Permalänk
Inet
Skrivet av DegJ:

Tycker det ser lite mysko ut på första sidan i högerspalten "Nya produkter" och sedan så är det med "utgått", utgångna produkter där i den listan med "nya" produkter. Känns lite märkligt!

Vi ska kolla på det! Tack för tipset!

Skrivet av sj6:

Jag skulle vilja att ni tar en titt i denna tråd och gärna ger ett svar i frågan:

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1091498-ine...

Skrivet av shadowjolt:

Vill bara påpeka att Inet verkar kanske inte ha svarat om ämnet men jag har fått pm och vi ska förhoppningsvis lösa detta.

Mvh

Vi har tagit kontakt med Shadowjolt och vi hoppas att han är nöjd med vår lösning. Den här forumdelen är inte till för att ta upp enskilda supportärenden och därför som vi tog kontakt med kunden direkt!

Men givetvis är det inget som vi rekommenderar någon kund att göra och det var en klumpig och olycklig förklaring av en av våra säljare. Vi har gått ut med information om riskerna med detta samt ESD-skador i allmänhet för att förtydliga och utbilda för att detta inte ska hända igen.

Skrivet av Reyintaz:

Hej Inet. Sitter och kollar på eran lagerutförsäljing just nu och ser att de flesta produkter säljs ut för ca 10-25% av priset som var. Men den produkten jag har fastnad för lite er eran Corsair 120GB SSD. Men den har ni endast en 2.4% rabbat på. Är detta något som ni planerar på att ändra? För jag känner för att köpa en SSD på utförsäljning men jag kan knappast räkna 3% som en utförsäljning. (Okej, det är hela 30 kr)

Hur mycket som går att göra på priset när vi kör kampanjer varierar från produkt till produkt och priserna på SSDs är i dagsläget något otroligt pressat så här finns det inte mycket marginaler utan att gå i förlust.

Så vi hamnade i valet mellan att göra vad vi kunde på priset och erbjuda en produkt som vi i skrivande stund ligger bland de billigast i Sverige på eller inte ha med den i vår kampanj alls.

Skrivet av Extremaz:

Jag har inte missat det iallafall men vore väldigt kul om ni kunde ta in i färger också... Exempelvis rött ^^, Vet inte hur jobbigt det skulle vara att istället för att lägga en beställning på 100 svarta sleevade (http://www.inet.se/produkt/8905147/nzxt-24-pin-moderkort-forl...) lägga en beställning på 50 svarta sleevade och 50 röda sleevade... Om det kom in så skulle jag definitivt köpa!

Kära Sweclockers! Om ni också vill ha in fler färgade sleeves så gilla denna kommentaren så kanske Inet gör något åt detta monstruösa problem!

Har framfört detta till ansvarig inköpare!

Skrivet av Tunnland:

Hej!
Ville bara svänga förbi här och tacka nå oerhört för den datorn som nu står bredvid mig. Kabeldragningen och monteringen är flawless!
Vill även tacka för den otroligt bra service ni ger! Beställde min den 29 Dec fick den igår (pga asus...) men har haft många mail konversationer med olika från Inet och alla har gett grym feedback etc, så tack helt enkelt!!

Mvh
En mycket nöjd kund!

Kul att du är nöjd!

Skrivet av Frost_Bajt:

Hej!

Snabb fråga nu bara, jag hade tänkt beställa en dator med delarna jag har valt då, inkluderat montering, och såg nu att några av delarna inte fanns i lager. Om jag lägger beställningen nu, kommer erbjudandet av gratis montering finnas kvar till delarna har kommit? För förmodligen så kommer dessa ju efter den 29:e då erbjudandet löper ut.

Tack på förhand.

Så länge du lägger beställningen innan den 29:e så kommer erbjudandet att gälla och vi bygger din dator utan kostnad så fort din order är komplett!

Skrivet av holmberg:

Med ena benet i kundtjänst och andra benet i "förslag", så skulle jag bara vilja påpeka att det var lite oklart hur det stod till med lagersaldot när man beställde från utförsäljningen.

En del artiklar hade ju statusen utgått medan andra hade lagersaldo 0, eller gul..

Jag misstänker väl, innerst inne, att det innebär att när artikeln var gulmarkerad så är de slut för lagerrensningsförsäljning?

Jag la ändå till, tex en SSD och hoppades kanske lite på att någon avbeställer eller att dett på något sätt finns en SSD till mig också Vore kul att känna på snabbheten med en SSD.

Ha en trevlig helg, Swec och Inet!

Gulmarkerad kan betyda att det är artikeln är slut och kommer att "utgå" inom kort, men det kan också vara att den tillfälligt är slut bara eller att det fortfarande finns kvar i våra butikslager - då kan vi beställa över från butikslager till webblagret!

Är du vill veta med säkerhet på en specifik produkt kontakta oss direkt på 031 65 27 00 eller info@inet.se.

Skrivet av milo_:

Hej!!

Gäller det här erbjudandet endast till den 29:e februari?

http://www.inet.se/produkt/5321748/thermalright-mux-120-oem-s...

Ja, det stämmer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hur mycket som går att göra på priset när vi kör kampanjer varierar från produkt till produkt och priserna på SSDs är i dagsläget något otroligt pressat så här finns det inte mycket marginaler utan att gå i förlust.

Så vi hamnade i valet mellan att göra vad vi kunde på priset och erbjuda en produkt som vi i skrivande stund ligger bland de billigast i Sverige på eller inte ha med den i vår kampanj alls.

Inga problem, ni har som ni säger gryma priser på era SSD och när man såg lagret tickade ner så pillade det i fingrarna att köpa än, så nu är den väl påväg hem till mig!

Och självklart ni inte ska gå i förlust för att ni är för snälla och goa! <3 Det är ju nästan så ni gör det med erat godis!

Edit: Ser dock nu att ni sänkte priset ytterligare 20 kr när ni fått in nytt lager. Tusan också!

Permalänk
Medlem

Inet blir bara bättre och bättre i mina ögon!

Snabba leveranser, snabba och kompetenta svar på mailen, bra utbud och schysta priser, till råga på allt så fick jag två pingvinstångar i paketet idag. Tack Inet you made my day!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Inet
Skrivet av Yrch:

Ser att ni har slutat lagerföra Cooler Masters Silencio 550 och har den som beställningsvara nu.

Men sen ser jag http://www.inet.se/produkt/6901383/kab-cooler-master-silencio... Vilket jag antar är samma chassi med ett 650W nätaggregat till? Då är ju frågan vilket nätagg det kan tänkas vara?

793kr för enbart chassit och 1190kr för chassi + nätagg... Känns som att skillnaden nästan är för billigt för ett 650W nätagg om det skall hålla en någorlunda kvalitet? (sen vet jag ju såklart inte om det är nån slags kampanj med låga marginaler från er sida)

EDIT: Nu har ni uppdaterat. Ser att det är ett Cooler Master GX 650W... Antar att det är den "nya" version (som förvirrande nog har samma beteckning som den förra versionen?)

Det framgår tyvärr inte exakt vilken version det är utan enda som står på är GX 650W [80+] Bronze.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

gx serien är inget vidare det är ett budget agg nu har tydligen dem byt oem och det blivit bättre förr klara de inte fulllast men chassit var väldigt snyggt så varför inte men tänk på att kondingar är inte lika bra som det sitter i xfx / corsair tx hx . ax

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det framgår tyvärr inte exakt vilken version det är utan enda som står på är GX 650W [80+] Bronze.

Gjorde lite egen research och utifrån vad man kan läsa här indikerar "Bronze" i produktnamnet att det är den nya versionen

http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/GX650W_Bronze...

We didn't review Coolermaster's older GX Series, but from what we heard/read their performance was not very impressive. As it seems this forced Coolermaster to take a big decision and change the OEM (Original Equipment Manufacturer) from Seventeam to Enhance. Regardless the OEM change, in order to avoid confusion among the buyers, CM kept the same naming scheme adding only the “Bronze” word after the model name. So, for example, "GX-650W" became "GX-650 Bronze" and so on. Also, besides the upgraded efficiency all major characteristics like cable configuration and power specifications remained the same.

Dold text

Förresten, är det ni på Inet eller Coolermaster själva som har "bundlat" nätagget och chassit? Eftersom det har varit en del klagomål på att kabeldragning är lite problemetisk i Cooler Master Silencio 550 på grund av relativt små genomföringshål och en illa placerad utstickande metallkant på "baksidan" av chassit hade det kanske inte varit så dumt med ett modulärt aggregat? Typ: http://www.inet.se/produkt/6909605/cooler-master-silent-pro-m... Bara en tanke

Permalänk
Inet
Skrivet av Yrch:

Gjorde lite egen research och utifrån vad man kan läsa här indikerar "Bronze" i produktnamnet att det är den nya versionen

http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/GX650W_Bronze...

We didn't review Coolermaster's older GX Series, but from what we heard/read their performance was not very impressive. As it seems this forced Coolermaster to take a big decision and change the OEM (Original Equipment Manufacturer) from Seventeam to Enhance. Regardless the OEM change, in order to avoid confusion among the buyers, CM kept the same naming scheme adding only the “Bronze” word after the model name. So, for example, "GX-650W" became "GX-650 Bronze" and so on. Also, besides the upgraded efficiency all major characteristics like cable configuration and power specifications remained the same.

Dold text

Förresten, är det ni på Inet eller Coolermaster själva som har "bundlat" nätagget och chassit? Eftersom det har varit en del klagomål på att kabeldragning är lite problemetisk i Cooler Master Silencio 550 på grund av relativt små genomföringshål och en illa placerad utstickande metallkant på "baksidan" av chassit hade det kanske inte varit så dumt med ett modulärt aggregat? Typ: http://www.inet.se/produkt/6909605/cooler-master-silent-pro-m... Bara en tanke

Bundlingen gör Cooler Master i det här fallet så det är inget som vi kan byta ut tyvärr. Men vi har fått bekräftat att det ska vara den uppdaterade versionen av lådan med alla extra hål för kabeldragning!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Bundlingen gör Cooler Master i det här fallet så det är inget som vi kan byta ut tyvärr. Men vi har fått bekräftat att det ska vara den uppdaterade versionen av lådan med alla extra hål för kabeldragning!

Tack för den snabba responsen! Förresten, be Coolermaster om uppdaterade produktbilder med när ni ändå är igång!

Slänger in en fråga till, på er hemsida står det att maxgränsen för vilka kylare ni monterar går vid (cirka) 650 gram. Hur ställer ni er till att montera Therrmalrighten ni har kampanj på? http://www.inet.se/produkt/5321748/thermalright-mux-120-oem-s...
Enligt uppgifter väger den 670 gram vilket ju överstiger gränsen, om än med ynka 20 gram.
Om jag beställer blir det att hämta i butik (dvs inte nån posthantering)...

Hittade en annan tråd där ni var villiga att montera den, http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-... men jag antar att bedömningen kanske skiljer sig lite beroende på vem man pratar med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thoril:

Hej Inet. När får ni in den senaste generationen av Netbooks med Atom n2600/n2800 Cedar Trail? En del andra butiker har t.ex. redan Acers D270 i lager. Har ni slutat med Netbooks helt och hållet? Hoppas inte!

Skrivet av inet.se:

Kollar med ansvarig inköpare och återkommer!

Hade inköparen något svar?

Permalänk
Medlem

Älskar Inet dock tråkigt nog när jag fick mitt paket idag så hade det ena fläktpaketet öppnat sig och det låg delar lite här och var och fläkten hade hamnat utanför sin kartong. Dock inga fysiska skador med lite tråkigt att det hädner =/

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

När kommer asus dc2 varianten av radeon hd 7970 upp på eran hemsida? Hade ni inte sagt denna veckan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inet.se:

Hej Inet

Köpte i tisdags 2x200mm NZXT fläktar till mitt chassi NZXT Phantom.. Grejen är den att jag inte kollade om det spelar roll vilken CPU kylare jag har för att fläkten på sidan ska få plats.. Visste inte ens att man SKA kolla upp det.. Hur som helst så funkade det inte..

Har ni någon annan CPU kylare som ni kan rekommendera och vet säkert att det ska funka.. Tänkte isåfall köpa en ny och ge denna jag har (Noctua NH-U12P SE2) till brorsan. Men nu till andra frågan.. Skulle denna CPU fläkten passa till ett AMD phenom 1075T eller något sånt MED Corsair dominator minnen.. Vi tänkte att den kanske skulle passa om man tog bort dessa kylflänsar som de har?

Och joo förresten.. Fläkten jag kopplade på toppen av chassit snurrar saktare än den som var förinstallerad när jag köpte chassit.. Vad kan det bero på? :/

Tacksam för svar

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Något som vore bra att lägga till på hemsidan är datumstämpel på recensionerna!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Hej Inet

Köpte i tisdags 2x200mm NZXT fläktar till mitt chassi NZXT Phantom.. Grejen är den att jag inte kollade om det spelar roll vilken CPU kylare jag har för att fläkten på sidan ska få plats.. Visste inte ens att man SKA kolla upp det.. Hur som helst så funkade det inte..

Har ni någon annan CPU kylare som ni kan rekommendera och vet säkert att det ska funka.. Tänkte isåfall köpa en ny och ge denna jag har (Noctua NH-U12P SE2) till brorsan. Men nu till andra frågan.. Skulle denna CPU fläkten passa till ett AMD phenom 1075T eller något sånt MED Corsair dominator minnen.. Vi tänkte att den kanske skulle passa om man tog bort dessa kylflänsar som de har?

Och joo förresten.. Fläkten jag kopplade på toppen av chassit snurrar saktare än den som var förinstallerad när jag köpte chassit.. Vad kan det bero på? :/

Tacksam för svar

kan ju vara så enkelt som dom nya har lägre RPM eller att du inte dragit upp hastigheten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

kan ju vara så enkelt som dom nya har lägre RPM eller att du inte dragit upp hastigheten.

fan var irriterande ifall de sänkt hastigheten :P. Störande att veta att ena snurrar snabbare än den andra -.-

Har försökt dra upp hastigheten både via bios och via moderkortet men funkar inte

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

fan var irriterande ifall de sänkt hastigheten :P. Störande att veta att ena snurrar snabbare än den andra -.-

Har försökt dra upp hastigheten både via bios och via moderkortet men funkar inte

Brukar skilja runt 10% RPM +- för varje fläkt, men hur mycket långsammare går den ena då?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hur lång tid brukar det ta att få in ett 6950 dual fan?
http://www.inet.se/produkt/5409361/xfx-radeon-hd6950-2048mb-d...

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Snart uppe i 20.000 på eran facebook:

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Brukar skilja runt 10% RPM +- för varje fläkt, men hur mycket långsammare går den ena då?

den jag köpte nu snurrar väl på 800 rpm.. den andra som var monterad vet jag inte :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Stämmer datumet på chassiet BitFenix Shinobi Svart (2012-03-03) ?
Isåfall blir det en beställning under veckan.

Edit; Får en Noctua NH-U12P plats i chassiet?

Permalänk
Medlem

Inte för att jag stör mig på detta men;

Varför har ni höjt montering ( http://www.inet.se/produkt/9990250/montering-och-test-av-dato... ) men 4KR?

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Hur lång tid brukar det ta att få in ett 6950 dual fan?
http://www.inet.se/produkt/5409361/xfx-radeon-hd6950-2048mb-d...

Undrar samma sak:)
Finns det annars möjlighet att avboka enbart grafikkortet ifall man beställt delar?

Visa signatur

Chassi:Fractial Define Design R3 / Nätagg:FSP 650w80+ gold / Moderkort::ASRock Z68 Extreme3 Gen3 / Ramminne:4x4Gb=8Gb Corsair CL 1600Mhz Vengeance / Processor: Inte Core i5-2500k / Grafikkort:Gigabyte Radeon HD7850 2Gb.

Permalänk
Medlem

Ville bara tacka för OCZ Agility 3 disken och pingvinstången m.m. ni skickade för ett tag sen. Hade glömt hur trevligt det är att handla hos er

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Tack för snabb leverans!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inet
Skrivet av Yrch:

Tack för den snabba responsen! Förresten, be Coolermaster om uppdaterade produktbilder med när ni ändå är igång!

Slänger in en fråga till, på er hemsida står det att maxgränsen för vilka kylare ni monterar går vid (cirka) 650 gram. Hur ställer ni er till att montera Therrmalrighten ni har kampanj på? http://www.inet.se/produkt/5321748/thermalright-mux-120-oem-s...
Enligt uppgifter väger den 670 gram vilket ju överstiger gränsen, om än med ynka 20 gram.
Om jag beställer blir det att hämta i butik (dvs inte nån posthantering)...

Hittade en annan tråd där ni var villiga att montera den, http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-... men jag antar att bedömningen kanske skiljer sig lite beroende på vem man pratar med?

Vikten är ungefärlig och mer tänkt som en rekommendation och riktlinje. Så skiljer det enbart 20gram så kan vi montera det om du så önskar.

Men tänk på att vi har satt gränsen för våra kunders skull eftersom vi vill minimera risken att datorn blir skadad under transport. Ju tyngre kylare desto större är också risken att något händer under frakten.

Skrivet av thoril:

Hade inköparen något svar?

Det är tyvärr inget som vi kommer att ta in. Vi kommer fasa ut 10" netbooks helt och hållet.

Skrivet av Ahlen:

Älskar Inet dock tråkigt nog när jag fick mitt paket idag så hade det ena fläktpaketet öppnat sig och det låg delar lite här och var och fläkten hade hamnat utanför sin kartong. Dock inga fysiska skador med lite tråkigt att det hädner =/

Det var tråkigt att höra och ska ta det här vidare med ansvarig på lagret för att se vad det är som kan ha brustit.

Märker du några problem med fläkten så tveka inte att felanmäla på vår hemsida!

Skrivet av mapo:

När kommer asus dc2 varianten av radeon hd 7970 upp på eran hemsida? Hade ni inte sagt denna veckan?

Ber om ursäkt för att det har dragit ut på tiden men det ska komma upp i nästa vecka! Vi väntar på leveransbesked och information från Asus.

Skrivet av xZistence:

Hej Inet

Köpte i tisdags 2x200mm NZXT fläktar till mitt chassi NZXT Phantom.. Grejen är den att jag inte kollade om det spelar roll vilken CPU kylare jag har för att fläkten på sidan ska få plats.. Visste inte ens att man SKA kolla upp det.. Hur som helst så funkade det inte..

Har ni någon annan CPU kylare som ni kan rekommendera och vet säkert att det ska funka.. Tänkte isåfall köpa en ny och ge denna jag har (Noctua NH-U12P SE2) till brorsan. Men nu till andra frågan.. Skulle denna CPU fläkten passa till ett AMD phenom 1075T eller något sånt MED Corsair dominator minnen.. Vi tänkte att den kanske skulle passa om man tog bort dessa kylflänsar som de har?

Och joo förresten.. Fläkten jag kopplade på toppen av chassit snurrar saktare än den som var förinstallerad när jag köpte chassit.. Vad kan det bero på? :/

Tacksam för svar

Bäst är att du kontaktar oss direkt på 031 65 27 00 eller info@inet.se så ska vi hjälpa dig direkt!

