Billigaste laptopen som klarar Titanfall

Permalänk
Medlem

Billigaste laptopen som klarar Titanfall

Jag ska köpa ny laptop och vill kunna köra Titanfall. Det spelar ingen roll om jag behöver köra på low. Minimum requirements för Titanfall är:
CPU: AMD Athlon X2 2.8GHz eller Intel Core 2 Duo 2.4GHz
Minne: 4GB RAM
GPU: 512MB VRAM, Radeon HD 4770 eller GeForce 8800GT
Jag skulle behöva hjälp från någon datorkunnig att hitta en laptop med likvärdiga specs.

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Inaktiv

Du får säga en prisklass ändå tror jag

Permalänk
Medlem

så billigt som möjligt. jag vill hitta den absolut billigaste laptopen som ändå kan hantera spel som tex titanfall på low quality. jag har ingen aning om vad de datorerna ligger på för prisklass, det är därför jag frågar här

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem

Problemet är att billiga datorer med bra specifikationer blir överhettade inom 5 minuter när du spelar. Vad som händer då är att din prestanda sjunker till 20-50%...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marre610:

Jag ska köpa ny laptop och vill kunna köra Titanfall. Det spelar ingen roll om jag behöver köra på low. Minimum requirements för Titanfall är:
CPU: AMD Athlon X2 2.8GHz eller Intel Core 2 Duo 2.4GHz
Minne: 4GB RAM
GPU: 512MB VRAM, Radeon HD 4770 eller GeForce 8800GT
Jag skulle behöva hjälp från någon datorkunnig att hitta en laptop med likvärdiga specs.

Du får nog vara beredd på 5-6 tusen iaf

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marre610:

Jag ska köpa ny laptop och vill kunna köra Titanfall. Det spelar ingen roll om jag behöver köra på low. Minimum requirements för Titanfall är:
CPU: AMD Athlon X2 2.8GHz eller Intel Core 2 Duo 2.4GHz
Minne: 4GB RAM
GPU: 512MB VRAM, Radeon HD 4770 eller GeForce 8800GT
Jag skulle behöva hjälp från någon datorkunnig att hitta en laptop med likvärdiga specs.

Du ska inte sträva efter att hitta en dator med minimum specs. Spelen kräver ofta mer om man vill spela i 1080p med lov settings rekommenderar att du köper nått halv bra för 6-7 tusen

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det säger väl sig självt för de flesta men jag vill ändå påpeka att om du vill spela spel så är en stationär dator alltid billigare mätt i prestanda per krona.
Alltså istället för att köpa en bärbar dator för 6000kr är det mycket bättre ur prestandasynpunkt att köpa en stationär för lika mycket pengar eller tillochmed lite mindre. Du får ändå (mycket) bättre prestanda.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med det här köpet (kostade dock 7k när jag köpte den i höstas)
http://www.dustinhome.se/product/5010774846/lenovo-thinkpad-e...
lirar Skyrim osv på high

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre610:

Jag ska köpa ny laptop och vill kunna köra Titanfall. Det spelar ingen roll om jag behöver köra på low. Minimum requirements för Titanfall är:
CPU: AMD Athlon X2 2.8GHz eller Intel Core 2 Duo 2.4GHz
Minne: 4GB RAM
GPU: 512MB VRAM, Radeon HD 4770 eller GeForce 8800GT
Jag skulle behöva hjälp från någon datorkunnig att hitta en laptop med likvärdiga specs.

Om du vill ha en billig dator så kanske du ska kolla in någon begagnad

http://www.blocket.se/goteborg/Asus_K55VJ__i7_3630QM_52446198.htm?ca=4&w=3

Lyckas du pruta ner denna till 3000kr så får du en dator med bra prestanda per krona. En fyrkärning processor ger bra mycket mer prestanda än tvåkärniga processorer i spel som Titanfall och BF4.

Det finns säkert bättre datorer på blocket om du orkar söka!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Köp en xbox one istället...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av queeny:

Grymt nöjd med det här köpet (kostade dock 7k när jag köpte den i höstas)
http://www.dustinhome.se/product/5010774846/lenovo-thinkpad-e...
lirar Skyrim osv på high

nej

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av marre610:

Jag ska köpa ny laptop och vill kunna köra Titanfall. Det spelar ingen roll om jag behöver köra på low. Minimum requirements för Titanfall är:
CPU: AMD Athlon X2 2.8GHz eller Intel Core 2 Duo 2.4GHz
Minne: 4GB RAM
GPU: 512MB VRAM, Radeon HD 4770 eller GeForce 8800GT
Jag skulle behöva hjälp från någon datorkunnig att hitta en laptop med likvärdiga specs.

Här har du svaret. Håll dig på grönt.
http://www.notebookcheck.se/Spel-paa-baerbara-datorer-GPU-jae...

Som du ser så skulle till och med Intel HD Graphics 4600 funka. Jag skulle dock kolla på den andra kolumnen om jag var som du. Då behöver du upp mot ett GT740M för att det ska bli bra. Den begagnade datorn med GT635M är nog inte så tokig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem

Asus S56/K56 och liknande ultrabooks går att hitta refurbished i absolut nyskick för 3995. Ganska svårslagen prestanda för pengarna.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.