Varför rekommenderar forum/ni Galaxy s3an?

Permalänk

Varför rekommenderar forum/ni Galaxy s3an?

Hej

Jag köpte en Galaxy S3 i julas för enligt 'er' så var de den bästa telefonen! Men undrar varför ni tycker/tyckte det?

Kan ju säga några saker som att smsen buggar och försvinner (har en tråd om ni inte tror mig), sms skickas inte utan bara snurrar, custom roms tex aosp/aokp (stavning) knappt fungerar då inte Samsung släppt källkoder, den är väldigt slö, laggig och hackig och då stänger jag alltid ner appar, rensar ramminnet i samsung task manager, kan inte installera appar på sdkortet (i alla fall inte utan att fixa och dona), touchwiz både fult och segare ner telefonen och det finns hur mycket som helst tycker jag

Så jag undrar varför ni tycker det är en sån toppmobil när den verkar ha hur mycket fel som helst och seg osv?

Varit en sann Android ägare i 3 år men efter den här telefonen har jag tappat intresset helt så det blir nog en iPhone senare i livet. Det är just det att jag undrar varför ni rekommenderar denna telefon när den har så mycket negativt?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Hedersmedlem

På teknikforum (likt detta) hänger det till största del teknikintresserade människor. Dessa har ett större behov av att kunna ändra mer saker i sin telefon när det kommer till utseende, UI och dylikt. Det rimmar dåligt med Apples instängda system, och därför favoriseras (och rekommenderas) Android. Det, och att det är coolt att trasha alla som har iPhone, såklart.

De tekniska specifikationerna väger också in, skulle jag tro. När S3 släpptes hade den snabbare processor / whatnot än vad iPhone hade på den tiden. Teknikfolk (speciellt Sweclockare, som dagligen jämför ner till minsta Mhz både på datorprylar och mobiler) gillar att ha snabb teknik (oavsett om det verkligen gör skillnad eller inte), och därför rekommenderas / favoriseras Galaxy-serien över iPhone.

Och så gillar man inte att Apple spelar "fulspel" och har enorma mängder $$$, och att de trots detta säljer sina prylar dyrt. Inställningen till Apple generellt är nog en stor del av hemligheten. Folk ogillar Apple, och "straffar" dem genom att rekommendera dig (och andra) icke-Apple-saker. Hört det flera gånger "Apples saker är bäst, men på grund av deras fula knep så köper jag Android!"

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Kanske är nått galet med din s3:a, min är då varken slö eller laggig, touchwiz är väl inte det bästa som finns kanske, men jag tycker det funkar bra.
Vad det gället customroms kan jag inte uttala mig då jag inte testat det än.

S3:an rekommenderades eftersom det är en toppmobil, eller var då iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

XDA developers är riktigt bra för det mesta!

Permalänk
Medlem

Har två kompisar med s3. Båda har problem med att hårdvaran strular och en av dom har problem med mjukvaran också.
Så det kanske ligger något i vad du säger.

Min samsung galaxy note fick nyligen jelly bean och den fungerar felfritt. Gav den till farsan när jag köpte ny mobil och för han är det inga problem alls. Touchwiz fungerar också riktigt bra även om det kan lagga till lite när man har flera fönster öppet osv.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att ui:it är jävligt slött. Tar evigheter att navigera från tex "meddelanden" till "telefon".
Plusset är väl den stora skärmen men specsen har man inte mkt för om de inte är bra optimerade.
Det som är bra är att plast har bättre mottagning 2g/3g än glas och aluminium.
MEN att byta display ca kostar 2 papp så bytte min trasiga mot en iphone4:O

Visa signatur

4960K@4.6Ghz Evo 212ooo ASUS GTX 750 OC ASUS ROG MAXIMUS VII RANGER Kingston 120GB SSD Corsair XMS3 8GB HIPER TypeM 530W Bitfenix Outlaw Beta Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

På teknikforum (likt detta) hänger det till största del teknikintresserade människor. Dessa har ett större behov av att kunna ändra mer saker i sin telefon när det kommer till utseende, UI och dylikt. Det rimmar dåligt med Apples instängda system, och därför favoriseras (och rekommenderas) Android. Det, och att det är coolt att trasha alla som har iPhone, såklart.

De tekniska specifikationerna väger också in, skulle jag tro. När S3 släpptes hade den snabbare processor / whatnot än vad iPhone hade på den tiden. Teknikfolk (speciellt Sweclockare, som dagligen jämför ner till minsta Mhz både på datorprylar och mobiler) gillar att ha snabb teknik (oavsett om det verkligen gör skillnad eller inte), och därför rekommenderas / favoriseras Galaxy-serien över iPhone.

Och så gillar man inte att Apple spelar "fulspel" och har enorma mängder $$$, och att de trots detta säljer sina prylar dyrt. Inställningen till Apple generellt är nog en stor del av hemligheten. Folk ogillar Apple, och "straffar" dem genom att rekommendera dig (och andra) icke-Apple-saker. Hört det flera gånger "Apples saker är bäst, men på grund av deras fula knep så köper jag Android!"

Du verkar svara på frågan varför folk hatar på Apple.. trådägaren undrar varför folk rekomenderar s3an

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Android för att man lätt kan modda/hacka dom

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Well, sådana problem som du nämner tas knappast upp i recensioner och liknande, man är helt enkelt ovetande om dessa förrän man testat mobilen ett tag. Därför rekommenderar man produkten då den på pappret ser bra ut.

Permalänk
Skrivet av _Skalman:

Kanske är nått galet med din s3:a, min är då varken slö eller laggig

Skickades från m.sweclockers.com

Har prövat minst 5 st S3or och alla är slöa och laggiga. Även Youtube.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Har du någonsin provat en Nexus telefon? Ren Android, snabb som attan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tycker också s3 laggar för mycket. syrran har en och jämfört med min lumia 920 så är den piss, Sen är inte lumian heller den bästa pga att det finns så sjukt dåligt med apps mm. Måste säga att iphone är den bästa telefonen jag haft. Är inte så mycket för att byta färger och leka med ui heller vilket brukar vara ett starkt argument mellan sg3 och iphonen hehe. En till sak, tjat om att iphone är overpriced. Har för mig att nästan alla high end mobiler ligger ungefär på samma pris?

Ps: är ingen apple fanboy men tycker det har blivit en "grejj" att hata på apple xD

Permalänk

En S3 i original uförande (Touchwiz) är laggig. Hade själv en S3 när den släptes, rootade, flashade custom (CyanMod), men precis som du säger Samsung's ovilja att släppa källkod blev droppen för mig.
Min sambo fick ta över den och hon älskar den.

Men som svar på din fråga tror jag att folk inklusive jag rekommenderade S3 för att den var överlägset vassast på papper och även i handen... den första tiden.
Idag skulle jag inte rekommendera den till någon, pågrund av det Samsung kallar "android".

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Inaktiv

Android..

Tycker att det är roligt att folk hatar på iPhone för den är så "låst" och att om man köper en så måste man Jailbreaka den.
Men köper man Android så måste man roota för att få dom funka..

Permalänk
Avstängd

Har också svårt att förstå varför S3 rekommenderas. Många lider av SDS som efter Samsung senaste fix gör att telefonen fryser ungefär varje minut, om man har tur fungerar den i några timmar sen börjar allt om, är helt seriös med 50-100 frysningar om dagen, många som har det problemet. Inga källkoder som Samsung lovat att släppa gör den även till ett värdelöst val för de som gillar att byta rom m.m. Note 2 lider av samma problem.
Fick kasta min S3 åt helvete och kör nu en Nexus 4 som jag är nöjd med förutom att den saknar plats för minneskort...

Skrivet av Kalium:

Har du någonsin provat en Nexus telefon? Ren Android, snabb som attan.

Nexus 4 var enligt en review jag såg, kan ha varit Pocket Now, snabbare än en S4 Google Edition i menyer m.m. men blev självklart våldtagen av S4 i benchmarks. Dock har Nexus 4 som alla andra Androider lagg här och var, har kanske 60 smstrådar och att skrolla i listan med trådar laggar rätt bra även på en Nexus 4.
Dock är Nexus 4 sjukt mycket bättre än en S3 och samt många andra enheter sett till pris/prestanda.

Kommer säkert vara någon som citerar som vanligt och säger att det är ens telefon det är fel på för att det laggar, så visst, min är säkert sönder för ni är blinda...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Hej

Jag köpte en Galaxy S3 i julas för enligt 'er' så var de den bästa telefonen! Men undrar varför ni tycker/tyckte det?

Kan ju säga några saker som att smsen buggar och försvinner (har en tråd om ni inte tror mig), sms skickas inte utan bara snurrar, custom roms tex aosp/aokp (stavning) knappt fungerar då inte Samsung släppt källkoder, den är väldigt slö, laggig och hackig och då stänger jag alltid ner appar, rensar ramminnet i samsung task manager, kan inte installera appar på sdkortet (i alla fall inte utan att fixa och dona), touchwiz både fult och segare ner telefonen och det finns hur mycket som helst tycker jag

Så jag undrar varför ni tycker det är en sån toppmobil när den verkar ha hur mycket fel som helst och seg osv?

Varit en sann Android ägare i 3 år men efter den här telefonen har jag tappat intresset helt så det blir nog en iPhone senare i livet. Det är just det att jag undrar varför ni rekommenderar denna telefon när den har så mycket negativt?

Jag skulle säga att felet även är ditt som ber om köpråd om en mobil på Sweclockers, Swedroid, XDA eller liknande är de bästa ställena du kan fråga på om du vill ha köpråd om en Android.
Jag tror inte många på Sweclockers rotar och byter rom, verkar inte som det kör AOSP i alla fall, de rekommenderar den telefonen de själva har för de tror att den är bäst, likt många andra oinsatta så rekommenderar folk på Sweclockers S3 för att de tror att Samsung gör snabbast och bäst telefoner.

Dock är jag imponerad att det blev en S3 och inte en Lumia 920 som 90% av Sweclockarna vill att man ska köpa även om man är ute efter ett nytt grafikkort...

Borde finnas en sticky där de hänvisar de som vill köpa något annat än Lumia 920 till andra sidor där folk faktiskt vet vad de pratar om...
Dock är det faktiskt en del personer som har vett i skallen och läser vad personen i fråga vill ha och faktiskt vet vad de pratar om och ger rekommendationer på bra telefoner samt vet vilka telefoner som lider av problem.
Många av de första S3orna har trasigt internt SD vilket är varför de fryser eller självdör, hela moderkortet behöver bytas ut. Tänkte göra det med min då det är två års garanti men Samsung ville att jag skulle betala för att få skiten fixad och såg ingen mening med att laga en skräptelefon så bytte till en Nexus 4

Dock är S3 och Samsungs andra telefoner rätt bra om man inte bryr sig om att byta rom m.m. dock tycker jag det finns bättre alternativ som inte är lika slöa eller nedbloatade.
Känns som många kommer hacka på mig nu efter att jag snackat skit om Samsung..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Android..

Tycker att det är roligt att folk hatar på iPhone för den är så "låst" och att om man köper en så måste man Jailbreaka den.
Men köper man Android så måste man roota för att få dom funka..

