DayZ standalone, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Spelet är riktigt roligt. Igår blev jag dock dödad utan anledning av två personer vid en flygplats. Var synd för jag hade m4 och de två olika pistolerna. Lite ammo till m4, kompass, karta och walkie talkie. Massa annat roligt också så som väst, stor rygga, mat och medeciner. Men vapnen svider mest att bli av med. Tycker det är lite trist att folk skjuter direkt. Lägg gärna till mig på stram om ni vill spela lite mer än bara KOS. lappa62@Hotmail.com kommer starta en ny gubbe idag om jag hinner. Blir i så fall vid fem sex tiden och sen två tre timmar frammåt.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Spelet är riktigt roligt. Igår blev jag dock dödad utan anledning av två personer vid en flygplats. Var synd för jag hade m4 och de två olika pistolerna. Lite ammo till m4, kompass, karta och walkie talkie. Massa annat roligt också så som väst, stor rygga, mat och medeciner. Men vapnen svider mest att bli av med. Tycker det är lite trist att folk skjuter direkt. Lägg gärna till mig på stram om ni vill spela lite mer än bara KOS. lappa62@Hotmail.com kommer starta en ny gubbe idag om jag hinner. Blir i så fall vid fem sex tiden och sen två tre timmar frammåt.

Alla spelar KOS förutom när man precis spawnat

Springer du innåt i landet så kommer alla döda dig när dom ser dig (eller möjligtvis råna dig och ge dig blod från fel blodgrupp)
Finns förmycket att förlora om man skulle lita på alla

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Lappa:

Spelet är riktigt roligt. Igår blev jag dock dödad utan anledning av två personer vid en flygplats. Var synd för jag hade m4 och de två olika pistolerna. Lite ammo till m4, kompass, karta och walkie talkie. Massa annat roligt också så som väst, stor rygga, mat och medeciner. Men vapnen svider mest att bli av med. Tycker det är lite trist att folk skjuter direkt. Lägg gärna till mig på stram om ni vill spela lite mer än bara KOS. lappa62@Hotmail.com kommer starta en ny gubbe idag om jag hinner. Blir i så fall vid fem sex tiden och sen två tre timmar frammåt.

Ett bra knep är att hålla sig borta från flygplatser och vissa andra platser. Då de som bara spelar för att döda andra är för lata för att leta och oftast bara hänger där. Bästa sättet att inte dö när du möter hordare som är för kär i sin gear är att hålla dig gömd och försöka prata med dem utan att de ser dig. Svarar dom inte så kommer dom försöka döda dig, svarar dom så hör man oftast om de är pålitliga eller ej.

Permalänk
Medlem

Spelet är roligt om du har något att spela med/om du stöter på roligt folk.

Själv underhåller jag mig genom att försöka haka på Ryuzilla när han streamar DayZ. Ganska roligt eftersom han har så sjukt störda (på ett bra sätt) tittare som försöker komma förbi och vara rolig, eller döda honom. Laggar ganska mycket men det kan jag leva med.

Så att haka på en streamer är min rekommendation om ni börjar få lite att göra i DayZ

Skrivet av Boozfob:

Alla spelar KOS förutom när man precis spawnat

Där har du fel. Det finns många som inte dödar allt och alla dom stöter på. Visst får man panik och skjuter folk när dom kommer runt ett hörn, men i många fall går det bra. Bättre om du har headset och kanske säger något. Tyst dör man mycket oftare. Men visst är sanningen den att större delen av spelare skjuter dig på 300-500+ meter bara för att dom tycker att det är roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Spelet är roligt om du har något att spela med/om du stöter på roligt folk.

Själv underhåller jag mig genom att försöka haka på Ryuzilla när han streamar DayZ. Ganska roligt eftersom han har så sjukt störda (på ett bra sätt) tittare som försöker komma förbi och vara rolig, eller döda honom. Laggar ganska mycket men det kan jag leva med.

