Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Ok, nu fattar jag vad du menar.
Ganska så fjantigt med patronerna. Inget jag skulle betala extra för.

Du får ju mer "bang for the buck"

Permalänk
Medlem

Jag kan ärligt talat inte bry mig mindre. Presterar disken och håller bra så kan den i princip se ut hur som helst för min del, sitter inte och stirrar 4h in i chassit när jag sitter vid datorn. Så länge hårdvaran ger mig det jag är ute efter på skärmen så är jag nöjd. Om Intel vill branda sig mot gamers (vilket är min gissning) så go ahead. Är du nöjd med Intels tidigare diskar och väljer bort Intel vid nästa inköp enbart pga. loggan på disken så tycker jag du är rätt korkad.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan ju kombinera dödskalle, pistol och dolk, då blir det ett :

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man kan ju kombinera dödskalle, pistol och dolk, då blir det ett :

Ser ut som nåt som skulle passa i en 7-årings leksakslåda eller nåt

Skrivet av trickysaer:

Jag kan ärligt talat inte bry mig mindre. Presterar disken och håller bra så kan den i princip se ut hur som helst för min del, sitter inte och stirrar 4h in i chassit när jag sitter vid datorn. Så länge hårdvaran ger mig det jag är ute efter på skärmen så är jag nöjd. Om Intel vill branda sig mot gamers (vilket är min gissning) så go ahead. Är du nöjd med Intels tidigare diskar och väljer bort Intel vid nästa inköp enbart pga. loggan på disken så tycker jag du är rätt korkad.

Jag håller inte med dig om att man nödvändigtvis är korkad om man väljer bort en produkt av den anledningen.
Finns ju väldigt många exempel där folk t.ex. valt att inte köpa telefoner för att dom inte hade ett äpple på sig, och tvärtom.
Det hela är marknadsföring och det är väldigt starkt påverkande krafter för konsumenter, både medvetet och omedvetet.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tommy:

Ser ut som nåt som skulle passa i en 7-årings leksakslåda eller nåt

Ja det är höjden av god desingsmak, några strippor i andra änden på kortet så är det fullbordat och man har ett kort som passar alla mellan 7 och 17

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte bry mig så länge det inte syns när man kollar på datorn. Hatar fönster och lysande fläktar men annars får det se ut lte hur som helst bara det funkar.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig allvarligt talat inte om hur en SSD ser ut, man ser den vid montering och inget mer efter det. Chassin är ju lite annorlunda och där går allt med fjortislampor och plexiglas bort för min del.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

tur de allra flesta av oss inte har fönster i datorn så hurvida en ssd ser ut eller inte är ovidkommande men antar gemene mans dator som ser ut som en julgran kan jubla

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Man kan ju kombinera dödskalle, pistol och dolk, då blir det ett :
http://lh6.ggpht.com/-Tp73I-XwMZ0/Tp5KJIRnedI/AAAAAAAACgw/ARn...

Jag är dock väldigt säker på att just den döskallen refererar till ett spel....

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Ge gärna exempel på snygga/fula produkter eller features hos produkter som ni gillar eller ogillar och förklara varför.

Asus Rampage III Extreme, gillar designen.

Permalänk
Avstängd

Klart man bryr sig om man får betala för massa kladd som man inte vill ha. Sånt här trams drar upp priset helt i onödan. Fula lampor och döskallar etc, gör i alla fall att jag ratar produkten även om den ska sitta i ett chassi som göms i en garderob i källaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Ser ut som nåt som skulle passa i en 7-årings leksakslåda eller nåt

Jag håller inte med dig om att man nödvändigtvis är korkad om man väljer bort en produkt av den anledningen.
Finns ju väldigt många exempel där folk t.ex. valt att inte köpa telefoner för att dom inte hade ett äpple på sig, och tvärtom.
Det hela är marknadsföring och det är väldigt starkt påverkande krafter för konsumenter, både medvetet och omedvetet.

Det är en helt annan sak, det är som att jämför äpplen och päron (halv-pun intended). En iPhone ser inte bara annorlunda ut, den fungerar på ett helt annat sätt och har ett helt annat operativsystem. Jag kan förstå om man väljer bort en disk som är helt rosa om man är ute efter ett visst färgtema och kör med glas eller dylikt. Men annars tycker jag det är korkat, men det är min åsikt givetvis.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Asus Rampage III Extreme, gillar designen.

Tycker den är schyst, kylflänsarna är inte så överdrivna heller.
Jag skulle bara vilja se att ROG hade bytt logga till nåt annat, tycker att det mesta som skriker "gaming" gör det alldeles för högljutt.

Har själv ett QPad MK-80 som det står "WE <3 GAMING" på handledsstödet, jag hade velat ha ett bra gamingalternativ som inte måste se "nördigt" ut. Func har ju släppt ett tangentbord efter att jag köpte mitt som är lite mer diskret om man stänger av belysningen. Ett KB-460 utan belysning - ja tack

Skrivet av trickysaer:

Det är en helt annan sak, det är som att jämför äpplen och päron (halv-pun intended). En iPhone ser inte bara annorlunda ut, den fungerar på ett helt annat sätt och har ett helt annat operativsystem. Jag kan förstå om man väljer bort en disk som är helt rosa om man är ute efter ett visst färgtema och kör med glas eller dylikt. Men annars tycker jag det är korkat, men det är min åsikt givetvis.

Både ja och nej. Det är väldigt många köp som inte grundas på rationella beslut som prestanda eller pris, utan helt enkelt på "vad man vill ha" baserat på vilka märken man tycker om och inte tycker om, man brukar tala om metaprodukter och att man köper en "känsla". Vilka märken man tycker om beror ju såklart på vad man själv har för värderingar, gillar man gaming tycker man troligvis om ROG som jag nämnde ovan. Ogillar man att bli associerad med gaming vill man nog inte ha ROG, eller Intels döskalleprylar heller eftersom det strider mot ens egna värderingar och den person man vill uttrycka att man är med produkterna man köper.

Att prestandan eller operativsystemet hos två telefoner är helt olika kan i många fall alltså ha en väldigt liten betydelse för köparen. Det du kallar för "korkat" är det jag skulle vilja kalla "irrationellt". Så lite fult sagt kan man jämföra både äpplen och päron och fläsklägg när det handlar om konsumenters köpbeteenden

Permalänk
Medlem

Asus har bevisat med sin ROG serie att det går att göra stilrena moderkort till en specifik målgrupp. Andra ord, entusiaster. Utan massa döskallar eller vapen och sånt skit. ROG loggan är inte heller snygg. Men den är iaf ingen döskalle eller drake.

Samma sak med MSI entusiast serie. En drake på? Va fan. Bort med skiten. Dock bättre än döskallar, det känns oroligt fjortis.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Rizzt:

Asus har bevisat med sin ROG serie att det går att göra stilrena moderkort till en specifik målgrupp. Andra ord, entusiaster. Utan massa döskallar eller vapen och sånt skit. ROG loggan är inte heller snygg. Men den är iaf ingen döskalle eller drake.

Samma sak med MSI entusiast serie. En drake på? Va fan. Bort med skiten. Dock bättre än döskallar, det känns oroligt fjortis.

Du menar detta:

Tycker det är lite stilfullare än plastpistoler ock kylare formade som minigun i alla fall. Inte så diskret som asus rog moderkort. Men jag skulle inte skämmas lika mycket att köpa just MSI variant, som gigabytes t.ex.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

jag gillar MSI:s draktema, men det kanske bara är jag
dödskallar, vapen och ammunition är lite för mycket virgin-warning enligt mig

Permalänk

skiter fullständigt hur något ser ut , det är prestandan och funktionalitet som avgöt för mig alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Du menar detta:
http://media.bestofmicro.com/msi-g-series-motherboard-gaming-...

Tycker det är lite stilfullare än plastpistoler ock kylare formade som minigun i alla fall. Inte så diskret som asus rog moderkort. Men jag skulle inte skämmas lika mycket att köpa just MSI variant, som gigabytes t.ex.

Skrivet av Lindell90:

jag gillar MSI:s draktema, men det kanske bara är jag
dödskallar, vapen och ammunition är lite för mycket virgin-warning enligt mig

Exakt. Håller dck med om att det annars är helt ok kort. Inte alls lika farligt som military grade osv. Men ändå, en drake?

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

much bling
such Death
awesome
so gun

Permalänk
Medlem

Tycker det ser anskrämligt ut med dessa fjortis grejer som dödskallar och pistoler etc. Tillverkarna ses genast som sjukt oseriösa med vad de gör. Skulle nog betala ca 5% mer för att slippa fjortisutseende på mina komponenter.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Jag köper moderkort som ser ut som ett moderkort och ingen leksak. Jag skulle inte skaffa ett som har döskallar, patroner och annat skit

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Jag har inga problem med det men skulle deffinitivt inte betala extra för sk "cool design" oavsett om jag gillade det eller inte till sådanthär, för mig är det byggkvalitet och prestanda som räknas, inte heller löjligt uppboostade prestanda från fabrik för att få bra siffror att visa upp, sådant är jag verkligen allergisk mot oavsett om det gäller förbränningsmotorer eller elektronik! Om jag verkligen tycker att någonting är löjligt så är det sk "falska" prestanda siffror (för att illustrera vad jag vill komma åt, säg att vi har en mopedmotor som i grunden är ganska dåligt gjord men pressar vi upp den till mycket höga varvtal men behåller samma undermånliga grundkonstruktion så får vi plötsligt fantastiska siffror för en motor som fortfarande är skit men nu med skillnaden att den kommer att rasa ännu fortare, samma med elektronik.).

Finns ju grafik kort där man kan bygga ut med en massa blingbling på men det är samma kort i grunden, sådant skulle jag inte köpa men däremot är de för mig egalt om man vill sätta patroner och skallar på korten, ingen kommer ändå att se dem.
Men vissa tycker väl att det är coolt att visa upp för polarna eller på LAN antar jag, det respekterar jag däremot på samma vis som att en del vill ha plåt och plastfigurer på bilen eller horn med fåniga signaler, etc, antar att detta är budgetvarianten för den som inte kan styla någon bil så mycket man skulle vilja... Typ...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Däremot så tycker jag att det är skoj när folk gör egna byggen och sätter sin personliga prägel på det som ett uttryck för konstnärlig design oavsett om det är avskalat och custombyggt eller om det är blingigt med färdiga delar så länge någon faktiskt har försökt få det personligt eller har velat uttrycka en egen designidé.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Gäller samma sak med folk som sätter massa LED fläktar och dioder (då menar jag att dem har en massa olika färger) Kan vara fint om det följer färgschemat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buzz996:

döskallen såg ändå helt okej ut, men dom där tänderna förstör allt

Inte för att jag gillar idén med döskallar på allt, men på vilket sätt är tänderna fel? En skalle ser ut sådär när underkäken inte är med

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Hehe ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av MhoKaY:

Inte för att jag gillar idén med döskallar på allt, men på vilket sätt är tänderna fel? En skalle ser ut sådär när underkäken inte är med

Dödskalle utan tänder ser inte så kul ut det heller

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Döskallar på moderkortet? Känns allvarligt talat lite som att de vill attrahera p12or. Döskallar var något man tyckte var coolt då.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Fult!

/10char

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Dödskalle utan tänder ser inte så kul ut det heller

Men bilden Intel använder har ju tänder