Permalänk
Medlem

spotify liknande program

tjenare, jag söker lite musik tjänster

  • Spotify - [+Plus] Gratis
                 [-Minus] kan max spela 10timmar något på en månad är inte 100

  • MOG - [+Plus] Gratis high-quality 320 kbps ,till telefonen
              [-Minus] du måste ha proxy för att använda

  • Grooveshark - [+Plus] Gratis
                         [-Minus] webspelare , måste lägga till en spellista själv

Skrivet av Sectrum:

Google music, precis som spotify fast gratis. Dock måste du ladda ner låtarna/lägga in manuellt men med ett bibliotek på 20000 låtar så blir de en bra blandning

Skrivet av jachxz:

Wimp, har aldrig använt det själv dock...

hjälp mig att hitta en bra....

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Wimp, har aldrig använt det själv dock...

Permalänk

Jag har inte fattat det med 10h? Jag har aldrig haft det problemet. Var det för dem som inte fick invite på den goda tiden eller?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Du kan ju annars använda groveshark de liknar spotify utan reklam och det är en gratis tjänst, den är dock webbaserad. Men rekomenderar den starkt om man inte orkar betala 99kr/månad för spotify premium.

/Mvh Fredrik

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag har inte fattat det med 10h? Jag har aldrig haft det problemet. Var det för dem som inte fick invite på den goda tiden eller?

Har inte heller fattat de, vissa månader har jag det problemet andra månader inte. Sen om jag lyssnat slut på mina timmar efter typ 3 dagar så får jag x antal timmar efter några dagars inaktivitet. Det är skumt det där.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

komigen. 49kr/mån har du väl råd med? du får allt förutom offline mode och spotify i mobilen med unlimited

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

tjenare, jag söker lite musik tjänster

  • Spotify - [+Plus] Gratis
                 [-Minus] kan max spela 10timmar något på en månad är inte 100

  • MOG - [+Plus] Gratis high-quality 320 kbps ,till telefonen
              [-Minus] du måste ha proxy för att använda

  • Grooveshark - [+Plus] Gratis
                         [-Minus] webspelare , måste lägga till en spellista själv

hjälp mig att hitta en bra....

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag har inte fattat det med 10h? Jag har aldrig haft det problemet. Var det för dem som inte fick invite på den goda tiden eller?

japp det är för dom som inte fick invite på den gamla goda tiden.

Skrivet av Fredrik17:

Du kan ju annars använda groveshark de liknar spotify utan reklam och det är en gratis tjänst, den är dock webbaserad. Men rekomenderar den starkt om man inte orkar betala 99kr/månad för spotify premium.

/Mvh Fredrik

Skickades från m.sweclockers.com

han nämnde det

hmm, har för mig att man får testa 30 dagar premium som ny spotify användare?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Rdio, spelaren körs i webbläsaren. Samma priser som Spotify.

Permalänk
Medlem

Eller så hostar man upp dessa fantastiska pengar Spotify kostar, så slipper man allt strul med proxys, fusk och andra ting. Bra tjänster bör sponsras.

Vad är det? 49 kr för unlimitied, och 99 kr för premium?

Jag köper kaffe på skolan för mer pengar än så i veckan (minst två om dagen; 10 kr styck)

Det är ju inte som att du inte har råd, av att döma av vad som sitter i din burk (enligt din sign).

Och ja, 10h-regeln gäller de som inte var med på den gamla goda tiden, då Spotify använde piratad musik

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

japp det är för dom som inte fick invite på den gamla goda tiden.

Vänta nu.. Stämmer detta? Isåfall så kanske man ska ladda ner spotify igen.. Fast grooveshark fungerar ju ypperligt.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag har inte fattat det med 10h? Jag har aldrig haft det problemet. Var det för dem som inte fick invite på den goda tiden eller?

jo det är nytt för mig, jag fixa premium ett halvår sen så förlorade jag all min musik och fria timmar.... vilket suger

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

tjenare, jag söker lite musik tjänster

  • Spotify - [+Plus] Gratis
                 [-Minus] kan max spela 10timmar något på en månad är inte 100

  • MOG - [+Plus] Gratis high-quality 320 kbps ,till telefonen
              [-Minus] du måste ha proxy för att använda

  • Grooveshark - [+Plus] Gratis
                         [-Minus] webspelare , måste lägga till en spellista själv

hjälp mig att hitta en bra....

Använd och betala för spotify ? Anser du att de är onödiga pengar ja då får du helt enkelt leva med sämre alternativ om du inte tänker betala för dig.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

komigen. 49kr/mån har du väl råd med? du får allt förutom offline mode och spotify i mobilen med unlimited

klart jag har råd med men jag vill ha det till mobilen och 100 kr för spotify tycker jag är dyrt... för att musik ska vara gratis, men ska köpa det i morgon men vill ha något att lystna på i kväll ock kanske i framtiden

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Spotify = Liv... Vet inte vad jag hade gjort utan det. Alla de där timmarna i skolan utan musik... Fan asså

Tycker du ska betala för Spotify, helt klart det överlägsna alternativet. Annars kan du alltid streama från youtube, tar enormt med batteri och 3G... Men det är gratis

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Google music, precis som spotify fast gratis. Dock måste du ladda ner låtarna/lägga in manuellt men med ett bibliotek på 20000 låtar så blir de en bra blandning

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

klart jag har råd med men jag vill ha det till mobilen och 100 kr för spotify tycker jag är dyrt... för att musik ska vara gratis, men ska köpa det i morgon men vill ha något att lystna på i kväll ock kanske i framtiden

Varför ska musik vara gratis ? Om du inte redan har ett jobb tror jag att när du har det inser att man vill ha betalt när de man gör.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Spotify = Liv... Vet inte vad jag hade gjort utan det. Alla de där timmarna i skolan utan musik... Fan asså

Tycker du ska betala för Spotify, helt klart det överlägsna alternativet. Annars kan du alltid streama från youtube, tar enormt med batteri och 3G... Men det är gratis

asså jag lystnar inte på musik så ofta... dessutom lystrar jag bara på elektronisk musik som finns på spotify

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

klart jag har råd med men jag vill ha det till mobilen och 100 kr för spotify tycker jag är dyrt... för att musik ska vara gratis, men ska köpa det i morgon men vill ha något att lystna på i kväll ock kanske i framtiden

Dyrt?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

nää men vad fan lägg av nu har man massa annan skit och betala och inget jobb så ja det är dyrt ...

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Spotify har jag lessnat på sedan långt tillbaka. Var mycket roligare när spotify var ett litet projekt och ingen visste något om tjänsten. Kör enbart Wimp nu för tiden när jag är hemma eftersom jag tycker Wimp har bättre utbud och att Wimp:s AAC format känns bättre. Jag vet ej om det stämmer däremot kommer Wimp snart erbjuda FLAC till en lite högre kostnad och även AAC med 320 för den vanliga kostnaden. Wimp premium fungerar även offline på övriga plattformar medan på datorn är det online som gäller.

https://wimpmusic.se/wweb/iwannarock/

Finns ju även Deezer. Däremot vet jag ej hur deras rättigheter ser ut och om det även gäller för svenska konsumenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Spotify har jag lessnat på sedan långt tillbaka. Var mycket roligare när spotify var ett litet projekt och ingen visste något om tjänsten. Kör enbart Wimp nu för tiden när jag är hemma eftersom jag tycker Wimp har bättre utbud och att Wimp:s AAC format känns bättre. Jag vet ej om det stämmer däremot kommer Wimp snart erbjuda FLAC till en lite högre kostnad och även AAC med 320 för den vanliga kostnaden. Wimp premium fungerar även offline på övriga plattformar medan på datorn är det online som gäller.

https://wimpmusic.se/wweb/iwannarock/

Finns ju även Deezer. Däremot vet jag ej hur deras rättigheter ser ut och om det även gäller för svenska konsumenter.

Hipstervarning på dig! Spotify har ju också 320 kbit/s, sen vilket codec spotify använder vet jag inte. Men det skiljer inte mycket mellan codecs i ljudkvalité. FLAC hade dock varit intressant

EDIT: Spotify använder OGG läste jag nu

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

nää men vad fan lägg av nu har man massa annan skit och betala och inget jobb så ja det är dyrt ...

100kr är gratis om man kollar på vad Spotify erbjuder för de pengarna. Det är meningslöst att ge dig råd närt du resonerar som du gör. Du får väl skaffa ett jobb då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Hipstervarning på dig! Spotify har ju också 320 kbit/s, sen vilket codec spotify använder vet jag inte. Men det skiljer inte mycket mellan codecs i ljudkvalité. FLAC hade dock varit intressant

Det jag hör som "skillnad" mellan Spotify och Wimp är att på Spotify är låtarna högre och låter mer som en MP3 medan Wimp som använder AAC så är det ett mer "mjukare/lägre" ljud och låter som när man rippar in en CD skiva med Itunes. Det är vad jag hör. Du hör säkert inte den skillnaden. Läste bara lite snabbt på IDG:s hemsida om FLAC sedan om det stämmer får man se. Skall undersöka senare och se om det stämmer. Tror inte det är direkt så svårt för en sådan tjänst att erbjuda FLAC utan jag tror mer på andra ekonomiska faktorer som gör att aktörerna inte har erbjudit ett sådant format.

http://www.cisionwire.se/aspiro-music/r/wimp-utmanar-med-batt...
http://www.musicweek.com/news/read/wimp-implement-improved-so...

Permalänk
Medlem

Muzione. gratis. http://muzione.com/

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Det jag hör som "skillnad" mellan Spotify och Wimp är att på Spotify är låtarna högre och låter mer som en MP3 medan Wimp som använder AAC så är det ett mer "mjukare/lägre" ljud och låter som när man rippar in en CD skiva med Itunes. Det är vad jag hör. Du hör säkert inte den skillnaden. Läste bara lite snabbt på IDG:s hemsida om FLAC sedan om det stämmer får man se. Skall undersöka senare och se om det stämmer. Tror inte det är direkt så svårt för en sådan tjänst att erbjuda FLAC utan jag tror mer på andra ekonomiska faktorer som gör att aktörerna inte har erbjudit ett sådant format.

Längesen jag lyssnade på AAC, men det är mycket små skillnader vi talar om i vilket fall. Dock är det möjligt att spotify boostar outputen, men jag ser inte riktigt poängen med det. Och FLAC-streaming lär inte komma förrän mer folk sitter på bättre linor.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

är inte ljudkvaliten typ skit i grooveshark?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

asså jag lystnar inte på musik så ofta... dessutom lystrar jag bara på elektronisk musik som finns på spotify

Ladda ned Digitally Imported appen och kör Trance radio (eller annan elektronisk musik som finns där). Blir ju streaming så jag hoppas du har 3GB data om du lyssnar hyfsat ofta.

Jag har inte hittat något som slår Spotify Premium på mobilen och min Trancelista där. Tycker helt klart det är värt 99kr i månaden.

Skrivet av Diablo_Lino:

är inte ljudkvaliten typ skit i grooveshark?

Inte bara det, Grooveshark är sjukt jobbigt att navigera runt i, album är sällan kompletta osv osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Och ja, 10h-regeln gäller de som inte var med på den gamla goda tiden, då Spotify använde piratad musik

Skrivet av Thumbii:

Vänta nu.. Stämmer detta? Isåfall så kanske man ska ladda ner spotify igen.

Nej, 10h regeln gäller alla, även oss med gamla accounts. De ändrade det förra våren eller något sådant.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Längesen jag lyssnade på AAC, men det är mycket små skillnader vi talar om i vilket fall. Dock är det möjligt att spotify boostar outputen, men jag ser inte riktigt poängen med det. Och FLAC-streaming lär inte komma förrän mer folk sitter på bättre linor.

Det är nästa version av Wimp som kommer. Det är just nu i beta stadium. "Norrmännen" har där ett ess i rockärmen om de nu får ut de först.

http://wimpmusic.com/wweb/specials/audio/ information om vad som används

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HypnoToad420:

tjenare, jag söker lite musik tjänster

  • Spotify - [+Plus] Gratis
                 [-Minus] kan max spela 10timmar något på en månad är inte 100

  • MOG - [+Plus] Gratis high-quality 320 kbps ,till telefonen
              [-Minus] du måste ha proxy för att använda

  • Grooveshark - [+Plus] Gratis
                         [-Minus] webspelare , måste lägga till en spellista själv

hjälp mig att hitta en bra....

om du inte är villig att betala för något så kan du inte ha så höga krav.