Så att haka på en streamer är min rekommendation om ni börjar få lite att göra i DayZ

Där har du fel. Det finns många som inte dödar allt och alla dom stöter på. Visst får man panik och skjuter folk när dom kommer runt ett hörn, men i många fall går det bra. Bättre om du har headset och kanske säger något. Tyst dör man mycket oftare. Men visst är sanningen den att större delen av spelare skjuter dig på 300-500+ meter bara för att dom tycker att det är roligt.

Ingen idé att vara friendly vid en "flygplats"

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag och don två jag brukar spela med brukar alltid döda alla vi ser bara för att vi inte vill ta den risken att dö själva

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Ingen idé att vara friendly vid en "flygplats"

Träffat på många trevliga personer på flygplatser, fick till och med magasin och skott till min m4a utav en snubbe

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Ingen idé att vara friendly vid en "flygplats"

Ingen större skillnad än att vara en vänlig själ i en stad. Du har troligtvis en större chans att bli dödad av en bandit i Elektro, men den staden är ju som den är...

Permalänk
Medlem

Jag försöker följa min egen regel att aldrig skjuta först. Flera gånger har jag pratat med folk som anfaller mig och fått dom att bli friendly istället. Flera gånger har det slutat med att jag fått en yxa i huvet eller blivit matad med rotten fruit :/

Det tråkigaste som finns är att höra ett *krack!* och sen läsa: You are dead.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Hahah, hände igen... Gick omkring i NWAF och dog av ingenting. Alpher in my <2+1

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Hahah, hände igen... Gick omkring i NWAF och dog av ingenting. Alpher in my <2+1

Du blev troligen skjuten med sniper, tyvärr är det för lite kostnad på att döda någon så folk skjuter folk willynilly, de borde lägga på en psykologisk effekt på att döda någon.

Det är inte så udda som det låter, bara lägga in en "psyk"-mätare, funkar även med brist på mat, sjukdom etc
Sedan när du går lägre ner på den så t.ex. börjar du höra random fotsteg ibland, lite värre så "skuggor" och mer ljud, hjärtslag etc
Att vara frisk och kry kontrar det och bygger upp "psyk"-värdet, sedan slänga in en piller burk med antipsychotics och kanske någon skoj grej som en stressboll man kan ha i ena handen vilket snabbar på auto "läkningen" men gör att du enbart kan ha pistol just då, inte gevär.

Kanske finns bättre lösningar men de måste finnas någon downside med att skjuta folk hur som helst, självklart ska man inte bryta ihop helt bara för att man dödar någon, man kan även göra att det blir en mindre och mindre effekt av det för varje kill man gör för att man blir avtrubbad.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Geeks Gaming

Dean Hall slutar med DayZ

http://www.polygon.com/2014/2/24/5441782/dean-hall-to-step-do...

"I feel like DayZ is a fundamentally flawed concept," he said, "and I've always recognised that. It's not the perfect game; it's not the multiplayer experience, and it never can be, [with] the absolute spark that I want in it."

Tur man lät bli i att köpa de^^

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Dean Hall slutar med DayZ

http://www.polygon.com/2014/2/24/5441782/dean-hall-to-step-do...

"I feel like DayZ is a fundamentally flawed concept," he said, "and I've always recognised that. It's not the perfect game; it's not the multiplayer experience, and it never can be, [with] the absolute spark that I want in it."

Tur man lät bli i att köpa de^^

Varför var det tur?
Menar du att till exempel Minecraft är en flopp bara för att Notch har slutat utveckla spelet och lämnat det åt resten av Mojang?

Dean verkar inte sluta än dessutom. https://twitter.com/gibbonofdoom/status/437918337549357056

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Dean Hall slutar med DayZ

http://www.polygon.com/2014/2/24/5441782/dean-hall-to-step-do...

"I feel like DayZ is a fundamentally flawed concept," he said, "and I've always recognised that. It's not the perfect game; it's not the multiplayer experience, and it never can be, [with] the absolute spark that I want in it."

Tur man lät bli i att köpa de^^

Tur att du lät bli att köpa det?
Skulle nästan vilja lova att du skulle haft roligare i DayZ än vad du kommer ha i nästa spel du köper (dvs pris/speltimmar)

edit : Och det är ju inget som säger att det kommer gå utför bara för att han slutar jobba på det?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Riktigt intressant Devblog:

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Ja, då var jakt-säsongen igång i DayZ.

