DayZ Standalone - Vad vet vi?

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

De borde lagt i ett XP-system så att man kan levla när man dödar zombies. Högre level skulle kunna ge vissa fördelar som tex. bättre när man har sprungit långt. Leveln borde dock nollställas i fall man dör.

De borde även lägga in någon form av valuta. Om man kan ta pengarna som folk har på sig som man dödat, hade det givit ett mer syfte med själva dödandet. Exakt hur pengarna sedan ska användas vet jag inte riktigt. Kanske skulle det funnits automater som man hade kunnat köpa ammunition och utrustning. En safe zone hade inte varit så bra för alla hade campat runt om.

Som sagt, de måste hitta något syfte i spelandet. Något man vill uppnå. Än så länge har de bara gjort en snyggare värld. Just nu borde de lägga all kraft på att fixa zombiena för det jag sett från videona är de lika värdelösa som tidigare.

Tycker redan idag är tillräckligt med dödande, speciellt när folk dödar new spawns bara för att det är kul, tror du verkligen spelet blir bättre av mer uppmuntring till det? Det är ju inte COD de försöker återskapa direkt. Att ha automater för utrustning hade heller inte gett spelet det minsta syfte, det hade bara kortat ner det enda spelet går ut på idag; få tag i den utrustning man vill ha, och det hade också enbart byggt på hur många personer man dödat, vilket helt det hade förstört inlevelsen, varför någon fortfarande skulle vilja ha pengar vet jag inte heller.

För att göra spelet intressantare tror jag istället att man måste få många fler anledningar att inte skjuta folk, tror inte att Rocket var ute efter ännu ett spel där man dödar alla man ser för att de är onda, utan ville ha något som kanske känns lite mer realistiskt, och då måste det finnas fler saker som stoppar en från att skjuta folk, annat än moral, eftersom alla är medvetna om att personen kommer respawna om 10 sekunder. Det behövs något som kanske uppmuntrar till tanken över om det verkligen finns någon anledning att skjuta personen, är det verkligen värt konsekvenserna, för det är sånt som i mina ögon skulle kunna få det att sticka ut från alla spel med hjärndött dödande, där man skjuter alla som går att döda.

Tror att farligare zombies är ett stort steg mot att få den upplevelse Rocket pratat om, inte att ytterligare uppmuntra en open-world deathmatch. Att bygga hus, och kanske odling skulle kunna vara ett end game, ett crafting system osv.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Hemskt på vilket sätt? Grafiskt så tycker jag att det ser bättre ut än tidigare.
Det jag tycker är lite synd är dom verkar greja med så väldigt många ändringar o saker som kommer att omöjliggöra en release inom en rimlig tidsram.
Jag fattar ju varför dom gör det men alla tidigare löften om en snabb release går ju åt helvete

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Hemskt på vilket sätt? Grafiskt så tycker jag att det ser bättre ut än tidigare.
Det jag tycker är lite synd är dom verkar greja med så väldigt många ändringar o saker som kommer att omöjliggöra en release inom en rimlig tidsram.
Jag fattar ju varför dom gör det men alla tidigare löften om en snabb release går ju åt helvete

Blir spelet bättre så kan det ju vara värt väntan

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

skulle tro som tidigast så släpper de standalone i slutet av augusti eller i början av september.
Tror mest på September - Oktober.

Permalänk

Tråkigt att standalone fortfarande verkar ha samma fps problem som arma 2 dayz

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Vad för något? Knappast allting så förklara gärna

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

skulle tro som tidigast så släpper de standalone i slutet av augusti eller i början av september.
Tror mest på September - Oktober.

Varför tror du att det kommer komma så snart?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Tråkigt att standalone fortfarande verkar ha samma fps problem som arma 2 dayz

Rocket har dock sagt att han vill göra så spelet körs i 60 fps hela tiden, när han recordar osv och gör sina devblogs så gör han det på sin laptop som inte ska vara så bra har jag läst lite här o där. Fast man vet ju aldrig kan ju vara total bullshit ^^

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dwd:

Vad för något? Knappast allting så förklara gärna

Ser sämre ut än Modden som fortf är Alpha.

