Bioware's MMORPG avtäcks dag Kl 23:00.

Permalänk
Medlem

Bioware's MMORPG avtäcks dag Kl 23:00.

Ja som topic lyder ska man göra ett announcement idag Kl 23:00 svensk tid, om jag nu räknat rätt på tiden.

Om man läser om alla rykten och även den långa MMO tråden på biowares forum i offtopic delen så ska detta vara deras MMORPG tillsammans med Lucasarts som announcement handlar om, det bör då rimligtvis vara Star Wars The Old Repuplic som det handlar om.

Tankar kring detta någon?

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem

Kan ju nästan inte vara något annat, även om jag hoppas på något nytt. För KOTOR i ett MMO tror jag inte riktigt fungerar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hade mer personligen hoppats på ett nytt IP än ett ytligare Star Wars MMO. Star Wars universumet börjar bli lite väl utjatat vid det här laget. Och det märks ganska tydligt på allt de senaste de gjort i serien oxo.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag vill se en djupdykning i nån star wars bok som släppts för där finns det hur mycket somhelst att bygga vidare på tycker jag. Kanske ett spel efter kejsarens fall?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

vad blev det?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
vad blev det?:)

Ett monster...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

bäst att ge det lite tid, WoW var inte vackert i början heller när det först utannonserades:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Deras art-direction är ju helt åt skogen. Ser ut som Rockband-karaktärer för Guds skull, haha! Hade hoppats på något mindre cartoony, men grafiken är ju inte allt, som tur är.

Cautiously optimistic.

Visa signatur

.

Permalänk

Tycker det ser ganska bra ut, bara det är bättre än förra star wars online spelet.

Visa signatur

It's nice to be important but
it's more important to be nice

Permalänk
Hjälpsam

Innebär det här att vi inte kommer få något Kotor 3?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha

Permalänk
Medlem

Inget KOTOR 3 om det de sa var sant de ser detta mmot som KOTOR 3456789 etc. De sa däremot att gillade man Kotor 1-2 så kommer man älska storyn i detta som ska vara så fyllt som alla andra Bioware spel tillsammans och då menade de bara storyn.

Grafiken ser jag som direkt dålig men jag hoppas de fixar till den till det bättre. Två factions, The Republic och The Sith Empire. Så man behöver inte spela Jedi eller Sith om man inte vill då båda factionerna hade massor med vanliga soldater och så vid denna timelinen.

Kolla www.swtor.com för all info som finns om det änsålänge.

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar ganska ballt, har inte läst mkt alls och är inte heller ett fan av Star Wars, men Bioware gör ju inga dåliga saker och ett SciFi MMO ska bli kul att se!
Jag hoppas bara att man kan åka omkring i rymden! Annars kan spelet fara och flyga!

Permalänk
Medlem

IGN har exklusivt info och kommer uppdatera om spelet under 3 dagars tid.

http://pc.ign.com/articles/922/922115p1.html

Kul att alla som gillar att spela solo kommer kunna ha en kompanjon med sig.

Och intressant att de har 12 heltids författare som skapat content i flera år nu. Så de måste kommit rätt så långt ändå.

Men Bioware har verkligen många stora utmaningar framför sig. Spacetravel? Hur ser en mäktig Jedi Master ut jämnfört med en Padawan? Hur många forcekrafter finns det egentligen? Ver kar inte vara så stor variation av det man sett i filmer, serier och tidningar.

Jag hoppas det finns minst 10 raser att välja mellan, samt att man kommer kunna byta ut sina kroppsdelar mot mekaniska.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

OH-MY-GOD! -.- Totally lame! Not cool! >.<
George Lucas våldtar Star Wars på riktigt
Kan inte gubben släppa taget nån gång?!
Hoppas han dör i en stroke eller nått seriöst....

Permalänk
Medlem

känns som de kastat ut de senaste star wars spelen och de flesta floppat... bara för att hålla temat igång.. men önskan är ju att istället för att det är så många olika företag jobbar med star wars spel så begränsa ner det till ett företag som släpper ut ett asbra spel istället.. man är ju trött på star wars ju.. alla miljöer, abilities osv osv är likadana.. blir ju tjatigt. Iaf när alla spelen bygger på att man ska ta sig upp till att bli en jedi i endgame.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
känns som de kastat ut de senaste star wars spelen och de flesta floppat... bara för att hålla temat igång.. men önskan är ju att istället för att det är så många olika företag jobbar med star wars spel så begränsa ner det till ett företag som släpper ut ett asbra spel istället.. man är ju trött på star wars ju.. alla miljöer, abilities osv osv är likadana.. blir ju tjatigt. Iaf när alla spelen bygger på att man ska ta sig upp till att bli en jedi i endgame.

Ja man hoppas ju att detta blir riktigt nytänkande så man inte tänker att va fan detta har man ju sett redan 10ggr.

Ungefär som WAR... Har man spelat WoW så har man redan spelat WAR känns (tycker jag) som WoW med ett nytt skin...

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shai Tan
Ja man hoppas ju att detta blir riktigt nytänkande så man inte tänker att va fan detta har man ju sett redan 10ggr.

Ungefär som WAR... Har man spelat WoW så har man redan spelat WAR känns (tycker jag) som WoW med ett nytt skin...

Njea.. isf kan man ju säga att GuildWars och Conan också är samma sak som WoW.. det där skiljer ganska mycket..
och Crysis och Far Cry..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Korsordsguru
Visa signatur
Permalänk
Medlem

...och där blev helt plötsligt alla andra aktuella och framtida MMOs helt ointressanta.

GE MIG NU!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Det är ju ändå Bioware, och nämn ett spel som dom gjort som floppat.
Jag kommer helt klart köpa spelet så fort det släpps

Permalänk
Medlem

Skall vi gissa att det kommer år 2012-14?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Det här verkar vara seriöst sämst. Hade hoppats på något roligare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Skall vi gissa att det kommer år 2012-14?

Känner mig optimistisk idag så tror på sent 2009 eller tidig/mitten 2010.

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlurK
Det är ju ändå Bioware, och nämn ett spel som dom gjort som floppat.
Jag kommer helt klart köpa spelet så fort det släpps

Hoppas den skiten floppar och får Bioware att tänka längre än till George Lucas arsle

Permalänk
Medlem

bara hk-47 e med på nått sätt

laters meatbags

/bobbits

Visa signatur

bobbits in the house
chill out -mr. frees

Permalänk
Medlem

och snälla du som postade bilderna där uppe MINSKA LITE

blir ju lite table-breakage här då

Visa signatur

bobbits in the house
chill out -mr. frees

Permalänk
Medlem

Herregud vad tråkigt det ser ut. Grafiken är inte dålig tekniskt sett tycker jag, det är snarare som någon skrev innan att deras art direction är helt värdelös.

Ta WAR som exempel, grafiken är ok, men art direction är skitbra.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbits
bara hk-47 e med på nått sätt

laters meatbags

/bobbits

Och hoppas dom tar upp tråden dom lämnade om robotarna och deras hemplanet. Man stötte ju på dessa HK-47 look a like assassins i tid och otid

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk