Permalänk
Medlem

AMD förstår inte?

Kan inte AMD bara lägga ner, dem har dem sämsta drivrutinerna till alla deras produkter, coilwhine i varje jävla grafikkort. Deras FX series kan inte jämföras med Intel. Vad e d dem håller fast vid? bara konka bolaget and be done with it. Kör Nvidia och Intel och ni kommer garanterat vara nöjda.

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk

Haha, du är rolig.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delzino:

Kan inte AMD bara lägga ner, dem har dem sämsta drivrutinerna till alla deras produkter, coilwhine i varje jävla grafikkort. Deras FX series kan inte jämföras med Intel. Vad e d dem håller fast vid? bara konka bolaget and be done with it. Kör Nvidia och Intel och ni kommer garanterat vara nöjda.

Troll eller?

Jag har haft stora problem med AMD, Coil whine efter Coil Whine..dåliga drivrutiner, screen tearing och allt möjligt..Kunde nästan förvänta mig ett troll som skulle poppa ur datorn när AMD satt där inne..
CPUn har jag däremot ALDRIG testat, så kan inte prata om dem.

Men till skillnad från dig, önskar jag att dem blir bättre..För konkar dem, som jag inte tror någon här förutom du vill..Så kommer de kosta oss 50K att få en OK dator...Nvidia och Intel bara, på marknaden, kommer döda oss konsumenter..

EDIT: Kom precis på att mina laptops har AMD cpun Och de funkar bra, haft dem i flera år Som sagt, kan inte säga något dåligt om AMD Cpun, men hur dem klockar eller hur de presterar, kan jag inte alls säga något om..Mina laptops är väl direkt inga monster Men de är heller inte skräp..

Permalänk
Inaktiv

Har på sista tiden haft både 7870 och nu 7970, inga problem här.

Gick ifrån ett vääääääldigt bekymmersamt 660... googlar du finns det ungefär lika många som har bekymmer med sina Nvidia kort som med AMD kort.

Permalänk

Vet du hur det funkar? om dom lägger ner så har intel och nvidia ett monopol då kommer priserna åka upp i toppen

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delzino:

Kan inte AMD bara lägga ner, dem har dem sämsta drivrutinerna till alla deras produkter, coilwhine i varje jävla grafikkort. Deras FX series kan inte jämföras med Intel. Vad e d dem håller fast vid? bara konka bolaget and be done with it. Kör Nvidia och Intel och ni kommer garanterat vara nöjda.

troll
Drivrutiner kanske, innan iaf.
Resten är BS.
Min FX8350 har inga problem i dagens spel.

Men vi lägger ner AMD så kan du få betala dagens pris x 3 för det andra.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Stäng tråden på en gång, jag ser inget gott den kan bidra till denna forum.
Får såna här trådar anmälas ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Troll eller?

Jag har haft stora problem med AMD, Coil whine efter Coil Whine..dåliga drivrutiner, screen tearing och allt möjligt..Kunde nästan förvänta mig ett troll som skulle poppa ur datorn när AMD satt där inne..
CPUn har jag däremot ALDRIG testat, så kan inte prata om dem.

Men till skillnad från dig, önskar jag att dem blir bättre..För konkar dem, som jag inte tror någon här förutom du vill..Så kommer de kosta oss 50K att få en OK dator...Nvidia och Intel bara, på marknaden, kommer döda oss konsumenter..

Skrivet av vinsent10:

Vet du hur det funkar? om dom lägger ner så har intel och nvidia ett monopol då kommer priserna åka upp i toppen

Nja, EU skulle inte tillåta en sådan monopolsituation. Det som händer ifall AMD konkar är att Intel tvingas att splitta sitt företag i två. Det är dom inte intresserade utav så det ligger även i Intels intresse att AMD håller sig kvar på marknaden.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av DaydreamerVlad:

Stäng tråden på en gång, jag ser inget gott den kan bidra till denna forum.
Får såna här trådar anmälas ?

ja det har du faktiskt rätt i nu minns jag det stod något sånt i forum reglerna

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Inaktiv

Varför ska alltid trollen vakna före moderatorerna?

Permalänk
Medlem

har aldrig upplevt coilwhine på ett amd kort

Permalänk
Medlem

Trollet har brutit sig loss,ta den!
Skämt o sido så har jag aldrig haft några större på problem med AMD korten kanske bara jag som har haft tur..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delzino:

Kan inte AMD bara lägga ner, dem har dem sämsta drivrutinerna till alla deras produkter, coilwhine i varje jävla grafikkort. Deras FX series kan inte jämföras med Intel. Vad e d dem håller fast vid? bara konka bolaget and be done with it. Kör Nvidia och Intel och ni kommer garanterat vara nöjda.

Om AMD lägger ner kommer Intel och nvidia sluta forska och du kommer få betala Otrolig summor pengar för att få skit

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Trollet har brutit sig loss,ta den!
Skämt o sido så har jag aldrig haft några större på problem med AMD korten kanske bara jag som har haft tur..

isf är du inte ensam.
Har själv aldrig haft problem med AMDs grejer.
Varken grafikkort eller processorer.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Om det är någon som inte förstår så är det du.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

luktar troll!

har aldrit haft problem med mina kort, men däremot har jag haft problem med 2 570!!

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Haft AMD kort sedan x1950 och inte har jag haft några problem då, varken med drivers eller annat. Enda jag kan minnas är att ett utav dessa kort led utav svagt coilwhine. Även kört AMD processorer sen Athlon64. Inga problem där heller.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Har inget märkbart coilwhine på mitt 7970... Men detta är ju så troll det kan bli, TS har antagligen vaknat på fel sida, lingonvecka eller dylikt, vad vet jag...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Skrivet av Delzino:

Kan inte AMD bara lägga ner, dem har dem sämsta drivrutinerna till alla deras produkter, coilwhine i varje jävla grafikkort. Deras FX series kan inte jämföras med Intel. Vad e d dem håller fast vid? bara konka bolaget and be done with it. Kör Nvidia och Intel och ni kommer garanterat vara nöjda.

Jag utgår efter att du har en VÄLDIGT massa Amd produkter, eftersom du verkar veta om allt och alla.

Visa signatur

NZXT Source 210 Elite | Asus P8Z77-M | Intel Core 3570K | Asus 6970 DC II | Corsair TX750w | Intel 330 120gb | 8 GB Crucial 1600MHz | 1 TB Seagate | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Coailwine beror på vilka komponenter som används till kortet, har inget med GPUn att göra. Använder tillverkarna bra komponenter = inget coilwine.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Vilken tur att du med dina max 3års erfarenet av hårdvarumarknaden vet bättre än ett företag med ca 10 000 anställda som har vart med sedan 69.

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem

Finns alltså några AMD fanboys kvar, intressant.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Nja, EU skulle inte tillåta en sådan monopolsituation. Det som händer ifall AMD konkar är att Intel tvingas att splitta sitt företag i två. Det är dom inte intresserade utav så det ligger även i Intels intresse att AMD håller sig kvar på marknaden.

Yupp håller med Eller så köper Nvidia in AMDs CPU del och så blire Nvidia CPUs Eller Intel köper in AMDs GPU del och taptaptap blire tvärtom
Men en sak är säker, AMD får fan inte konka!

Permalänk
Skrivet av Delzino:

Kan inte AMD bara lägga ner, dem har dem sämsta drivrutinerna till alla deras produkter, coilwhine i varje jävla grafikkort. Deras FX series kan inte jämföras med Intel. Vad e d dem håller fast vid? bara konka bolaget and be done with it. Kör Nvidia och Intel och ni kommer garanterat vara nöjda.

Du vet inte vad du snackar om. Har kört med amd i många år och har aldrig haft problem med drivrutiner,el coilwhine.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Shit, det här trollet får gott om mat

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delzino:

Kan inte AMD bara lägga ner, dem har dem sämsta drivrutinerna till alla deras produkter, coilwhine i varje jävla grafikkort. Deras FX series kan inte jämföras med Intel. Vad e d dem håller fast vid? bara konka bolaget and be done with it. Kör Nvidia och Intel och ni kommer garanterat vara nöjda.

WORD !!

Permalänk
Medlem

Lilla killen (ts alltså) du har inte hållt på mycket med hårdvara och har direkt bra koll eller hur? i dagsläget så är amd tillräckligt för att spela alla dagens spel utan problem däremot när de går över till andra "tyngre" sysslor som att rendera , redigera m.m så kommer intel ikapp såvitt ja vet (fritt att rätta mig om ni tycker ja har fel) Nej fan just ja intel vs amd i fps på spel skillde ju 1-2 fps eller hur vare? Du TS måste vara en idiot när det kommer till datorer

EDIT: Som du kan se i min signatur så kör ja hårt med AMD och kan inte annat säga än att det funkar hurjäkla gött som helst!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

Kass flamebait- och trolltrådstart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S