Apple lanserar Iphone 5S och 5C

Permalänk
Skrivet av jooakim:

Sjukt taggad för en 5S Många på detta forum som inte gillar apple, men själv är jag inget fan av android.

...men inte alla. Är fan av Wp8 och Lumia 925 More than your eyes can see spotify:track:4V2cIFVr2BEi6JvCKgvyxW

Permalänk
Avstängd

Jag ska köpa en av varje färg! Apple är så bäst!

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Om man är Apple så är det helt rätt att nu släppa två telefoner. Förut segregerade man användarna mellan Android och iPhone. Nu segregerar man mellan två egna modeller och tar då "hela" kakan. Iom att Apple har ensamrätt till sin appstore så kommer dom tjäna multum extra på att det nu kommer in en ny grupp människor SAMT att den gruppen som har en iPhone för status kommer köpa 5s för att inte associeras med "packet".

Uhm, nej? Båda modellerna är nästan lika dyra. Och de är så pass lika att de inte kommer bryta ny mark bland konsumenter. Båda kommer attrahera samma typiska iPhoneköpare. Man väljer android för bättre hårdvara, öppnare OS, fler funktioner osv. Man är bra dum om man tror att färgat skal ska få något genomslag hos androidköpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Folk klagar på Iphone. Förstår inte varför. Folk frågar mig varför jag inte har Android. Förstår inte varför. Liksom...Android, bättre prestanda på papper, och i samma prisnivå eller billigare än Iphone. Iphone flyter på bra, för att ios är optimerat för hårdvaran. Jag gillar skärmen på min Iphone 4S. Jag vill inte ha större, då jag har väldigt småa händer. Smidigt att bara använda en hand till att skriva t.ex. om man har handlat mat så man slipper ställa ner påsen mitt på gatan. Morsans Galaxy S3 är på tok för stort.

Men det avgörande för mig är ljudchippet som min Iphone 4S har. Ljudet är oslagbart. Iphone har den bästa ljudchippet av alla mobiltelefoner idag. Det syns också på tester och diverse mätningar på frequency response. Jag tycker att min morsas Galaxy S3 inte ens är i närheten av min Iphone 4S.

Finns för och nackdelar med Android och Iphone. Ljudet är helt avgörande för mig. Därför Iphone.

Håller absoluut med dig om att 4S har det absolut bästa ljudkortet av alla mobiler.. Samsung, Sony, LG har ljudkort som bleknar i jämförelse (coming from a diehard android fan)... Jag hittade som tur var en kompromiss.. Jag köpte mig en HTC One X, den har ett ljudkort som iallafall är likvärdigt med 4S (skulle inte säga bättre, men inte märkbart sämre för mitt öra iallafall)..

Men innan One X så hade jag en Desire HD som mobil och en iPhone 4S som musikspelare till mitt headset

Tyvärr förstörde de ljudkortet lite i iPhone 5, men tror det beror på EU bestämmelser om ljudvolym i mobiler, men det är mycket lägre i iPhone 5 tyvärr, mkt sämre än min One X iaf!

Innan folk börjar såga och säga att deras samsung minsann låter bra i era Samsung originallurar osv så kan jag bara säga att: köp ett riktigt headset (typ 1.5k+ och inga beats) och plugga in i först en iPhone 4S och sen en Samsung S3 så kommer ni höra brutal skillnad..

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

5c eller 5s?

asså det enda stora skillnaden verkar ju vara vikten ?? vilken skulle ni ha tagit?

Permalänk
Medlem

Hm jobbigt läge men fingertrycksavläsaren när det blir lite kallt och man tar på sig sig handskar bara :/ Helt plötsligt är touch-handskarna värdelösa för fingeravtrycket måste va där ändå haha.

Aja bara en tanke

Permalänk
Skrivet av makkesk8:

£549 - 5S 16gb
£469 - 5C 16gb

£629 - 5S 32GB

Källa?????

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Är det mindre än 4gb spelar det kanske inte så stor roll om processorn är 64bit?