Det där är en missuppfattning. Man "rootar" inte en android, med root avses att man har ett program som delar ut SU behörighet. Sen att denna programvara medföljer alla custom roms kan ju ge folk intrycket att man rootar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 95erhe73:

Du verkar svara på frågan varför folk hatar på Apple.. trådägaren undrar varför folk rekomenderar s3an

Jag tror att de går lite hand i hand. Den enda direkta konkurrenten mot S3 på toppen av smartphonemarknaden vid den tiden var ju iPhone, och om TS nu var intresserad av toppklassen, och hade pengar för det, så skulle det ju egentligen gå precis lika bra att rekommendera iPhone, eller hur? Men det görs inte i alls lika stor utsträckning, och det jag skrev tidigare är varför, tror jag.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

På teknikforum (likt detta) hänger det till största del teknikintresserade människor. Dessa har ett större behov av att kunna ändra mer saker i sin telefon när det kommer till utseende, UI och dylikt. Det rimmar dåligt med Apples instängda system, och därför favoriseras (och rekommenderas) Android. Det, och att det är coolt att trasha alla som har iPhone, såklart.

De tekniska specifikationerna väger också in, skulle jag tro. När S3 släpptes hade den snabbare processor / whatnot än vad iPhone hade på den tiden. Teknikfolk (speciellt Sweclockare, som dagligen jämför ner till minsta Mhz både på datorprylar och mobiler) gillar att ha snabb teknik (oavsett om det verkligen gör skillnad eller inte), och därför rekommenderas / favoriseras Galaxy-serien över iPhone.

Och så gillar man inte att Apple spelar "fulspel" och har enorma mängder $$$, och att de trots detta säljer sina prylar dyrt. Inställningen till Apple generellt är nog en stor del av hemligheten. Folk ogillar Apple, och "straffar" dem genom att rekommendera dig (och andra) icke-Apple-saker. Hört det flera gånger "Apples saker är bäst, men på grund av deras fula knep så köper jag Android!"

Bra sammanfattning! Tänkte skriva något liknande själv, men nu behövs det inte

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av juniorjesper:

Hej

Jag köpte en Galaxy S3 i julas för enligt 'er' så var de den bästa telefonen! Men undrar varför ni tycker/tyckte det?

Kan ju säga några saker som att smsen buggar och försvinner (har en tråd om ni inte tror mig), sms skickas inte utan bara snurrar, custom roms tex aosp/aokp (stavning) knappt fungerar då inte Samsung släppt källkoder, den är väldigt slö, laggig och hackig och då stänger jag alltid ner appar, rensar ramminnet i samsung task manager, kan inte installera appar på sdkortet (i alla fall inte utan att fixa och dona), touchwiz både fult och segare ner telefonen och det finns hur mycket som helst tycker jag

Så jag undrar varför ni tycker det är en sån toppmobil när den verkar ha hur mycket fel som helst och seg osv?

Varit en sann Android ägare i 3 år men efter den här telefonen har jag tappat intresset helt så det blir nog en iPhone senare i livet. Det är just det att jag undrar varför ni rekommenderar denna telefon när den har så mycket negativt?

Finns vissa som har extra mycket problem med S3:an. Tex. kan det ta 4-5 sek innan dialern kommer fram (sjukt störande), men det gäller som sagt inte alla S3:or. När jag hade min S3 körde jag med Foxhound rommen och tyckte den fungerade bra. Visst laggade den till ibland men inte så pass mycket att jag skulle vilja ha en Iphone
Samsung är tyvärr = bloat och laggigt interface. T.om. S4:an (som jag har) är laggig i standardutförande och det är till 100% Samsungs fel. Har lagt in S4 Google edition-rommen, och trots det är en "beta", är den mycket snabbare och mjukare än org. firmwaren.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95erhe73:

Du verkar svara på frågan varför folk hatar på Apple.. trådägaren undrar varför folk rekomenderar s3an

Om det finns två mobiloperativsystem som är värda att tjöta om, och grabben vill veta varför man rekommenderar, så är det väl inte offtopic att berätta varför man INTE rekommenderar det andra? 2-1=1

Permalänk
Medlem

Jag väljer Sony framför Samsung numera, pga att dessa är mer öppna. Så nej jag skulle inte rekommendera S3

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

På teknikforum (likt detta) hänger det till största del teknikintresserade människor. Dessa har ett större behov av att kunna ändra mer saker i sin telefon när det kommer till utseende, UI och dylikt. Det rimmar dåligt med Apples instängda system, och därför favoriseras (och rekommenderas) Android. Det, och att det är coolt att trasha alla som har iPhone, såklart.

De tekniska specifikationerna väger också in, skulle jag tro. När S3 släpptes hade den snabbare processor / whatnot än vad iPhone hade på den tiden. Teknikfolk (speciellt Sweclockare, som dagligen jämför ner till minsta Mhz både på datorprylar och mobiler) gillar att ha snabb teknik (oavsett om det verkligen gör skillnad eller inte), och därför rekommenderas / favoriseras Galaxy-serien över iPhone.

Och så gillar man inte att Apple spelar "fulspel" och har enorma mängder $$$, och att de trots detta säljer sina prylar dyrt. Inställningen till Apple generellt är nog en stor del av hemligheten. Folk ogillar Apple, och "straffar" dem genom att rekommendera dig (och andra) icke-Apple-saker. Hört det flera gånger "Apples saker är bäst, men på grund av deras fula knep så köper jag Android!"

Sant. Har en HTC One. Många som tyckte att jag skulle ha S4an för att den har
200MHz mer än vad One har. Och givetvis att man kan ha SD-kort vilket inte One har.
Visst, ang. SD-kort är det väl en valid anledning till att S4an skulle vara "bättre" dock så är det något
som folk inte förstår och det är att saker kan vara "bättre" än andra beroende på person
som ska ha saken i fråga. Mac må ha sämre hårdvara för priset jämfört med prestanda datorer.
Men tänker man längre än näsan räcker så vet man att det finns andra fördelar med vissa Mac-modeller
jämtemot en Windows-baserad maskin. Som du sa är det många tekniknördar som
tror att allt handlar om prestanda, och att mer MHz, RAM mm automatiskt betyder snabbare.
Det gör det inte i dom flesta fallen. Mycket beror på mjukvara osv.
Som i detta fall, då TouchWiz drar en massa prestanda.
Så här tänker jag när det kommer till flaggskepps modellerna av mobiler:

Skit i prestandan på papper, då alla top-modeller kommer vara väldigt jämnlika.
Lyssna inte på vad prestanda-fanatiker på forum,
pröva olika modeller i butik om du kan, kläm på dom lite och känn efter vilken
som du tycker har bäst storlek, bäst design osv.
Det är bara du som kan avgöra vilken telefon som är bäst för dig.

Skrivet av TrueCroj:

Tycker också s3 laggar för mycket. syrran har en och jämfört med min lumia 920 så är den piss, Sen är inte lumian heller den bästa pga att det finns så sjukt dåligt med apps mm. Måste säga att iphone är den bästa telefonen jag haft. Är inte så mycket för att byta färger och leka med ui heller vilket brukar vara ett starkt argument mellan sg3 och iphonen hehe. En till sak, tjat om att iphone är overpriced. Har för mig att nästan alla high end mobiler ligger ungefär på samma pris?

Ps: är ingen apple fanboy men tycker det har blivit en "grejj" att hata på apple xD

Kan inte hålla med om att jag tycker det är den bästa mobilen men den är inte dålig.
Kanske inte överprisade men snarare lite snåla bara, speciellt gällande minnesmängden (lagring).
Tycker man borde få minst 32GB för det priset. HTC One är ju 32GB för samma pris som iPhone 5 (16).
Jag tycker den är bättre på alla sätt och vis över iPhonen, men det är jag det.
Aldrig sett någon så lyckad Android lur. Topp-kvalité, topp-skärm, ljud, design... Topp allting

Permalänk
Medlem

Min är då inte slö och laggig, haft den strax 1 år.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zabera:

Min är då inte slö och laggig, haft den strax 1 år.

Du är kanske inte lika kritisk eller du har kanske haft tur. Finns riktigt många som har rejält med lagg, speciellt när det gäller dialern. Jag har testat ett antal S3:or och alla har haft mer eller mindre lagg, särskilt om man jämför med en Nexus telefon.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Well, sådana problem som du nämner tas knappast upp i recensioner och liknande, man är helt enkelt ovetande om dessa förrän man testat mobilen ett tag. Därför rekommenderar man produkten då den på pappret ser bra ut.

Detta är förmodligen ett problem också, folk sitter och rekommenderar saker dem inte själva testat, utan bara känt på i butik.

Testade en S3 i butik och t.o.m. där laggade det med Samsung Touchwiz. Telefonen hade knappt några appar igång, upplevde t.o.m. lagg när man bläddrade på hemskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

De tekniska specifikationerna väger också in, skulle jag tro. När S3 släpptes hade den snabbare processor / whatnot än vad iPhone hade på den tiden. Teknikfolk (speciellt Sweclockare, som dagligen jämför ner till minsta Mhz både på datorprylar och mobiler) gillar att ha snabb teknik (oavsett om det verkligen gör skillnad eller inte), och därför rekommenderas / favoriseras Galaxy-serien över iPhone.

Håller med om de andra punktera men denna punkt tror jag inte väger speciellt tungt när det handlar om att man inte rekommenderar just iPhone. Precis som du säger gällande att S3:an hade de bästa spec:arna när den släpptes så var ju iPhone 5 bättre på så gott som alla punkter hårdvarumässigt (CPU/GPU och skärm) när den kom men inte hjälper det. Många här skulle aldrig få för sig att rekommendera en iPhone oavsätt hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Detta är förmodligen ett problem också, folk sitter och rekommenderar saker dem inte själva testat, utan bara känt på i butik.

Testade en S3 i butik och t.o.m. där laggade det med Samsung Touchwiz. Telefonen hade knappt några appar igång, upplevde t.o.m. lagg när man bläddrade på hemskärmen.

Det var ingenting jag upplevde när jag testade telefonen, men jag kan tänka mig att det uppstår till och från. Frågan är om detta minskar med LTE-varianten som har dubbelt så mycket RAM-minne.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av S_Z:

Håller med om de andra punktera men denna punkt tror jag inte väger speciellt tungt när det handlar om att man inte rekommenderar just iPhone. Precis som du säger gällande att S3:an hade de bästa spec:arna när den släpptes så var ju iPhone 5 bättre på så gott som alla punkter hårdvarumässigt (CPU/GPU och skärm) när den kom men inte hjälper det. Många här skulle aldrig få för sig att rekommendera en iPhone oavsätt hårdvara.

Nä, det är väl inte ett bära eller brista-argument för de flesta, men visst kastas det specs i tid och otid i sådana diskussioner. (Ibland jämförs ju dessutom antal kärnor och antal Mhz med, vilket gör det lite extra roligt)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Det där är en missuppfattning. Man "rootar" inte en android, med root avses att man har ett program som delar ut SU behörighet. Sen att denna programvara medföljer alla custom roms kan ju ge folk intrycket att man rootar.

Fast "SU"-behörighet är ju superuser = root på linux*. Med andra ord är den rootad (e.g. användaren har fått full kontroll över maskinen). su är ju bara ett program som används för att byta användaridentitet på *nixsystem.

* Nu förutsätter jag att det är tillräckligt med standard-linx-uppförande kvar i Android att grundläggande saker som att superanvändaren heter root. Fenomenet "rootad" är ändå det samma oavsett vad användaren heter, får du adminrättigheter på en windowsburk genom en exploit el dyl så är den rootad och inte "administratörad".

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"