Permalänk

Ja, det är kanske här man ska ställa frågor. För har skickat några frågor till inet.se men fortfarande inget svar därifrån. Får väl se ifall man flyttar min order till något annat ställe snart. Bra kundtjänst känns som rätt viktigt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Bonussystemet är fortfarande på planeringsstadiet och är en långt ifrån klart så det är lite tidigt att svara på såna här frågor.

Tanken är att vi ska "belöna" lojala kunder och att räkna med tidigare ordrar är något som vi tittat på men som sagt, inget är helt bestämt och ni får helt enkelt hålla ut tills vi lanserat det

Normal servicetid brukar ligga mellan 3-5arbetsdagar. Det är dock högt tryck just nu och vi är mitt uppe i semestertider så är svårt att ge några garantier för att vi kommer hålla det i ditt fall - men vi jobbar hårt för att hålla våra normala servicetider!

Undrar du status på ditt ärende på kan du alltid kontakta oss direkt på 031 65 27 00

Absolut - räcker gott och väl!

Hm, det var väldigt märkligt. Olika mailadresser och tidpunkter för alla tre recensioner som "ser" helt normala ut. Får dra detta vidare och så kollar vi på det.

Tack för tipset!

Skönt att höra att det inte var några problem med processorn - får du problem så tveka inte att felanmäla den hos oss! Posten är tyvärr lite väl hårdhänta ibland med hanteringen av paketen..

https://www.inet.se/support/OrderList

Inköpsavdelningen kollar på fläktarna och jag får återkomma med svar där!

Sidopanelen är tyvärr inget som vi kommer att ha möjlighet att ta in nu - vi får kolla på det igen mot slutet på augusti när semestrarna är över!

Hej jag beställde ett gäng grejor från er ett tag sen, och insåg att jag hade beställt en vara som jag redan hade hemma. Nu undrar jag om det går att skicka tillbaka en produkt och få pengarna tillbaka ? Har kvitto och allting, Produkten är oöppnad självklart

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.AwsuM:

Hej jag beställde ett gäng grejor från er ett tag sen, och insåg att jag hade beställt en vara som jag redan hade hemma. Nu undrar jag om det går att skicka tillbaka en produkt och få pengarna tillbaka ? Har kvitto och allting, Produkten är oöppnad självklart

De kan jag svara på direkt. Ja, det går utmärkt om du gör det inom två veckor som distanslagen säger. Det är dock du som står för frakten.

Om det har gått längre än 14 dagar kan du endast hoppas på att Inet är snälla och låter dig skicka tillbaka sakerna Det är dock inget de faktiskt behöver göra men ibland har man tur.

Permalänk

har alltid och kommer alltid att beställa från inet

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Inet, det måste vara något fel på eran sida. http://www.inet.se/produkt/1517090/taurus-experienced-gtx-560...
I "Specifikationer" på denna produkt står det att grafikkortet är ett GeForce GTX 560 SE. För bara lite över en månadsedan köpte jag denna och på en lapp under datorn står det "GTX 560" och i ett GPU program står det att jag har det vanliga GTX 560 (810Mhz) och inte SE versionen (som har 750Mhz). Ni borde kolla ifall det blivit något fel någonstans...

Permalänk

Först köper man ett chassi från er i godan tro om att det ska funka och ha ett förövrigt svalt m-itx moderkort i och använda det hela som htpc.

Dock verkar ni inte ha koll på vad ni säljer för chassit går inte att använda då ventilationen är totalt obefintlig. Platsen för den 40mm fläkt som finns gör absolut ingen skillnad...

I idle ligger cpu/gpu runt 75c och efter 10 min 1080p film är den så varm så den självdör. För att hålla tempen vid normal nivå får man demontera HDD hållaren och lägga en fläkt över kylflänsen på moderkortet och man får köra utan locket.

Produkten det gäller är en Streacom f1c som jag använder med ett Asus M-ITX med inbyggd amd fusion E450 cpu.

Sen när man påpekar detta och vill retunera produkten så skall ni ha 100kr i frakt. Det är väl inte mitt fel att ni säljer nått som inte går att använda till det ändamål det är tänkt?

Nog för att 100kr inte är hela världen men dehär är mer en principsak.

Iaf sista gången jag handlar nått från er.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Skrivet av Core2Quad:

Först köper man ett chassi från er i godan tro om att det ska funka och ha ett förövrigt svalt m-itx moderkort i och använda det hela som htpc.

Dock verkar ni inte ha koll på vad ni säljer för chassit går inte att använda då ventilationen är totalt obefintlig. Platsen för den 40mm fläkt som finns gör absolut ingen skillnad...

I idle ligger cpu/gpu runt 75c och efter 10 min 1080p film är den så varm så den självdör. För att hålla tempen vid normal nivå får man demontera HDD hållaren och lägga en fläkt över kylflänsen på moderkortet och man får köra utan locket.

Produkten det gäller är en Streacom f1c som jag använder med ett Asus M-ITX med inbyggd amd fusion E450 cpu.

Sen när man påpekar detta och vill retunera produkten så skall ni ha 100kr i frakt. Det är väl inte mitt fel att ni säljer nått som inte går att använda till det ändamål det är tänkt?

Nog för att 100kr inte är hela världen men dehär är mer en principsak.

Iaf sista gången jag handlar nått från er.

Hahaha, du skämtar Aprilo va? DU har alltså valt en produkt till DITT ändamål som dessutom inte är tillverkad av Inet utan de säljer enbart produkten, sedan säger du att den inte passar för DITT ändamål? Hur tänker du egentligen? Om du väljer att köpa en produkt så är det väl ditt ansvar att välja den som är rätt för ändamålet? Eller vad är det du menar? Har du pratat med Inet och de har rekommenderat produkten eller?

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk

Produkten fungerar inte som datorchassi i nått ändamål!

Det fungerar möjligtvis som prydnads sak.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Produkten fungerar inte som datorchassi i nått ändamål!

Det fungerar möjligtvis som prydnads sak.

Ja det är ju verkligen inets fel att DU inte gjort någon research på produkterna DU ska köpa. Bara att bita i det sura äpplet och erkänna att du gjorde ett felköp. Rena rama barnsligheterna att ens dra upp detta.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Först köper man ett chassi från er i godan tro om att det ska funka och ha ett förövrigt svalt m-itx moderkort i och använda det hela som htpc.

Dock verkar ni inte ha koll på vad ni säljer för chassit går inte att använda då ventilationen är totalt obefintlig. Platsen för den 40mm fläkt som finns gör absolut ingen skillnad...

I idle ligger cpu/gpu runt 75c och efter 10 min 1080p film är den så varm så den självdör. För att hålla tempen vid normal nivå får man demontera HDD hållaren och lägga en fläkt över kylflänsen på moderkortet och man får köra utan locket.

Produkten det gäller är en Streacom f1c som jag använder med ett Asus M-ITX med inbyggd amd fusion E450 cpu.

Sen när man påpekar detta och vill retunera produkten så skall ni ha 100kr i frakt. Det är väl inte mitt fel att ni säljer nått som inte går att använda till det ändamål det är tänkt?

Nog för att 100kr inte är hela världen men dehär är mer en principsak.

Iaf sista gången jag handlar nått från er.

Det är väl ändå din ensak att se till att det du beställer passar och funkar som du tänkt dig? Eller hur tänkte du här?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att kanske ta in zotac i ert sortiment? Tänkte speciellt på grafikkortsfronten

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Produkten fungerar inte som datorchassi i nått ändamål!

Det fungerar möjligtvis som prydnads sak.

Streacoms F1C är ett chassi som fungerar alldeles utmärkt om man använder det med rätt komponenter, bara för att chassit har plats för mini-itx betyder det inte att alla komponenter i storleken mini-itx kommer fungera.

Du har köpt ett passivt moderkort som kräver extra bra ventilation.

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vi har tagit bort dessa recensioner nu - det måste röra sig om någon form av spam eller liknande. Eftersom det olika tidpunkter och en recension som skulle kunna vara "riktig" så har alla tre gått igenom även fast vi manuellt går igenom alla recensioner och godkänner/avböjer.

Om ni hittar fler liknande recensioner på vår hemsida så uppskattar vi det väldigt om ni meddelar oss antingen här eller drar ett mail till info@inet.se.

Vart hittar jag sweclockers gratis frakt eller finns det något erbjudande för sweclockers medlemmar?

MVH Fredrik!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Produkten fungerar inte som datorchassi i nått ändamål!

Det fungerar möjligtvis som prydnads sak.

Du får se det som såhär: Du har köpt en prydnads sak som ingen aning kommer använda till detta ändamål. Nu är du unik!

Men seriöst? Du klagar på INET för att de har sålt dig en produkt som DU har valt? Klockrent. Jag tror faktiskt INET blir glada om de slipper dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Först köper man ett chassi från er i godan tro om att det ska funka och ha ett förövrigt svalt m-itx moderkort i och använda det hela som htpc.

Dock verkar ni inte ha koll på vad ni säljer för chassit går inte att använda då ventilationen är totalt obefintlig. Platsen för den 40mm fläkt som finns gör absolut ingen skillnad...

I idle ligger cpu/gpu runt 75c och efter 10 min 1080p film är den så varm så den självdör. För att hålla tempen vid normal nivå får man demontera HDD hållaren och lägga en fläkt över kylflänsen på moderkortet och man får köra utan locket.

Produkten det gäller är en Streacom f1c som jag använder med ett Asus M-ITX med inbyggd amd fusion E450 cpu.

Sen när man påpekar detta och vill retunera produkten så skall ni ha 100kr i frakt. Det är väl inte mitt fel att ni säljer nått som inte går att använda till det ändamål det är tänkt?

Nog för att 100kr inte är hela världen men dehär är mer en principsak.

Iaf sista gången jag handlar nått från er.

Om jag förstår dig rätt så har du inte haft någon möjlighet att läsa dig till detta plus att Inet har med våld och pistolhot tvingat på dig detta chassie?

Ser det chassiet som en läropeng och gör rätt nästa gång. Anklaga inte inet för ditt dåliga beslut och ovilja att undersöka.

Det är trots allt ingen på inet som sitter och kolla igenom alla ordrar och skickar ett mail till dig so säger att detta chassiet inte kommer fungera pga värmeproblem tillsammans med din hårdvara...

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Hej Inet, har ni möjlighet att ta in Roccat i ert sortiment? Både möss, tangentbord, headset, musmattor etc.

Permalänk

Min liggande deleverans har försvunnit från "min sida", kan inte se någon orderstatus eller nåt. Har mejlat support om detta, men jag vill gärna se det på hemsidan!

Visa signatur
Permalänk

tja inet vill först säga att ni äger
men min frågar är när kommer ni få in mera
https://www.inet.se/produkt/5321330/zalman-nc-1500-notebook-k...

Permalänk
Inet
Skrivet av laserturkar:

tja inet vill först säga att ni äger
men min frågar är när kommer ni få in mera
https://www.inet.se/produkt/5321330/zalman-nc-1500-notebook-k...

Är tyvärr brist på den - vi har en beställning liggandes men har tyvärr inget datum när den kan tänkas komma in.

Skrivet av grottsten:

Min liggande deleverans har försvunnit från "min sida", kan inte se någon orderstatus eller nåt. Har mejlat support om detta, men jag vill gärna se det på hemsidan!

Bäst är att du för den här dialogen vidare med support/kundtjänst!

Skrivet av xigmatek asgard:

Hej Inet, har ni möjlighet att ta in Roccat i ert sortiment? Både möss, tangentbord, headset, musmattor etc.

Vi har kollat på det men det är tyvärr inget som är aktuellt i dagsläget.

Skrivet av Batman:

Har ni några planer på att kanske ta in zotac i ert sortiment? Tänkte speciellt på grafikkortsfronten

Tyvärr är inte heller detta aktuellt just nu.

Skrivet av Waowt:

Inet, det måste vara något fel på eran sida. http://www.inet.se/produkt/1517090/taurus-experienced-gtx-560...
I "Specifikationer" på denna produkt står det att grafikkortet är ett GeForce GTX 560 SE. För bara lite över en månadsedan köpte jag denna och på en lapp under datorn står det "GTX 560" och i ett GPU program står det att jag har det vanliga GTX 560 (810Mhz) och inte SE versionen (som har 750Mhz). Ni borde kolla ifall det blivit något fel någonstans...

Kortet vi bygger med idag är SE-versionen (OC) och stämmer bra att det ligger på 750Mhz.

Beroende på tillgången till korten så behöver vi ibland byta ut för att inte stå tomt på burkar. Vi ska givetvis uppdaterade hemsidan när det sker så att det alltid står korrekt information.

Skrivet av Dr.AwsuM:

Hej jag beställde ett gäng grejor från er ett tag sen, och insåg att jag hade beställt en vara som jag redan hade hemma. Nu undrar jag om det går att skicka tillbaka en produkt och få pengarna tillbaka ? Har kvitto och allting, Produkten är oöppnad självklart

Så länge det är obruten förpackning och varan inte utgått så är det inga problem! Du kommer dock själv behöva stå för frakten tillbaka till oss (vi skickar ut en fraktsedel och drar av det pengarna som återbetalas) när det gäller vanliga återköp.

Vid garantiärenden är det givetvis vi som står för frakten till och från oss!

Skrivet av RedDragon:

Ja, det är kanske här man ska ställa frågor. För har skickat några frågor till inet.se men fortfarande inget svar därifrån. Får väl se ifall man flyttar min order till något annat ställe snart. Bra kundtjänst känns som rätt viktigt för mig.

Kan inte hitta ditt mail nu så antar att du har fått svar på dina frågor! Är det brådskande för dig är det alltid bäst att du ringer in till oss på 031 65 27 00.

I början på veckan, och speciellt nu under semestertider, så hinner vi inte alltid tömma inkorgen på måndag från alla helgens mail då vi oftast får otroligt mycket mail.

Skrivet av Mrmace:

Är det till Service@inet.se man skickar till om man behöver datorbyggetips?
Och är det stort "tryck" på det nu?

Bäst är att du skickar till info@inet.se men service@inet.se går också fint! Vi flyttar mail internt som råkar hamnat fel

Skrivet av epetersson:

Hejsan!
I lördags beställde jag ett vattenblock från er, och det stod att det fanns ett block i lager. När jag la beställningen stod det att där inte fanns några kvar på lagret när jag kollade på produkten igen. Så jag antog att jag tog den sista. Men nu om man kollar på min order står varan under beställt och inte under reserverat. Betyder detta att inte varan fanns i lager trots att det stod att den fanns?

Mvh

Emil

Det är väldigt svårt att ge ett bra svar på vad som har hänt utan att veta mer om vilken order det rör sig om. Bäst är att du kontaktar oss direkt på 031 65 27 00 eller info@inet.se så får vi kolla på det.

Det låter dock som att någon kan ha hunnit före dig, helt enkelt. Ibland händer det att en vara "försvinner" efter att den varit reserverad - det är i nästan alla fall på grund av en lagerdiff för det märks först när vi går ut på lagret för att hämta den.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Bitfenix Prodigy försenat igen? först 07-12, nu 07-18? Lite nyfiken bara vad förseningarna beror på och när mitt chassi kan tänkas dyka upp?

Permalänk
Inet
Skrivet av epizk:

Bitfenix Prodigy försenat igen? först 07-12, nu 07-18? Lite nyfiken bara vad förseningarna beror på och när mitt chassi kan tänkas dyka upp?

Kan tyvärr inte svara på exakt varför det blir försenat - det kan finnas väldigt många anledningar tillbaka genom alla led från produktion till att det ligger på vårt lager.

Det jag kan säga är att det *ska* ha gått iväg från Tyskland idag så med lite tur så har vi det på lager i början på nästa vecka!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kan tyvärr inte svara på exakt varför det blir försenat - det kan finnas väldigt många anledningar tillbaka genom alla led från produktion till att det ligger på vårt lager.

Det jag kan säga är att det *ska* ha gått iväg från Tyskland idag så med lite tur så har vi det på lager i början på nästa vecka!

Härligt, tack!

Permalänk
Medlem

Vet ni när vi får in Antec Kühler H2O 620 i lager igen?
Jag antar att om jag har ett garantiärende som väntar på utbytesenhet så kommer inte den att levereras förän ni
får in varan i lager igen.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

Bitfenix Prodigy försenat igen? först 07-12, nu 07-18? Lite nyfiken bara vad förseningarna beror på och när mitt chassi kan tänkas dyka upp?

Den finns i lager nu

Permalänk
Inet
Skrivet av epizk:

Bitfenix Prodigy försenat igen? först 07-12, nu 07-18? Lite nyfiken bara vad förseningarna beror på och när mitt chassi kan tänkas dyka upp?

Skrivet av Krass:

Den finns i lager nu

Stämmer bra! Kom en leverans idag trots allt - först i Sverige tror jag bestämt!

Alla inneliggande ordrar ska gå iväg idag!

Skrivet av Make.Sense:

Vet ni när vi får in Antec Kühler H2O 620 i lager igen?
Jag antar att om jag har ett garantiärende som väntar på utbytesenhet så kommer inte den att levereras förän ni
får in varan i lager igen.

Tyvärr har vi inget datum i dagsläget. Vill du byta till en annan kylare som finns i lager för snabbare leverans så kan vi säkert lösa det. Bara kontakta oss på info@inet.se eller 031 65 27 00 så kollar vi på det!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej,
Har en fråga om chassit Corsair 650D, ser att ni har artikelnumret CC650DW men att det finns en uppdaterad version som heter CC650DW-1. Enligt Corsair skickades CC650DW bara ut under ca tre veckor i tidigt 2011.
http://forum.corsair.com/v2/showpost.php?p=574009&postcount=1...

Citat:

For reference, we only shipped the CC650DW for about 3 weeks in early 2011, then we changed over. Anything you can buy now should be CC650DW-1

Tänkte bara höra vilken version av chassit ni har.

Permalänk
Inaktiv

Har inte varit kund hos inet så länge mer än något år kanske och älskar dem skarpt kan jag säga.
Jag har gått över från både Dustin och Webhallen (inget ont att säga om dem heller förvisso) men fick ett tips från en arbetskollega en gång som bara hade bra att säga om dem.

Jag registrerade mig och gjorde en redig beställning, herregud vilken skillnad, de är ju blixtsnabba gubbarna och gummorna som jobbar där.

Önskar jag hade haft 4 tummar, det hade blivit 4 tummar upp.
Nu handlar jag bara på inet när jag ska ha allt från brännskivor till hårdvara.

Ett annat stort plus är att man bor så nära butikerna också och där är personalen riktigt trevliga och hjälpsamma.

Stort tack inet och stort tack min före detta arbetskollega!

Permalänk
Medlem

Hej!
Hur många Crucial SSD m4 256GB mSATA har ni beställt in?
Beställer ni bara in exakt antal eller har ni någon extra? Såg att det var så lång leverans tid på den och ska ev. köpa en.

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3