Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Alla får vara med så länge det finns plats.

Det var snällt. Hur hittar man in till kanalen sweclockers.dota som du skrev om tidigare?

Permalänk

Rubick har släppts ser fram emot honom verkligen, verkar vara ett väldigt bra pick nu när han kan sno alla aktiva spells typ.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VillhaÜberPC:

Rubick har släppts ser fram emot honom verkligen, verkar vara ett väldigt bra pick nu när han kan sno alla aktiva spells typ.

Rubick = azum!

Någon mer än jag som ser fram emot TI2? I slutet av Augusti =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av timQ:

Rubick = azum!

Någon mer än jag som ser fram emot TI2? I slutet av Augusti =D

Du är inte ensam, det kommer bli sjukt spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VillhaÜberPC:

Rubick har släppts ser fram emot honom verkligen, verkar vara ett väldigt bra pick nu när han kan sno alla aktiva spells typ.

Lite tråkigt bara att de släpper nya heroes från dota 1 och inte de äldre! De nya menar jag som Gyrokopter, Rubick med mera och som äldre menar jag Troll, NerubianAssasin med mera! tycker de ska släppa "the original" dota gubbarna innan de nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Lite tråkigt bara att de släpper nya heroes från dota 1 och inte de äldre! De nya menar jag som Gyrokopter, Rubick med mera och som äldre menar jag Troll, NerubianAssasin med mera! tycker de ska släppa "the original" dota gubbarna innan de nya

Nerubian aka Nyx assassin är på G, samma med Dirge, Luna. Wisp + Disruptor har de även kommit en bra bit på. Lanaya verkar ha varit klar hur länge som helst, men de vägrar släppa henne, samt att måååånga hereos har concept art + particles.

De va ju någon som påsstod att vid nästa International, så skulle alla heros förutom ca 10-15 vara släppta.

Permalänk
Medlem

någon som har en nyckel över?.. en polare vill också spela..

Permalänk
Medlem

Kan man få en inv?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att skicka en invite i utbyte mot en smite betakey?

Visa signatur

Asus P9X79 | Intel i7 3820 @ 4,0GHz + H80 | Gigabyte 7970 Windforce | 16GB Corsair Vengeance | Corsair F60 | Antec P182 | Cooler Master Real Power 620W

Permalänk
Medlem

Jag fick en linvite för uttag sen via "Dota 2 - Hardware Survey" på playdota eller något sånt. har konto och kan spela, är det så att jag kan bjuda in 3 eller 2 st till?

Vart eller hur går jag till väga då? min lillebror e så jobbig och vill spela hela tiden....

Permalänk
Medlem

skulle vara grymt om man kunde få tag i en key!

Permalänk
Medlem

Gör inte det här till någon jäkla tiggartråd nu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Gör inte det här till någon jäkla tiggartråd nu.

Finns en tråd för det! Sen kan man ju KÖPA betakeys nu, kostar 29€ i dotastoren.

Permalänk
Medlem

jävlar, är det så många som fortfarande inte fått key O_O

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

Det var snällt. Hur hittar man in till kanalen sweclockers.dota som du skrev om tidigare?

sweclockers.dota inuti spelet.

Visa signatur
Permalänk

Någon som vill byta en key mot en rabattkod på cdon?

Permalänk

Någon som vill byta CS:go mot något?

Permalänk
Medlem

Patchen idag till dota2 test klienten gav två nya heroes: Luna & Wisp. Samt lite andra godsaker!

Patch Notes

HIGHLIGHTS:
- Added Luna
- Added Guardian Wisp
- Dota 2 now uses the CELT codec for increased voice communication quality.
- Added a testing tool to the Workshop tab that allows contributors to see their models on a hero before submitting.

GAMEPLAY
- Bloodseeker: Fixed a bug where he could get healed by friendly heroes dying in the area around him that he didn't deny.
- Pudge: Fixed a bug that was sometimes causing Pudge's Dismember to do an extra tick of damage
- Pudge: Fixed a bug that allowed Pudge to deal damage without hurting himself by quickly toggling Rot.
- Rubick: Fixed a rare case where Rubick could get permanently stuck with Telekinesis Land.
- Rubick: Fixed a bug where Rubick would gain permanent Spectral Dagger buffs until he died.
- Rubick: Fixed a bug with Poison Release that would cause you to steal the wrong ability from Shadow Demon.
- Rubick: Stealing Spirit Bear is temporarily disabled.
- Fixed being able to use a different player's items in your combine, if that item was in your stash at the time

VISUALS
- More Rubick spell animations
- Various Rubick visual effect improvements and fixes
- Haste animation added for Bloodseeker
- Adjusted Ogre Magi's sidearm attack animation
- Logos removed from waterfall and mid river areas to safeguard gameplay
- Tweaked dire banner position left of fountain shop
- Roshan timer appear only after 10 seconds have passed from death
- Reduced Gyro's model scale a little
- Removed ambient effects on Razor and Morphling when hexed

UI
- Fixed some cases where icons could get stuck on the screen
- Fixed new heroes not showing up in the hero picker if you had custom view set (They'll now appear in the top left of the grid view, for you to then place as you like)
- Tournament Panel: Fixed game list not refreshing unless you opened a different tournament and then back.
- Tournament Panel: Increased the size of the live games and recent games.
- Tournament Panel: Fixed details button not working properly for the last few games.
- Fixed Spectator label cutting off number of spectators.
- Fixed Live games not displaying correctly after opening a Tournament.
- Fixed a recent bug with the shop not closing when a unit is selected
- Fixed some bugs with losing commentator perspecting when pausing and unpausing
- Added backpack preview to couriers
- Back button in the loadout takes you back to the backpack if you arrived via a backpack right click
- Fixed some slots on the backpack not being right-clickable if they were not on page 1
- Fixed the first equip from the backpack sometimes not working properly
- Added inspect button near the hero panel for heroes that have custom items
- Updated the replay skill filter to have more usefull categories.
- Fixed dragging an item onto itself not turning its icon back on.
- Cheat commands are now echoed to chat
- Added a testing tool to the Workshop tab that allows contributors to see their models on a hero before submitting.

AUDIO:
- Dota 2 now uses the CELT codec for increased voice communication quality.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan någon svara mig? fick en invite, folk som fick kunde bjuda in 2 till--....HAR JAG 2 ST INVITES ELLER? om jag har vart ska jag leta?

Permalänk

mm du skall kunna bjuda in 2st till + din egen iaf så fungerade det förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

mm du skall kunna bjuda in 2st till + din egen iaf så fungerade det förut.

Dotapottan, från Dotapickup? xD tack iaf för svar...min bror vill spela dota 2 och jag vill inte ha han här när jag spelar...vet du vart jag ska kolla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derileec:

Dotapottan, från Dotapickup? xD tack iaf för svar...min bror vill spela dota 2 och jag vill inte ha han här när jag spelar...vet du vart jag ska kolla?

Om du fick dota 2 genom survey:n så ska du ha 2 extra nycklar i din steam inventory. Visa/View -> Inventory/Förråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derileec:

Kan någon svara mig? fick en invite, folk som fick kunde bjuda in 2 till--....HAR JAG 2 ST INVITES ELLER? om jag har vart ska jag leta?

Skrivet av DotaPottan:

mm du skall kunna bjuda in 2st till + din egen iaf så fungerade det förut.

Skrivet av FERGUS:

Om du fick dota 2 genom survey:n så ska du ha 2 extra nycklar i din steam inventory. Visa/View -> Inventory/Förråd.

Funkar inte riktigt så längre, tyvärr. Numera så får man bara 1 invite via surveyn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

då vet jag

Permalänk
Skrivet av Derileec:

Dotapottan, från Dotapickup? xD tack iaf för svar...min bror vill spela dota 2 och jag vill inte ha han här när jag spelar...vet du vart jag ska kolla?

Hehe mjo det är sant. the one and only;) som dodgade 4 bans av zip och fick han avsatt;) med hjälp av luna;) Känner inte igen ditt namn dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Hehe mjo det är sant. the one and only;) som dodgade 4 bans av zip och fick han avsatt;) med hjälp av luna;) Känner inte igen ditt namn dock.

One and only som undkom allt och alla bans kolla dp sidan så ser du mina lol omg trådar.. xD

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är så uselt att betan varit live så länge, och ännu finns inget system implementerat för bestraffning av folk som går AFK så fort det går dåligt i början för dom. Riktigt kackigt.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av Derileec:

One and only som undkom allt och alla bans kolla dp sidan så ser du mina lol omg trådar.. xD

undkom vetefan jag hade ju rätt i allt jag sa egentligen. jag håll på reglerna hårt så att det skulle bli ett bra comunity. och ja fick faktiskt bara 1 ban 1 gång och den va borta efter 20min;)

Men som sagt skall bli nice med DotA2 eftersom det är som LoL Server side så kommer bli ncie som fan;) att kunna deniea creeps igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

undkom vetefan jag hade ju rätt i allt jag sa egentligen. jag håll på reglerna hårt så att det skulle bli ett bra comunity. och ja fick faktiskt bara 1 ban 1 gång och den va borta efter 20min;)

Men som sagt skall bli nice med DotA2 eftersom det är som LoL Server side så kommer bli ncie som fan;) att kunna deniea creeps igen

fick ett par 48 timmars 1 gång ett par dagar LOL hur som helst jag van! xD

Permalänk
Konsolgrävare

Har varit på semester så har inte kunnat uppdatera tråden på länge men nu är allt fixat!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |