Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BofL1A...!

Detta är en video med Jennifer Lopez. Jaha, vadå då, tänker säkert ni.

Jo, men hon är väldigt snygg, säger då jag. Och även väldigt prylmedveten kvinna, och förmodligen är det därför man kan se L920 skymta förbi flera gånger i videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BofL1A...!

Detta är en video med Jennifer Lopez. Jaha, vadå då, tänker säkert ni.

Jo, men hon är väldigt snygg, säger då jag. Och även väldigt prylmedveten kvinna, och förmodligen är det därför man kan se L920 skymta förbi flera gånger i videon.

Nej. Det kallas produktplacering.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Nej. Det kallas produktplacering.

Visst, men tror du Scan eller Ullared får placera sina produkter i liknande videor? Poängen är ju att nästan alla vill placera sina produkter i händerna/närheten av stjärnorna. men det är långtifrån alla dessa som stjärnorna vill befatta sig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Visst, men tror du Scan eller Ullared får placera sina produkter i liknande videor? Poängen är ju att nästan alla vill placera sina produkter i händerna/närheten av stjärnorna. men det är långtifrån alla dessa som stjärnorna vill befatta sig med.

Det kan jag nog inte hålla med om. Missförstå mig rätt.
Lumia telefonerna är grymma, och de förtjänar all marknadsföring.

Dock handlar allt om pengar i den branschen. Hade Samsung betalat mer hade Jennifer haft en Galaxy i handen.
Jag vet inte heller vad Scan skulle ha och komma med... Skulle hon SMSa på en falukorv?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Det kan jag nog inte hålla med om. Missförstå mig rätt.
Lumia telefonerna är grymma, och de förtjänar all marknadsföring.

Dock handlar allt om pengar i den branschen. Hade Samsung betalat mer hade Jennifer haft en Galaxy i handen.
Jag vet inte heller vad Scan skulle ha och komma med... Skulle hon SMSa på en falukorv?

Scan kunde ju ha haft en skylt som de passerade när de åkte längs en väg?`Varför tolkar du det som att man måste använda det som en telefon? Hur ska man maila ifrån Ullared? Bra slutledningsförmåga där.

Så om OLW betalar bäst så får de uppdraget? Fattar du inte att de flesta betalar bra, men personen ifråga vill kunna identifiera sig med produkten.

Kanske därför du ser töntar göra reklam fört Norrlands Guld och George Clooney för Nespresso.

Jennifer skulle ringa från en självlysande Doro, bara de betalade bra. Haha,, du är grym.

Permalänk
Medlem

Min 920 gled precis ur min ena ficka på shortsen när jag satt i min datorstol, pang ner i golvet men såg inte hur den landade.
Nu är den stendöd, ett fall från vanlig stolhöjd borde väl luren klara av, någon som upplevt liknande?
Får väl lämna in den och se vad som händer...har sålt min gamla lur också, not good

Permalänk
Medlem

Bytte ut telefonen idag och den nya har grymt mycket bättre batteritid än vad den gamla hade. Sjukt nöjd med telefonen i övrigt.

Finns det någon möjlighet att synca mina bokmärken i safari/chrome med telefonen? Har hört att det finns ett program som heter chrync men den går tydligen inte att hitta pga fel region.

Permalänk
Medlem

kom igen, "scan" hade inte ens kommit på fråga för en dance-video med jennifer lopez.

lumian är snygg och därför är den med och kvalar bland produkterna som skulle kunna vara med. det är inte omöjligt att det är produktionsteamet som har som uppgift att välja heta prylar och SEDAN kontaktar man dessa företag och ser om intresse finns att göra en deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

kom igen, "scan" hade inte ens kommit på fråga för en dance-video med jennifer lopez.

lumian är snygg och därför är den med och kvalar bland produkterna som skulle kunna vara med. det är inte omöjligt att det är produktionsteamet som har som uppgift att välja heta prylar och SEDAN kontaktar man dessa företag och ser om intresse finns att göra en deal.

Visst är det så. En video med Madonna, Justin Timberlake, Robbie Williams, Lopez, George Michael, skulle bli komisk om de företagen som ville vara med och betalade bra som fan, också fick vara med. Riktiga storstjärnor har ofta stil och dessutom finns det team med producenter och annat som ser till att allt blir trendigt och passande för ändamålet. Jessica Alba sågs också med en L920. Kan ju inte vara någon som tror att hon skulle vilja synas med en Doro, om hon själv inte gillade den. För dessa människor har liksom inte alternativet-ta det du blir erbjuden, annars kan du bli utan. Utan tvärtom, många står i kö för att få sina produkter i stjärnornas ägo, för det finns inga bättre reklampelare. Så nej, det räcker inte att bara kunna betala bra.

Permalänk
Medlem

Verkar som att mobilt nätverk tar mycket mer batteri än wifi. Mobilen har varit på 100% i 5 timmar nu, när jag har haft igång wifi.

Permalänk
Medlem

Tidigare idag snackade jag skype en timme på telefonen (via wifi), när jag påbörjade samtalet var batteriet 100 % och laddaren inkopplad.
Laddaren förblev inkopplad under hela samtalet och när jag var klar hade jag bara 80 % batteri.

Jag märke att telefonen blev väldigt varm under samtalet, någon som har varit med om nåt liknande?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

jo, den blir riktigt varm i vissa sammanhang. skype till exempel. inte alltid dock, vet inte varför det bara händer ibland (i mitt fall)

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Kanske därför du ser töntar göra reklam fört Norrlands Guld och George Clooney för Nespresso.

Det har att göra med pengar.

Vad Norrlands Guld omsätter är en fis i rymden jämfört med vad Nesspresso omsätter.
Kollar man sen på moderbolagen så är det en walk over och det är just därför det är bönder som gör Norrlands reklam och inte George Clooney.

Permalänk
Medlem

Oavsett om man haft pengar eller inte så hade inte George Clooney passat in i in reklamfilm om Norrlands Guld...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Tidigare idag snackade jag skype en timme på telefonen (via wifi), när jag påbörjade samtalet var batteriet 100 % och laddaren inkopplad.
Laddaren förblev inkopplad under hela samtalet och när jag var klar hade jag bara 80 % batteri.

Jag märke att telefonen blev väldigt varm under samtalet, någon som har varit med om nåt liknande?

Jag har ju ingen Lumia ännu men min gamla iPhone 3gs förlorade runt 50-60% batteri ifall du snackade Skype i tyo 1 timme. Skype brukar dra mycket batteri på alla mobil telefoner så det är inget nytt plus att många mobiler (både iPhone och Galaxy S2) blir heta när dom anstränger sig (mobilen drar mycket ström från batteriet) men du behöver nog inte oroa dig

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Verkar som att mobilt nätverk tar mycket mer batteri än wifi. Mobilen har varit på 100% i 5 timmar nu, när jag har haft igång wifi.

Och vad är skillnaden mellan mobilt nätverk och Wifi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Och vad är skillnaden mellan mobilt nätverk och Wifi?

Menade dataanslutningen. Använder husets wifi istället för dataanslutningen. Gått 15 timmar nu och jag har fortfarande 90%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Menade dataanslutningen. Använder husets wifi istället för dataanslutningen. Gått 15 timmar nu och jag har fortfarande 90%

Wifi är alltid att föredra. Du belastar ju bara husets Wifi som redan är där och inte ditt eget abonnemang. Dessutom klarar Wifi större uppdateringar/nedladdningar, går ofta mycket snabbare och har bättre kvalite rent allmänt.

Permalänk
Medlem

Nu har min skärm flimrat i några dagar. Tråkigt att behöva skicka in en ny telefon.
Tydligen är vi ett gäng som drabbats

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Scan kunde ju ha haft en skylt som de passerade när de åkte längs en väg?`Varför tolkar du det som att man måste använda det som en telefon? Hur ska man maila ifrån Ullared? Bra slutledningsförmåga där.

Så om OLW betalar bäst så får de uppdraget? Fattar du inte att de flesta betalar bra, men personen ifråga vill kunna identifiera sig med produkten.

Kanske därför du ser töntar göra reklam fört Norrlands Guld och George Clooney för Nespresso.

Jennifer skulle ringa från en självlysande Doro, bara de betalade bra. Haha,, du är grym.

Handlar väl om hur man vill positionera sitt märke också.
OLW har ingen relevans till Lopez eller Rihanna... däremot har en svenssonfamilj det.
Norrlandsguld är positionerat som en svensk njutaröl, så Clooney skulle inte vara ett bra säljknep.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Handlar väl om hur man vill positionera sitt märke också.
OLW har ingen relevans till Lopez eller Rihanna... däremot har en svenssonfamilj det.
Norrlandsguld är positionerat som en svensk njutaröl, så Clooney skulle inte vara ett bra säljknep.

Det var lite det jag menade med "personen ifråga vill kunna identifiera sig med produkten." Både reklampelaren och den potentiella köparen.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Wifi är alltid att föredra. Du belastar ju bara husets Wifi som redan är där och inte ditt eget abonnemang. Dessutom klarar Wifi större uppdateringar/nedladdningar, går ofta mycket snabbare och har bättre kvalite rent allmänt.

Beror väl på hur abb:et ser ut, jag har 50GB datapaket, och har inte kommit upp i det än.

(Och om jag kör via 4G så får jag "bättre" kvalitet på internet. Högre hastighet och sånt. Har bara möjlighet till ADSL hemma. )

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Beror väl på hur abb:et ser ut, jag har 50GB datapaket, och har inte kommit upp i det än.

(Och om jag kör via 4G så får jag "bättre" kvalitet på internet. Högre hastighet och sånt. Har bara möjlighet till ADSL hemma. )

Du är inte ensam om krasst ADSL (max 5Mbps på köpet... blir instabilt vid högre hastighet) dock råkade jag glömma det där taket på 10GB som jag har på mitt ab, medans jag surfade och strömade på Netflix i några timmar på min bärbara med hotspot på Lumian... Lustigt är att samtidigt får man inte ladda ner större appar än 20MB på mobilnätet...

Så kvalitet på internet är väl relativt... Det som är bättre för mig här hemma är pingen på ADSL är stabil ~40ms medans Lumian hoppar mellan ~30 och ~180.... Så inget spelande med Lumia hotstpot... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Någon som vet om man kan ändra startsidan i IE?
Varje gång jag går in så får jag upp en gammal skitsida jag var inne på igår

Skrivet av Alexis_A:

märkligt. hade trott att du inte stängt av den sidan utan bara har den kvar men det har säkert fastnat. vad jag vet så kan man inte sätta nån startsida

explorer är en svag länk i wp8

Skrivet av MrPhilicorda:

Jag har också undrat varför vissa sidor fastnar som startsida i IE men nu kom jag på det! Länkar som man klickar på i en annan app (tex Facebook) och öppnas i IE fastnar som startsida till nästa gång du klickar på en annan länk.

Det handlar inte om att ni ändrar startsidan hela tiden utan om att IE startar med den sida ni hade öppen senast. Om ni vill ha en "startsida" är det bara att "pinna" valfri sidan till hemskärmen och peka på den istället för IE när ni ska surfa. Tycker själv att beteendet är kanon, startsidor känns lite 1999...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Skrivet av SiRai:

Oavsett om man haft pengar eller inte så hade inte George Clooney passat in i in reklamfilm om Norrlands Guld...

Sant han är ju bara en skådespelare.

Permalänk
Skrivet av '[SH:

;13535982']Det handlar inte om att ni ändrar startsidan hela tiden utan om att IE startar med den sida ni hade öppen senast. Om ni vill ha en "startsida" är det bara att "pinna" valfri sidan till hemskärmen och peka på den istället för IE när ni ska surfa. Tycker själv att beteendet är kanon, startsidor känns lite 1999...

Inte helt korrekt. Som det redan diskuterades öppnas IE med den länken du senast öppnade genom en annan app, tex Facebook eller sökknappen. Vore det som du säger skulle det inte vara irriterande men det nuvarande förfarandet känns ologiskt och kan leda till att någon jobbig sida fastnar för en längre tid utan att man först fattar varför. Men förvisso är det ju en tillfredsställande lösning att pinna valfri sida till startskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Det har att göra med pengar.

Vad Norrlands Guld omsätter är en fis i rymden jämfört med vad Nesspresso omsätter.
Kollar man sen på moderbolagen så är det en walk over och det är just därför det är bönder som gör Norrlands reklam och inte George Clooney.

Ok, så det har att göra med pengar. Och med det menar du att den som har råd är den som får möjligheten? Tror du Roger Federer har Nike som sponsor för att han gillar märket och det relaterar till sport, eller hade han haft Carlsberg om de betalade mer? För det handlade ju om pengar?

Skrivet av SiRai:

Oavsett om man haft pengar eller inte så hade inte George Clooney passat in i in reklamfilm om Norrlands Guld...

Precis, därför att det handlar inte bara om pengar.

Skrivet av HikiSpray:

Beror väl på hur abb:et ser ut, jag har 50GB datapaket, och har inte kommit upp i det än.

Det blir väl inte sämre av att spara på sin datamängd om Wifi finns tillgängligt. men visst kan man skita i det som är 'gratis' och spendera för sakens skull.

Permalänk
Medlem

Då bytte jag upp mig från en Xperia V till en blankröd Lumia 920 Efter en del bök med factory reset (satt fast på de snurrande kugghjulen i ett bra tag) och en rejäl dos kontakt-editering i Outlook så verkar det mesta fungera. Inte överförtjust i den blanka finishen, men man tager vad man haver.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Den här ser intressant ut. http://www.kickstarter.com/projects/secretlabs/agent-the-worlds-smartest-watch

Frågan är om man vågar köra på den, ifall Microsoft gör en egen...
Snygg var den också, tvekar på att Microsofts är snyggare. Däremot lär integrationen vara bättre.

Kul hursomhelst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Det blir väl inte sämre av att spara på sin datamängd om Wifi finns tillgängligt. men visst kan man skita i det som är 'gratis' och spendera för sakens skull.

I mitt 4g abb så följer det med 50GB, så det ska jag inte utnyttja enligt dig?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000