Ps3 rätt val, gillar man spelen mer på 360 så köper man den.

Permalänk
Avstängd

Xbox360 har framförallt Live som ju ger bättre onlinespelande, live arcade och fler spel, instegspriset är ju också något lägre.

PS3 har ju möjligen bättre hårdvara och högre utvecklingspotential i takt med att utvecklarna vänjer sig, bakåtkompatibelt med en del PS2-titlar vilket det ju finns ungefär hur många som helst av, priset är inte så farligt om man väger in bluray och att onlinespelande är gratis, mycket tystare, homebrew och linux stöds officiellt.

Eftersom jag ogillar Microsoft sedan de gamla dagarna, även om det inte finns någon direkt logik bakom det i dagsläget, så hade jag ju hellre valt en PS3a, tror även att den i längden är den bättre konsollen, däremot så borde ju Sony och Nintendo försöka fixa något bra system för onlinespelande, men jag kan inte tänka mig något annat än att Microsoft kommer vara bäst på den punkten, det är ju trots allt de som sysslar med programvaror.

Permalänk
Medlem

Ujj var länge sen jag skrev här men reagerade lite över denna posten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Du verkar inte riktigt påläst eller hur ? :S
För det första kan man få in mer än tillräckligt på en 8 gigabyte DVD skiva, för närvarande används Blu-Ray enbart till filmer, som för övrigt oftast spelas i 720p och därmed kräver inte mer än en bra komponent kabel.

Vad jag uppfattar detta som är att det är Sanazin som inte är påläst. I stort sett alla filmer som släpps på Blu-Ray ligger i 1080p (finns säkert något enstaka undantag). Däremot, så kanske författaren egentligen menar att det inte är så många som kanske har en tv som klarar av 1920x1080p? Vilket är en helt annan debatt. Själv sitter jag och väntar på att få min panel levererad i början av juni.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Utvecklarna gick ut med att mass effect har 30000 Repliker med voice actors, det är många repliker ska du veta. Detta har dem lyckats sätta in i en 8 gigabytes skiva, säg mig, var finns den "utvecklingen" hos PS3?
Med andra ord, hoppa inte på nån bara för att du är en PS fanboy, fanboyism är det sista vi vill ha här.

Varför är han en fanboy för han tar hänsyn till att även ps3'an kommer utvecklas på samma sett som xbox 360'n har gjort sen den släpptes? Känns mer att det är du som är lite av en fanboy ?

Att trycka ihop en hög med data på så liten plats som möjligt kan kallas för utvecklning, men nackdelarna med detta är ju att det tar mer processorkraft att spela upp eller att kvalite'n försämras. Dvs det finns även nackdelar med denna utveckling. Skulle vi skita i kvalite så hade vi inte ens behövt dvd9.

Håller både med och inte med dig här:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
PS3 är en avancerat maskin, men som många andra tycker jag att man blir påtvingat att köpa delar och det ökar priset på tok för mycket.
För Xbox 360 har man ett Val, vill man köpa HD-DVD kan man göra det för 1600 :-

Håller med dig att vissa prylar vill säkert inte alla ha. Själv har jag ingen användning för wifi, eller skicka över saker till någon psp jag inte har.

Däremot så... Förstår jag att inte alla vill ha en inbyggd spelare som klarar av att lagra större mängde hdmaterial som hd-dvd/blu-ray. Däremot så har förmodligen sony tänkt att släppa spel på detta format. Och vad hade hänt då, om folk hade vart tvugna att köpa till en extra spelare för att kunna spela dessa spel ?.

Det jag tycker är synd med 360'n är att jag hade gärna sett möjligheten med att köpa en INTERN hd-dvd spelare och skippa dvd-spelaren.

Själv är jag kluven i frågan, vill ha en Xbox 360 för spelen's skull, nu även med stöd för 1080p men däremot så ifrågasätter jag kraften i xboxen då jag sett lagg i krävande lir redan nu. Suget finns även för att många vänner har 360'n och möjligheten att spela ihop med dem lockar. Vill ha en ps3'a för blu-ray spelaren, hdmi, designen samt dess kapacitet och framtid för högupplöst material (film och spel).

