nån försöker sno mitt origin konto

Permalänk

nån försöker sno mitt origin konto

hallå där i vinterkylan. det är så att nån **** jävel försöker sno mitt origin konto och skulle vilja veta om det är nåt jag kan göra. det som hände var att jag satt i går och surfa när jag plötligt blir utloggad ifrån origin pga av att mitt konto används på en annan dator. vafan tänker jag och loggar in igen. 15 sek senare händer samma sak så jag loggar som sakt in igen. denna gång tog det 10 sek innan jag vart ut loggad. satt och höll på i 3 minuter innan jag han bytta min lösenord. har nu bytt lösen på origin och mailen. imorse när jag var inne och kolla på mailen så hade jag fått 4st sånna här ifrån origin Hej unholyworld,

du får det här e-postmeddelandet eftersom du har bett om att ditt Origin-kontos lösenord ska nollställas. Om du inte har bett om detta kan du bortse från det här meddelandet.

Klicka länken nedan för att börja nollställningsprocessen av ditt lösenord:

Permalänk
Medlem

Hade också problem med detta i förra veckan. Skulle in och lira lite BF3. När jag ska hoppa in på en server möts jag av ett meddelande att mitt konto redan används. Det var någon inne och lirade på mitt konto samtidigt som jag försökte. Kickade ut den andra snubben och bytte lösenord. Frågan är var dom har fått lösenorden ifrån?

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Nu när du ändå har "kontroll" över kontot igen så se till att byta Email helt som du har registrerat dig med på Origin. Kontakta supporten och meddela dom om vad som hänt så kan dom säkert se vad för IP som försökt ansluta till ditt konto dom senaste 24 timmarna. Inte säker på att dom kommer göra något åt problemet men du kan alltid ge dom infon så dom kanske kan få fast en möjlig dåre som letar free games.

Edit: Samt som nedanstående skrev, har man tendens att ladda ner olagliga saker besöka mysko hemsidor mm så har man garanterat en keylogger.
Chansen för att någon hittat dina uppgifter på nätet helt randome är ju 0.0000000001%.

Sen finns det ju vi som blir senila efter en fylla o kommer på att polaren sitter o spelar på "mitt" konto jag lånade ut så snällt den där fredags kvällen doh.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Keylogger? "hackad" mail? Hackat origin och fått tag på användarnamn och lösenord?

Trod mest på att ni har keyloggers.

Permalänk
Medlem

Vet att Origin-supporten kan se lösen i klartext, råkade ut för detta när jag försökte aktivera Spore på Steam och supportkillen helt plötsligt loggade ut mig för att gå in på mitt konto och fixa så att spelet aktiverades.

Kanske inte har med detta att göra men kändes sådär.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, eller problem och problem. Spelar inte bf3 just nu men ser att jag loggas ut från origin ibland och när jag loggar tillbaka så blir jag utloggad och får samma textruta som er andra " att kontot redan används osv.."

Permalänk
Medlem

vet att orgin blev hackat för några veckor sen så jag skulle byta lösen och inte ha samma lösen till mailen

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Skrivet av karjix:

Nu när du ändå har "kontroll" över kontot igen så se till att byta Email helt som du har registrerat dig med på Origin. Kontakta supporten och meddela dom om vad som hänt så kan dom säkert se vad för IP som försökt ansluta till ditt konto dom senaste 24 timmarna. Inte säker på att dom kommer göra något åt problemet men du kan alltid ge dom infon så dom kanske kan få fast en möjlig dåre som letar free games.

Edit: Samt som nedanstående skrev, har man tendens att ladda ner olagliga saker besöka mysko hemsidor mm så har man garanterat en keylogger.
Chansen för att någon hittat dina uppgifter på nätet helt randome är ju 0.0000000001%.

Sen finns det ju vi som blir senila efter en fylla o kommer på att polaren sitter o spelar på "mitt" konto jag lånade ut så snällt den där fredags kvällen doh.

var inne på origins hemsida lite snabbt nu. men hittade inte kontakt info så som mail osv. blir tacksam om du kan länka en.

Permalänk

Samma har hänt mig två ggr. Möjligt att det är någon bugg typ?

Permalänk
Medlem

Jag har fått att kontot används på annan dator, men aldrig blivit utkastad av att ngn annan loggat in. Jag tror att det är en kakbugg samt ev. att jag är inloggad på andra ställen som platta och telefon.