Texturfel, var ligger felet. Behöver mycket hjälp!

Permalänk
Medlem

Texturfel, var ligger felet. Behöver mycket hjälp!

Hej!

Börjar med att visa er problemet först:

http://img136.imageshack.us/my.php?image=wc3texturjm2.jpg

http://img391.imageshack.us/my.php?image=wc3scrnshot110408162...

http://img76.imageshack.us/my.php?image=wc3scrnshot1104081622...

EDIT: fixa länkarna

Grafikkortet är ett Gigabyte 9800GT. Köpte det med en hel ny dator som jag byggde ihop för ca 2 månader sen och problemet har varit där sen dess.

Sammanlagt så har jag provet med tre olika drivrutiner och formaterade om datorn några dagar sedan, det kvarstår.

Folk på SweClockers skrevs att grafikkortet möjligtvist var defekt, fick tag på ett 8600GT. Problemet är kvar!

Gäller datorn i sign.

Tack på förhand!

MVH Sebastian

C2D E8400 @ 3ghz - Gigabyte EP35-DS3 - Windows XP

Visa signatur

Mac Mini nov 09 :)

Permalänk
Medlem

Dina länkar funkar inte!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Länkarna fixade! Sorry

Visa signatur

Mac Mini nov 09 :)

Permalänk
Medlem

Om du har bytt kylare på grafikkortet är deu då säker att den sitter som den skall?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Har även provat ett annat grafikkort och problemet kvarstod. Både mitt 9800gt och polarens 8600gt.

Visa signatur

Mac Mini nov 09 :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Om du har bytt kylare på grafikkortet är deu då säker att den sitter som den skall?

Repeterar frågan!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Ja.. Men om problemet fanns där INNAN bytet, samt att det finns kvar med ett ANNAT grafikkort, då ligger inte problemet hos grafikkortet eller hur?

Visa signatur

Mac Mini nov 09 :)

Permalänk
Medlem

Har du några fläktar i chassit?
Vad har du för nätagg?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Lutar åt att det är fel på moderkortet så har du provat grafikkortet i en annan dator och den funkar felfritt så är det nog moderkortet isf.

Permalänk
Medlem

Har ett Sonata III chassi, eathwatts 500w. 2 st nexus fläktar.

olirc:

Misstänker nu också det, möjligtvis minnena. Har även moment då datorn fryser 5 sek efter att man stänger ner något (mapp, media player, hemsida). Luter det åt moderkortshållet eller minnena?

Visa signatur

Mac Mini nov 09 :)

Permalänk
Medlem

Minnena kan du ju kolla med hjälp av memtest86+ så ladda ner iso och bränn sen en bootbar skiva så ser du om den går ett helt varv utan fel eller inte.

Permalänk
Medlem

Körde precis klart memtest86+! Fick fel efter 5 sekunder, på båda minnena! Provade ett i taget i sammanlagt tre olika slots. Nu kan jag vara säker på att det är minnena väl?

Visa signatur

Mac Mini nov 09 :)

Permalänk
Medlem

Det är minnesfel med stor sannolikhet!

PS! Såg precis att du testat och fått fel i memtest - case closed!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

Minnesfel japp. men frågan är är det defekta minnen eller är det bara felinställda minnen enligt A-Data ska minnet ha minst 1,9 upp till 2,1 volt när man kör dom enligt spec
5-5-5-12, 800Mhz
Dock så är nog specen lite anorlunda enligt SPD,
hursom testa enligt spec och se hur det går

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Provade precis med 5-5-5-12 på 1,9v och 2,0 v. Lika många fel som förr. Det kan inte vara något fel på moderkortet med kretsar eller annat som orsakar såna här fel? Får noga köpa nya minnen och sedan skicka tillbaka de andra. Skulle det funka bra om jag körde 2x1gb corsair xm2 med dessa minnen(a-data gaming pc6400)? alla i dual channel med varandra?

Tack!

Visa signatur

Mac Mini nov 09 :)

Permalänk
Medlem

Någon version av Gigabytes bios har egenheten att ge massor med fel i memtest.
Kan vara en ide att kika över biosen och se om det inte är den som genererar minnesfelen.
Fast jag har en svag aning att EP korten lanserades efter att problemet löstes.
Bara en tanke så man inte skickar iväg minnena innan man är helt säker.

Permalänk
Medlem

Jag har orienterat mig lite och vissa minnen har en tendens att inte fungera med mitt moderkort, otroligt nog.

Hittade den här på Gigabytes hemsida:

http://www.gigabyte.com.tw/FileList/MemorySupport/motherboard...

Som är en lista över minnen som ska fungera med moderkortet.

Jag hittade inte riktigt vilken bios version jag har och vill nog inte göra för mycket i just det området. Kan det vara så att mina minnen och moderkort helt enkelt inte kommer överrens?

Om det är så, kan någon vara snälla och säga mig vilket/vilka minnen (sammanlagt 2gb: inet/dustin) som hade fungerat ihop med moderkortet?

Rekommenderar ni fortfarande att jag ska kolla i bios så letar jag upp en guide för mitt moderkort och flashar om det.

Visa signatur

Mac Mini nov 09 :)