Skrivet av FireFox:

Något som vore bra att lägga till på hemsidan är datumstämpel på recensionerna!

Det råkade försvinna vid en uppdatering - är nu tillbaka!

Skrivet av shadowjolt:

Hur lång tid brukar det ta att få in ett 6950 dual fan?
http://www.inet.se/produkt/5409361/xfx-radeon-hd6950-2048mb-d...

Vi har kontakt XFX direkt och vår leverantör och försöker få fram ett svar. Du kommer få ett besked av butikschefen i Sisjön som du varit i kontakt med så fort vi vet något.

Skrivet av TNordmark:

Stämmer datumet på chassiet BitFenix Shinobi Svart (2012-03-03) ?
Isåfall blir det en beställning under veckan.

Edit; Får en Noctua NH-U12P plats i chassiet?

Nej, datumet stämmer inte. Det finns i lager idag

Ja, kylaren ska få plats.

Skrivet av _Original_:

Undrar samma sak:)
Finns det annars möjlighet att avboka enbart grafikkortet ifall man beställt delar?

Vi uppdaterar hemsidan så fort vi vet och givetvis så går det bra att avboka enbart vissa delar i en order! Kontakta oss direkt på 031 65 27 00 eller info@inet.se så hjälper vi dig.

Skrivet av lambdaN:

Ville bara tacka för OCZ Agility 3 disken och pingvinstången m.m. ni skickade för ett tag sen. Hade glömt hur trevligt det är att handla hos er

Skrivet av holmberg:

Tack för snabb leverans!

Tack för beställningen!

Det var allt för idag! Trevlig helg allihopa!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt nya chassi igår, ett Corsair 800D.
Vill tacka Inet.se för bra service och kanon bra leveranstider !

Visa signatur

| Intel i5-2500K @ 4,5ghz | MSI P67A-C45 REV B3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | SSD A-data SP900 128gb | Fractal Design 650W | HDD Samsung 1TB x2 | ASUS GeForce GTX680 DirectCUII TOP | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 800D | Samsung S27A950D 27" | Ducky SHINE3 TKL | Ace Edge 3200 | Seagate EE 2 TB x2 |
Citera gärna !

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Hej Inet

Köpte i tisdags 2x200mm NZXT fläktar till mitt chassi NZXT Phantom.. Grejen är den att jag inte kollade om det spelar roll vilken CPU kylare jag har för att fläkten på sidan ska få plats.. Visste inte ens att man SKA kolla upp det.. Hur som helst så funkade det inte..

Har ni någon annan CPU kylare som ni kan rekommendera och vet säkert att det ska funka.. Tänkte isåfall köpa en ny och ge denna jag har (Noctua NH-U12P SE2) till brorsan. Men nu till andra frågan.. Skulle denna CPU fläkten passa till ett AMD phenom 1075T eller något sånt MED Corsair dominator minnen.. Vi tänkte att den kanske skulle passa om man tog bort dessa kylflänsar som de har?

Och joo förresten.. Fläkten jag kopplade på toppen av chassit snurrar saktare än den som var förinstallerad när jag köpte chassit.. Vad kan det bero på? :/

Tacksam för svar

Har också ett Phantom chassi (big tower) och funderat på att köpa likadana fläktar... Men har du kopplat in fläkten på baksidan av moderkorts plåten i en av förlängningskablarna så du kan styra den genom fläktkontrollen?? Eller har du Phantom 410 ^^,

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extremaz:

Har också ett Phantom chassi (big tower) och funderat på att köpa likadana fläktar... Men har du kopplat in fläkten på baksidan av moderkorts plåten i en av förlängningskablarna så du kan styra den genom fläktkontrollen?? Eller har du Phantom 410 ^^,

jag kopplade till dessa sladdar..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Är denna fläkt adaptern http://www.akasa.co.uk/update.php?tpl=product/product.detail.... något ni kan tänkas ta in eller går det att beställa på något sätt?

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

När får ni in NZXTs Switch 810? väntar och väntar på att kunna beställa