Må bästa jägare vinna!

Permalänk
Skrivet av Hoster:

Ja, då var jakt-säsongen igång i DayZ.

Må bästa jägare vinna!

Vore grymt om dom slängde in lite fler djur också, Typ Björnar, Lodjur och älgar

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Stable blev väll inte patchat idag?

Betyder det att vi måste vänta till nästa onsdag för att få hunting?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Q&A med Lead animator

http://www.twitch.tv/dayz

startade för ca 30sekunder sedan

edit : redan slut :/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Vore grymt om dom slängde in lite fler djur också, Typ Björnar, Lodjur och älgar

Vildsvin verkade det vara som de styckade i videon.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Vildsvin verkade det vara som de styckade i videon.

Ja jag antar att det kommer att vara vildsvin, hare och kossor till en början Vet inte om fåglar kommer finnas där direkt men annars kommer dom senare. Men det vore ju roligt med lite farliga rovdjur också

Skrivet av Boozfob:

Q&A med Lead animator

http://www.twitch.tv/dayz

startade för ca 30sekunder sedan

edit : redan slut :/

Sa han nåt intressant?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv

Är Standalone mindre krävande än Moddet? Ligger ju max på 30 fps på moddet :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216160:

Är Standalone mindre krävande än Moddet? Ligger ju max på 30 fps på moddet :/

Är väll ungefär lika krävande, men det är snyggare också

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Vore grymt om dom slängde in lite fler djur också, Typ Björnar, Lodjur och älgar

Och grävlingar. Glöm inte grävlingar. Skulle vara jävligt otäckt att bli påhoppad av en grävling mitt inne i skogen, som också bryter benet på en.

Kan sätta ett fint litet grävlingsgryt uppe på berget utanför Elektro, kan dom komma och nafsa lite på dom stackars prickskyttarna som tycker om att sitta och trycka där uppe.

Och varför inte slänga in några rabiata vargar för att göra saken trevligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Är väll ungefär lika krävande, men det är snyggare också

Tycker att man bör säga att det är mer krävande antagligen p.g.a att det är alfa. Det är det enda jag har att påpeka - prestandan. Var tvungen att gå in i config filer och ändra object/texture ranges och så tog jag bort mouse smoothingen. Vipps, så fick jag +30/40 fps. Sen är det väl lite tråkigt att de inte fixat att man inte kan avaktivera mouse acceleration varken ingame eller i config filerna. Så det är väl något de arbetar på.

Annars är spelet helt outstanding och jag tror att när SA är färdigt så lär det vara en välslipad diamant alltså...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Skrivet av Funkish:

Tycker att man bör säga att det är mer krävande antagligen p.g.a att det är alfa. Det är det enda jag har att påpeka - prestandan. Var tvungen att gå in i config filer och ändra object/texture ranges och så tog jag bort mouse smoothingen. Vipps, så fick jag +30/40 fps. Sen är det väl lite tråkigt att de inte fixat att man inte kan avaktivera mouse acceleration varken ingame eller i config filerna. Så det är väl något de arbetar på.

Annars är spelet helt outstanding och jag tror att när SA är färdigt så lär det vara en välslipad diamant alltså...

Ja han skrev på Twitter idag att dom jobbar på att fixa mouse acceleration

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Ja han skrev på Twitter idag att dom jobbar på att fixa mouse acceleration

Verkligen på tiden. MA borde vara borttaget från alla dagens spel. Ingen vettig person kan få för sig att använda en boll-mus idag. Är man ovettig och gör det så är det dom som borde få gå in i config filerna.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Verkligen på tiden. MA borde vara borttaget från alla dagens spel. Ingen vettig person kan få för sig att använda en boll-mus idag. Är man ovettig och gör det så är det dom som borde få gå in i config filerna.

Japp, En av dom större anledningarna till att jag inte spelar SA för tillfället

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Japp, En av dom större anledningarna till att jag inte spelar SA för tillfället

du kan väll stänga av acceleration i config filen?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad