NZXT visar nyheter bakom lyckta dörrar på Computex 2012

Permalänk
Melding Plague

NZXT visar nyheter bakom lyckta dörrar på Computex 2012

Det blir hemligt värre när NZXT bjuder in SweClockers utsända till en hotellsvit och presenterar några av årets produktnyheter, bland annat nya Phantom och Hale90.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

En LED-självlysande fantom i en dold svit :O! Låter creepy...

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Chassit låter ju som ett väldigt fint chassi !

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Låter som dyra datorlådar som kommer inom en snar framtid från NZXT. Får hoppas vi får se deras kommande CPU kylare snart.

Permalänk
Hedersmedlem

låter som bra chassi själv behöver jag ett nytt för får ej plats med vatten i min nuvarande box vilka olika kommer nättagen i

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

De nya phantom chassierna verkar vara väldigt spännande! Häftigt att sweclockers är "utvalda" och får en preview

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Heatpipes med direktkontakt mot CPU-kärnan. Det låter som något. Får modda om min NH-D14 för att hänga med...

Annars, ska bli spännande att läsa recensionerna till hösten.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk

Jag skulle verkligen vilja veta hur det nya phantom chassina ser ut då jag redan har ett gammalt phantom chassi... och med tanke på att det är något som switch 810 så ser det bra ut... bara det inte blir för plastigt

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

nooo, ny oem på hale90 superflower rankar iaf jag högre än fsp... varför ändra på ett vinnande koncept? superflower-byggda hale90 är ju bland de bästa agg du kan hitta, bortsett från att det kommit nyare med 80+ platinum

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Jonas blir avbruten mitt under inspelning och hans blick säger allt! Haha

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se ett Phantom Mini för micro atx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

nooo, ny oem på hale90 superflower rankar iaf jag högre än fsp... varför ändra på ett vinnande koncept? superflower-byggda hale90 är ju bland de bästa agg du kan hitta, bortsett från att det kommit nyare med 80+ platinum

Jag köpte min Hale90 1000W just för att NZXT använde Super Flower som OEM. Nu när de byter till FSP är deras nätagg inte alls intressanta för mig längre. Inte för att FSP nödvändigtvis gör dåliga nätagg men de har i min mening svårt att mäta sig med Super Flower.

Anledningen till att NZXT byter beror säkerligen på kostnader. Det är garanterat billigare för NZXT att använda FSP som OEM, annars hade de garanterat inte bytt.

Permalänk
Medlem

tycker också det var lite konstigt med ett nedbyte från Superflower till FSP. Handlar troligtvis om pengar. Hale90 hade ju ett rätt saftigt pris ofta över tusenlappen. Kommer nog gå ned lite från det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrogant:

Jag köpte min Hale90 1000W just för att NZXT använde Super Flower som OEM. Nu när de byter till FSP är deras nätagg inte alls intressanta för mig längre. Inte för att FSP nödvändigtvis gör dåliga nätagg men de har i min mening svårt att mäta sig med Super Flower.

Anledningen till att NZXT byter beror säkerligen på kostnader. Det är garanterat billigare för NZXT att använda FSP som OEM, annars hade de garanterat inte bytt.

Skrivet av shauni:

tycker också det var lite konstigt med ett nedbyte från Superflower till FSP. Handlar troligtvis om pengar. Hale90 hade ju ett rätt saftigt pris ofta över tusenlappen. Kommer nog gå ned lite från det nu.

ja så klart det handlar om pengar. men om man ska ha ett högkvalitativt agg som hale90 är eller förväntas vara, då kostar det. snålar man kommer man inte kunna skylta med samma status från nzxts sida, och man konmmer mer konkurrera med andra fsp-tillverkade agg och liknande

dessutom så var väl hale90 det enda superflower agg som såldes i sverige? synd om de ska försvinna, för de gör onekligen bra grejer

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

ja så klart det handlar om pengar. men om man ska ha ett högkvalitativt agg som hale90 är eller förväntas vara, då kostar det. snålar man kommer man inte kunna skylta med samma status från nzxts sida, och man konmmer mer konkurrera med andra fsp-tillverkade agg och liknande

dessutom så var väl hale90 det enda superflower agg som såldes i sverige? synd om de ska försvinna, för de gör onekligen bra grejer

Jo, jag tror precis som du att de i och med bytet också går ner en prisklass med sina Hale90. Vilket säkert är trevligt för många. Personligen så är jag helt ointresserad av budgetnätagg i klasserna runt 1000W. Lägger hellre någon extra hundralapp på att få rejäla grejor som jag litar på.

Super Flower säljs lyckligtvis av både Mindfactory och Hardwareversand i Tyskland till förmånliga priser. Det är dessutom butiker jag handlat av flera gånger och som fungerar bra.

http://www.mindfactory.de/search_result.php/search_query/Supe...

http://www1.hardwareversand.de/articlesearch.jsp?search.prod=...

Permalänk
Medlem

Jag blev också sugen att se nya phantom serien och gärna toppmodellen eller mellan modellen vad som skiljer.

Har det gamla phantom chassit och vet att när Switch 810 kom på marknaden så tänkte
jag om bara detta fanns när ja byggde datorn hade ja valt det istället.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Jag blev också sugen att se nya phantom serien och gärna toppmodellen eller mellan modellen vad som skiljer.

Har det gamla phantom chassit och vet att när Switch 810 kom på marknaden så tänkte
jag om bara detta fanns när ja byggde datorn hade ja valt det istället.

jag håller med dig
men när jag fick veta att det va "plastigt" så va det lixom inte så skoj längre.. jag menar phantomen är kanske plastig också men inte så att man hör att det är plastigt...det gjorde man med switch 810... hoppas bara det blir mindre om inget annat

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Avstängd

"Vem bryr sig hur en CPU-kylare ser ut så länge den kyler väldigt bra"...SÅ JÄVLA BÄSTA SAGT!!!!

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you