"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Medlem

Hej!
Tittade på paketet:
Intel 8k - Uppdaterad 2010-09-27

Är detta fortfarande rekommenderat eller ska jag ändra något i konfigurationen? Läste att mobo hade lite buggar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolarean:

Hej!
Tittade på paketet:
Intel 8k - Uppdaterad 2010-09-27

Är detta fortfarande rekommenderat eller ska jag ändra något i konfigurationen? Läste att mobo hade lite buggar...

jag hade köpt detta istälet för det paketet idag!

sedan kanske man uppskattar AMD mer än Nvidia vad vet jag, det grafikkortet är ju just nu det man får mest prestanda per krona enligt sweclockers så.

Permalänk

Är ute efter billigaste hårdvaran till ett htpc bygge, det jag redan har är chassi + hårddisk samt ett Sapphire Radeon HD 5770 1GB

Vill helst att den ska kunna spela upp 720p och 1080p utan lagg.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ollebro:

jag hade köpt detta istälet för det paketet idag!
http://grab.by/7cxU

sedan kanske man uppskattar AMD mer än Nvidia vad vet jag, det grafikkortet är ju just nu det man får mest prestanda per krona enligt sweclockers så.

Inet har dock inte något särskilt billigt 470 GTX, det finns 470 GTX för ~2100 och finns även ett under 2000 just nu hos Komplett.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tack Olle & Daemon!
Är Gigabyte GA-P55A-USB3 vettigare än Gigabyte GA-P55A-UD3?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av lolarean:

Tack Olle & Daemon!
Är Gigabyte GA-P55A-USB3 vettigare än Gigabyte GA-P55A-UD3?

Som jag har förstått det så är UD3 det vettigare valet av dem
Bland annat Sata III + några fixar som ska göra det till det bättre valet. Finns någon tråd om det har jag för mig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta?

Komplett.se

Hade tänkt köpa till ett GTX 460 1GB om ett par månader så jag kan köra SLI och samtidigt köpa en SSD disk då när de blivit bättre och billigare och köra som systemdisk.

Strunta i Gainward kortet, den ska in i en gammal dator. Mus/tangenbord hör till den med.

Permalänk

Sista koll

Har jag lyckats få bästa prestanda mot bästa pris med detta paketet?

Mvh Jens

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=RainesX&k=908253
Skulle detta funka?
Vill få ihop en HTPC
Äger redan en Phenom 2 940, 4gb ram samt ett xfx 4890 tillsammans med ett 520W modulärt coolermaster agg.
Är beredd på MAX 2000kr för ett paket som detta (bara köpas på dustin, inte home)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Sjukt nice att ni tar er tid att uppdatera denna tråd så ofta som ni gör, uppskattas!

Nu till min fråga, jag undrar om det är lönt att köra på en Fractal Design Tesla 650W PSU istället för den version ni har angett, den är lite dyrare, men jag kan dra upp priset någon tusenlapp och är intresserad på vad jag kan uppgradera mer. Jag undrar också om det är lönt att ta i5 dual 3.3 GHz istället gör Quad, jag lirar endast WoW atm, så det känns på något sätt bättre att ha en starkare Dual istället, priset är 500:- ~ mer aswell. Jag vet att WoW är sjukt processor krävande, så är det bättre med en Dual eller Quad? Tacksam för snabba svar då jag planerar att köpa den ikväll för min nuvarande gick sönder idag.

Tack igen!

Permalänk

hej jag ska köpa en ny dator för typ 6k.
ska vara en spel dator med win7 64bit.
den ska klara av sc2,cs1.6,wc3,cs:s,cod4och litte nyare spel.
tack i förhand:).

Permalänk
Medlem

Tjena, mitt första inlägg här på forumet!

Sitter och väntar på min nya dator nu, såhär blev den:

Så här i efterhand ångrar jag att jag inte tog ett 460 eller 470 samt ett moderkort med stöd för sli.. Men men om inte budgeten tillåter så gör den inte. Hur som helst, vad hade jag kunnat förbättra utan att öka priset med mer än 100kr? Kan vara kul att veta
Priset blev totalt 7 622 kr med det där paketet, men då var det os och byggnation med. Så själva datorn kostade alltså 5862.

/Jumdude

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk

Hejsan, jag har bestämt mig för att uppdatera min dator.
Det jag undrar om är ifall delarna är prisvärda och om det kanske är lite väl mycket, spelar just bara WoW (väntar på Cataclysm) och BF:BC2. Jag undrar även om jag bör/måste köpa nytt nätagg och i så fall, vilket? (har ett Hiper Type R 480W).

PS. Är det någon som vet vad det är för mått på moderkortet? Är lite orolig att det inte ska få plats i chassit.

Tacksam för insikt och råd!

Permalänk
Medlem

Hej,
är helt ny på detta med att bygga dator så undrar om ni kan hjälpa mig att sätt ihop ett paket för max 10.000 på Komplett eller Inet. Ska vara en en allround dator som klarar sig ett tag utan att uppdateras. Har försökt plocka ihop ett paket själv på komplett men vet inte riktigt vad som fungerar med vad.
Spelar en del så bra om den klarar de nyaste spelen men ska också använda den mycket till film och musik.
Skärm har jag redan.

Tack på förhand

Permalänk

hej jag ska köpa en ny dator för typ 6k.
ska vara en spel dator med win7 64bit.
den ska klara av sc2,cs1.6,wc3,cs:s,cod4och litte nyare spel.
tack i förhand:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lukethegamer:

hej jag ska köpa en ny dator för typ 6k.
ska vara en spel dator med win7 64bit.
den ska klara av sc2,cs1.6,wc3,cs:s,cod4och litte nyare spel.
tack i förhand:)

Inet Taurus freQuent Gamer - Inet.se

Den här tänker jag beställa i veckan. Kanske vore något för dig också?

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 4200+ || 2*1024 PC5300 DDR2 || XFX GeForce 8800GTS 320Mb || Samsung Spinpoint T133 400Gb Sata2 || TFT Benq 22" FP222Wh

Permalänk
Medlem

Funderar på den här datorn:

Bildr.no

Eftersom jag är student vill jag inte gå upp särskilt mycket, utan max 3-400 kr mer än så. Är det något som bör förbättras? Datorn kommer användas för spel och inte så mycket mer än så.

Jag undrar om man ska köpa nu eller om man bör vänta till jul/mellandagarna? På den datorn, hur många hundringar kommer man spara tror ni, om jag väntar till jul? Talar vi 1-200 så kan jag ju lika gärna köpa nu, men om det börjar närma sig 500-1000 Så är det ju värt att vänta.

Permalänk
Skrivet av Corlione:

Inet Taurus freQuent Gamer - Inet.se

Den här tänker jag beställa i veckan. Kanske vore något för dig också?

skule nog vilja ha litte billigare.:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lukethegamer:

skule nog vilja ha litte billigare.:)

Inet Taurus Value Gamer - Inet.se

Denna då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk

aa dena ser bra utt.:)

Permalänk
Medlem

jag letar lite efter ny gamingdator och funderar på att lappa ihop en för egna händer, dock är jag som många andra rätt kass på hårdvara

det jag vet är att i7 är rätt schysst osådär och undrade om detta är bra att spela lite fräscha spel med hög upplösning o.s.v. grafikkortet har också fått en del bra recenssioner vilket bådar gott ! Komplett.se - PC i delar - Intel Core i7 950

Permalänk
Medlem

Jag vill veta om det här är en bra dator att ha till dagens spel. Spelar dock bara cs 1.6 och minecraft just nu.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av oskaaarn:

Jag vill veta om det här är en bra dator att ha till dagens spel. Spelar dock bara cs 1.6 och minecraft just nu.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/Kundvagn%20Inet.JPG

Beror på din budget men tycker du kan få ut mer för den slanten om det är den som gäller.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har nu bestämt mig för vilken dator det blir, ska beställa AMDen av dessa 2:

Men är väldigt fundersam över RAM och Moderkortet, det står på RAM att det rekommenderas till I5/I7 processorer. Sen hittar jag INGET moderkort till AM3 socket som stödjer 1600MHz ram-minnen, nån som kan länka något kort som gör det?

Permalänk
Medlem

[QUOTE
Men är väldigt fundersam över RAM och Moderkortet, det står på RAM att det rekommenderas till I5/I7 processorer. Sen hittar jag INGET moderkort till AM3 socket som stödjer 1600MHz ram-minnen, nån som kan länka något kort som gör det?[/QUOTE]

Asuskort! Står iofs inte på vare sig komplett eller inet, men man kan ju alltid kolla på tillverkarens hp och mobot´s qvl!
ASUSTeK Computer Inc.
ASUSTeK Computer Inc.

Kostar lite mer dock...:/

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

vad tycks om detta?
Komplett.se
prisjakt.nu

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Skrivet av vexing:

Jag har nu bestämt mig för vilken dator det blir, ska beställa AMDen av dessa 2:

*dator*

Men är väldigt fundersam över RAM och Moderkortet, det står på RAM att det rekommenderas till I5/I7 processorer. Sen hittar jag INGET moderkort till AM3 socket som stödjer 1600MHz ram-minnen, nån som kan länka något kort som gör det?

Tycker du borde köra på 6870.

Permalänk

hej! jag ska köpa ny dator snart och undrar om någon kan hjälpa mig.
det ska vara en speldator och den ska kosta 6000 med os.
och jag vil ha amd.
tack i förhand:):):)

Permalänk
Skrivet av gurra85:

Hej,
är helt ny på detta med att bygga dator så undrar om ni kan hjälpa mig att sätt ihop ett paket för max 10.000 på Komplett eller Inet. Ska vara en en allround dator som klarar sig ett tag utan att uppdateras. Har försökt plocka ihop ett paket själv på komplett men vet inte riktigt vad som fungerar med vad.
Spelar en del så bra om den klarar de nyaste spelen men ska också använda den mycket till film och musik.
Skärm har jag redan.

Tack på förhand

För 10 000 på inet kanske det här kan vara en idé:

Gigabyte GA-P55A-UD4 1 556 kr
A-Data 6GB (3x2GB) Extreme Vitesta 1600MHz 976 kr
Intel Core i5 760, 2.8GHz 1 690 kr
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC 1 659 kr
Samsung SH-S223C 22X DL Svart 190 kr
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 503 kr
Corsair SSD Force Series 60GB 2.5" 1 190 kr
Creative Sound Blaster Audigy SE Bulk 269 kr
Cougar PO 700W 80+ Bronze 859 kr
Cooler Master Storm Sniper Mesh version 1 563 kr

10 455 kr

Om du vill komma under 10k så kan du byta ut chassit mot fractal design R3 som kostar 899 kr.
(Det verkar vara ett väldigt populärt chassi här på forumet).
Grafikkort och spel har jag inte så jättebra koll på så nån kanske har bättre förslag där.

Permalänk
Medlem

Kommer det någon uppdatering snart? Funderar på att köpa ett paket för 6000kr.

Visa signatur

Why lonelyness sometimes can be superawesome! - J.D Scrubs