Microsoft lanserar Onedrive

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar Onedrive

Enstaka veckor efter att Microsoft gick ut med att Skydrive blir Onedrive återlanseras tjänsten, där användare nu har möjligheten att få upp till 15 GB gratis lagring.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Vad är egentligen fördelarna med Onedrive/Skydrive gentemot liknande tjänster så som Dropbox och Google Drive?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Vad är egentligen fördelarna med Onedrive/Skydrive gentemot liknande tjänster så som Dropbox och Google Drive?

Inbyggt begränsat officepaket som är smidigare än google drive för att hantera officefiler. I övrigt inga större.

Edit: Lyckades få 100GB bonus idag av nån anledning. Det enda jag vet att jag gjorde är att uppdatera appen på min androidtelefon och tillåta automatisk bildbackup. Fick dock märkligt nog inte de 3GB som utlovades för detta Så testa ni också, kanske lönar sig.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har totalt 48 GB gratis

25 GB i grunden
20 GB entusiastbonus (tror det var genom min Windows 8-dator från ASUS), den gäller i drygt ett år till.
3 GB kamerabilderbonus

Så jag är inte jättesugen på att använda Googles 5 GB-disk nu på min nya Android-telefon.

Permalänk
Medlem

Har Onedrive någon vettig synk-mjukvara i klass med Dropbox?

Permalänk
Medlem

Hm.. Har redan 27.4GB på Dropbox helt gratis och desutom 50GB på Box.net
Vet dock inte hur jag lyckats få 27GB när standard är 2GB + 500MB/Referrals
http://i.imgur.com/6k1OOnX.png

EDIT: Ser nu att jag fick 23GB för "HTC Sense 4.0 promotion"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Hm.. Har redan 27.4GB på Dropbox helt gratis och desutom 50GB på Box.net
Vet dock inte hur jag lyckats få 27GB när standard är 2GB + 500MB/Referrals
http://i.imgur.com/6k1OOnX.png

Har du fått utrymme genom någon smartphone kanske? Tror Samsung ger 25GB extra utrymme om man lägger in sitt konto i en Galaxy-telefon i alla fall. Tror jag fick något liknande med min HTC-telefon också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-1:

Har du fått utrymme genom någon smartphone kanske? Tror Samsung ger 25GB extra utrymme om man lägger in sitt konto i en Galaxy-telefon i alla fall. Tror jag fick något liknande med min HTC-telefon också.

Såg det nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Vad är egentligen fördelarna med Onedrive/Skydrive gentemot liknande tjänster så som Dropbox och Google Drive?

Jag har testat Dropbox, Google Drive och SkyDrive, men använder nästan bara SkyDrive numera. Största fördelen tycker jag är bildhanteringen, att enkelt skapa en privat länk till en bildmapp om man vill visa ett album för vänner och bekanta. Som medstud skrev funkar Office-funktionerna bra också.

Permalänk
Medlem

Fick +200GB gratis i 2 år via surface pro 2 köpet så de lyckades slita mig från dropboxen pga det. Inte märkt någon större skillnad, web UI finns, integrationen med windows är bra (surprise), funkar bra i telefonen.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakz:

Har Onedrive någon vettig synk-mjukvara i klass med Dropbox?

Integrerat i 8.1. Apparna är precis samma som SkyDrive bara omdöpt till OneDrive.

Permalänk
Medlem

:/

Själv tycker jag skydrives integration i 8.1 är hemsk. Måste ha ett windoskonto kopplat till min dator. Me don't wanna.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av celoz:

Fick +200GB gratis i 2 år via surface pro 2 köpet så de lyckades slita mig från dropboxen pga det. Inte märkt någon större skillnad, web UI finns, integrationen med windows är bra (surprise), funkar bra i telefonen.

Jag med
Skit nice.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Om telebolagen hade uppgraderat sina 3G/4G nät och stoppat upp sina begränsningar någonstans så hade inte minneskort behövts.

Enbart Google Drive, Onedrive mfl. erbjuder ju mer lagring än vad ett enskilt minneskort ger.

Dock så är väl minneskort lite bättre att ha om man är något av en globetrotter.

Permalänk
Medlem

Synd att Skydrive inte verkar ha någon vettig mjukvara som tillåter NAS enheter att synca smidigt...

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/onedrive/with_replies

Löser man pusslet ska man tydligen få 100gb utrymme, fast har ingen aning om hur man ens gör det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av M-1:

Jag har testat Dropbox, Google Drive och SkyDrive, men använder nästan bara SkyDrive numera. Största fördelen tycker jag är bildhanteringen, att enkelt skapa en privat länk till en bildmapp om man vill visa ett album för vänner och bekanta. Som medstud skrev funkar Office-funktionerna bra också.

När det gäller bildhantering ska Google Drive ses som en modul av ett större paket, där Google+ ingår och har större funktioner för bild- och video. Det är enkelt att dela enskilda bilder och album via Google+.

Det hindrar ju ändå inte från att du enkelt skickar direkt länk för delning i Google Drive också. Jag är tveksam till att det egentligen är någon större skillnad. Eftersom MS blev så överkörda av Gmail en gång i tiden har det dock aldrig blivit av att jag under senare år brytt mig om att jämföra Googles och MS s k molntjänster, och har därför inte ens någon egen uppfattning om vad som är bättre... just för tillfället.

Permalänk
Medlem

Har Skydrive på skoldatorn, bara att spara det jag vill spara där i Skydrive mappen så är det klart.
Ser ingen anledning till att använd t.ex Dropbox, då måste man bara skapa nytt konto osv,
skydrive kontot är samma som Hotmailen så funkar perfekt. Google Drive kanske inte är någon
större skillnad, men då är ingen skada skedd eller hur? Missar ju inget av att använda det ena eller det andra då

Permalänk
Medlem

Håller mig nog själv till Wuala, tack!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Äh, jag har 228 GB utrymme på Onedrive.. räcker nog ett tag.

Länk raderad
Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Har totalt mer än 300GB i molnet. Och detta är bara en massa gratistjänster haha. Vad är det för fel på mig

OnT: Gillar det nya namnet mer än Skydrive, det ser bättre ut på något sätt.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Entusiast

Det är inte så att webbhotellet one har någon invändning mot namnet "Onedrive"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Synd att Skydrive inte verkar ha någon vettig mjukvara som tillåter NAS enheter att synca smidigt...

Håller med. Har 23-ish gb utrymme på skydrive för jag haft kontot så länge (sen det hette live mesh eller nått sånt). Dropbox är alldeles för litet och jag undviker gärna google så mycket jag kan (jaja, foliehatt, jag vet, men det är mitt val).

Dock använder jag nu i stället btsync mellan mina datorer & två nasar, funkar hur bra som helst. Använder det även för att köra backup för min syrras och tjejs egna bilder, dom knäpper en hel del kort och skulle snabbt fylla en skydrive/dropbox/etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Själv tycker jag skydrives integration i 8.1 är hemsk. Måste ha ett windoskonto kopplat till min dator. Me don't wanna.

Du måste inte ha ett "windowskonto" kopplat till din dator. Du kan fortfarande använda lokala konton om du så vill, dock missar du synkningen av inställningar etc.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-1:

Har du fått utrymme genom någon smartphone kanske? Tror Samsung ger 25GB extra utrymme om man lägger in sitt konto i en Galaxy-telefon i alla fall. Tror jag fick något liknande med min HTC-telefon också.

Bara lägga in appen och logga in?

Det erbjudandet verkar inte aktuellt längre vad jag kan hitta?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Upptäckte en lite lustig sak med Onedrive. Om man sparar en JSON-fil och klickar på den i webinterfacet så öppnas filen för editering och man får en rudimentär Intellisense. Udda.

Visa signatur

.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Inbyggt begränsat officepaket som är smidigare än google drive för att hantera officefiler. I övrigt inga större.

Edit: Lyckades få 100GB bonus idag av nån anledning. Det enda jag vet att jag gjorde är att uppdatera appen på min androidtelefon och tillåta automatisk bildbackup. Fick dock märkligt nog inte de 3GB som utlovades för detta Så testa ni också, kanske lönar sig.

Fick 100Gb här med.
Loggade in med safari på ipaden, och vips, 100Gb.

Tack så mycket, Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det är inte så att webbhotellet one har någon invändning mot namnet "Onedrive"?

Även Ubuntu One är ju onödigt likt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Fick 100Gb här med.
Loggade in med safari på ipaden, och vips, 100Gb.

Tack så mycket, Microsoft.

Lyckans ostar är vad ni är! Jag fil inte ens de tre:-(

EDIT: Fick mail från microsoft att jag missade "erbjudandet" tydligen hade de 10PB utrymme som de delade ut i 100GB klumpar till de första 10PB/100GB (orkar inte räkna, men 100000 om jag höftar?) som loggade in..

EDIT2: fick iallafall 20GB tröstbonus i två år (aktiverade både min och "tipsa en vän" koden för ett år styck)

Skickades från m.sweclockers.com