Kan sammanfatta det hela med:
Xbox 360: Man vet vad man får för pengarna, de grafiska begränsningarna verkar redan nu vara nådda (eller så har programmerarna inte lärt sig maskinen än).
PS3: Framtiden avgör om det blir en flopp eller en hit.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Jag valde just PS3 för att den har de egenskaper nedan (förutom att den går att spela på), vilka jag använder och tycker om.

1. Blu-Ray
2. Trådlöst nätverk
3. Bluetooth
4. Snyggare (enligt mig)
5. Tystare än Xboxen

Jag kikade lite åt Xboxen innan jag bestämde mig för PS3an men den gick bort då jag ändå va tvungen att börja "uppgradera" den med HD-DVD och trådlöst nätverkskort osv.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fade-swe
Vad jag uppfattar detta som är att det är Sanazin som inte är påläst. I stort sett alla filmer som släpps på Blu-Ray ligger i 1080p (finns säkert något enstaka undantag).

Ursäkta för mig formulering, vad jag menade är att majoriteten av folk som har antingen ett Plasma eller LCD TV har dessa inte stöd för 1080p, alltså gör det ingen skillnad om man nu använder HDMI eller Komponent input till TVn.
Om man nu vill kolla på HD-DVD filmer kan man som sagt köpa ett HDDVD spelare till sin 360, och då blir det fortfarande billigare än PS3.
Ett Xbox 360 elite som kommer ut i europa om några månader (redan ute i USA) har HDMI output, och det blir Fortfarande billigare än att köpa det plus ett HD-DVD spelare än ett PS3.

Alltså personligen för mig känns PS3 som ett väldigt bra apparat men fortfarande lutar det åt entusiast hållet.

Citat:

Varför är han en fanboy för han tar hänsyn till att även ps3'an kommer utvecklas på samma sett som xbox 360'n har gjort sen den släpptes? Känns mer att det är du som är lite av en fanboy ?

Jag förstår inte riktigt vad du menar med det där, PS3 släpptes mycket senare än 360 alltså är det en självklarhet att den bör ha utvecklats mer. Men det är fortfarande upp till spelen och inte hur många ex. Gigaflops den klarar av att trycka ut. Och fortfarande tycker Jag att Xbox 360 har många fler spel som Jag tycker om på gång, men som sagt, gillar man spelen till PS3 så köper man ett PS3, det är inte något svårare än så :).

Citat:

[b]Håller med dig att vissa prylar vill säkert inte alla ha. Själv har jag ingen användning för wifi, eller skicka över saker till någon psp jag inte har.

Däremot så... Förstår jag att inte alla vill ha en inbyggd spelare som klarar av att lagra större mängde hdmaterial som hd-dvd/blu-ray. Däremot så har förmodligen sony tänkt att släppa spel på detta format. Och vad hade hänt då, om folk hade vart tvugna att köpa till en extra spelare för att kunna spela dessa spel ?.

[/b]

Precis, som jag nämnde tidigare har Jag ingen som helst användning för Wifi till exempel, ändå måste jag betala för det när jag köper det.
Det är inte tvunget att köpa en Extern HD-DVD spelare, som för övrigt är av bra kvalité då jag har testat det med alla olika möjliga filmer. Men det ger en person som jag ett val, om jag vill kolla på HDDVD tar jag och köper det, och betalar fortfarande mindre än om jag hade köpt ett PS3, men om jag absolut inte vill ha o göra med HDDVD så köper jag inte det helt enkelt.
Det med att "Sony" kommer släppa spel på Blu-Ray skiva tycker jag låter lite larvigt just nu, Om du läste vad jag skrev eller om du tar dig lite till att kolla upp vad Mass Effect just är förstår du varför jag känner just på det sättet.
Du kan även kolla på andra spel som Assasins Creed, om du inte gillar Mass Effect av någon anledning.

