Wargame: Red Dragon

Permalänk
Hedersmedlem

Wargame: Red Dragon

Kära "Wargame"-entusiaster. Tiden är inne. Den tredje delen i "Wargame"-sagan är nu officiell och som ni säkert räknat ut så har slagfälten flyttats från Skandinavien till Östasien och den koreanska halvön.

Utöver alla tidigare nationer som fanns tillgängliga i Wargame: Airland Battles så kommer följande "nationer" vara spelbara:

Kina
Nordkorea
Sydkorea
Japan
"ANZAC" (Australien & Nya Zealand).

Spelet utspelar sig över tidsspannet 1975-1991 vilket betyder att de nationer som flyttats över från Airland Battles kommer få en viss re-make på deras deck för att passa in i 90-talet. 1200 olika trupper kommer finns tillgängliga, inkl. de från Airland Battles. Dom har även utlovat att stridsfartyg på ett eller annat sätt kommer vara närvarande i själva slagen och inte bara på kampanjkartan.

Pax för Japan, soluppgångens land!

Weblänkar:

http://www.wargame-ee.com/forum/viewtopic.php?f=112&t=34684

http://wargame-series.wikia.com/wiki/Wargame:_Red_Dragon

Fyll gärna på med mer länkar, bilder och filmer!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Lite ny officiell information:

"The Wargame series, created by developers Eugen Systems launched with Wargame: European Escalation, and quickly established itself as a new reference in RTS games.

This spectacular series of tactical games was acclaimed by critics and players alike, and Eugen Systems is now releasing a third and more ambitious title which, similar to Wargame: AirLand Battle, contains a host of new features. The game has spent months in development and was finally unveiled to the press at Gamescom, Cologne in August. Wargame: Red Dragon is the latest episode in the series, and fans can now view the first official screenshots!

Wargame: Red Dragon retains the same game mechanics that made the series so successful, but the action leaves Europe for the first time and moves to a conflict in central Asia between 1975 and 1991.

5 new nations, among which China and North Korea, join the armed forces in Wargame, with over 450 new units. The introduction of naval and amphibian units is a particular highlight, and the maritime and river areas provide fresh strategic opportunities! The full cohort of each army is represented with a phenomenal total of more than 1,300 units and combat vehicles, all reproduced in meticulous detail from real models. A new solo campaign plunges players headlong into a hellish war around Korea, while Wargame’s extensive and road-tested multiplayer mode will engage them in some intense and spectacular battles with up to 20 other players simultaneously!

Wargame: Red Dragon has many more surprises in store which will soon be revealed in the first game videos."

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Ett par nya skärmdumpar.¨

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

En första teaser för spelet. Enjoy.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv

Jag vill älska dessa spel... Men varje gång jag spelar slutar det med att man zoomar ut nästan max och egentligen bara krigar med "rutorna". Finns ju sällan tid att zooma in och njuta av striderna, vilket är väldigt synd med tanke på hur fin grafikmotorn annars är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Jag vill älska dessa spel... Men varje gång jag spelar slutar det med att man zoomar ut nästan max och egentligen bara krigar med "rutorna". Finns ju sällan tid att zooma in och njuta av striderna, vilket är väldigt synd med tanke på hur fin grafikmotorn annars är.

Finns flera exempel på såna spel, t.ex. Sins of a Solar Empire. Varenda pressbild på deras sajt visar skepp i 3D i närbild, men man spelar det 90% utzoomat för översikt och skepp visas som ikoner istället.

När det gäller Wargame-serien, så måste jag någon gång ta mig tid att börja köra spelen. Har de första på Steam, men inte fått tid över. Dessutom är jag dålig på RTS i multiplayer, så blir mest singleplayer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon32713:

Jag vill älska dessa spel... Men varje gång jag spelar slutar det med att man zoomar ut nästan max och egentligen bara krigar med "rutorna". Finns ju sällan tid att zooma in och njuta av striderna, vilket är väldigt synd med tanke på hur fin grafikmotorn annars är.

Så är det ju tyvärr. Om du ska ha en chans att hänga med och kunna fatta snabba beslut så blir du ju tvungen att ha utzoomat största delen av tiden för att kunna få en överblick. Har man inte det så är det väldigt lätt att ett frontavsnitt snabbt faller till en aggressiv motståndare. Dock så brukar i alla fall jag vid vissa tillfällen - typ då fronten är stabil - sitta och zooma in, gärna när mina AJS 37 Viggen släpper sin last med klusterbomber över de Sovjetiska mekaniserade förbanden

Skrivet av Buio:

Finns flera exempel på såna spel, t.ex. Sins of a Solar Empire. Varenda pressbild på deras sajt visar skepp i 3D i närbild, men man spelar det 90% utzoomat för översikt och skepp visas som ikoner istället.

När det gäller Wargame-serien, så måste jag någon gång ta mig tid att börja köra spelen. Har de första på Steam, men inte fått tid över. Dessutom är jag dålig på RTS i multiplayer, så blir mest singleplayer.

Jag tycker att du ska hoppa över Wargame: European Escalation och direkt hoppa på Wargame: Airland Battles istället. Det är milsvida bättre. Du behöver inte vara orolig heller, jag är ypperligt värdelös då jag spelar mot mänskliga moståndare. Får ofta smisk. Men det är lika skoj för det (det där var en liten vit lögn..) Jag sitter ofta och spelar med 4 st andra äldre Sweclockersmedlemmar. Mycket trevligt. En av dessa medlemmar hostar till och med 2 st servrar som vi ofta spelar på. Ge det en chans!

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1207592-w...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Trailer för Red Dragon

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Någon som spelar betan nu då den är släppt? Hann testa själv lite igår kväll. Undrar dock hur lång väntan blir på nya svenska enheterna..

Permalänk
Medlem

Köpte Airland battle i fredags och har lirat en del i helgen. Riktigt kul faktiskt. Blir nog att plocka upp Red Dragon sen också. Ser lovande ut!

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Spelar gärna om folk har lust. Äger ALB och RD

Permalänk
Medlem

Red Dragon släppt igår.

Launch trailer

Permalänk
Inaktiv

Ah... det känns som att jag kommer köpa det för den sinnessjuka militärporren, bara för att sen aldrig riktigt orka spela det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

roob: Haha, känner precis som du!

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Är rätt nöjd med spelet. Många gnäller på kampanjerna men jag gillar konceptet med att kombinera ihop sina egna battlegroups från regementen, bataljoner och kompanier. Naval only är sisådär däremot är Naval i mixed häftigt och framförallt landstigningar.

Permalänk
Geeks Gaming

Har funderat på att skaffa de och även slänga upp server för de. Dock så tycker jag de är lite tråkigt att mindre nationer bland annat Sverige har så lite units och fortfarande är smått fast på 70 talet med vissa enheter.
Hade gärna sett att dom fixa så dom fick ak5an då den redan 86 va standard för armén. Känns som där är en del dom kunde varit nytt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har funderat på att skaffa de och även slänga upp server för de. Dock så tycker jag de är lite tråkigt att mindre nationer bland annat Sverige har så lite units och fortfarande är smått fast på 70 talet med vissa enheter.
Hade gärna sett att dom fixa så dom fick ak5an då den redan 86 va standard för armén. Känns som där är en del dom kunde varit nytt.

Sverige samt de andra nationer som inte fått nya units vid release kommer bli fullt uppdaterade vid en gratis DLC nån gång efter release Dock så är Sverige även utan nya units fortf slagbara, lite kass AA bara bla.

Permalänk

Vet någon var man kan köpa en fysisk kopia av spelet? Vill inte ladda ner utan vill har spelet i fysisk form.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Vet någon var man kan köpa en fysisk kopia av spelet? Vill inte ladda ner utan vill har spelet i fysisk form.

Tips:
Prisjakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack men hittar ingenstans. Tänkte kanske nån butik i storstäderna som har spelet i lager.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ume:

Sverige samt de andra nationer som inte fått nya units vid release kommer bli fullt uppdaterade vid en gratis DLC nån gång efter release Dock så är Sverige även utan nya units fortf slagbara, lite kass AA bara bla.

RBS 90 är fortfarande riktigt bra och VEAK 40 är vettig mot helikoptrar. Dessvärre rätt sårbar såsom alla radarburna enheter mot SEAD. Hoppas att DLC-uppdateringen ger Sverige en hel del bonusar.

Skrivet av Flexiblus:

Vet någon var man kan köpa en fysisk kopia av spelet? Vill inte ladda ner utan vill har spelet i fysisk form.

Skrivet av Flexiblus:

Tack men hittar ingenstans. Tänkte kanske nån butik i storstäderna som har spelet i lager.

Återigen, prisjakt. Jag hittade det du sökte direkt. Både Airland Battles och Red Dragon.

http://cdon.se/spel/wargame_2%3A_airland_battle-22506125?utm_...

http://cdon.se/spel/wargame_red_dragon-26388873?utm_source=pr...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

RBS 90 är fortfarande riktigt bra och VEAK 40 är vettig mot helikoptrar. Dessvärre rätt sårbar såsom alla radarburna enheter mot SEAD. Hoppas att DLC-uppdateringen ger Sverige en hel del bonusar.

Ja, helt klart, VEAK och RBS 90 är bra. Tänkte mest på långdistans >4000m mot flyg. Hawken är väl sådär i det avseendet. Dock får man ju många av dem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ume:

Ja, helt klart, VEAK och RBS 90 är bra. Tänkte mest på långdistans >4000m mot flyg. Hawken är väl sådär i det avseendet. Dock får man ju många av dem.

Ja det är ju ingen NOAH direkt Lyckligtvis så får man ju NOAH:n då man spelar ett Skandinaviskt deck.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt Red Dragon. Om någon annan nybörjare vill köra lite multiplayer så är det bara att lägga till Marinlik på steam.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Inte relaterat Red Dragon, men orkade inte skapa en ny tråd.

Såg att Eugen annonserat Act of Agression en remake/fortsättning på ett tidigare spel de gjort kallat Act of War. Verkar vara mer klassisk RTS med basbyggande och pumpa ut enheter.

Teaser
https://www.youtube.com/watch?v=BfRqrxGQQg4

Lite bilder
http://www.actofaggression-game.com/

Citat:

Set in the 2020s, three factions will go head to head on a global battle for supremacy. “The Cartel” who have secret agenda and utilise high-tech technology, stolen prototypes and stealthy operatives. The Chimere, a UNO funded, classified military organization specialized in fast strikes. Finally there’s the good old US.

Like classic RTS games there will be two separate single player campaigns featuring everything you’d expect when trying to tell an RTS story through the missions, and there is of course multiplayer.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Inte relaterat Red Dragon, men orkade inte skapa en ny tråd.

Såg att Eugen annonserat Act of Agression en remake/fortsättning på ett tidigare spel de gjort kallat Act of War. Verkar vara mer klassisk RTS med basbyggande och pumpa ut enheter.

Teaser
https://www.youtube.com/watch?v=BfRqrxGQQg4

Lite bilder
http://www.actofaggression-game.com/

Såg också detta innan idag. Ser riktigt kul ut. Förhoppningsvis mer vanlig RTS jag fick inte riktig koll på det första Wargame när jag körde det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I