Asus inleder leveranserna av ultrabreda Designo MX299Q

Permalänk
Melding Plague

Asus inleder leveranserna av ultrabreda Designo MX299Q

Mer bildyta och fler pixlar står på menyn när Asus börjar sälja en ny ultrabred 29-tummare med bildförhållandet 21:9 och upplösningen 2 560 x 1 080 pixlar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar konceptet men hade gärna sett lite högre upplösning alt. billigare pris

Permalänk
Medlem

Ser inte ut att ha något VESA stöd.

Permalänk
Medlem

Nackdelen är att kontakterna pekar rakt bak istället för nedåt. Då kommer sladdarna bygga på 4cm på djupet, då känns det ju meningslöst att skryta om hur tunn skärmen är :/

Men sett framifrån börjar jag dregla. Vill ha!

Permalänk
Medlem

Lyssnar inte PC tillverkare på oss? Vi skriker och undrar varför 16:9 ens etablerades, och nu ger ni oss något mycket värre. Jag förstår inte? Jag antar att om skärmen mäter iaf 1200px i höjdled fungerar det. Skulle helst se 1600px dock.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Lyssnar inte PC tillverkare på oss? Vi skriker och undrar varför 16:9 ens etablerades, och nu ger ni oss något mycket värre. Jag förstår inte? Jag antar att om skärmen mäter iaf 1200px i höjdled fungerar det. Skulle helst se 1600px dock.

Jag tror att dom lyssnar på vad majoriteten efterfrågar (vad som säljer), och samtidigt försöka hitta nya vägar att ta.
Sweclockers medlemmar är trots allt en minoritet här i världen

Jag tycker att skärmen verkar vara väldigt trevlig om fokus läggs på filmtittande. Man slipper dom svarta balkarna över och under bilden.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Jag skulle helt ärligt hellre ha 1920*1920...

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Lyssnar inte PC tillverkare på oss? Vi skriker och undrar varför 16:9 ens etablerades, och nu ger ni oss något mycket värre. Jag förstår inte? Jag antar att om skärmen mäter iaf 1200px i höjdled fungerar det. Skulle helst se 1600px dock.

Konsumenter som vet vad de vill ha är jobbiga. Det är mycket lättare att sälja något som är nytt, fräscht och häftigt till någon som inte vet vad han vill ha!

Permalänk

Jag kör med LG EA93 och tycker att det är skönt med brett och smalt synfält med skjutpsel (BF3) men, skulle gärna haft högre upplösningpå höjden med strategispel. Även nice med fimler utan svarta kanter

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Konsumenter som vet vad de vill ha är jobbiga. Det är mycket lättare att sälja något som är nytt, fräscht och häftigt till någon som inte vet vad han vill ha!

Olegh aka S.Jobs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

coool

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

hur många Hz ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djlasseman:

Jag skulle helt ärligt hellre ha 1920*1920...

Fastän vi egentligen skulle ha en skärm som går runt hela huvudet? 1920x1920 är ju en kvadrat...that field of view LOL

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag tycker att skärmen verkar vara väldigt trevlig om fokus läggs på filmtittande. Man slipper dom svarta balkarna över och under bilden.

Du får dem på sidorna istället
Om du nu inte enbart ser just "2.35-film", men mycket är 16:9 också, plus alla TV-serier såklart.

Jag tror dessutom att det är optimalare att beskära lite från sidorna än från topp/botten om man vill kapa lite vid uppspelning.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av forzzell:

hur många Hz ?

60

Skrivet av andyboy88:

Jag tycker att det är skönt med brett och smalt synfält med skjutpsel (BF3)

hur ska du ha det nu?

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag tycker att skärmen verkar vara väldigt trevlig om fokus läggs på filmtittande. Man slipper dom svarta balkarna över och under bilden.

...tills nästa gång filmindustrin kommer ut med en ny, ännu bredare standard. Varför nöja sig med 21:9 när man kan ha 42:9?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av forzzell:

hur många Hz ?

Skrivet av Dentoid:

Antagligen samma som lillebror MX279H, alltså en övre gräns på 76 Hz.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Intressant skärm - hade gärna tagit denna framför min U2711, jag älskar det breda formatet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1080 i höjd... nej tack.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Snygg design måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Ge oss en superbred 144hz skärm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Lyssnar inte PC tillverkare på oss? Vi skriker och undrar varför 16:9 ens etablerades, och nu ger ni oss något mycket värre. Jag förstår inte? Jag antar att om skärmen mäter iaf 1200px i höjdled fungerar det. Skulle helst se 1600px dock.

För att de i faktum gör så, vi vill ha breda skärmar, för i faktum med så har vi människor ett bred synfält, därav så är breda skärmar effektivare på att visa mer än vad skärmar med formfaktorn 4:3 skulle göra.

Permalänk
Medlem

Why o why....

Varken 16/9 eller 21/9 hör hemma på ett skrivbord. 16/10 är en standard som sattes för widescreen skärmar. Varför inte använda den!? Stör man sig på att man får svarta kanter i en film då så kan man flytta sig till en TV. Den är ändå gjord för att spela upp film och strömmande TV sändningar.

Verkar vara poppulärt att dra ner på arbetsytan men behålla samma priser....

Mvh
En för tillfället bitter person som vill ha kvar sin arbetsyta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av €lysian:

Jag tror att dom lyssnar på vad majoriteten efterfrågar (vad som säljer), och samtidigt försöka hitta nya vägar att ta.
Sweclockers medlemmar är trots allt en minoritet här i världen

Det folk efterfrågar är framför allt billiga skärmar. Numera kostar ofta en 16:10 skärm dubbelt så mycket som en 16:9, så det är inte så konstigt att försäljningen ser ut som den gör.

Det hela började med att branschen lurade mindre kunniga konsumenter att en 16:9 skärm var lika stor som en 16:10 skärm bara för att båda hade 24 tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

Why o why....

Verkar vara poppulärt att dra ner på arbetsytan men behålla samma priser....

Mvh
En för tillfället bitter person som vill ha kvar sin arbetsyta.

Du är inte ensam! Gör man mer än leker och ser film på datorn vill man ha arbetsyta på höjden.

Permalänk
Medlem

16:10 <3
De lyssnar inte på oss.
De kollar på hur mycket 16:9 säljer och det är inte så konstigt att de säljer när det knappt finns några 16:10 att köpa längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Skrivet av Segas:

Intressant skärm - hade gärna tagit denna framför min U2711, jag älskar det breda formatet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ursäkta men... du har redan det om du ställer in 1080 höjd för du har redan samma bredd.
Men vore lite dumt att inaktivera delar av skärmen.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Skulle helst se 1600px dock.

Fast ×2700 skulle ju va fint (intels 4k roadmap).

Permalänk
Medlem

Okej där fick dom mej intresserad faktiskt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Ursäkta men... du har redan det om du ställer in 1080 höjd för du har redan samma bredd.
Men vore lite dumt att inaktivera delar av skärmen.

Huh?