Citat:

Kan sammanfatta det hela med:
Xbox 360: Man vet vad man får för pengarna, de grafiska begränsningarna verkar redan nu vara nådda (eller så har programmerarna inte lärt sig maskinen än).
PS3: Framtiden avgör om det blir en flopp eller en hit.

Det är så otroligt tidigt att säga att de grafiska begränsningarna är nådda nu. Och även OM dem är det föreslår jag att du tar en titt på Gears of War, ett spel som är ute nu.
Självklart kan du då direkt se vad ett 360 är kapabel till, Jag kan länka dig en test som jag såg häromdan då dem jämförde grafiken till samma spel som finns på 360 och PS3, och man kan klart och tydligt se vilken av dessa som faktist hade bättre grafik, även om detta låter lite som fanboyism känner Jag att Microsoft har gjort ett bra jobb med 360. Och än så länge finns det fortfarande inte någon större spel Jag tycker det är värt att köpa PS3 för.

I alla fall kan man ändå inte jämföra dessa två konsoller ord till ord, men en sak tycker Jag är säker, att 360 inte kommer att bli en flopp.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv

~4500 för en Xbox360 med ett spel + en handkontroll på Elgiganten(inräknat play and charge kit som det sig bör)
~6500 för en ps3.

Ska du sen ha hddvd + wifi är du uppe i ~7000 för 360. Billigt? KNAPPAST. Dyrt? JA!

Trots detta har du inte USB kompabiliteten som PS3 har med externa hårddiskar etc, kortläsare osv. Du har bara 20gb hårddisk och det kostar 1000 spänn för 20 GB till. Vad kallar vi detta? SVINDYRT!

Säger bara att tänker man använda wifi + nextgen filmspelare är xboxen DYR och man inser att PS3 är billig!

Ska man inte använda detta är det en helt annan femma. Men det är ju upp till var och en, ville bara visa varför jag tycker det är befängt att kalla PS3 dyr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin

Jag förstår inte riktigt vad du menar med det där, PS3 släpptes mycket senare än 360 alltså är det en självklarhet att den bör ha utvecklats mer. Men det är fortfarande upp till spelen och inte hur många ex. Gigaflops den klarar av att trycka ut. Och fortfarande tycker Jag att Xbox 360 har många fler spel som Jag tycker om på gång, men som sagt, gillar man spelen till PS3 så köper man ett PS3, det är inte något svårare än så :).

Tror du missförstod mig där, kanske missförstod dig med. Menade utvecklingen efter release, när alla utvecklare har lärt sig att koda spel till konsollen. Tog ett bra tag innan 360 spelen började se bra ut. Som du skrev här nedan, Gears of War, ser ju jäkligt nice ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin

Det med att "Sony" kommer släppa spel på Blu-Ray skiva tycker jag låter lite larvigt just nu, Om du läste vad jag skrev eller om du tar dig lite till att kolla upp vad Mass Effect just är förstår du varför jag känner just på det sättet. Du kan även kolla på andra spel som Assasins Creed, om du inte gillar Mass Effect av någon anledning.

Varför är det larvigt att släppa spel på blu-ray när konsollen har blu-ray spelare? Det är ju iaf bättre än att komprimera ner ljud och texturer, eller att begränsa sig på grund av detta. Assasins Creed kommer till pc, 360 och ps3, och kommer förmodligen att se likadant ut till alla plattformar också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Det är så otroligt tidigt att säga att de grafiska begränsningarna är nådda nu. Och även OM dem är det föreslår jag att du tar en titt på Gears of War, ett spel som är ute nu.
Självklart kan du då direkt se vad ett 360 är kapabel till, Jag kan länka dig en test som jag såg häromdan då dem jämförde grafiken till samma spel som finns på 360 och PS3, och man kan klart och tydligt se vilken av dessa som faktist hade bättre grafik, även om detta låter lite som fanboyism känner Jag att Microsoft har gjort ett bra jobb med 360. Och än så länge finns det fortfarande inte någon större spel Jag tycker det är värt att köpa PS3 för.

Nu missförstod du mig igen Låt utvecklarna lära sig koda till ps3 på samma sätt som att de har haft (flera) år att lära sig koda till 360'n. Det är ju väldigt stor skillnad på spel till 360'n NU och de första 6 månaderna efter release. På samma sätt kommer det vara skillnad på ps3'ans spel nu och om ett litet tag. Samt att jag vill påpeka att jag skrev att antingen är det att xboxen inte kan prestera så mycket mer ELLER att utvecklarna har endel att fila på. Visst att de flesta spelen är snygga men har man en gång blivit fps skadad efter cs så märker man allt förmycket när det inte flyter som man vill :P[/B][/QUOTE]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
I alla fall kan man ändå inte jämföra dessa två konsoller ord till ord, men en sak tycker Jag är säker, att 360 inte kommer att bli en flopp.

Det är vi iaf överens om, och det lutar nog mot en 360 för mig. Men blir förmodligen även en ps3'a frammåt höstens kant. Beror på spelen För jag antar att BD spelarna kommer gå ner kraftigt i pris relativt snart.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
~4500 för en Xbox360 med ett spel + en handkontroll på Elgiganten(inräknat play and charge kit som det sig bör)
~6500 för en ps3.

Ska du sen ha hddvd + wifi är du uppe i ~7000 för 360. Billigt? KNAPPAST. Dyrt? JA!

Trots detta har du inte USB kompabiliteten som PS3 har med externa hårddiskar etc, kortläsare osv. Du har bara 20gb hårddisk och det kostar 1000 spänn för 20 GB till. Vad kallar vi detta? SVINDYRT!

Säger bara att tänker man använda wifi + nextgen filmspelare är xboxen DYR och man inser att PS3 är billig!

Ska man inte använda detta är det en helt annan femma. Men det är ju upp till var och en, ville bara visa varför jag tycker det är befängt att kalla PS3 dyr.

Du kan ju inte hitta på ega priser.

Man kan ju inte räkna 360 + spel + extra kontroll + hddvd + wifi och jämföra detta med en PS3 utan spel och extra kontroll.

men du kan jämföra

360 - 3190 kr Elgiganten
hddvd - 1649 kr komplett
wifi - 749 kr webhallen

Detta blir då 5588 kr (och du har total frihet att välja själv om du vill se HD filmer eller inte, vill du inte så köper du inte.) och då får du även med headset som du måste köpa löst till PS3 samt komponentkabel vilket du också måste köpa löst till PS3 alt. HDMI men måste iaf köpa en sladd som klarar HD.

Så att säga PS3 inte är så dyrt för man får med allt håller inte.

Kortläsare, hdd, tgn-bord osv fungerar utmärkt att koppla via USB på en 360.
Sedan använder man inte wifi på en konsoll om man absolut inte måste ha det trådlöst då inget annat alternativ finns för att det är inte stabilt och det går långsammare än med sladd.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol
Du kan ju inte räkna med 360 + spel + extra kontroll + hddvd + wifi och jämföra detta med en PS3 utan spel och extra kontroll.

men du kan jämföra

360 - 3190 kr Elgiganten
hddvd - 1649 kr komplett
wifi - 749 kr webhallen

Detta blir då 5588 kr och då får du även med headset som du måste köpa löst till PS3 samt komponentkabel vilket du också måste köpa löst till PS3 alt. HDMI men måste iaf köpa en sladd som klarar HD.

Så att säga PS3 inte är så dyrt för am nfår med allt håller inte.

Kortläsare, hdd, tgn-bord osv fungerar utmärkt att koppla via USB på en 360.
Sedan använder man inte wifi på en konsoll om man absolut inte måste ha det trådlöst då inget annat alternativ finns för att det är inte stabilt och det går långsammare än med sladd.

