Vilken platta passar mig?

Permalänk

Vilken platta passar mig?

Hej!

Jag har varit sugen på en surfplatta under de senaste två månaderna och ska nu förhoppningsvis slänga iväg en beställning under denna vecka, om det inte finns något bättre på gång inom en nära framtid.
Tyvärr så har jag haft lite problem med att bestämma mig vilken jag ska köpa så jag tänkte ta hjälp av sweclockers superforum!
Vad jag har tänkt använda den till är att kolla film, spela spel och "streama" hearthstone från datorn till den så jag kan sitta någon annanstans i huset, jag letar efter en 10" då det känns som den bästa storleken för film och spel.
Hoppas ni har några förslag på vilken jag bör köpa

Permalänk

Nexus 10 kanske?

Permalänk
Medlem

Alla plattor har sina fördelar, det är bara du som kan bestämma vilka fördelar som spelar roll för dig.

Jag var själv på jakt och först provade jag en Android platta men kom fram till att även om jag gillar Android som system så fanns inte den typen av appar som jag sökte så det fick bli en IPad air. Jag är nöjd med köpet men jag är definitivt inget fan av iOS. Det är tyvärr inte alltid som man kan få det bästa från alla världar.

När det gäller Android så finns det Sony Tablet Z, Nexus 10(som det kanske kommer en ny version på snart) och Note och jag skulle gissa på att det är dessa plattor som ligger i top.

Sen finns det en uppsjö olika Windows plattor för att inte prata om Microsofts egna surface.

När jag valde platta så ville jag har fin kvalité, många brädspels appar, enkelt att titta på serier, fin och hyfsat hög upplösning. Dessutom ville jag att formfaktorn skulle vara enkel (inte som tidigare Ipad). Med de kraven så var inte valet så svårt (särskilt med tanke på brädspels appar).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide