Xbox 360 Vs Playstation 3

Permalänk
Avstängd

men räkna priset helt utan spel istället det gjorde ju jag, så inget ljug där inte du har ju själv valt billigaste stället att inhandla en PS3 med spel och extra kontroll. sedan beror det ju på vart man bor om det blir frakt osv, kan ju hämta i butik.

komponent vs play and charge kit hör inte hit, du kan ha vanliga batterier eller uppladdningsbara till 360. men vill du inte att dina spel ser ut som skit så måste du köpa en bättre kabel till PS3.
Varför inte dra till med att du måste köpa svart färg för att få 360 i svart osv också när du ändå håller på. svart ingår ju i PS3

Ja Live kostar men som du säger så är det bättre och fler spel fungerar med det gentemot PS3'an. Varför inte också nämna då att filmerna till Blu-ray är dyrare än till HD-dvd.

Utseéndet är ju väldigt personligt.

Man kan ju vela hur mycket som helst om detta till ingen nytta.

PS3 är en dyrare spelkonsol än vad 360 är så enkelt är det med det.

Rambos_hier: hade du haft en 360 så hade du vetat om hur mycket det får plats på hdd'n till 360. Och återigen ja Live kostar ungefär ett mcdonalds besök i månaden och då ingår en grym tjänst + att alla spel fungerar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol

Rambos_hier: hade du haft en 360 så hade du vetat om hur mycket det får plats på hdd'n till 360. Och återigen ja Live kostar ungefär ett mcdonalds besök i månaden och då ingår en grym tjänst + att alla spel fungerar.

Äsch Hdd:n skulle vara full direkt, om man nu inte snålar och raderar saker hela tiden. Skönt att ha filmer, musik osv på ps3:an.

Permalänk
Medlem

Den där HDMI kabeln ni säger att man får med 360 elite är den 1.5m (standardlängd)? Isåfall får nog många köpa nya ändå. Jag behöver iallafall ca 10-15 meter.

Sen ang. wifi mitt fungerar riktigt bra! Hyffsad hastighet beroende på vilken tid på dygnet men det hade ju varit samma med kabel.

Så vad kostar då en 360 elite premium paket: 3800:- va det nån som skrev.
vad är det som ingår då förutom kabel och HDMI utgång, samma som det vanliga premiumpaketet eller?

Om man då ska lägga på en HD-DVD och ett wifi kort så blir det inte lika billigt längre.

Sen tycker jag att Microsoft kan skrota det där med att man måste betala för live tjafset. Även om det inte kostar så mycket så tycker jag det är irriterande.

Sen ja PS3 är dyrare om man bara ska ha boxen men vill man även ha de andra sakerna/funktionerna/tillbehören så blir skillnaden inte lika stor.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol
men räkna priset helt utan spel istället det gjorde ju jag, så inget ljug där inte du har ju själv valt billigaste stället att inhandla en PS3 med spel och extra kontroll. sedan beror det ju på vart man bor om det blir frakt osv, kan ju hämta i butik.

komponent vs play and charge kit hör inte hit, du kan ha vanliga batterier eller uppladdningsbara till 360. men vill du inte att dina spel ser ut som skit så måste du köpa en bättre kabel till PS3.
Varför inte dra till med att du måste köpa svart färg för att få 360 i svart osv också när du ändå håller på. svart ingår ju i PS3

Ja Live kostar men som du säger så är det bättre och fler spel fungerar med det gentemot PS3'an. Varför inte också nämna då att filmerna till Blu-ray är dyrare än till HD-dvd.

Utseéndet är ju väldigt personligt.

Man kan ju vela hur mycket som helst om detta till ingen nytta.

PS3 är en dyrare spelkonsol än vad 360 är så enkelt är det med det.

Rambos_hier: hade du haft en 360 så hade du vetat om hur mycket det får plats på hdd'n till 360. Och återigen ja Live kostar ungefär ett mcdonalds besök i månaden och då ingår en grym tjänst + att alla spel fungerar.

Ja nu slutar vi mala om det, vill man ha en konsoll med wifi + Blu ray och allt så ser jag PS3 som ett bra alternativ. Vill man inte ha det och är lia gla för boxaspel som PS3 spel så är 360n ett BÄTTRE alternativ.

Jag tänker ha båda. Så jag slipper välja. de kostar tillsammans mindre än en PC i alla fall och kommer hålla längre en en sådan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Så vad kostar då en 360 elite premium paket: 3800:- va det nån som skrev.
vad är det som ingår då förutom kabel och HDMI utgång, samma som det vanliga premiumpaketet eller?

Om man då ska lägga på en HD-DVD och ett wifi kort så blir det inte lika billigt längre.

Har du ens läst vad jag har skrivit? :S

I xbox 360 elite paket ingår som sagt HDMI output, HDMI kabel och 120 GB hårddisk, vilket är det dubbla PS3 har för ni som gillar att slå på 360 för dess små hårddisk. Och man kan dessutom köpa bara hårddisket om man vill, cirkus 1200 här om jag inte har fel, kan ha varit billigare.
Lägger man på en HD-DVD kommer det kosta cirkus 3800 + 1600 = 5400.
Fortfarande billigare än PS3, även om man lägger till ett Wifi kort senare

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Xbox360 har framförallt Live som ju ger bättre onlinespelande, live arcade och fler spel, instegspriset är ju också något lägre.

PS3 har ju möjligen bättre hårdvara och högre utvecklingspotential i takt med att utvecklarna vänjer sig, bakåtkompatibelt med en del PS2-titlar vilket det ju finns ungefär hur många som helst av, priset är inte så farligt om man väger in bluray och att onlinespelande är gratis, mycket tystare, homebrew och linux stöds officiellt.

Eftersom jag ogillar Microsoft sedan de gamla dagarna, även om det inte finns någon direkt logik bakom det i dagsläget, så hade jag ju hellre valt en PS3a, tror även att den i längden är den bättre konsollen, däremot så borde ju Sony och Nintendo försöka fixa något bra system för onlinespelande, men jag kan inte tänka mig något annat än att Microsoft kommer vara bäst på den punkten, det är ju trots allt de som sysslar med programvaror.

Glömde tre till fördelar med PS3:

Samtliga konsoller har HDMI, så man slipper någon form av analog överföring till sin digitala TV om man nu har en LCD eller så.

Samtliga konsoller har hårddisk, tillverkarna kan därför förlita sig på att den finns och utnyttja den för cache eller vad de nu behöver ha den till, något som inte går att göra på 360.

Blurayskivorna rymmer mer data.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Äsch Hdd:n skulle vara full direkt, om man nu inte snålar och raderar saker hela tiden. Skönt att ha filmer, musik osv på ps3:an.

Saken är att den fylls inte eftersom du inte kan ha sådant på en 360 disk

120gb för en 360 är 100% onödigt för oss, om du inte råkar vilja ha precis alla demos som finns ute på marketplace på disken kanske.

HDDn är gjord för video servicen, något vi inte har här än men som funnits i usa en tid nu.
20gb är på tok för lite för att ladda ner hd-filmer för, därav 120gb.

Btw, vad oväntat att det skulle komma massa pris skitsnack
Folk säger wii är billig men wii kostar bra mycket mer än en 360 om du ska kunna använda allt.

wii+Classic controll+GC minneskort+ GC hk osv osv, bra mycket dyrare än ett 360

Men åter igen, vem bryr sig? Hur kul är det att ha en konsoll om där inte finns några spel man tycker är roliga? Sen kvittar det om den kostar 200 spänn eller 6000, använder du inte den, varför ens ha den?

sanazin: typ 200 spänn billigare, och då får du en HD-DVD istället för BD som är bra mycket större. Så fördel för priset om du räknar in allt har den inte.

Det den däremot har är valfrihet, om du bara vill ha en spelkonsoll och inget annat, vilket inte är fel såklart.

Jag vill fortfarande se en Ps3 utan massa tjoffs och BD, vilket aldrig kommer hända eftersom all media är på BD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Saken är att den fylls inte eftersom du inte kan ha sådant på en 360 disk

120gb för en 360 är 100% onödigt för oss, om du inte råkar vilja ha precis alla demos som finns ute på marketplace på disken kanske.

HDDn är gjord för video servicen, något vi inte har här än men som funnits i
usa en tid nu.
20gb är på tok för lite för att ladda ner hd-filmer för, därav 120gb.

Btw, vad oväntat att det skulle komma massa pris skitsnack
Folk säger wii är billig men wii kostar bra mycket mer än en 360 om du ska kunna använda allt.

wii+Classic controll+GC minneskort+ GC hk osv osv, bra mycket dyrare än ett 360

Men åter igen, vem bryr sig? Hur kul är det att ha en konsoll om där inte finns några spel man tycker är roliga? Sen kvittar det om den kostar 200 spänn eller 6000, använder du inte den, varför ens ha den?

sanazin: typ 200 spänn billigare, och då får du en HD-DVD istället för BD som är bra mycket större. Så fördel för priset om du räknar in allt har den inte.

Det den däremot har är valfrihet, om du bara vill ha en spelkonsoll och inget annat, vilket inte är fel såklart.

Jag vill fortfarande se en Ps3 utan massa tjoffs och BD, vilket aldrig kommer hända eftersom all media är på BD.

Haha, men då är det ju inga problem ;).
Men att ladda ner en hdfilm och ha på hårddisken, 10-15gb per film ;)?.

Som du säger så är Wii svindyrt om man tar med alla tillbehören som krävs för de äldre spelen :/.

Har säkert kört mer 360 än ps3, men jag föredrar fortfarande ps3:an, även fast den inte har Fifa :(. Wii tror jag bara kan vara någon kul engångsgrej och inte mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Har du ens läst vad jag har skrivit? :S

I xbox 360 elite paket ingår som sagt HDMI output, HDMI kabel och 120 GB hårddisk, vilket är det dubbla PS3 har för ni som gillar att slå på 360 för dess små hårddisk. Och man kan dessutom köpa bara hårddisket om man vill, cirkus 1200 här om jag inte har fel, kan ha varit billigare.
Lägger man på en HD-DVD kommer det kosta cirkus 3800 + 1600 = 5400.
Fortfarande billigare än PS3, även om man lägger till ett Wifi kort senare

Japp jag har läst nu och det va alltså endast en 120gb disk extra förutom kabeln som vissa ändå måste köpa ny för att den troligtvis är för kort. 5400:- plus eventuellt ett wifi kort för ca: 700:- det blir runt 6100:- och billigaste ps3 kostar 5800:- idag.

Det spelar ingen roll egentligen, ska man ha 360 med lite extra så kostar dom lika mycket, inget mer att diskutera. Det enda man kan isåfall gå på det är vilka spel som finns och vilka spel som kommer att komma till respektive konsoll.

Fördelen som jag ser det med 360 är just det större utbudet av spel och att den går att chippa.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Avstängd

Men vem fan bryr sig om vad som är dyrast, båda konsollerna är ju skitdyra, om man vill vara ekonomisk köper man DS/PS2/NGC eller väntar ett par år.

Gillar man Halo, vill ha flera bra spel NU och tänker spela mycket online så är det väl Xbox360 som gäller.

Gillar man gamla playstationtitlar, att fippla med utrustningen, har en fet tv, kommer glo på blurayfilmer och tror på framtida potential för PS3 så är det väl bara att köpa en sådan.

Sedan om det kommer säg 50% fler titlar som man vill lira på ena formatet så är det väl skitsamma om det kostar 20% mer, jag skulle väl nästan kunna säga att det är skitsamma om det kostar 200% mer, man köper väl ändå konsollerna för att spela på och då är det väl skitsamma vad det är för hårdvaruspecar, priser eller något överhuvudtaget om det ändå inte finns några kul spel. Men ingen av den här generationens konsoller lär ju totalfloppa så det är väl lugnt hur som. Lite trist att alla spel verkar släppas på alla format nuförtiden dock, och att det därför knappt spelar någon roll vad man köper. Samma gamla skit hur som helst =P

Permalänk
Medlem

Har man en PC försvinner till stor del behovet av en Xbox imo,. iofs har ja inget behov av en PS3a heller. Jag hoppas iofs att Sony tar hem konsol kriget, tröttnar på att MicroSoft ska in på alla marknader och ta över, om det fortsätter på detta viset kontrollerar dom snart hela dator / tvspels marknaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Vilken konsoll man köper beror la helt på vilka spel man vill lira eller? Varför bry sig om vilken som är bättre om man inte vill lira den enes spel? :I

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Vilken konsoll man köper beror la helt på vilka spel man vill lira eller? Varför bry sig om vilken som är bättre om man inte vill lira den enes spel? :I

QFT

Som en passus kan ju nämnas att den nya 1.80 patchen till PS3 var mycket goda nyheter för trogna PS(1&2) spelare Nu kan man ju skrota sina gamla konsoller och göra plats för ny teknik i hyllan

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk

Alla ni som håller på och diskuterar här! Skaffa en bra dator istället för en konsol. Jag har inte en enda konsol, jo jag hade en 360 men den sålde jag efter en vecka. Om man tänker efter så kommer alla spel till PC! Man kan göra 97,65 % mer saker på en PC! Så alla ni som läser det här! Skaffa en bra PC istället!

Permalänk
Medlem

ehm, sen när fanns forza/gt till datorn? 97,65%, är detta någon uträkning som du har gjort?

och varför köpa en dator för 10 000++ istället för en konsoll för 3000 som klarar spelen lika bra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
ehm, sen när fanns forza/gt till datorn? 97,65%, är detta någon uträkning som du har gjort?

och varför köpa en dator för 10 000++ istället för en konsoll för 3000 som klarar spelen lika bra?

Äsh jag tycker att vi ska satsa alla pengar till dom fattiga och forskningen så vi lever längre!

Permalänk
Medlem

Nyss skulle alla köpa PC.

(Kanske 85$ pc till små barnen i afrika du menar kanske?)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy

och varför köpa en dator för 10 000++ istället för en konsoll för 3000 som klarar spelen lika bra?

För på PC'n kan man porrsurfa samtidigt som jag pangar i BF2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
För på PC'n kan man porrsurfa samtidigt som jag pangar i BF2

men.. men...!1!

VAFAN!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
För på PC'n kan man porrsurfa samtidigt som jag pangar i BF2

det är ju ett stort plus

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Xbox 360 är en fara för allmänheten: http://www.e24.se/dynamiskt/prylar/did_15550738.asp

Men asså om det händer liksom en på miljarden så! Jag tycker det är synd att en människa har dött på grund av en brand. Men dom har inga bevis till att xboxen är farlig så kom inte med några dumma kommentarer innan du själv vet något!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uptjackmalo
Men asså om det händer liksom en på miljarden så! Jag tycker det är synd att en människa har dött på grund av en brand. Men dom har inga bevis till att xboxen är farlig så kom inte med några dumma kommentarer innan du själv vet något!

Skämtar du? Tror du helt allvarligt att jag var seriös? Var bara ett exempel på xboxen bra möjligheter som element :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Skämtar du? Tror du helt allvarligt att jag var seriös? Var bara ett exempel på xboxen bra möjligheter som element :).

Men om du nu tar det som ett skämt varför skriver du det i den här tråden? Här pratar med om xbox 360 och ps3! Så jag tycker att du inte behöver lägga en kommentar som är ett skämt!

Permalänk
Avstängd

Rambos_hier Läs artikeln innan du postar Dom som stämde MS hävdar att det är Xbox 360 som har gjort dom detta. bara det att det hände 2004 och 360 fanns inte då vilket MS också påpekat till dom men ändå specifierar dom att det är en Xbox 360 som brunnit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uptjackmalo
Men om du nu tar det som ett skämt varför skriver du det i den här tråden? Här pratar med om xbox 360 och ps3! Så jag tycker att du inte behöver lägga en kommentar som är ett skämt!

Var relevant...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol
Rambos_hier Läs artikeln innan du postar Dom som stämde MS hävdar att det är Xbox 360 som har gjort dom detta. bara det att det hände 2004 och 360 fanns inte då vilket MS också påpekat till dom men ändå specifierar dom att det är en Xbox 360 som brunnit.

Måste varit en felskrivning :S, eller så har IDG skrivit falska rykten som vanligt ;).

Permalänk
Avstängd

Ja eller hur för det kan ju inte vara lögn hade det gällt PS3 så hade det nog varit en väldigt stor lögn eller? jag menar något skulle ju aldrig kunna hände med den

Permalänk
Medlem

Det där med Xboxen och personen som dog var ju bara sorligt :(, tråkigt att personerna som köpt den inte följde instruktionerna.... Skit händer som man säger :).

Lite längre upp i tråden bråkade ni om storlekarna på hårddiskarna, jag menar att köpa 120Gb hd till sin krysslådda för 12hundra känns dumt då du får en extern på 250 för 900kr

Om jag vill ha mer plats är det den smartaste lösningen, vet ej hur det är med x360 men om Ps3:an äre skitenkelt att byta HDD, ska absolut göra det om min 60gb nu blir full.....

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
ehm, sen när fanns forza/gt till datorn? 97,65%, är detta någon uträkning som du har gjort?

och varför köpa en dator för 10 000++ istället för en konsoll för 3000 som klarar spelen lika bra?

82.37% av all statistik är påhittad!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av random omar på sweclockers, man får ju inte citera flera inlägg då forumet suger.
och varför köpa en dator för 10 000++ istället för en konsoll för 3000 som klarar spelen lika bra?

Det där är ju bullshit som fan, en dator för 10.000 äger ju sönder båda konsollerna så hårt vad gäller specar, Crysis skulle ju aldrig gå att köra på 360 med samma detaljer. Sedan är ju de flesta pirater på PC skulle jag tro, iaf på spelen som man inte måste köpa för att spela online, och det släpps ju rätt många stora titlar, i vilket fall som helst går det ju ALLTID att kopiera spel på PC, det gör det ju inte på konsollerna, eller ja, iaf inte på PS3, på allt annat går det väl trots allt ;/
Lite knas att det iofs är på PC jag faktiskt har köpt spelet jag spelar, Warcraft 3: The Frozen Throne ;/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Nyss skulle alla köpa PC.

Fast så är det ju alltid, tillverkarna hypar sina system och förr i tiden var det ju tom sant, spelen på konsollerna såg ju mycket flashigare ut än de på datorerna, kanske inte lika mycket på amiga vs snes eller så men mot pc..
Även när den första xboxen kom ansågs det väl vara värsta monstret jämfört med en PC, iaf sett till prestanda/krona.
Så vid release är ju den allmänna uppfattningen att de nya konsollerna äger sönder de dåtida datorerna, men idag äger ju en dator med dual core cpu och ett fett grafikkort (nv8600 och nv8800 åtminstone antar jag) sönder dagens konsoller. Men om säg fyra-fem år kommer det ju bli än mer tydligt hur mycket fetare en PC är eftersom konsollen inte kommer uppdateras på den tiden, och då kommer ju "alla köpa PC" igen. Såvida konsollerna inte har speltyper som man gillar som inte finns på PC, men jag spelar mest strategispel och förr fps, skulle väl kunna tänka mig att spela något diablo II-liknande med men allt det där lämpar sig ju bäst på PC. FPS kunde ju vara ok på wii om inte hårdvaran rent ut sagt sög/var så dålig men nu kommer det ju inte bli tokgrymt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleet
För på PC'n kan man porrsurfa samtidigt som jag pangar i BF2

På Wii kan man surfa porr (antar jag, i skitkass upplösning och antagligen osmidigt som fan) med en vibrerande trådlös kontroll!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Det där är ju bullshit som fan, en dator för 10.000 äger ju sönder båda konsollerna så hårt vad gäller specar, Crysis skulle ju aldrig gå att köra på 360 med samma detaljer.

Är du säker på detta?

Colin McRae DIRT:

- Windows XP/Vista.
- DirectX 9.0c
- Intel Core 2 Duo @ 2.66Ghz or Athlon X2 3800+
- 2GB RAM.
- Graphics Card: GeForce 8800 or Radeon X1950
- Sound Card: Creative Sound Blaster X-Fi Sound Card.

Recommended Specifications.

En sån här dator kostar ju minst ~10 000:-

Min 360 klarar dirt mycket väl, och den kostar ~3000kr. Så hur vet vi att Crysis inte skulle gå att köras på en 360 med samma detaljer?

Grejen är väl den att spelen optimeras exakt till 360'ns hårdvara, men till PC måste man anpassa spelet så att det går att spela med flera olika kombinationer. Dock så vet jag inte hur mycket detta kan göra för prestandan.

Btw, du kan citera fler genom att kryssa i Citera till höger i inlägget.

Ska vi sluta gå offtopic nu?