PS3 kostar ju 6500 med spel och extra handkontroll. Kolla elgigantens sida innan du sitter och ljuger!

Du sätter ihop det billigaste från olika ställen. Då får du lägga på några hundra kronor för frakt också. Att externa hårddiskar funkar till 360 att lagra saker på och spela film/musik visste jag inte men det är ju bra.

Ang component kabeln så jämnas det ju ut av play and charge kabeln.

Sen vill man ju hellre ha allt inbyggt i ett snyggt skal än en massa påbyggnad, tycker inte att HDDVDn ser säskilt vettig ut att ha stående på boxen i hyllan. Jag kan ge mig med att 360n ligger på ungefär samma pris som PS3 om du köper till WIFI + HDDVD. Men då får man allt så mycket snyggare och tystare packeterat i PS3. Dessutom kostar live pengar men det känns onödigt att räkna in då det är en bättre tjänst med.

Ang wifi? Jo det funkar mycket bra(har aldrig haft ett endaste problem med mitt), vem vill dra kabel fam till TV bänken?

För min del spelar detta mindre roll dock för jag lär köpa en 360 också till hösten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol
Du kan ju inte hitta på ega priser.

Man kan ju inte räkna 360 + spel + extra kontroll + hddvd + wifi och jämföra detta med en PS3 utan spel och extra kontroll.

men du kan jämföra

360 - 3190 kr Elgiganten
hddvd - 1649 kr komplett
wifi - 749 kr webhallen

Detta blir då 5588 kr och då får du även med headset som du måste köpa löst till PS3 samt komponentkabel vilket du också måste köpa löst till PS3 alt. HDMI men måste iaf köpa en sladd som klarar HD.

Så att säga PS3 inte är så dyrt för am nfår med allt håller inte.

Kortläsare, hdd, tgn-bord osv fungerar utmärkt att koppla via USB på en 360.
Sedan använder man inte wifi på en konsoll om man absolut inte måste ha det trådlöst då inget annat alternativ finns för att det är inte stabilt och det går långsammare än med sladd.

Man får ju inte glömma att ps3:an har en 60gb hårddisk vilket man har mycket nöje av, det får ju inte plats så mycket demos och spel på 13gb...
Sen kostar battierier säkert 1000kr under sin livstid :rolleyes:, och vi får inte glömma hur mycket xboxlive kostar.

Permalänk
Medlem

Verkar som om vi delar samma åsikter Fade-Swe, men som du nämnde, PS3 är bättre teknikmässigt på papper, ändå kommer Assasins Creed att med största sannolikhet se lika ut på 360 och PS3 Vilket är nog en av de anledningarna till varför jag inte har ett PS3.

---

Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
~4500 för en Xbox360 med ett spel + en handkontroll på Elgiganten(inräknat play and charge kit som det sig bör)
~6500 för en ps3.

Ska du sen ha hddvd + wifi är du uppe i ~7000 för 360. Billigt? KNAPPAST. Dyrt? JA!

Jag är väldigt intresserad av att veta var du har fått dessa priser ifrån, eftersom du verkar helt ute o cykla ^^.

Billigaste priserna på 360 just nu (Premium Edition):

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46042&ref=Prisjakt / 3200 :-

HD-DVD Enhet:

http://www.tbh.se/index.asp?id=3&kat_id=2113&prod_id=25270 / 1600 :-

Tillsammans blir det 4800 Kronor, alltså cirkus 1200 kronor billigare än ett PS3.

Play and Charge kit kostar 200 Kronor om jag inte är fel, vilket inte är speciellt dyrt.

Xbox Elite i europa kommer kosta runt omkring 3800 Kronor, Det har HDMI stöd och 120 gigabytes hårddisk. Och med det får man ett HDMI kabel också, vilket jag inte kan säga att man får med ett PS3 utan man får köpa det själv.

Edit:

Här är länken till grafikjämförelsen jag nämnde förr, om någon är intresserad.

http://www.gamespot.com/features/6162742/p-8.html?page=1

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2