Bf4 på en 120gb SSD?

Permalänk

Bf4 på en 120gb SSD?

Hej, har fått en 120gb ssd och tänkte bara fråga om jag kan lägga in bf4 på den utan att den blir seg? Har redan Windows 7 på den:)

Permalänk
Medlem

Om du inte öppnat kartongen .. gör det inte! köp denna http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/cr...

Om du har .. ja det går utan problem, en ssd är sjukt snabb.. och den borde inte bli seg av en BF4 installation.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Om du inte öppnat kartongen .. gör det inte! köp denna http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/cr...

Om du har .. ja det går utan problem, en ssd är sjukt snabb.. och den borde inte bli seg av en BF4 installation.

Någon anledning varför han ska köpa den du säger?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Någon anledning varför han ska köpa den du säger?

240GB vs 120GB?

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mexonizze:

Hej, har fått en 120gb ssd och tänkte bara fråga om jag kan lägga in bf4 på den utan att den blir seg? Har redan Windows 7 på den:)

Det ska inte vara någon fara, körde själv World of warcraft + bf4 på min gamla SSD 120gb + WIn8

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Jonsson:

240GB vs 120GB?

Jojo såklart.

men jag tänkte en bättre anledning som till exempel har med prestanda mer att göra.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mexonizze:

Hej, har fått en 120gb ssd och tänkte bara fråga om jag kan lägga in bf4 på den utan att den blir seg? Har redan Windows 7 på den:)

Klart du kan installera BF4 sålänge du inte har fyllt ssdn, en ssd blir inte slöare för att du installerar ett spel.

Skrivet av Stefan93:

Om du inte öppnat kartongen .. gör det inte! köp denna http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/cr...

Om du har .. ja det går utan problem, en ssd är sjukt snabb.. och den borde inte bli seg av en BF4 installation.

Han har redan windows 7 på den..

Skrivet av Hemming:

Någon anledning varför han ska köpa den du säger?

Den är dubbelt så stor för en väldigt billig peng.
Sen är prestandan bra också, kanske inte bättre än den han har då vi inte vet vilken han har men att man skulle märka någon skillnad är inte troligt.

Permalänk

25 gig fritt på min med bf 4 på, fortf skitsnabb

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Skrivet av Anndreeaas:

25 gig fritt på min med bf 4 på, fortf skitsnabb

Skrivet av Bulltazar:

Klart du kan installera BF4 sålänge du inte har fyllt ssdn, en ssd blir inte slöare för att du installerar ett spel.

Han har redan windows 7 på den..

Den är dubbelt så stor för en väldigt billig peng.
Sen är prestandan bra också, kanske inte bättre än den han har då vi inte vet vilken han har men att man skulle märka någon skillnad är inte troligt.

Skrivet av Hemming:

Jojo såklart.

men jag tänkte en bättre anledning som till exempel har med prestanda mer att göra.

Skrivet av tjobbo:

Det ska inte vara någon fara, körde själv World of warcraft + bf4 på min gamla SSD 120gb + WIn8

Skrivet av Carl Jonsson:

240GB vs 120GB?

Skrivet av Hemming:

Någon anledning varför han ska köpa den du säger?

Skrivet av Stefan93:

Om du inte öppnat kartongen .. gör det inte! köp denna http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/cr...

Om du har .. ja det går utan problem, en ssd är sjukt snabb.. och den borde inte bli seg av en BF4 installation.

Okej, tack så mycket för all hjälp!!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Om du inte öppnat kartongen .. gör det inte! köp denna http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/cr...

Om du har .. ja det går utan problem, en ssd är sjukt snabb.. och den borde inte bli seg av en BF4 installation.

"- Har redan Windows 7 på den.."

Ganska omöjligt att inte ha öppnat boxen dåva haha:P

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mexonizze:

Hej, har fått en 120gb ssd och tänkte bara fråga om jag kan lägga in bf4 på den utan att den blir seg? Har redan Windows 7 på den:)

Har själv BF4 på min 120 GB SSD och den har inte blivit något nämnvärt seg. Däremot är det som natt och dag när det kommer till laddningstider. Skillnad mellan 5 sekunder (SSD) mot 45 sekunder (min Mekaniska).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

"- Har redan Windows 7 på den.."

Ganska omöjligt att inte ha öppnat boxen dåva haha:P

sorry läste inte det ^^

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Har själv BF4 på min 120 GB SSD och den har inte blivit något nämnvärt seg. Däremot är det som natt och dag när det kommer till laddningstider. Skillnad mellan 5 sekunder (SSD) mot 45 sekunder (min Mekaniska).

Okej, jo därför valde jag att installera bf4 på den, körde bf4 på mekanisk innan och det kändes som det tog år för spelet att ladda

Permalänk
Medlem

Du kan även stänga av hibernate för att få lite extra utrymme.

Bara skriva powercfg -h off i cmd/kommandotolken.
Då får du utrymme ledig i samma summa som ditt ram minne är.

Använder aldrig hibernate så stänger alltid av det, men vissa kanske använder det fortfarande fast dom har SSD