Permalänk
Skrivet av Zyril:

Hej!

Jag spelar enbart HC. Jag lirade SC när jag var yngre och spelade D2, men sen blev det HC i LoD i relativt många år. Nu finns det ingen återvändo. Det skulle kännas konstigt att skapa en SC-karaktär i dagsläget med vetskapen att jag kan dö precis hur många gånger som helst utan att det spelar någon som helst roll. I mina ögon är det definitionen av ett väldigt tråkigt spel.

Just nu level 42 wizard. Jag hinner inte spela särskilt mycket pga. sista tentorna i skolan den kommande veckan.

Håller med dig, precis så jag känner

Permalänk
Medlem

Det stället ger bra med exp, men fördrar att mf häxan i hell

Permalänk
Medlem

Hela spelet är ju ett konstant gearcheckande. Finns inte mycket som heter skicklighet eller taktik i spelet alls, utan det handlar bara om att ha tillräckligt med gear.
Skillnaden mellan hardcore och softcore är att du i hardcore måste vara övergearad för att våga ta dig vidare, det är riskabelt att "chansa".. har tittat en hel del på Kungens stream när han kör hardcore.. det är ett konstant gearfarmande (eftersom han ligger i framkant finns det inte mycket på AH för honom)

Nä, jag ser inte finessen med att spela hardcore, däremot är jag imponerande att folk orkar/vill/pallar ta sig an inferno på hardcore..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

Är det bara jag här som spelar hardcore? tycker att normal är skit tråkigt, man bllir ju knappt straffad av att dö, tom inferno är larvigt lätt!

Så nu lirar jag Hardcore, och älskar det det krävs så mycket strategi, och tänkande allt man gör!

Ja, det är _ENDAST_ du på hela sweclockers som spelar Hardcore. Det känns rätt bra va?

Ja, jag förstår vissa kommentarer i denna tråd som du tycker är löjliga dock. Gör en bättre tråd till nästa gång.

Kanske något i stil. "Jag undrar om det kanske är några fler än jag som spelar hardcore? Vad tycker ni osv om det och vad tycker ni om normal?"

Och sedan kan du lägga upp dina åsikter om normal på ett moget sätt, som tex "Jag tycker att inferno (normal) är allt för lätt".

Det kan ju även bero på att det är lätt eftersom du har gear osv. Jag personligen kör inferno atm och än så länge har jag inte haft det jobbigt. Givetvis dör jag några gånger då och då eftersom det kommer dryga elite-packs som inte är allt för lätta.

Slutsats: Gör en bättre tråd nästa gång, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

jag tycker du ska försöka nå 55 innan hell
farma act 3, qeust 1, spring fram till dit han står här http://www.youtube.com/watch?v=zgzKiCzFzEs

Shit vad meningslöst att hålla på sådär...

Permalänk
Skrivet av kaimor:

Shit vad meningslöst att hålla på sådär...

Alla spelar av olika anledningar och tycker olika....

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Hela spelet är ju ett konstant gearcheckande. Finns inte mycket som heter skicklighet eller taktik i spelet alls, utan det handlar bara om att ha tillräckligt med gear.
Skillnaden mellan hardcore och softcore är att du i hardcore måste vara övergearad för att våga ta dig vidare, det är riskabelt att "chansa".. har tittat en hel del på Kungens stream när han kör hardcore.. det är ett konstant gearfarmande (eftersom han ligger i framkant finns det inte mycket på AH för honom)

Nä, jag ser inte finessen med att spela hardcore, däremot är jag imponerande att folk orkar/vill/pallar ta sig an inferno på hardcore..

Länka gärna till hans stream.. skulle vara kul att kolla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Länka gärna till hans stream.. skulle vara kul att kolla

http://sv.twitch.tv/kungentv

Permalänk
Medlem

Min wizzard dog vid lvl 39 i Act 2 NM, vart lite girig och gick fram för fort =).
Riktigt kul med HC, kommer inte spela SC nåt mer.

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Spelet är exakt lika svårt HC eller inte...

Skillnaden är att när man dör i HC får man börja om från början men i vanligt finns det checkpoints.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Skrivet av kim:

Min wizzard dog vid lvl 39 i Act 2 NM, vart lite girig och gick fram för fort =).
Riktigt kul med HC, kommer inte spela SC nåt mer.

Grymt, i kanske kan lira lite?

Skrivet av Se33:

Spelet är exakt lika svårt HC eller inte...

Skillnaden är att när man dör i HC får man börja om från början men i vanligt finns det checkpoints.

Och det är inte ett enormt handikapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

jo, det är precis vad jag kan göra, gå fram och solo ett elite-pack jätte lätt, det ända som är "svårt" är att mobsen 1 shottar dig, men som wiz är jag fan immun (absorbar) skada hur jävla länge som helst, + mina mirror images..