Lika clunky osv.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Har en känsla av att det bara är att glömma detta spelet i år med tanke på att det inte ens är redo för alpha testning än.
Har dock börjat köra arma3 modden ist. som är kul fast den äter upp min dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Varför tror du att det kommer komma så snart?

Vet inte ;p
De sa väl i Juli att Standalone var väldigt nära?
Har för mig att de sa i mitten av Juli att standalone var så nära som 1-2 veckor men de var den ju såklart inte...
Verkar dock som att Standalone snart är redo för public alpha,
men eftersom det fortfarande är saker kvar att göra innan de är redo så skulle jag säg i alla fall 1-2 månader.

Funderar på att skaffa Arma III, särskilt nu när Breaking Point är påväg till Arma III. Sen har jag såklart payday 2 och spela när de kommer ut.

Edit:

För er som missat.

Permalänk
Medlem

Tråkiga är ju dock att BP är så jävla trasigt, total bs vapen med snipers som ger auto zeroing och admins som är sjukt dumma i huvudet :/ Speciellt kodarn som är dem största hippocriten som finns.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Av någon anledning har jag aldrig sett det här videoklippet, tänkte att jag lägger ut den här ifall nån missat den som jag.

Permalänk
Skrivet av Kimaro:

Tråkiga är ju dock att BP är så jävla trasigt, total bs vapen med snipers som ger auto zeroing och admins som är sjukt dumma i huvudet :/ Speciellt kodarn som är dem största hippocriten som finns.

Hört att overwatch är som BP fast utan buggar samt lite andra saker som har ändrats. Inte testat själv, så skriver det jag HÖRT och LÄST!

Permalänk
Skrivet av jackofaces1:

Hört att overwatch är som BP fast utan buggar samt lite andra saker som har ändrats. Inte testat själv, så skriver det jag HÖRT och LÄST!

Overwatch är i princip bara Deathmatch, i BP format. Samma "items" som på BP, fast det är en deathmatch zone för nyspawnade.. riktigt tråkigt

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Här händer det inte mycket xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Här kommer lite DayZ information, inte bara standalone.

1. DayZero 1.0 release & server wipe! DayZero 1.0 is scheduled for release TOMORROW (31) AT 18:00! (CET/UTC+1)

2. DayZ Overwatch 0.2.4 is now out on DayZ Commander
Changelog 0.2.4
Changed - Loot chance reduced for residential buildings and supermarket.
Changed - A few Public Event Handlers moved client side.
Changed - Unbanned weapons: M110 NV, L115A3 LRR & L110A1
Changed - Biplanes now have a M240 gun on them.
Changed - New Cleanup script, replacing the server_cleanup.fsm
Fixed - CfgTownGenerator
Fixed - V2 Signatures
Added - Weapons: SVDK, Bush ACR Aimpoint, Bush ACR ACOG EGLM Black, Ctar 21 Mars, Ctar 21 ACOG M203, Magp Masada Aimpoint.
Added - New Vehicles: Humvee M2, Humvee M240, MTVR, Ural CDF, Camel US, CPD_DZ & CPD_u_DZ
Added - New ammobox - containing 6.8 Stanag Rounds
Added - Flashlight, chem light, flares and NVGoggles added back in loot table.

3. DayZ Mod Changelog Version 1.8
All information här.

4. DayZ standalone overview by Dean 'Rocket' Hall at Gamescom 2013

5. Gamescom Gameplay with Rocket (Gamestar 10min)

Det mesta är taget från Reddit.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Här kommer lite DayZ information, inte bara standalone.

1. DayZero 1.0 release & server wipe! DayZero 1.0 is scheduled for release TOMORROW (31) AT 18:00! (CET/UTC+1)

2. DayZ Overwatch 0.2.4 is now out on DayZ Commander
Changelog 0.2.4
Changed - Loot chance reduced for residential buildings and supermarket.
Changed - A few Public Event Handlers moved client side.
Changed - Unbanned weapons: M110 NV, L115A3 LRR & L110A1
Changed - Biplanes now have a M240 gun on them.
Changed - New Cleanup script, replacing the server_cleanup.fsm
Fixed - CfgTownGenerator
Fixed - V2 Signatures
Added - Weapons: SVDK, Bush ACR Aimpoint, Bush ACR ACOG EGLM Black, Ctar 21 Mars, Ctar 21 ACOG M203, Magp Masada Aimpoint.
Added - New Vehicles: Humvee M2, Humvee M240, MTVR, Ural CDF, Camel US, CPD_DZ & CPD_u_DZ
Added - New ammobox - containing 6.8 Stanag Rounds
Added - Flashlight, chem light, flares and NVGoggles added back in loot table.

3. DayZ Mod Changelog Version 1.8
All information här.

4. DayZ standalone overview by Dean 'Rocket' Hall at Gamescom 2013

5. Gamescom Gameplay with Rocket (Gamestar 10min)

Det mesta är taget från Reddit.

är ju dock idag enligt tansien och mods på forumet?
edit : snackar om DayZero

edit :; Nu släpptes det

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=LdcVPKD803E

Ifall någon har missat

Kul att man ser massor skillnader mellan varje video

Kul med lite mer strategi, tex om man "sprayar" någon med ett helt mag så kommer saker h*n har på sig gå sönder/skadas

Kommer bli riktigt awesome

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Nu måste det väll ändå vara rätt nära Alpha Release åtminstone
https://twitter.com/rocket2guns

Det var ju ''Network Bubble'' som var det sista innan Alphan och det skulle inte vara så svårt för dom att fixa,så får väll hoppas det släpps snart.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Nu måste det väll ändå vara rätt nära Alpha Release åtminstone
https://twitter.com/rocket2guns

Det var ju ''Network Bubble'' som var det sista innan Alphan och det skulle inte vara så svårt för dom att fixa,så får väll hoppas det släpps snart.

Eftersom vi inte hört någon riktig dayzdaily från dean sen 20 september utom då han berättade att han tagit en paus från reddit, twitter och allt sådant den 28 september. Så jag skulle nog tro att det verkligen börjar närma sig denna gången
Just nu så testar de nog servrarna och sådant för att få de så stabilt som möjligt medans några av dem finslipar lite på själva spelet osv.

Det senaste man hörde från teamet var ett twitter inlägg från Hicks
https://twitter.com/Hicks_206/status/388400945882603520

Permalänk

Kommer kanske den 5 november!

Permalänk
Skrivet av DasDuster:

Kommer kanske den 5 november!

Hur så? Du menar inte cod ghost som släpps då?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av turbogeten:

Hur så? Du menar inte cod ghost som släpps då?

Guy Fawkes-masken i början av videon.. "Remember remember the fifth of november.."

Permalänk
Skrivet av Bort:

Guy Fawkes-masken i början av videon.. "Remember remember the fifth of november.."

Kan du länka videon tack?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av turbogeten:

Kan du länka videon tack?

http://www.youtube.com/watch?v=LdcVPKD803E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Guy Fawkes-masken i början av videon.. "Remember remember the fifth of november.."

Känns lite väl.. Osannolikt. Hoppas på en release självklart, men med alla releasedatum man har hört så kommer det när det kommer. Har man väntat i ett år, kan man vänta ett tag till.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Tror inte spelet kommer sälja så bra, det tog för lång tid att få ut och dom flesta moddar är minst lika bra som standalone Verkar vara.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tror inte spelet kommer sälja så bra, det tog för lång tid att få ut och dom flesta moddar är minst lika bra som standalone Verkar vara.

Dela gärna med dig av vilka moddar du spelar / tänker på isf

den moden som enligt mig är bäst är DayZero, och det är väll troligtvis också den modden som är närmast hur standalone kommer vara, men det finns fortfarande riktigt mycket som hade kunnat vara bättre (DayZero devsen jobbar ju dock gratis )

Förövrigt så har dom ju inte hållit på med standalone speciellt länge alls
vad kan det vara.. strax över ett år typ?
Dom är ju ändå inte så många som jobbar med det (som jag förstått iaf) så vad dom har lyckats göra hitills är jag riktigt imponerad av

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad