Permalänk
Medlem

öppna portar "Thomson tg789vn"

Nu tänkte ja försöka mig på att "portforward" på mitt modem "Thomson TG789vn" och är lite lost

http://www15.speedyshare.com/23Uka/download/forwarding.jpg så långt har ja hängt med men grejen är den att när ja testar denna sida för att kolla om dom är öppna så står de dom inte är öppna http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

här är ett annat forum som ja oxå bett om hjälp i men fick inte så JÄTTE mkt hjälp precis :/ så hoppades på ni skulle kunna hjälpa mig vidare http://www.brutalcs.nu/forum/thread/25904/thomson-tg789vn REKLAMERAR INTE DERAS SIDA UTAN LÄNKAR DIREKT TILL MIN TRÅD!!

Varför ja ska öppna portarna är för ja ska sätta upp en egen MW3 server och detta är då de ja får upp när ja startar servern
"version 1.9.433
Connecting to online services....
Connected to online services.
USAGE: set <variable> <value>
Executing server config "server.cfg"
Succeeded reading from default.dspl
Loaded 4 map entries
Loading DSR "FFA_default.dsr"...
Loading Succeeded for DSR "FFA_default.dsr"
-----------------------------------
Spawning map: mp_mogadishu, gametype dm
Initializing Steam Game Server: game port 27014, auth port 8766, query port 27017, gamedir modernwarfare3, version 1.0.0.1
Steam Game Server initialized as Internet Server.
No Steam Master Servers found. Server will LAN visible only.
Steam Game Server connected. Local IP ************, Public IP *********, Game Port 27014
Steam Game Server is VAC Secure
Spawn map (mp_mogadishu, dm) complete.
-----------------------------------
Steam Master Servers found (2). Server will be Internet Server listed.

Servern hamnar inte heller i internet listan utan ENBART på lan :/ vilket suger rätt hårt

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

När du kollar med portchecktoolet på de portar som ska vara öppna måste det finnas någon server som lyssnar bakom.
Hur du gör kan du se här för en liknande router. Men de två sista kolumnerna (med triggerportar) behöver du inte leka med.

Citat:

According to Activison the following ports should be forwarded:

UDP: 27000-27015, 27015-27030, 3074
TCP: 27014-27050, 3074
Källa

Permalänk
Medlem

så ja ska inte ändra Protokoll / Utlös protokoll utan ja ska lämna dom på valfri?

Valideringen misslyckades för (Användardefinierad)

Det här är inte en giltig IP-adress. Det giltiga formatet är n.n.n.n (med 0<=n<=255).

Korrigera och försök igen.

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

glhf är det man kan säga ungefär. Har en TG789vn, tvivlar stark på att den ens vet vad en port är. Prövat mycket förut och hur man än gör så säger den att porten är stängd. Bla. det som gjorde att den hade problem med WoW och liknande spel förut, då den ej kunde öppna portarna ordentligt. Lösningen för mig va att kontakta telia så att jag fick den bryggad och köra med egen router. Fungerar fin fint nu.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuakoN:

så ja ska inte ändra Protokoll / Utlös protokoll utan ja ska lämna dom på valfri?

Valideringen misslyckades för (Användardefinierad)

Det här är inte en giltig IP-adress. Det giltiga formatet är n.n.n.n (med 0<=n<=255).

Korrigera och försök igen.

Nej de som det står utlös (trigger) på ska du inte fylla i något i. Förstår dock inte varför han pratar om ip-adresser. För Först skapar du en port-regel som du sedan kan applicera på en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

glhf är det man kan säga ungefär. Har en TG789vn, tvivlar stark på att den ens vet vad en port är. Prövat mycket förut och hur man än gör så säger den att porten är stängd. Bla. det som gjorde att den hade problem med WoW och liknande spel förut, då den ej kunde öppna portarna ordentligt. Lösningen för mig va att kontakta telia så att jag fick den bryggad och köra med egen router. Fungerar fin fint nu.

okey så du menar på att ja måste fixa en ny router ?

Skrivet av jocke92:

Nej de som det står utlös (trigger) på ska du inte fylla i något i. Förstår dock inte varför han pratar om ip-adresser. För Först skapar du en port-regel som du sedan kan applicera på en dator.

Okey de är här ja får upp de där om ip adressen http://www12.speedyshare.com/kHwPD/download/123.png för ja får upp "Daniel-Dator" när ja sedan kollar så är mitt fullständiga dator namn "Skyxxieee" har även försökt göra som en från "www.portforward.com" gör i ett youtube klipp http://www.youtube.com/watch?v=v6w1ks_Fzrc

Och var / hur ska ja skriva in dessa "According to Activison the following ports should be forwarded:

UDP: 27000-27015, 27015-27030, 3074
TCP: 27014-27050, 3074"

I vilken ordning ? om ni kanske skulle kunna rada upp de så ja kan bara kopiera över de för annars kommer de bli för rörigt i skallen på mig :/ har lätt för o bli förvirrad (Dum förklarar mig själv jajemen!)

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

glhf är det man kan säga ungefär. Har en TG789vn, tvivlar stark på att den ens vet vad en port är. Prövat mycket förut och hur man än gör så säger den att porten är stängd. Bla. det som gjorde att den hade problem med WoW och liknande spel förut, då den ej kunde öppna portarna ordentligt. Lösningen för mig va att kontakta telia så att jag fick den bryggad och köra med egen router. Fungerar fin fint nu.

Exakt samma för mig med flera flera spel och allt jag har att säga är att den är skit om du ska ha något med portar, spel, servrar eller annat att göra

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk

Öppna portar på Thomson TG789vn

Hur fan öppnar man portar på denna skräp routern?!

Permalänk
Medlem

Shit! Hur många trådar om denna beryktade modell har det dykt upp dom senaste dagarna?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

Jag använder bittirrent och utorrent för att öppna portar. Du byter bara ut porten i inställningar fliken mot porten du vill ha. (Jag gjorde det för att hålla en minecraft server och det funkade fint men vet inte hur det funkar med mw3) googla "how to run server with bittorent" eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bringmeyourhalo:

Hur fan öppnar man portar på denna skräp routern?!

Start > Verktyg > Spel & programdelning
Först skapar du ett spel/program där definierar vilka portar det handlar om.
Därefter tilldelar du ditt spel/program till din enhet.

Hela processen tar typ 2 minuter.

Permalänk
Medlem

Vår Thomson TG789vn har Telia blockerat portöppningen, funktionen är fortfarande tillgänglig men portarna förblir stängda hur man än bär sig åt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Jag har själv ingen erfarenhet av den här routern, men jag tycker att alla sådana här trådar låter som SBS.
Vet ni vad ni håller på med eller chansar ni och skyller på routern när det inte fungerar som ni vill?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Vår Thomson TG789vn har Telia blockerat portöppningen, funktionen är fortfarande tillgänglig men portarna förblir stängda hur man än bär sig åt.

Jag tvivlar starkt på detta. Varför skulle de "blockera" den möjligheten? Och dessutom göra det på ett sådant sätt att det fortfarande ser ut att fungera?

Däremot så kan kanske routern ha hängt sig på något sätt. Testa med en factory reset.

Skrivet av LemonIllusion:

Jag har själv ingen erfarenhet av den här routern, men jag tycker att alla sådana här trådar låter som SBS.
Vet ni vad ni håller på med eller chansar ni och skyller på routern när det inte fungerar som ni vill?

Stämmer bra med min uppfattning. Jag tror de allra flesta har dålig koll på vad en "port forward" är och vad som krävs för att det ska fungera.
Och ännu färre har kunskap hur de verkligen ska testa om de har lyckats eller inte.

Jag har själv en TG7x9 och har inga som helst problem att göra en port forward i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

Jag tvivlar starkt på detta. Varför skulle de "blockera" den möjligheten? Och dessutom göra det på ett sådant sätt att det fortfarande ser ut att fungera?

Däremot så kan kanske routern ha hängt sig på något sätt. Testa med en factory reset.

Stämmer bra med min uppfattning. Jag tror de allra flesta har dålig koll på vad en "port forward" är och vad som krävs för att det ska fungera.
Och ännu färre har kunskap hur de verkligen ska testa om de har lyckats eller inte.

Jag har själv en TG7x9 och har inga som helst problem att göra en port forward i den.

Vi hade öppna portar förut och efter ett tag så gick det bara inte att öppna/stänga, vi startar dagligen om routern där ute där jag bor för att den blir överbelastad på något vis och stänger ner sig men vi får inte heller någon ny av Telia då de anser att den fungerar som den ska. Alla här ute där jag bor saknar tillgång till att öppna portar och man måste kontakta Telia om man vill öppna något.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Vi hade öppna portar förut och efter ett tag så gick det bara inte att öppna/stänga, vi startar dagligen om routern där ute där jag bor för att den blir överbelastad på något vis och stänger ner sig men vi får inte heller någon ny av Telia då de anser att den fungerar som den ska. Alla här ute där jag bor saknar tillgång till att öppna portar och man måste kontakta Telia om man vill öppna något.

Lättaste lösningen är att nästa gång du kontaktar Telia så ber du dem brygga din TG7x9.

Permalänk

Thomson tg789vn - routern från helvetet!
Ring till Telia support och dom bryggar routern åt dig på mindre än två minuter. Sen kan du köra med valfri router i ditt nätverk innanför tg789vn som nu enbart kommer fungera som modem.

Permalänk
Medlem

Starta om routern efter ni aktiverat regeln och satt statisk dhcp på din dator i routern. Det kan hälpa.