Hur gå in i ITunes värld utan av bli av med musik /bilder?

Permalänk
Medlem

Hur gå in i ITunes värld utan av bli av med musik /bilder?

Hej, syrran ska byta till Mac. Jag har läst några gånger att folk har blivit av med bilder/musik när de syncar ihop olika Apple enheter för att de inte ställt in iTunes på rätt sätt eller nåt sånt, men jag är PC människa så jag vet inte vad det är som man ska se upp med. Kan nån snäll själ ge några länkar som jag kan vidarebefordra till henne så hon slipper problem. Hon har precis skaffat iPhone och kommer förmodligen att använda sin pojkväns Mac book och Ipad också.
Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad har pojkvännens MacBook och iPad med detta att göra? Man kan inte synka en iEnhet med flera olika iTunesbibliotek.

Vill man inte bli av med bilder/musik så får man helt enkelt se till att man lägger över allt från datorn som man synkat med hittills till datorn som man kommer använda. Inga ytterligare konstigheter.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

…till "Apple Mac"-forumet, med baktanken att jag tror du kan få mer respons här än i "Linux och övriga operativsystem".

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Ha iPhone urkopplad från Macen.
Öppna iTunes
Gå in på preferences (cmd + ,)
Enheter > Förhindra enheter att synka automatiskt
Koppla in iPhonen

Vill hon synka den till den nya Macen dock så förlorar hon allting. Hon kan givetvis ta backup på bilder, kontakter, etc. Tror allting förutom just låtar. Finns dock program för att "ladda ner" låtar och spellistor från iPhone och föra in det i iTunes på den nya datorn, t.ex. DiskAid http://www.digidna.net/diskaid