Permalänk
Medlem

6x GPU - Hur mycket RAM?

Har en fråga till folk som kör 6 eller mer GPUs på windows 8.1... Hur mycket RAM använder ni? Funkar 4 fortfarande?

Permalänk
Medlem

Varför Windows? Körde 6 GPUer i xubuntu på 2 GB RAM och det gick utmärkt, så det vore faktiskt illa om Windows inte klarade sig på 4 GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockjet:

Varför Windows? Körde 6 GPUer i xubuntu på 2 GB RAM och det gick utmärkt, så det vore faktiskt illa om Windows inte klarade sig på 4 GB.

Aldrig använt linux, försökte mig på ubuntu men de gick åt helvete... Behöver förävrigt smidigt undervolta mina kort vilket inte riktigt går i linux

Permalänk
Medlem

win 8.1 går utmärkt med 4gb, dessutom så gott som gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenull:

win 8.1 går utmärkt med 4gb, dessutom så gott som gratis

Syfta du på att w8 är gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgscs:

Syfta du på att w8 är gratis?

Så gott som. I win 8.1 finns ingen "greas period", eller vad det nu heter, på x antal dagar. Utan du hamnar direkt i så kallad notification mode. All väsentlig funktionalitet finns kvar och du får lite nag screens. Men mina det kan du fortsätta att göra
Jag har kört så sedan 4 december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenull:

Så gott som. I win 8.1 finns ingen "greas period", eller vad det nu heter, på x antal dagar. Utan du hamnar direkt i så kallad notification mode. All väsentlig funktionalitet finns kvar och du får lite nag screens. Men mina det kan du fortsätta att göra
Jag har kört så sedan 4 december.

Dock började min starta om var 3 timme efter 3 månader (trår det var 3 iaf), med ett medelande om att jag inte hade aktiverat jadda jadda jadda

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

2gb går hur bra som helst med w8

Permalänk
Skrivet av Stenull:

Så gott som. I win 8.1 finns ingen "greas period", eller vad det nu heter, på x antal dagar. Utan du hamnar direkt i så kallad notification mode. All väsentlig funktionalitet finns kvar och du får lite nag screens. Men mina det kan du fortsätta att göra
Jag har kört så sedan 4 december.

så här står det....
If you fail to activate this evaluation after installation, or if your evaluation period expires, the desktop background will turn black, you will see a persistent desktop notification indicating that the system is not genuine, and the PC will shut down every hour.

Hur lyckas du göra så den inte stängs ner varje timme?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dontmakeme:

så här står det....
If you fail to activate this evaluation after installation, or if your evaluation period expires, the desktop background will turn black, you will see a persistent desktop notification indicating that the system is not genuine, and the PC will shut down every hour.

Hur lyckas du göra så den inte stängs ner varje timme?

Man kan köra en task som kör shutdown -a varje sekund

Permalänk
Medlem

Så du har råd att skaffa 6 GPU som dessutom ska tjäna pengar åt dig men kan inte pröjsa Microsoft för ett operativsystem du anser dig behöva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Så du har råd att skaffa 6 GPU som dessutom ska tjäna pengar åt dig men kan inte pröjsa Microsoft för ett operativsystem du anser dig behöva?

Precis, skära ner på "onödiga" utgifter som i sin tur ger större avkastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Så du har råd att skaffa 6 GPU som dessutom ska tjäna pengar åt dig men kan inte pröjsa Microsoft för ett operativsystem du anser dig behöva?

TS har en ens sagt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Så du har råd att skaffa 6 GPU som dessutom ska tjäna pengar åt dig men kan inte pröjsa Microsoft för ett operativsystem du anser dig behöva?

Har 3 mining rigs , och 3 andra datorer här som har köpt windows 8.. Det handlar väll mer om att jag inte hade haft något emot att spara en 1000lapp per dator. Tyck och resonera hur du vill men jag tycker personligen att jag har pröjsat tillräckligt till Microsoft för just Windows 8... Med de sagt så kommer jag köpa ett license till - Var dock nyfiken.. Sluta nu vara så bitter

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgscs:

Har 3 mining rigs , och 3 andra datorer här som har köpt windows 8.. Det handlar väll mer om att jag inte hade haft något emot att spara en 1000lapp per dator. Tyck och resonera hur du vill men jag tycker personligen att jag har pröjsat tillräckligt till Microsoft för just Windows 8... Med de sagt så kommer jag köpa ett license till - Var dock nyfiken.. Sluta nu vara så bitter

Jag skulle rekomendera dig att testa BAMT ist. bara slänga in på en USB sticka/HDD och köra på. Det enda du behöver göra är att konfiguera cgminer/sgminer (vilket man endå behöver oavsett OS) och eventuellt sätta fast IP. Och det kostar ju gratis, vilket är ju alltid ett plus

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Beror lite på vad du ska mina för coins. Scrypt-jane kräver lite mer minne.
Har 2 kort i en burk med Windows som minar just scrypt-jane. Minnesanvändningen där är 1.4gb.