Och bossar är skrattretande..
bara för att du tycker det är svårt, betyder det inte att det är svårt. Och om det nu skulle vara svårt, gå det tt använda google, för att hitta något som är larvigt bra..

Hur gör du för att farma Act IV elite packs? Det verkar nämligen inte va många andra som klarar av...

Kan du inte dela med dig av din visdom till oss dödliga?

Permalänk
Medlem

Löjlig tråd, löjlig TS. Modigt att köra hardcore.Tyvärr är Diablo 3 no-skill spel.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Tyvärr är Diablo 3 no-skill spel.

Det betyder inte att det måste vara ett tråkigt tidsfördriv dock

Hur mycket "skills" krävs det för att se en riktigt bra film eller grinda och chatta med polare i ditt favorit MMO? =P

Man får se spelet för vad det är, ett hack'n slash spel som inte är menat att vara speciellt djupt eller kräva enorm tankemöda och blixt-reflexer.

Permalänk
Medlem

Det blir ju inte svårare om du kör HC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det betyder inte att det måste vara ett tråkigt tidsfördriv dock

Hur mycket "skills" krävs det för att se en riktigt bra film eller grinda och chatta med polare i ditt favorit MMO? =P

Man får se spelet för vad det är, ett hack'n slash spel som inte är menat att vara speciellt djupt eller kräva enorm tankemöda och blixt-reflexer.

I.o.f.s. är det bara en Hack'n slash men i Diablo är ett stort yatzy, mycket tur :).

Undrar hur kommande PVP patch kommer utveckla spelet, kommer många förändringar säkerligen fråga är hur mycket dom sabbar klasserna

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Alla ni som säger att HC och SC är lika svårt: är det inte svårare att klara spelet på inferno i HC än SC?

Klart att det inte är "svårt" att klara spelet på inferno SC om man har tid att lägga och är beredd att dö hundratals ggr, sen att säga att inferno är lätt är väl ändå fel. (är dock bara i NM då jag endast kör hc och har 2 kids som tar mycket av min tid)

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem

Är i act 4 hell men vågar inte köra mer själv. Alla jag har kört med har typ dött eller är fast i tidigare acter, nån som har lust å lira lite? Är DH

Visa signatur

E8400 @ 4,2 ghz | Thermalright Ultra 120 eXtreme | Asus P5Q-Deluxe | 4Gb Corsair 8500 | Asus GeForce ENGTX560 TI DCII | Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem

Att säga att inferno är löjligt lätt när man exploitar builds som inte funkar längre är rätt lol.
Skulle vilja se dina imba solo skills som wizz i inferno elite packs och diablo nu.

Att döda diablo inferno med perma FN stunlock eller FA bugg räknas knappast.

Edit: Vill ni bli 60 safe i HC så fixa en polare med ok gear och farma 1-60 på några timmar i act2 zoltun boss farm.

Permalänk
Medlem

Roligt tråd!

Alla vet att det är lite felkonstruerat som det är nu, t.o.m blizzard har erkänt att det inte är rätt atm och kommer ändras i patch 1.0.3 tror jag det var?

Medans du sitter o säger att du kört igenom skiten med 3 klasser OCH att det "är lätt"

Skrattretande

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Roligt tråd!

Alla vet att det är lite felkonstruerat som det är nu, t.o.m blizzard har erkänt att det inte är rätt atm och kommer ändras i patch 1.0.3 tror jag det var?

Medans du sitter o säger att du kört igenom skiten med 3 klasser OCH att det "är lätt"

Skrattretande

jag har kört igenom det på 1 karaktär.
Jag menade att jag hade testat dom andra karaktärerna förutom DH (så 4 faktiskt)
men wizz har jag kört igenom det på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

jag har kört igenom det på 1 karaktär.
Jag menade att jag hade testat dom andra karaktärerna förutom DH (så 4 faktiskt)
men wizz har jag kört igenom det på.

Utan exploit builds?
Du säger inferno är enkelt, och de var det med wizzards exploit builds FA och CM. Vilken apa som helst kunde cleara inferno då.
Inte direkt samma nu.
Samma med DH's odödlighet.

Permalänk
Skrivet av obadja:

HC spelare här, lvl 52 barb och vågar mig inte riktigt ut i hell. Farmar källar questen just nu, du kanske har några tips på andra ställen?

leorics manor @ act 1 på hell ger bra exp+drops. man tar portalen, springer bakvägen in i huset och dödar allt som finns. sen äre bara att repertera. typ 70% chans till gul boss dock. körde detta för att få pengar, gick riktigt bra faktiskt.

Permalänk
Medlem

Du har dödat diablo på inferno på SC antar jag?

Ja, vi är ett gäng som spelar HC. Kollar du aktivitet i forum, samt sidor som JSP, ser du att andelen HC-spelare är ungefär 1/50 av SC-spelare, så antar att något liknande gäller sweclockers.

Ser inte riktigt heller poängen med denna tråd, då den mer känns som någon konstig kombination av e-penisskryt och förolämpande av SC-spelare, snarare än att faktiskt leta efter HC-spelare, eller bidra med någon debatt i ämnet.

Var ligger du i HC förresten? Och om du hängt med på något hörn under betatestningen skulle du veta att de tagit bort "död" från softcore, dvs du kan dö hur mycket och ofta du vill utan att förlora något alls. I d2 förlorade du EXP när du dog, vilket på högre nivåer innebar många timmars förlorad speltid, men nu är det som sagt gratis.

Med detta sagt ser jag det konstigt att du lade ner såpass mycket tid i softcore när du visste precis vad som fanns att vänta. Kom tillbaka när du klarat diablo på inferno i hardcore.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

vet inte om jag håller med om att HC är så jävla HC, visst det är ju brutalt hårt om man dör, men folk som lirar HC kör om samma levels och farmar om och om och om igen innan de (förståeligt) vågar sig vidare. Fienden måste vara enkla att döda om man ska våga fortsätta. Kör man SC så kör man på gränsen hela tiden, dör man försöker man om och om igen, på HC så kör man istället på lättare nivåer om och om igen tills man är säker på att man inte kommer dö nivån ovanför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pistage:

vet inte om jag håller med om att HC är så jävla HC, visst det är ju brutalt hårt om man dör, men folk som lirar HC kör om samma levels och farmar om och om och om igen innan de (förståeligt) vågar sig vidare. Fienden måste vara enkla att döda om man ska våga fortsätta. Kör man SC så kör man på gränsen hela tiden, dör man försöker man om och om igen, på HC så kör man istället på lättare nivåer om och om igen tills man är säker på att man inte kommer dö nivån ovanför.

Antar att du inte kört HC.

Man kör långt ovan det man egentligen klarar på SC, sant. Men att man i HC skulle köra på "lätta" nivåer om och om igen är väldigt långt från sanningen.

I och med att du får gear som är lagom för akt 1 inferno just i akt 1 inferno gör att du hela tiden måste köra det allra svåraste som finns, som du fortfarande klarar av utan att dö. Medan jag inte boostar polare eller gör någon speciell typ av farming har jag nog aldrig kört något "enkelt". Att som level 60 progressa genom Hell med några vänner var otroligt svårt och pulshöjande. Varje strid mot champions som hade lite klurigare affixes var skitläskigt, skitsvårt och skitroligt! Man sitter konstant med 180 i puls, synkar defensiva förmågor, stuns, snares och nukes med kompisarna över mumble och skriker i lycka när de svårare bossarna till slut dör.

I SC är det svårt för att du dör hela tiden. Du springer in, gör allt du kan för att döda fienden, dör, springer in igen, upprepar. Detta är progress. Springer du in på Diablo i Hell med level 20 gear på level 50 så blir det en "woops, detta var ju inte så enkelt", dör, fixar antagligen gear och provar igen. På HC måste du vara övertygad om att du skall klara striden, för när du väl gått in finns ingen väg ut, förutom att vinna.

HC är svårt, taktiskt, riktigt läskigt, och riktigt riktigt roligt.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Kan ju inte undvika att HC faktiskt är farma saker man outgearar generellt för att maxa allt man kan innan man går vidare.
Kungen som nog är den bäst gearade hc charen i världen atm kör nightmare forfarande väldigt mycket + act1 inferno.
Act2 provade han i typ 10 sec men sket i det sen.

Sen självklart är HC roligare, det är mer spännande.
Kungen var nere på typ 100 hp en gång med hans char, sådant är spännande, och att man lyckas överleva i en sådan situation är riktigt spännande

Permalänk
Medlem

Lesson to self: Spring som tusan nästa gång det är blåpack med waller och arcane enchanted nere i en dungeon

Första hardcore döden i D3 för mig, den tog hårt... men bara att köra igen!

Permalänk
Medlem

Klockan 11:37 gick servrarna ner, vill väldigt gärna veta hur min lvl 50 witch doctor i Hell act 1 mår...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har också råkat ut för det. Att servarna dör medan man spelar. Inga problem då. Min karaktär fanns kvar när spelet gick online igen.

HC är ett helt annat spel än SC. De som inte provat vet inte vad det handlar om. Spelet blir bättre och bättre ju längre man kommit då man är mer och mer mån om sin tidsinvestering. Var nära att dö ett par gånger med min lvl 60 DH i act 1 Inferno igår. Fick ta en paus för att få ner pulsen lite =P Sånt sker inte i SC.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch