Tävla och vinn valfri dator från Komplett.se

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mera bidrag till folket

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Alla bidrag ovan finns högupplösta här: http://imgur.com/a/9Azqw

Samtliga bidrag ovan med flera olika versioner av loggan finns här: http://imgur.com/a/1b9HQ

Hoppas det inte blev för mycket för er nu, Tack o hej!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem

Bidrag 1

Bidrag 2

Bidrag 3

Permalänk

Nytt bidrag

Skrivet av lucifer579:

Denna gillade jag!
Simpel, snygg och genomtänkt utan att ta in för mycket flashiga effekter!

"photoshop-pro-grabbarna" kommer väl säkert hävda att det är för enkelt med copy paste och lite färgändringar, men jag tycker denna enkla bilden säger allt. Inget knussel, så att säga.

För att komma med något är den lite oskarp, men det går säkert ordna.
Sen är det en ring runt "L" vilket ser lite konstigt ut.

Tack för synpunkterna
Va lite trött i ögonen, såg vad du menade nu. Oskärpan beror nog mest på kameran ^^ Men gillade det lite grann dock. Gjorde i ordning en uppdatering:

Visa signatur

NZXT H2, MSI P67A-GD65 REV B3, Intel i5-2500k, Corsair Vengeance 16gb, Corsair force GT ssd 90gb, HIS 7950

Permalänk
Medlem

Fransk Bulldog

Detta är min pojkväns pappas hund, Astrid, världens coolaste Fralle! Mitt bidrag till tävlingen (som jag förövrigt fick göra på min sletna skoldator *hint hint*) :

Permalänk

Oj, vad duktiga alla är? Här är ett av, förhoppningsvis några till, försök...

Permalänk
Medlem

Att det alltid skall vara sådana sjuka krav på bidragen.
Detta gör ju att vi, som har en vanlig 1080P skärm med skills, enbart i Paint är chanslösa.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Credits:

Något som är sant behöver ju inte vara en snyfthistoria. Det är kul att se allas bidrag, bara drygt att inte kunna ge något själv för att man inte har råd att slänga ut en större summa pengar på ett system som man kan arbeta med. Sen gäller tävlingen ett system som är lite upp to date vilket mitt är långt ifrån. Då man känner att det vore skönt att se om man kan vinna, men ändå inte kan ge ett bidrag om det inte är i paint. Så känns det lite meningslöst om du förstår vad jag menar, det är inte snyfthistoria men det kunde ju varit kul med en tävling som alla kunde vara med i för omväxlings skull.

Vad är det för mening med att tävla om ett system om man redan har ett system som är mindre än ett år gammalt?

Systemkrav för Photoshop CS6

Windows
Intel® Pentium® 4- eller AMD Athlon® 64-processor
Microsoft® Windows® XP med Service Pack 3 eller Microsoft Windows 7 med Service Pack 1. Adobe® Creative Suite® 5.5- och CS6-program stöder också Windows 8 och Windows 8.1. Se frågor och svar för CS6 för ytterligare information om stöd för Windows 8.*
1 GB RAM-minne
1 GB ledigt hårddiskutrymme för installation, ytterligare utrymme krävs under installationen (kan inte installeras på borttagningsbara Flash-baserade lagringsenheter)
Bildskärmsupplösning 1024 x 768 (1280 x 800 rekommenderas) med 16-bitarsfärg och 512 MB (1 GB rekommenderas) av VRAM
OpenGL 2.0–kapacitet
DVD-ROM-enhet

Har du en sämre dator är det ju bara att köra lättare program, finns hur många som helst. Men photoshop tar inte så mkt. Sluta gnäll nu, hela vintern var ju full med tävlingar där man bara behövde ett tangentbord.
Vissa är bra på att skriva julsånger, andra på att rita.

Skulle alla kunna vinna hade de lika gärna kunnat lotta ut det till random medlem...

Permalänk
Komplett.se

Vi trodde aldrig att vi skulle få se såhär många kvalitativa biudrag på så kort tid. Vi kollar kontinuerligt igenom tråden och hämpas av hur måbga bra bidrag som kommer in

Vi vill passa på att besvara några frågor som dykt upp i tråden.

Q: Får man använda sig av 3D-program?
A: Det är tillåtet att rendera sin bild eller bildelement i ett 3D-program. Men då vill vi få tillgång till originalfilen. Tänk på att följa reglerna med hur loggan får användas. 3D-renderar man bilden så föredrar vi ändå att få slutresultatet som psd, ai eller eps.

Q: Varför vill ni ha originalfilerna?
A: Att vi vill ha originalfilerna är för att kunna skala & anpassa bilderna efter behov.

Q: Vilka program är tillåtna?
A: Man får använda vilket program man vill. Gimp, Paint, Photoshop, Illustrator, Flash m.m. Tänk på att vi måste kunna få originalfilen med alla element & lager. Samt att du måste dokumentera skapandeprocessen.

Q: Får man använda royaltyfria objekt & penslar?
A: Ja, om du skapat dem själv. Alla element måste vara skapade av dig.

Q: Varför har ni denna tävling, är det inte billigare/bättre/snabbare att anlita en grafiker?
A: Vi har skapat tävlingen för att vi vill göra en rolig tävling för alla swecare (samt att vi tycker det är kul att se alla kreativa bidrag). Komplett har 5st heltidsanställda grafiker (de som skapar alla bannrar & grafik till hemsidorna) och som på kort tid kunde skapat en ny bakgrund utan att det hade kostat oss ~20.000kr i priser. Men det hade inte varit lika skoj, eller hur?

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag. Den är inspirerad av google nexus bakgrunder men försökte få färgpaletten till komplett gul/orange. Ville även att den skulle vara en eye-catcher på distans. Skapad i blender och retuscherad i photoshop. Tog ett tag att render med mitt ATI kort så vinner gärna dator så jag kan byta till NVIDIA och rendera med CUDA support

PS. Placering av loggan är inte klar. Lutar åt att flytta den neråt till högra hörnet. Känns bättre tror jag

Permalänk
Avstängd

Q: Får man använda royaltyfria objekt & penslar?
A: Ja, om du skapat dem själv. Alla element måste vara skapade av dig.

-----------

var går gränsen? Vad skiljer adobe photoshops inbyggda penslar från någon annans pensel sålänge de är roalityfria och så? Det är hjälpmedel.
Beskriv gärna gränsdragningarna då jag kan tänka mig att 3d program har "färdiga" texutrer man lägger på objekten innan man renderar dem osv.
Dessutom kan det säkert vara svårare att följa att en 3d rendering inte har använt sig av någon (royality fri font)?
är olika fonter tillåtna?

vad är oK och vad är INTE ok?

utveckla tack.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Getens bidrag!

Den stora utmaningen, så som jag upplevde det var att man inte fick ha några "lånade" bildelement eller distorta logga på nått sätt, hade en del idéer som fick skrotas pga det men hoppas att dessa lever upp till kraven.

Permalänk

Ännu en, provade med ett gammalt foto jag tagit som bas till denna!

Permalänk
Medlem

Jag tror att ni får tänka att de som "tar över bilderna" på något sätt skall kunna använda dem till annat om möjligt. Använder du en font bör det vara en open source font eller standard. Är det inte det får man nog vektoriera fonten så att den går att ändra storlek på. Det är ju dock inte ok att vektorisera en dyr betald font och sedan skicka med den....typ.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Geten74:

http://i.imgur.com/aLQKf9E.png

http://i.imgur.com/8Wr3DsU.png

http://i.imgur.com/tp3Zw64.png

Den stora utmaningen, så som jag upplevde det var att man inte fick ha några "lånade" bildelement eller distorta logga på nått sätt, hade en del idéer som fick skrotas pga det men hoppas att dessa lever upp till kraven.

damn, och när jag trodde att det inte kunde bli snyggare :/ great work!!! snyggast hittills
nu gäller det att göra något aldeles extra själv nu då om man ska ha en changs.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Håll till godo.

1

2

3

4

Permalänk

Perfekt läge att jobba på 3D-kunskaperna som dock än så länge är väldigt, väldigt rudimentära.
Här är en version där jag gjorde en en enkel extrusion av komplett-texten samt en riktig 3D version av "pacman". Var lite trixigt att få det att passa med 2D-versionen av loggan och det kanske inte är hundra hundra korrekt överensstämmande men förhoppningsvis nära nog. Ska rendera en version där man ser hur texten är placerad i förhållande till symbolen om man skulle titta på symbolen "rakt framifrån" senare. Ser rätt knasigt ut.
Sen fick det bli lite konfettivibbar genom att att hacka upp logosymbolen till trianglar. Inte helt nöjd med ljussättningen som jag troligtvis ska tweaka lite granna (+färgmatcha logosymbolen lite bätte) men jag ville ändå lägga upp en första version.
EDIT: Hade missat det där med nerskalningen så här kommer en 1080-version.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av spikey13:

Q: Får man använda royaltyfria objekt & penslar?
A: Ja, om du skapat dem själv. Alla element måste vara skapade av dig.

-----------

var går gränsen? Vad skiljer adobe photoshops inbyggda penslar från någon annans pensel sålänge de är roalityfria och så? Det är hjälpmedel.
Beskriv gärna gränsdragningarna då jag kan tänka mig att 3d program har "färdiga" texutrer man lägger på objekten innan man renderar dem osv.
Dessutom kan det säkert vara svårare att följa att en 3d rendering inte har använt sig av någon (royality fri font)?
är olika fonter tillåtna?

vad är oK och vad är INTE ok?

utveckla tack.

Vi vill undvika missförstånd och diskussioner om rättigheter som kan uppstå när man använder någon annans skapade verk. Exempelvis så kanske det vinnande bidraget använder sig av penslar, objekt, texturer eller andra element som man tror är royaltyfria. Men som i värsta fall är "lånade" från någon annan och publicerade som royaltyfria. Samma sak gäller typsnitt.

Om man tittar på de finalistkandidater vi valde ut i förra bakgrundstävlingen så saknade majoriteten både egenskapad text & utomstående element.
http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Vi vill undvika missförstånd och diskussioner om rättigheter som kan uppstå när man använder någon annans skapade verk. Exempelvis så kanske det vinnande bidraget använder sig av penslar, objekt, texturer eller andra element som man tror är royaltyfria. Men som i värsta fall är "lånade" från någon annan och publicerade som royaltyfria. Samma sak gäller typsnitt.

Om man tittar på de finalistkandidater vi valde ut i förra bakgrundstävlingen så saknade majoriteten både egenskapad text & utomstående element.
http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...

//Erik

Bra förklarat. Dock vill jag ändå påstå att 40-50% av förslagen skulle kunna inehålla brush presets man känner igen från nätet till photoshop (vågformade grejjer) . (Fast vad vet jag, det kanske inte var brush presets). Alternativt skapade i illustrator direkt
men man bör alltså undvika brush presets då helt enkelt.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Att det alltid skall vara sådana sjuka krav på bidragen.
Detta gör ju att vi, som har en vanlig 1080P skärm med skills, enbart i Paint är chanslösa.

Man kan inte vara bra på allt.

Permalänk
Medlem

en brush preset i till exempel gimp är ju inga problem då den är open source. Ligger den sen på ett eget lager och bara är där så är ju alles in ordnung Det är svårt att hävda patent på till exempel en rund brush som man lägger lite blur på. Finns dock löjligt snygga brushes på vissa objekt som är lättare att se vem som ligger bakom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pixolar:

en brush preset i till exempel gimp är ju inga problem då den är open source. Ligger den sen på ett eget lager och bara är där så är ju alles in ordnung Det är svårt att hävda patent på till exempel en rund brush som man lägger lite blur på. Finns dock löjligt snygga brushes på vissa objekt som är lättare att se vem som ligger bakom

Ponera att man använder ett "icke royality free" brushset, dvs ej tillåtet, men väljer att "förvränga detta" till oigenkännlighet typ, vad gäller då?

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

om man använder enbart det som man fick med illustrator, är det lungt då? Jag menar typsnitt o sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av famicomdisk:

Man kan inte vara bra på allt.

Nej det är så sant.
Sweclockers får ordna en hard-core-paint tävling.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har en kort fråga till komplett, ni andra kan även bidra med vad ni tror.
Får man luta loggan, alltså rotera så den har exakt samma proportioner?

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Har en kort fråga till komplett, ni andra kan även bidra med vad ni tror.
Får man luta loggan, alltså rotera så den har exakt samma proportioner?

Bör vara ok, passa dig dock för att luta så att man inte ser hur logotypen egentligen ska se ut. Komplettera med text eller följande linjer i så fall tycker jag

Permalänk
Medlem

Här kommer en till

(Klicka på bilden för full storlek)

Kan lägga till att texturen har jag gjort själv.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

mitt bidrag

är det här man postar sona bidrag?

Permalänk
Medlem

tävlingsbidrag

Ett till tävlingsbidrag till. Allt är gjort från grunden, inga brushes eller liknande. Det finns skärmdumpar på hela skapandet.

http://i.imgur.com/6P1D5l3.jpg

Lite ljusare version.
http://i.imgur.com/s6p14iK.jpg