Hur tänkte du nu? Ökad bandbredd och processorkraft är bara positivt och har väldigt lite med RAM att göra. Jämför hellre med exempelvis Xbox 360 som med sin Tri-core 64-bits PowerPC som har hela 512MB RAM Idag är även flashminnen grymt snabba, så det går snabbt att flytta program till disk när de inte är aktiva.

Kommer iPad Mini 2 med A7-processorn, så blir det ett givet köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJepz:

Hur blir det med frekvensbanden för 4G? Hade gärna sett ett stöd för de frekvenser vi använder här.

Det kommer stödas för de frekvenser vi använder i sverige 4G here we go!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

asså det enda stora skillnaden verkar ju vara vikten ?? vilken skulle ni ha tagit?

Fingeravtrycksavläsare, processor(er), material, kamera är bla det som skiljer dem åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Kul att dom jämför med den gamla iPhone.

Jag menar "Reveala 5S" Samma skärm, samma batteritid, samma kamera, samma vikt, samma storlek.. En processor som är 40x bättre än första iphone. Detta är ju irrelevant hur mycket bättre än femman är den? Hur mycket ram.

Hoppas verkligen att folk inte är naiva nog att köpa den här jävla skiten.

Nu visade dom ju grafer på ''revealen'' som visar att 5S är ungefär dubbelt så snabb som 5:an är..

Så lär dig dina källor ordentligt först, och kritisera därefter.

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk

Klockrenare icke-köp går inte hitta, men hoppas det går bra för framförallt Fingerprint cards

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli Apples nedgång, utan Steve jobs är dom inte lika starka längre.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Inte för att jag är någon Apple-fanatiker men fan vad gött det är att dom riktat in sig på bättre kameror. Tidigare så var dom ju sämst. Finns två saker som jag värderar extremt på en smartphone och det är en bra kamera och ett bra batteri. Äger för tillfället en Motorola RAZR MAXX, och den har sjukt bra kamera och episk batteritid jämfört med många andra mobiler.

Hatar den här larviga trenden som kamera- och videobranschen propagerat med "Ju mer megapixlar, desto bättre kamera." DET ÄR INTE SANT. Fler megapixlar gör inte en kamera bättre, punkt slut! Riktigt bra att Apple gjort en ändring där, så vi slipper det tramset från konkurrenter i framtiden. Är så trött på att höra på reklamerna om antalet megapixlar som om det vore avgörande för kamerans kvalité.

I övriga fall tycker jag inte om Apple faktiskt eftersom dom anmäler alla för patentbrott. Om skulle tillverka bilar, skulle dom anmäla sina konkurrenter för patentbrott om dessa också skulle konstruera en bil med 4 hjul och en ratt. Precis så ungefär. Annars finner jag företaget nödvändigt då dom kommer med många "revolutionerande" grejer. Tidigare var alla laptops man såg ute på marknaden i plast, nu är flertalet i lättmetall precis som macbooks.

Visst köpte Apple upp fingerworks, men touchen har blivit en standard och mer poppis t.ex. så även ifall dom inte är störst, kommer dom med många bra saker.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Jag kommer utan tvekan uppgradera från min iPhone 5 till 5S! Jag menar:
Snabbare processor, nya färger, en fingeravtrycksläsare osv

Jag ramlade av stolen!

Du driver va?

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Om en månad så kommer apple vara i frånsprunget utav andra och utvecklarna kommer klia sig grå.

Konstigt... själv har jag inte sett någon telefon med bättre prestanda än iPhone 5. Nu kommer iPhone 5S som är ännu bättre. Jag frågar min istället när konkurrenterna ska komma ikapp.

Då utvecklarna väldigt sällan optimerar för en specifik hårdvara på Android, så blir även prestandan därefter. Självklart finns det undantag och Epic Citadel demot visar vad som borde gå att göra på Android. Men i många fall sitter man med fin hårdvara i handen som inte går att utnyttja.

Exempelvis är Samsung Galaxy S3 (avlagd telefon från jobbet) både laggig och seg jfm en iPhone 5. Vilken Android-telefon ska man ha för att spel som Asphalt 7 och 8 ska flyta på lika fint som på en iPhone 5?

Att Android är stort som OS beror till på alla billiga lurar som knappt duger till annat än att ringa med. Inte konstigt att statistiken gång på gång visar att bara en bråkdel av telefonerna används på nätet.

Permalänk

Många här som antingen trollar eller har inte ens sett eventet. Mycket påståenden som kommer från ingenstans och är toklöjliga. Så som fingertrycksavläsaren..de visade ju tom en video där de beskrev hur ditt avtryck sparas ENDAST i ett krypterat chip som INGET kan läsa förutom sensorn. Finns säkert massa som försökt implementera detta innan men Apple är de första som gör det rätt enligt alla konstens regler och skiten används till vettiga saker i telefonen. Vem bryr sig om andra var före med detta? Ingen har använt det till något utan endast varit en gimmick i dessa fall.

Alla som klagar på skärmen måste vara helt okunniga. Störst och mest pixar != bäst skärm! Skärmen har mer ppi än ögat kan uppfatta vad mer vill ni ha? Skärmen har fan FULL sRGB och visar det korrekt. De har valt en storlek som är ergonomisk. Smart enligt mig. Alla jag känner med Android klagar på hur stor telefon de har.

Folk klagar på processorn...eerrr va? Mobilen är dubbelt så snabb som 5:an på i princip alla punkter med ökad batteritid. DUBBELT så snabb och då var 5an redan off the charts. Och ni som inte fattar vad x64 kommer innebära sluta göra bort er. Appstödet blir dessutom transparent så inget att klaga på.

Folk säger att kameran är samma?? Det är ju en helt ny sensor och ljusstarkare, bättre lins. Även blixten är ju helt ny med 1000 olika färglägen för rätt ljustemperatur.

Tycker 5s är grym som fan! Säg något som är bättre! Folk som tycker iPhones är dyra verkar tro att man betalar endast för hårdvaruspeccen..iOS har de bästa apparna med hästlängder. Apple makes it happen och det betalar folk för.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

Konstigt... själv har jag inte sett någon telefon med bättre prestanda än iPhone 5. Nu kommer iPhone 5S som är ännu bättre. Jag frågar min istället när konkurrenterna ska komma ikapp.

Då utvecklarna väldigt sällan optimerar för en specifik hårdvara på Android, så blir även prestandan därefter. Självklart finns det undantag och Epic Citadel demot visar vad som borde gå att göra på Android. Men i många fall sitter man med fin hårdvara i handen som inte går att utnyttja.

Exempelvis är Samsung Galaxy S3 (avlagd telefon från jobbet) både laggig och seg jfm en iPhone 5. Vilken Android-telefon ska man ha för att spel som Asphalt 7 och 8 ska flyta på lika fint som på en iPhone 5?

Att Android är stort som OS beror till på alla billiga lurar som knappt duger till annat än att ringa med. Inte konstigt att statistiken gång på gång visar att bara en bråkdel av telefonerna används på nätet.

Ojoj här har vi en inskränkt användare.Jag har själv kört med en iphone OBS 1,och en samsung galaxy s.Nu sitter jag med en samsung galaxy s 2 och är skitnöjd med prestandan efter den senaste jelly bean uppdateringen.Allt går som en skållad iller hela tiden men du har väl aldrig testat att uppgradera telefonen innan du klagar:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

I övriga fall tycker jag inte om Apple faktiskt eftersom dom anmäler alla för patentbrott.

Det handlar inte om Apple i sig, utan om USA:s patentlagstiftning. Ska man verkar på en global marknad, så gäller det att även skaffa patent i USA, eller snällt betala licensavgifterna.

Sedan kan man alltid göra som Google och köpa upp Motorola för att få tag i patenten.

Samsung är ett företag som länge levt på att kopiera konkurrenterna, så det är på tiden att de får betala tillbaka. Hade varit väldigt intressant att få reda på vad Samsung bidragit med till Android. Jag vet att Sony Mobile är bland de som bidrar mest till Google, där Open Source gör att vem som helst (läs Samsung) kan ta del av koden.

Permalänk
Medlem

Jag har inget ont av storleken 4" till de grejor jag gör på telefonen, men nyttjas den flera timmar om dagen förstår jag att det gör skillnad. Jag är rädd att det blir lite onödigt mycket i fickan. Förstår inte varför de gick ifrån 3g-modellens med mjuka form. Det är trevligt att de börjar med mer färger på telefonerna även om de bara gjort det på budget modellen. Jag tycker svart, grått och vitt är tråkigt.

De har integrerat en fingeravtrycksläsare men var är nfc?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

Konstigt... själv har jag inte sett någon telefon med bättre prestanda än iPhone 5. Nu kommer iPhone 5S som är ännu bättre. Jag frågar min istället när konkurrenterna ska komma ikapp.

Då utvecklarna väldigt sällan optimerar för en specifik hårdvara på Android, så blir även prestandan därefter. Självklart finns det undantag och Epic Citadel demot visar vad som borde gå att göra på Android. Men i många fall sitter man med fin hårdvara i handen som inte går att utnyttja.

Exempelvis är Samsung Galaxy S3 (avlagd telefon från jobbet) både laggig och seg jfm en iPhone 5. Vilken Android-telefon ska man ha för att spel som Asphalt 7 och 8 ska flyta på lika fint som på en iPhone 5?

Att Android är stort som OS beror till på alla billiga lurar som knappt duger till annat än att ringa med. Inte konstigt att statistiken gång på gång visar att bara en bråkdel av telefonerna används på nätet.

Jag repeterar.

Ojoj här har vi en inskränkt användare.Jag har själv kört med en iphone OBS 1,och en samsung galaxy s.Nu sitter jag med en samsung galaxy s 2 och är skitnöjd med prestandan efter den senaste jelly bean uppdateringen.Allt går som en skållad iller hela tiden men du har väl aldrig testat att uppgradera telefonen innan du klagar)

Att iphones knäcks som löv i vinden skall jag inte ens ta upp för det är ett faktum sen gammalt.Aka spräckt glas både på fram och baksida
n,det är ju patetiskt:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Kanske vad det jag som missuppfattade Apples event.
Är inte vidare telefon intresserad utan förväntade mig ipad mini med retina och implementering av Haswell i macbok pro.
Så min kommentar till spektaklet blir:
- Var det allt?

Tydligen samma reaktion av många aktieägare

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Inte för att jag är någon Apple-fanatiker men fan vad gött det är att dom riktat in sig på bättre kameror. Tidigare så var dom ju sämst. Finns två saker som jag värderar extremt på en smartphone och det är en bra kamera och ett bra batteri. Äger för tillfället en Motorola RAZR MAXX, och den har sjukt bra kamera och episk batteritid jämfört med många andra mobiler.

Hatar den här larviga trenden som kamera- och videobranschen propagerat med "Ju mer megapixlar, desto bättre kamera." DET ÄR INTE SANT. Fler megapixlar gör inte en kamera bättre, punkt slut! Riktigt bra att Apple gjort en ändring där, så vi slipper det tramset från konkurrenter i framtiden. Är så trött på att höra på reklamerna om antalet megapixlar som om det vore avgörande för kamerans kvalité.

I övriga fall tycker jag inte om Apple faktiskt eftersom dom anmäler alla för patentbrott. Om skulle tillverka bilar, skulle dom anmäla sina konkurrenter för patentbrott om dessa också skulle konstruera en bil med 4 hjul och en ratt. Precis så ungefär. Annars finner jag företaget nödvändigt då dom kommer med många "revolutionerande" grejer. Tidigare var alla laptops man såg ute på marknaden i plast, nu är flertalet i lättmetall precis som macbooks.

Visst köpte Apple upp fingerworks, men touchen har blivit en standard och mer poppis t.ex. så även ifall dom inte är störst, kommer dom med många bra saker.

Min summering av de intressanta sakerna idag.
iBeacons
M7 processorn
Fingeravtrycksläsaren
Kamerablixten
Avsaknaden av fler megapixlar!
ARMv8 stödet

Plastphonen är ju inte billig
Att den är snabbare gör ingen skillnad
Jag väntade mig en fet uppdatering av maps?
Jag saknade något stort eller unikt
De 3 översta punkterna hade var och en kunnat levereras med en mängd nya olika tjänster och användningsområden. Varför inte?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Ojoj här har vi en inskränkt användare.Jag har själv kört med en iphone OBS 1,och en samsung galaxy s.Nu sitter jag med en samsung galaxy s 2 och är skitnöjd med prestandan efter den senaste jelly bean uppdateringen.Allt går som en skållad iller hela tiden men du har väl aldrig testat att uppgradera telefonen innan du klagar:))

Ojoj här har vi en inskränkt användare! Jag har själv kört med en HTC One X, nu är jag tillbaka på iPhone som tur är. Det enda som var bra med HTC:n var skärmen, den var underbar. Jag körde AOSP Jelly Bean, officiell Jelly Bean och allt möjligt, det gjorde saker bättre men inte tillräckligt bra för mig. Men nöj dig du med S2 och Jelly Bean, det är bra då vet man var din standard ligger

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tooobe:

Ojoj här har vi en inskränkt användare! Jag har själv kört med en HTC One X, nu är jag tillbaka på iPhone som tur är. Det enda som var bra med HTC:n var skärmen, den var underbar. Jag körde AOSP Jelly Bean, officiell Jelly Bean och allt möjligt, det gjorde saker bättre men inte tillräckligt bra för mig. Men nöj dig du med S2 och Jelly Bean, det är bra då vet man var din standard ligger

Du har inte läst min sign ser jag?Då vet du var min standard ligger om du inte kör crossfire eller sli själv så:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Helt onödigt med 64 bitars cpu när de fortfarande använder endast 1 gb ram minne. Hur tänkte dom egentligen? 64 bitars cpu till vilken nytta? LOL

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Nu sitter jag med en samsung galaxy s 2 och är skitnöjd med prestandan efter den senaste jelly bean uppdateringen

Jag kör den senaste mjukvaran som Samsung har levererat. Dvs Android 4.1.2 (Jellybean). Sedan är det inte Launchern jag klagar på utan prestandan i programmen. Launchern bytte jag ut eftersom jag inte gillar Samsungs Touchwiz.

Jag har både S3:an och iPhone 5 här hos mig och har kört samma speltitlar och demos och jämfört.

Testa istället Epic Citadel (Unreal Engine) och kolla prestandan. Sedan får du gärna återkomma.

Undra vem som är inskränkt egentligen. Du borde testa en iPhone och se var framtiden har att erbjuda.

Permalänk
Avstängd

Ja vi ser så många svar från erfarna iphoneanvändare här så mer behöver väl inte förklaras?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

Jag kör den senaste mjukvaran som Samsung har levererat. Dvs Android 4.1.2 (Jellybean). Sedan är det inte Launchern jag klagar på utan prestandan i programmen. Launchern bytte jag ut eftersom jag inte gillar Samsungs Touchwiz.

Jag har både S3:an och iPhone 5 här hos mig och har kört samma speltitlar och demos och jämfört.

Testa istället Epic Citadel (Unreal Engine) och kolla prestandan. Sedan får du gärna återkomma.

Undra vem som är inskränkt egentligen. Du borde testa en iPhone och se var framtiden har att erbjuda.

En framtid med totalitärt styrt ekosystem kan tyvärr inte erbjuda mig någonting AKA ios tyvärr så där tappar jag dig.Jag vill helst kunna styra det mesta själv sorry:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Väldigt spännande att de släppte en 5C, trodde aldrig de skulle överge sitt premium märke förens de var i botten på riktigt. Synd att 5C inte finns i någon lite neutral färg dock.

De har insett att deras senaste generation ajfåns inte håller måttet och släpper därför en nedbantad version av det i ren desperation.